[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Witlox Bulktransport in Soest is failliet


Recommended Posts

Op dinsdag 25 januari is Witlox Bulktransport B.V., beter bekend als KWH Transport, aan de Veenbesstraat 690 in Soest failliet verklaard.

Dat is gedaan door rechter-commissaris mr. P. van der Burgt van de rechtbank in Den Bosch.

De reden van het faillissement is nog onduidelijk, evenmin is bekend gemaakt hoeveel chauffeurs ontslag wacht.

Curator is mr. J. Dingemans uit Utrecht.

©Transport Online / Marcel van der Voort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik woon vlak bij Soest, maar van dit transportbedrijf heb ik nog nooit gehoord.

En dat adres is een gewoon woonhuis, geen bedrijfspand.:D

Volgens Google maps zitten er in ieder geval een hoop bedrijven en stichtingen in dit woonhuis, zo te zien een gewoon flatgebouw met woningen:

Bron: http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=Veenbesstraat%20690%20Soest

KWH Transport heeft een website, waar Witlox ook genoemd wordt met een vestiging in Arnhem en Oirschot.

http://www.kwh-transport.com/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens Google maps zitten er in ieder geval een hoop bedrijven en stichtingen in dit woonhuis, zo te zien een gewoon flatgebouw met woningen:

Bron: http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=Veenbesstraat%20690%20Soest

KWH Transport heeft een website, waar Witlox ook genoemd wordt met een vestiging in Arnhem en Oirschot.

http://www.kwh-transport.com/

druk adresje daar,zal wel gezellig zijn met de vrijdagmiddag borrel:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op dit adres:

Bat Luck Happens! B.V.

Florinez Management‎

Inveresco MG‎

Kantrans Logistiek B.V.‎

M.b. Garant B.V.‎

Project Service Amsterdam B.V.‎

Rolauvu B.V.‎

Sethos International B.V.‎

Spectator Bouw B.V.‎

Stekelenburg Holding B.V.‎

Stichting Aandelen Beheer Lammers‎

Stichting Administratiekantoor Dimercurius‎

Stichting Administratiekantoor Spectator Investments‎

Stichting Ako Vervoer‎

Stichting De Generale‎

Stichting LogiDi Zuid‎

Umbrella Investment Group B.V.‎

Westenberg Management B.V.‎

World Wide Acces B.V.‎

KANTTRANS LOGISTICS staat er ook tussen,dat is de"K"in" KWH"

Misschien dat je wat kunt verdienen in Soest als je er luchtverfrissers gaat verkopen.:D:D

Trouwens:als je de bovenste in het rijtje ziet:Bat Luck Happens B.V.:D:D:D:D What,s in a name.

Greetz Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch niet z'n fris zaakje dus.

Faillissementsfraude bij Witlox Bulktransport in Soest

Geschreven door Marcel van der Voort op 27.01.2011, 15:42

SOEST - Op dinsdag 25 januari is Witlox Bulktransport B.V., aan de Veenbesstraat 690 in Soest failliet verklaard. Dat is gedaan door de rechtbank in Den Bosch. Het blijkt dat deze ondergang niet fris is verlopen.

"Het gaat hier om een fraudefaillissement", meldt curator mr. J. Dingemans uit Utrecht donderdag aan Transport Online.

"Het bedrijf is voor de uitspraak van het faillissement helemaal leeg getrokken. De directeur is nergens te bereiken. Er zitten bovendien allerlei stromannen tussen", laat hij weten.

"Zoals het er nu uitziet is al het materieel uit de onderneming en is het een papieren kwestie. Er zijn geen chauffeurs of activiteiten te bespeuren", aldus de curator.

Het heeft wellicht strafrechtelijke gevolgen voor de transportondernemer, als hij wordt gevonden. Mr. Dingemans: "Ik overweeg om aangifte te gaan doen en dan kijkt het Openbaar Ministerie (OM) of er vervolging moet komen."

"De FIOD en Economische Controle Dienst worden hierbij wellicht betrokken", stelt hij.

Het faillissement is aangevraagd door een pensioenfonds. Omdat de voor de curator benodigde paparassen evenmin zijn te vinden kan hij niet zegen hoe hoog de schulden van het failliete bedrijf zijn. "Maar die zijn er ongetwijfeld", voegt mr. Dingemans eraan toen.

Chauffeurs en ondernemers die menen gedupeerd te zijn door genoemde transportonderneming mogen hun reacties met contactgegevens mailen naar: m.vd.voort@transport-online.nl

©Transport Online | Marcel van der Voort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je als curator Overweegt om aangifte te doen, ben je dan wel zeker van je zaak:confused:

een pensioenfonds vraagt het faillisement aan? ligt dat aan mij of klinkt dit raar in de oren??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het pensioen doet dit niet als er een achterstand is van een paar weken.

Als er een melding is geweest bij het meldpunt van de FNV door een (oud) chauffeur die meld dat hij niet alle uren heeft betaald gekregen wordt er een onderzoek ingesteld waar automatisch naar de pensioenafdracht gekeken wordt en dan gaat het balletje rollen.

Vergeet niet dat het dubbel gejat geld is door de werkgever , hij houdt het (deels) in bij zijn chauffeur en moet zelf een deel betalen aan het pensioenfonds , draagt niets af en de chauffeur is dubbel het haasje als hij later met pensioen gaat met een lager opgebouwd pensioen.

Zoals ik al schreef mogen ze van mij dit soort figuren hoofdelijk aansprakelijk stellen en ze privé helemaal uitkleden.

Dat is hier en daar ook gaande ook

Als de chauffeur kan bewijzen dat die betaald heeft Is er niks aan de hand

Dat is voor een jaar terug door een rechter vast gelegd.

Het probleem is vaak dat de werkgever ook niks meer heeft .Zijn er bij die hebben hun huis moeten verkopen om alles af te dragen.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is hier en daar ook gaande ook

Als de chauffeur kan bewijzen dat die betaald heeft Is er niks aan de hand

Dat is voor een jaar terug door een rechter vast gelegd.

Het probleem is vaak dat de werkgever ook niks meer heeft .Zijn er bij die hebben hun huis moeten verkopen om alles af te dragen.

Huub

????????? Hier? En daar? Voor een jaar terug? Een rechter? Zijn er bij.....????????

Het wordt steeds waziger met je berichten, Huub.

Ik tel vijf zinnen, maar ik lees niks!

Kan ook aan mij liggen hoor, maar ik begrijp niet goed wat je hiermee zeggen wil.....

Maar ja, het is natuurlijk zo geheim, dat je er niets over zeggen mag...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hmm wist neit dat KWH, die bedrijven waren..

weet dat kantrans een aantal jaar geleden van der helm( de H ) over genomen heeft.

staat nog steeds op de auto's..

kantrans/van der helm rijden vooral cement...

had al wel keer gezien dat witlox op het zelfde adres stond meer geen idee dat het ook echt hetzelfde bedrijf was...

dus nu hebben ze een lege bv laten klappen? of zijn de andere 2 ook failliet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avond allemaal,

Ik zal proberen om iets of wat duidelijkheid te scheppen.

Witlox Bulktransport is ongeveer 2 jaar geleden verkocht.

De lege bv's zijn ook verkocht en schijnbaar door een figuur opgekocht die er "andere" bedoelingen mee had.:mad:

Nu werken wij onder de naam KWH Transport (Kantrans - Witlox - vd Helm) Met vestigingen in Arnhem en Oirschot

Dus hebben wij niks meer met het oude Witlox Bulktransport te maken.

Het staat inderdaad nog op de trekkers en op sommige bulken maar dat is meer om de naamsbekendheid.

En ja we rijden nog steeds rond, vierkant, driehoekig, achterstevoren e.d. :angel:

Hopelijk een beetje duidelijkheid geschept :ja:

Groetjes een ex Witlox chauffeur, dus nu een KWH chauffeur :bey::bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
Gast Geenoen
Ja klopt helemaal.

:mad::mad::mad::mad:

Groetjes 1 van de benadeelde

Spupke :bey::bey:

Klopt toch niet helemaal.. Als je goed kijkt is KWH Services failliet (en nog een paar bedrijfjes) KWH Transport niet.

Zie de auto's toch nog steeds regelmatig rijden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu wil ik niet zeuren over doorstart enz enz, maar hier in het liemerse duiven staan nog steeds 2 ex witlox(enz) bulkwagens ieder weekend blauwe renault premiums en wisselende bulkopleggers

Niet zeuren dan Dieselsnuivertje ;), ik zal proberen om het te verklaren.

Die 2 waar jij het over hebt die wonen daar ergens en zijn in dienst bij Witlox Transport Service wat sinds 1 Maart j.l. uit de KWH groep is gestapt.

En dat KWH is overgenomen door Hurkmans uit Someren schijnt toch nog niet helemaal rond te zijn (maar dat weet ik niet zeker)

Groetjes een Witlox Transport Service chauffeur

Spupke :bey::bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden