[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

48 urige werkwerk wie merkt wat.


Ron Bronsveld

Recommended Posts

Tja Pierre, als we het van de lezers moeten hebben, dan waren we snel klaar.

Ik probeer die lezers altijd maar tot schrijven tebrengen. En soms lukt dat. :p

1 klein minpuntje, ze gaan dan altijd gelijk op de man spelen. Nee niet op M.A.N.

Maar ik probeer het forum maar een beetje levendig tehouden. :D

Moest trouwens vandaag nog even denken aan die 600 tvt uren. Ok dan zijn het er ''maar'' 600 inplaats van 900.

Maar 600 gedeelt door 40, kom je toch op 15weken vrij. tel daar 5weken vakantie bij op, en je zit aan de 20weken.

20 weken die je bij een ander zou kunnen werken. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het probleem is natuurlijk wanneer een werknemer in z'n vrije tijd iets anders "erbij" doet.

In Nederland is een werkgever minimaal 2 jaar verantwoordelijk voor een zieke werknemer. Volledige doorbetaling van het loon, bij chauffeurs inclusief overuren tot 7 overuren per week. Daarnaast is de werkgever verplicht een bedrijfsarts of arbo-dienst in te schakelen en programma's op te zetten (en te bekostigen) om zieke werknemers weer te reïntegreren. Hetzij on hun eigen werk, hetzij in een andere functie (met behoud van salaris) binnen het bedrijf, hetzij te begeleiden naar een baan bij een ander bedrijf.

U ziet het probleem wellicht al voor u: Ik ben bij u in dienst als chauffeur en ik moet van u m'n vrije dagen opmaken. Intussen ga ik met een kameraad van mij mee die een aannemersbedrijf heeft wat dakkapellen plaatst. Ik mieter van het dak af en heb weliswaar het geluk dat ik me nog net kan vastgrijpen aan de stoeprand, dus m'n vingers daar mankeert weinig aan. Aan de rest van m'n lichaam heb ik echter bijna elk botje gebroken wat ik maar breken kan.

Vervolgens bel ik u vanuit het ziekenhuis op om te zeggen: "baas", u weet toch zeker wel wat ik volgens de wet en de CAO de komende 2 jaar van u verwacht? Zo niet .., laat u dan maar alvast goed voorlichten. Ik reken op u. In ieder geval de komende 2 jaar !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ohh, en ja die 48uur is kut. Terwijl Frans ze 45uur staat temaken, heb ik er 32 gewerkt.

En ik ben net als Frans tweede Paasdag begonnen.

Haal je niet 2 dingen door elkaar nu?

En vertel er ook even bij dat je dubbel bemand rijdt en die uren ook meetellen. Niet bij de rijuren, wel bij je urensaldo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden