[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

soorten profiel


nawm

Recommended Posts

  • Forumlid

Bij het onderwerp "Winterbanden" vroeg ik aan jullie wat het verschil in rijgedrag was tussen winter en gewone banden.

Zoals altijd roept 'n antwoord altijd nieuwe vragen op :ja:

Dus hier een algemeen banden vraagje en wel over Het Profiel.

Ik zie banden met over de hele omtrek, naast elkaar, rondom, gleuven. Daar wordt het water goed door afgevoerd denk ik dan. Maar er zijn ook andere profielen. Welke moeten op de sturende wielen en welke op de aangedreven wielen?

bij voorbaat dank :kiss: Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wederom, ga naar een euromaster. Die kan je het laten zien. Een band op de vooras heeft een ander profiel als op de trekas. Immers ze hebben een ander doel.

Met een stugge band zoals op de trekas valt niet goed te sturen, die band is er voor om de krachten van de trekas over te zetten naar beweging. Daarom zeg ik ook, bezuinig niet op banden. Alle kracht komt op dat stuk rubber.

Een bandenboer kan je meteen het verschil laten zien en zal zeker je vragen willen beantwoorden als hij daarmee een klantje kan winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

lijnprofiel en blokprofiel ! alweer wat geleerd :ok:

Naar Profile ga ik zeker. Die zitten bij ons in het dorp, dus dat is makkelijk. Maar die jongens willen verkopen, dat is logisch. Daarom wil er eerst iets van af weten, kan ik een beetje begrijpen waar ze het over hebben.

Ik wil in die camper het liefst één reserveband mee nemen. Daarom had ik ook graag maar één soort band op die vrachtwagen. En oja, het is een 4x4.

Ik laat jullie weten wat er uit komt.

grt Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lijnprofiel en blokprofiel ! alweer wat geleerd :ok:

Naar Profile ga ik zeker. Die zitten bij ons in het dorp, dus dat is makkelijk. Maar die jongens willen verkopen, dat is logisch. Daarom wil er eerst iets van af weten, kan ik een beetje begrijpen waar ze het over hebben.

Ik wil in die camper het liefst één reserveband mee nemen. Daarom had ik ook graag maar één soort band op die vrachtwagen. En oja, het is een 4x4.

Ik laat jullie weten wat er uit komt.

grt Bert

Reserveband is meestal een voorwiel.

Zo hebben ze het mij tenminste geleerd.

Met een band die je op de stuuras kunt leggen kun je sturen en op de trekas leggen. Je kunt dan altijd wel op een plek komen waar je eventueel een nieuwe band op je trekas kunt leggen.

Met een band geschikt voor de trekas is het veel lastiger en zwaarder sturen.

Kijk voor de aardigheid maar eens ergens bij een vrachtwagen. Rij desnoods even naar het industrieterrein, zoek een auto op, vraag de chauffeur even of je naar zijn banden mag kijken (en ook waarom, anders denkt ie dat je een controleur bent en legt hij meteen die halve meter moersleutel in je nek).

Dan zal je al een hoop duidelijker worden.

Op de zijkant van een winterband hoort M en S te staan of een plaatje van een ijsberg.

Vergelijk dan het profiel maar eens met het voorwiel of van een eventuele oplegger/aanhanger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden