Spring naar bijdragen

vermist, dieselolie


mikeSVB

Recommended Posts

  • Forumlid

hey luitjes,

zoals de titel zegt niet echt vermist( althans bij mij) maar werd afgelopen woensdag 26-01-11 om 11.00 uur gebeld door de politie met de vraag of ik niets miste. Om een lang verhaal een beetje in te korten werd er gevraagt of ik misschien dieselolie miste uit de tank waarop ik antwoorde met nee niet dat ik weet en dat ik dat past wist na het aftanken.

Het bleek nu dat ze op de nacht van dinsdag op woensdag een groep van 10 man hebben opgepakt in oud beijerland op het industrieterrein aan de donkervoortlaan waar dus ook mijn auto staat

ik mis nu gelukkig niks maar laat het nu weer even een waarschuwing zijn voor andere chauffeurs aangezien we dik betalen voor dat dure sap en we niet gewenst zijn dat ze dat bij ons uit de tanken jatten

hoop dat iedereen weer even met de feite op de neus is gedrukt en een beetje oplet (ook bij ander) en zowaar je brandstoftank kan vergrendelen

tips om brandstofdiefstal tegen te gaan zijn natuurlijk ook altijd welkom hieronder

tankdop met slot niet echt ideaal vindt ik vanwege zand en zooi wat in je slot gaat zitten

gr mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik mis nu gelukkig niks maar laat het nu weer even een waarschuwing zijn voor andere chauffeurs aangezien we dik betalen voor dat dure sap en we niet gewenst zijn dat ze dat bij ons uit de tanken jatten

We?

Ik betaal geen cent voor de diesel van de vrachtwagen.

Maar goed, een waarschuwing is altijd op zijn plek dat er diesel gejat wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk eens bij TransportOnline, hoeveel gevallen er niet zijn van dieselolie gestolen. Onderhand dagelijks. En raar maar waar, meer dan 50% van de daders zijn geen Nederlanders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ja wat je zegt ik betaal er ook niks voor voor die diesel inzoverre het bedrijf waar ik werk zit in poeldijk en ik woon in oud beijerland en heb de auto nu altijd mee naar huis

als hij dan gaat zeggen laat je auto maar in poeldijk staan kan ik elke keer met de luxe auto heen en weer en dat ga ik wel merken

en ik denk er ook zo over hoor ik heb me tankdoppen altijd open krijg ik ze bij de pomp straks niet meer open als me tank leeg is omdat ze op slot zitten whahah

maarja het scheelt ze waren opgepakt rijdt daar vaak beveiliging rond dus die hebben der werk goed gedaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

opgepakt in oud beijerland op het industrieterrein aan de donkervoortlaan waar dus ook mijn auto staat

het bedrijf waar ik werk zit in poeldijk

ik heb me tankdoppen altijd open krijg ik ze bij de pomp straks niet meer open als me tank leeg is omdat ze op slot zitten whahah

en met deze mededelingen maak je het wel heel makkelijk voor potentiele diesel dieven. niks gaatjes in de tank, niks tankdop forceren, gewoon op zoek naar jou auto (is met deze gegevens niet zo lastig):stom:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

NIEUWEGEIN - Een 12-jarige jongen uit Nieuwegein is donderdag aangehouden omdat hij met zijn vader diesel uit een vrachtwagen probeerde te stelen. Dat maakte de politie vrijdag bekend.


Een getuige betrapte de twee donderdagavond in hun woonplaats terwijl ze bezig waren diesel te stelen uit de truck. Toen de politie arriveerde, gingen vader en zoon er in een auto vandoor. De agenten hielden de twee bij hun huisadres aan. Dat was achterhaald via het kenteken. Beiden zijn meegenomen naar het bureau.

Goed voorbeeld doet goed volgen?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er dan een kans dat pa zijn ouderlijke macht verliest? Als je 12 bent kijk je nog op naar je ouders en verwacht je dat ze het goede voorbeeld zijn.

Je mag het hopen Ibo, misschien dat er van die knul nog wat fatsoenlijks terecht komt dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij ons op het dorp is het ook al een paar weekenden raak, ieder weekend is er wel iemand die diesel mist.

Men is hier al 20 jaar bezig met een beveiligde parking en afgelopen donderdag zou de allerlaatste uitspraak zijn van de zoveelste rechter maar die had nog geen tijd gehad om de stukken door te lezen dus is de uitspraak met 6 weken uitgesteld.

De chauffeurs zijn nu aan het kijken wie er a.s. weekend in de auto gaat slapen want afgelopen nacht hebben ze 3 wagens te pakken gehad en ze zijn het zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
niks gaatjes in de tank, niks tankdop forceren, gewoon op zoek naar jou auto (is met deze gegevens niet zo lastig):stom:

ja zouden ze kenne doen ja ze waren nu ook al opgepakt omdat er camera`s hangen

heb liever dat ze het er zo uithalen dan dat ze de boel slopen

denk dat er een heleboel chauffeurs zijn die der tankdop niet op slot hebben of waarvan der tankdop niet eens op slot kan

maarja wat je ook doet als ze het willen hebben dan nemen ze het toch wel mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja zouden ze kenne doen ja ze waren nu ook al opgepakt omdat er camera`s hangen

heb liever dat ze het er zo uithalen dan dat ze de boel slopen

denk dat er een heleboel chauffeurs zijn die der tankdop niet op slot hebben of waarvan der tankdop niet eens op slot kan

maarja wat je ook doet als ze het willen hebben dan nemen ze het toch wel mee

als ze niet gestoord worden zeg ik ja ze zullen altijd buit willen. maar als het snel moet wie zn tank zullen ze dan leeghalen?;) Die waar ze werk aan hebben, of die wat niet op slot is?

Bedenk ook even dat als er geen inbraakschade is, je heel overtuigend moet zijn wil je kunnen aantonen dat er wat gejat is......om nog maar te zwijgen als men er achter komt dat je hem uit gemak niet op slot gedaan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ja ik snap helemaal wat je bedoelt (heb van de week de sloten ook wel weer gangbaar gemaakt) maar denk dat jij ook wel snapt wat ik bedoel

is niks zo erg als bij de pomp te staan en je krijgt je tankdoppen niet open en dat is net zoals met sloten op de deuren van je trailer

je weet hoe het gaat de komende tijd denk je eraan en doe je ze op slot maar over een paar weken ben je weer terug bij af en vergeet je het weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vorig jaar hebben ze bij mijn vorige baas in het weekend uit mijn rangeer trekker (Iveco Cursor) 350 Liter rode diesel gegapt en uit de XF nog eens 100 Liter...

De donderdag ervoor had ik net door de tankauto beide rangeerders af laten tanken, die zaten er gewoon op te azen...

Neem maar lekker een tankdop zonder sleutel want met slot krijg je nog schade ook. In de Iveco kon een hele nieuwe schroefdraad laten draaien door de TD voor de tankdop in de tankrand omdat die was verneukt door het slopen. Dat kost nog meer (tijd) De Daf had niets, de tankdop lag nog op de tank.

Lekker zonder slot, je bent er voor verzekerd Als het het willen doen ze het toch. In het ergste geval boren ze een gat in je tank. dan ben je helemaal de sjaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Ze boren anders ook gerust een paar gaten in je tank als je die is afgesloten.

Volgens mijnheer Bert deden ze dat zelfs in januarie al.... Hoe zou hij dat eigenlijk weten??????

Te koop: partijtje dieselolie, zit in een plastic zak. :D

Doe maar geen slot erop, ze boren tegenwoordig gewoon een gat onder in je tank, ben je verder van huis.

Hoe voorkom je dieseldiefstal, gewoon op maandagmorgen aftanken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lekker zonder slot, je bent er voor verzekerd Als het het willen doen ze het toch. In het ergste geval boren ze een gat in je tank. dan ben je helemaal de sjaak.

Als je de tankdop niet op slot hebt zijn er ook geen braaksporen en dan moet jij maar eens hard zien te maken bij de verzekering dat er diesel uit je tank gejat is.

ik vraag me toch al af of brandstofdiefstal vergoed wordt.

groeten peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je de tankdop niet op slot hebt zijn er ook geen braaksporen en dan moet jij maar eens hard zien te maken bij de verzekering dat er diesel uit je tank gejat is.

ik vraag me toch al af of brandstofdiefstal vergoed wordt.

groeten peter.

Nee Heb hetzelf een paar keer aan de hand gehad vroeger

Zelfs met slot.

De meeste vrachtauto,s hebben maar een W,A, verzekering

Volgens T.V.M.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee Heb hetzelf een paar keer aan de hand gehad vroeger

Zelfs met slot.

De meeste vrachtauto,s hebben maar een W,A, verzekering

Volgens T.V.M.

Huub

Ik weet het niet met jouw Huub.

Er is bij mij nog nooit iets gestolen. !maal waren ze net begonnen, maar ik liep net naar de wagen, en dat was in de oplegger.

Ten tweede, je schreef vorige week iets wazigs over diesel verkopen....:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Te koop: partijtje dieselolie, zit in een plastic zak. :D

Doe maar geen slot erop, ze boren tegenwoordig gewoon een gat onder in je tank, ben je verder van huis.

Hoe voorkom je dieseldiefstal, gewoon op maandagmorgen aftanken.

Vind dit een simpele doch geniale oplossing, tanken voor vertrek ipv bij terugkomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden