[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Magneet op versnellingsbak (pulsgever) melden.


Klompje

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

Ik zou wel eens willen weten of, en waar het mogelijk is om een werkgever aan te geven die stelselmatig zijn chauffeurs opdracht geeft om een magneet op de pulsgever van de versnellingsbak te plakken. ( vrachtwagens ). Op die manier wordt de digitale tachograaf en begrenzer uitgeschakeld. Heeft iemand ervaring hiermee ? Waar moet je heen ? Wat is de uitkomst ?

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 107
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik heb gelukkig nog een ouderwetse schijventacho en daar zit 's nachts natuurlijk geen schijf in ; ideaal om even de wagen een paar meter te verzetten om een vrijkomende parkeerplek of een reiniging of laadplaats op te rijden.

Daar zou ik ook een magneet voor gaan gebruiken, maar zeker niet om ongeregistreerd kilometers te maken.

Als er ook maar iets gebeurt (ook buiten jouw schuld) ben je zo zwaar de klos, dat wil je niet meemaken.

In ieder geval is een boete voor te lang rijden goedkoper dan betrapt te worden op fraude.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben er tegen, ik ga hem nooit gebruiken, ook nooit gedaan, als ik op vrijdag niet meer thuis kan komen, en ik sta bijvoorbeeld in venlo, dan doe ik zaterdag wel de rest hoor, meestal kan je wel eerder op de dag uitrekenen of je het haalt of niet, dan zet ik hem wel eerder aan de kant.

Als ik 3 kwartier moet maken vlak voor een klant, dan doe ik dat. ik ga geen minuut over de rijtijd heen.

soms past het soms niet.

Mijn werkgever wil dat ik mij precies aan de rijtijden hou, dus doe ik dat

Dus magneet, ik ben tegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
ja juist...............kijk maar wat je ermee doet. Ik persoonlijk vind het teveel moeite om onder die auto te gaan liggen. Net zoals ik het teveel moeite vind om naar t ivw te bellen.

mwoh, ik had een iet wat minder vleiende reactie, maar bedacht me op tijd dat ik geen zin heb in die discussie!

Ze doen maar, over een tijdje lezen we hier de huilverhalen van zelf!

En Bernard, waarom moeten wij een oplossing aan dragen? Jij hebt voor dat werk gekozen!

Chauffeurs, volk met de meeste excuses, uitvluchten, kudtsmoesjes (ja met dt) "rechtvaardigingen" dat ik ken!

Bedankt Duke, nu staat het er als nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
mwoh, ik had een iet wat minder vleiende reactie, maar bedacht me op tijd dat ik geen zin heb in die discussie!

Ze doen maar, over een tijdje lezen we hier de huilverhalen van zelf!

En Bernard, waarom moeten wij een oplossing aan dragen? Jij hebt voor dat werk gekozen!

Chauffeurs, volk met de meeste excuses, uitvluchten, kudtsmoesjes (ja met dt) "rechtvaardigingen" dat ik ken!

Bedankt Duke, nu staat het er als nog!

Hoo.

Zit al meer als een jaar niet op het buitenland, dus ik heb er niks meer mee te maken.

Maar ging erom wat walpyk zei...

Als je nou zondagavond weggaat en je komt vrijdag bijvoorbeeld 2 uur te kort, ga je ook gelijk je weekendrust maken of plak je dan in overleg met de baas ook ff de magneet erop om thuis te komen??

In principe ben ik ook tegen een magneet gebruiken, want als je eenmaal eraan begint, waar is dan het einde?

En ik vroeg alleen, wat jullie zouden doen, vroeg niet om een oplossing.

En voor de rest moet iedereen zelf weten hoe hij/zij rijdt. Ieder kent z'n eigen verantwoordelijkheid

maar sorry hallowed...

Zoals jij het opvat, bedoel ik het niet hoor.

En ik had jou iets mindere vleiende reactie al wel gelezen, voor dat je hem wegdeed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kijk, vroegah..........

had the Duke een analoge tachograaf, en was ik 18. Toen reed ik s´maandags s´morgens ook wel eens op een zaterdagschijf naar Rheinböllen, om vervolgens nog een uurtje of negen te doen. En ja, vrijdags s'avonds ook wel eens op een zaterdagschijf naar huis. Was kinderlijk eenvoudig om te doen. Overigens was dit nooit in opdracht van de planning, maar alleen voor mijn eigen ik. Vervolgens kreeg ik een analoge met zo'n laadje, toen werd het al moeilijker om te verzetten, althans dat dacht ik toen. Ben toen ik gestopt met draaien aan klokken en gerommel met tijden. Toen de digitale tacho in Duke's auto kwam, ging ik me nog meer aan de regels houden. Tis allemaal de moeite niet waard, werkgever wilde zich aan de regels houden en we werden nooit gedwongen om dingen te doen die niet mochten. Haalde ik iets niet, dan haalde ik het niet, makkelijk zat. Heb je het minste last van gezeur.

@Hallowed

pfffffffffff, word zo moe van dat gelamentier, wat wel, wat niet, zal ik dit zal ik dat. Gewoon doen wat je moet doen, wil je de regels overtreden, en kun je zelf daarmee 'dealen' , doe dat dan. Kun je het niet? Doe het dan niet...... tis niet zo moeilijk allemaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ik denk dat er meer chauffeurs zijn die een magneet gebruiken zonder dat de werkgever het weet dan dat er werkgevers zijn die opdracht geven een magneet te gebruiken.

Als chauffeur ben je hoe dan ook altijd verantwoordelijk voor je daden, maar om nou een werkgever hier voor aan te geven vind ik wel erg ver gaan.

Je kan toch ook gewoon weigeren als je het er niet mee eens bent.

Ja, zo vind ik het ook. Ik zou sowieso geen magneet gebruiken. Dus een magneet gaan gebruiken en daarna je baas eraan hangen? Met wat voor doel? Dat hij flinke boete krijgt, die hij niet kan trekken, zodat hij failliet gaat en nog meer collega's werkeloos worden? Sorry hoor, maar vind dat ruk. Heb daar weinig respect voor.

En als de baas toch wil dat er met magneet gereden wordt, dan mag hij hem er zelf op komen zetten, maar ik doe het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ik ben er tegen, ik ga hem nooit gebruiken, ook nooit gedaan, als ik op vrijdag niet meer thuis kan komen, en ik sta bijvoorbeeld in venlo, dan doe ik zaterdag wel de rest hoor, meestal kan je wel eerder op de dag uitrekenen of je het haalt of niet, dan zet ik hem wel eerder aan de kant.

Als ik 3 kwartier moet maken vlak voor een klant, dan doe ik dat. ik ga geen minuut over de rijtijd heen.

soms past het soms niet.

Mijn werkgever wil dat ik mij precies aan de rijtijden hou, dus doe ik dat

Dus magneet, ik ben tegen

Inderdaad Rubberduck, dit had mijn posting ook kunnen zijn. Ik rij elke dag max 8,5 rij-uur. De 10 rij-uren dag hou ik altijd als joker over. Meestal haal ik het om vrijdags thuis te zijn, en anders dan maar zaterdag. Heb geen magneet, weet niet waar hij op moet, en het interesseert me ook niet. En de rest, staat allemaal in jou posting! Maar je gaat er toch niet zelf een magneet opzetten om daarna je baas eraan te hangen????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
wat ik zou doen in waldpyks geval? Naar huis rijden......zonder iets of wat te doen.

Kwestie van afwachten dat er iemand begint te bleren dat je daar 3 weken later nog voor bekeurd kunt worden.

Eigenlijk vind ik je stom bezig.:D

Als je dan toch de regels overtreed, doe het dan goed. En magneetje en begrenzer er af, telefonerend met the miss (op de bank :D ) inhaalverboden negerend naar huis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

dat was ook dikwijls de reden dat ik naar huis moest......de miss op de bank (of trap of net achter de voordeur grinzzzz) maar geen halsbrekende toeren, of iets dergelijks, daarvoor ben ik te netjes....

En zeker geen gefraudeer omdat of de planner niet kan plannen, of baasie die tegen dermate concurerende tarieven rijd dat je de boel wel moet besodemieteren om nog wat te verdienen (hoi H van V uit E grinzzz).

Nu is het zo dat mijn huidige opdrachtgever helemaal geen sjoege heeft van de wegenverkeerswet.,vb

Erik, hijs ff de materialcontainer op het ponton in Utrecht.

ok, waar ligt dat ponton

Wittevrouwensingel

ikke:mag ik niet komen

wrom nie ?

ikke: auto is te vies (euro3)

dan moet je naar de wasstraat, jankerd!

en ik rijden natuurlijk

of dit.....

neem ff een dieplader mee, ff kraan verzetten

ok, vergunning?

vergunning,wrom ?

omdat 22 meter te lang is, daarom....laat ook maar, kga wel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

:eek: Wat een berichten. Ik heb ze allemaal even gelezen. Ik zal het één en ander even verduidelijken. Ik werk nog bij die werkgever. Ik heb mij ook schuldig gemaakt aan het gebruik van, en ben mij er van bewust dat dat ook voor mij gevolgen kan hebben. Of dat nu van overheidswege is of de werkgever dat laat me koud. Het gebruik gaat niet om een uurtje te snabbelen maar om meerdere uren of zelfs complete werkdagen. Waarom ik dit doe ? Ik heb de werkgever duidelijk laten weten niet meer mee te willen werken aan deze vorm van fraude, alsmede de enorme gevaren die het gebruik ervan met zich meebrengen. Simpel om te zeggen dat ik ook gewoon weg kan gaan, ergens anders werken. Ja dat kan maar dat doe ik niet. Er zijn kort geleden ongelukken gebeurt door het gebruik van het magneet in combinatie met winterse omstandigheden. Het magneet schakeld niet alleen de tacho/digi en begrenzer uit. Het beinvloed zelfs het remsysteem, Mautapparaat en andere belangrijke door de computer gestuurde data. Voor de lezers die spraken over versnellingsbak en automaat. Het maakt niet uit welke het is. Aan elke versnellingsbak of automatische versnellingsbak zit een pulsgever. De asomwentelingen in de versnellingsbak of automatische versnellingsbak wordt omgezet in een electronische puls. Die puls zorgt voor een zeer nauwkeurige aanduiding van snelheid. Die puls wordt ook gebruikt voor je mautkastje, je boordcomputer, je abs, je tacho/digi enzovoort. De pulsgever is niet meer dan een soort dikke bout met een aantal draadjes die er uit komen. Een magneet van minder dan 1 cm ( diameter / dikte ) is voldoende om op de zijkand er van te plakken. Door het magnetische veld wordt de nodige puls voor de boordcomputer gestoord en hiermee dus alle data aansturing uitgeschakeld. Sommige fabrikanten proberen nu de pulsgever af te schermen, of van kunstuf te maken maar dat is allemaal nutteloos omdat de kabel een lange afstand af moet leggen naar de boordcomputer en dus ruimte genoeg voor de vindingrijke chauffeur, werkgever. Tot zo ver het technische.

Door het weigeren nog langer gebruik te maken van het magneet ben ik nu dus de waardeloze chauffeur die zo snel mogelijk weg moet. Ik vind dat prima, maar wil wel even proberen een einde te maken aan de praktijken van deze werkgever al was het alleen maar om ook mijn collega's hier mee te helpen die wat meer angst hebben het werk te verliezen door gezin of anders. Uiteraard ben ik niet alléén in deze zaak en heb steun van collega's, oud collega's, maar doe alles voorlopig wel uit eigen naam. Mocht het er op aankomen dat er getuigen nodig zijn, dan heb ik die, inclusief voldoende bewijs.

Ik heb vandaag een uitgebreid verslag geschreven voor het IVW en stuur dat morgen op. Ik wacht vervolgens rustig af. Ik laat wel even weten hoe het verder gaat. Collega's lezen hier ook dus maak me niet zo druk over wat mijn werkgever wel of niet weet. Je kent dat wel ... meelopers van de baas :banaan:

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Collega's lezen hier ook dus maak me niet zo druk over wat mijn werkgever wel of niet weet.

Groeten

Hallo collega's van klompje.

:bey:

Even het volgende.

Een heele diepe buiging naar jou toe, dankzij zulke bazen gaat het transport naar de kloten.

Heel goed van jou en dapper, diep respect.

Hou ons op de hoogte, ben zeer benieuwd hoe dit afloopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dubbele gevoelens bij het lezen van de teksten als reactie op het openings bericht.

Het is uiteraard zo dat je altijd kan wijgeren zo een magneet of welke andere vorm van frauderen dan ook te gebruiken.

Je blijft als chauffeur toch verantwoordelijk voor wat er gebeurt met je auto als zo een ding op je sensor ligt.

Ik zelf rij met zo een ding, meer dan eens en voornamelijk om fout meldingen in de tachograaf te voorkomen, mijn huidige baas wil namelijk dat we lossen in onze rust en daarbij geen tachokaart erin hebben. Een magneet voorkomt deze fout melding.

Als je complete weekend rusten met een magneet erop weg aan het werken bent dan is dit natuurlijk een ander geval.

Dan praat je niet meer over een paar uurtjes om thuis te komen en is het frauderen op grote schaal.

Dat is positief voor je salaris, maar als er vervolgens wat gebeurt en je dan in de kou staat, dan is dat uiteraard een compleet ander verhaal.

De baas verdient even hard eld als jij als je met zo een ding erop rijd en als het in opdracht van hem gaat zou die dus ook voor de risico's op moeten draaien.

Zoals zovele al gemeld hebben is dat echter nooit het geval, want het is immers de chauffeur die verantwoordelijk blijft.

In mijn huidige geval kies ik er zelf voor om een magneet te gebruiken, dus ik aanvaard daar tegelijk ook de gevolgen van.

Maar klompje rijd in opdracht van.

Hij melden als ik het goed lees, dat er zelfs ongelukken mee gebeurd zijn.

Dit kan ik me goed voorstellen, want bij de volvo zal je, als je de begrenzer ook uitgeschakeld wil houden, met de handrem moeten remmen.

In de omstandigheden zoals we die afgelopen winter gehad hebben is dit natuurlijk levens gevaarlijk.

Daar komt bij dat ik het idee heb dat klompje praat over een internationaal transport bedrijf, dus de omstandigheden kunnen alleen nog maar ongunstiger zijn dan dat wanneer er alleen op Nl gereden word.

Ik begrijp goed dat je behoorlijk op je tellen gaat passen als je dan de gevolgen van een ongeluk ziet en de reacties van een baas daarna aanschouwt.

Dan liggen de zaken iets ingewikkelder dan hierboven genoemd.

Je zegt dan niet direct je baan op, want geld moet ook verdient worden en je zal toch voorzichtiger worden en al dan niet wijgeren die magneet te gebruiken.

Een baas die op zo een schaal fraudeert zal zoiets natuurlijk niet accepteren, want die ziet zijn inkomsten dalen.

Denk trouwens dat dit nooit het enigste nare aan zo een baas kan zijn, iemand die zo redeneerd zal ongetwijfeld nog veel meer actie uithalen die het daglicht niet verdragen.

Respect voor Klompje die de situatie daarwerkelijk probeerd te verbeteren, ongeacht de risico's!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

en jij denkt dat jou baas , die opdracht geeft om die magneet te gebruiken .

alleen om te lossen in je rusttijd dat hij verder dan geen rare streken uithaald .

is dit ook niet een vorm van de boel flessen dan , een ander houdt zich aan de regels en jou baas dus niet .en zo ga je naar de klote .

als jou baas die uren niet uitbetaald als het slechter gaat .

hoe wil jij bewijzen dat je hebt staan lossen .ik heb respect voor je als je met klompje meegaat doen .

bewerkt door Marotrans
Quote verwijderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn huidige baas wil juist niet dat ik een magneet gebruik en wil dat ik enkel zonder kaart los. Daar krijg ik fout meldingen van en die probeer ik te voorkomen. Je hebt uiteraard gelijk als je zegt dat ook dit een vorm van flessen is.

Aan de andere kant lossen we niet zelf en staan we rond de 4.30 uur voor een laaddok. Aangezien we dan toch op ons bed liggen, kan ik dan beter me rust door laten lopen. Enige probleem is dat ik na die 4.30uur rust wel van het dock moet. Daar gebruik ik nu een magneet voor.

Ok dat even terzijde, geloof dat het geval waar klompje het over heeft toch ernstiger van vorm is. Daar gaat het niet om verplaatsen in rust, maar om doorwerken in rust.

bewerkt door Marotrans
Quote verwijderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Hoo.

Zit al meer als een jaar niet op het buitenland, dus ik heb er niks meer mee te maken.

Maar ging erom wat walpyk zei...

Als je nou zondagavond weggaat en je komt vrijdag bijvoorbeeld 2 uur te kort, ga je ook gelijk je weekendrust maken of plak je dan in overleg met de baas ook ff de magneet erop om thuis te komen??

Dat vind ik een waardeloos excuses.

Je weet precies hoeveel je elke week max. mag rijden.

Goh, nu gaan jullie (ja jullie, je werkgever en jij) over die tijd heen. Ook hij kan weten hoe lang je mag rijden! Dat is nou plannen!

Goed, het komt niet uit, dat kan altijd gebeuren. Maar dan ga je frauderen?

Een magneet gebruiken is fraude en wordt zo ook bestraft. Waarom zou dat zijn?

En waar leg je de grens? Nog 2 uurtjes en ik ben thuis? Dat wordt nog 2 uurtjes en een kwartier en ik ben thuis. Oh, de vorige keer deed ik het met 2 uurtjes en een kwartier, doen we dat nu met 3 uur.

Man, wat een smoezen! Dan moet je werkgever je maar komen halen of zorgen dat je anders thuis komt.

Hij kan precies uit tellen hoeveel rij-uren je hebt.

Het is fraude, maar volgens mij besef je dat niet? Het is geen snelheidsovertreding, je pleegt bewust fraude. Hier op het forum staat er ook een stukje over, 1 of andere oostblokker in Engeland. Als je een hulpmiddel gebruikt zoals een magneet is het fraude.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/betuwe/4598193/Fraude-met-tachograaf-kost-2640-euro-boete.ece

Ik zou me er niet voor lenen, dat zowiezo niet. Dat je het niet haalt binnen je rij-uren is nog daar aan toe, maar dat je het op die manier gaat oplossen?

In principe ben ik ook tegen een magneet gebruiken, want als je eenmaal eraan begint, waar is dan het einde?

En ik vroeg alleen, wat jullie zouden doen, vroeg niet om een oplossing.

En voor de rest moet iedereen zelf weten hoe hij/zij rijdt. Ieder kent z'n eigen verantwoordelijkheid

in principe?

Dan stap je toch snel van je principe af. Als mijn werkgever mij vraagt iets te doen waar ik niet achter sta, en al helemaal niet als het illegaal is doe ik het niet.

Denk jij dat jij niet mee aansprakelijk bent? Verschuilen achter: opdracht van het baassie werkt bij een magneet echt niet hoor!

maar sorry hallowed...

Zoals jij het opvat, bedoel ik het niet hoor.

En ik had jou iets mindere vleiende reactie al wel gelezen, voor dat je hem wegdeed.

Ik zat mobiel, reageerde even en dacht meteen: doe ook maar je best ook, zoek het maar lekker uit. Geen zin in die discussie, want iedereen heeft toch zijn smoesje klaar om het te doen.

We willen op tijd naar huis, we willen dit, we willen die rit nog even halen etc.

Dank zij de personen die elke keer de grenzen van die besluiten opzoeken en overschrijden krijgen we alleen maar meer controle.

Gewoon een beetje zelfdiscipline!

Mijn oprechte mening is: als je op die manier moet werken, waar ben je dan mee bezig?

Ik doe het niet. Daar ligt echt de grens bij mij.

En let op: des te vaker ze er gaan pakken, des te hoger gaan de straffen worden!

Maar zoals ik al zei: men doet maar! Maar niet huilen als ze je pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ondanks je duidelijke uitleg ben ik het nog niet met je eens dat je de vuile was buiten gaat hangen.

Als ik geen fraude wil plegen dan doe ik dat niet, maar jij en je collega's hebben hier bewust aan meegewerkt en nu het de spuigaten uitloopt is de werkgever de grote boosdoener.

Als jullie nooit waren begonnen met frauderen was het ook nooit zover gekomen.

Ik vind dat jullie net zo schuldig zijn als jullie werkgever.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hallo allemaal,

Ik zou wel eens willen weten of, en waar het mogelijk is om een werkgever aan te geven die stelselmatig zijn chauffeurs opdracht geeft om een magneet op de pulsgever van de versnellingsbak te plakken. ( vrachtwagens ). Op die manier wordt de digitale tachograaf en begrenzer uitgeschakeld. Heeft iemand ervaring hiermee ? Waar moet je heen ? Wat is de uitkomst ?

Groeten

Ik denk dat je het als volgt moet zien:

Jij hebt" in opdracht" iemand neergeknald en nu ga je de" opdrachtgever" aangeven .:(:(:(:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Alles groeit ergens in. Dat gaat langzaam en sluipend. Er kan een punt komen waarop je beslist om eens af te rekenen met sluipmoordenaars. Of het nu gaat om Uren stelen en/of Salaris stelen of andere werkgevers trucs. Ik kan ze op 1 hand tellen die in de 25 jaar dat ik dit geweldige werk doe eens hun kloten hebben laten zien en ergens voor zijn gaan staan. De werkgever was al meerdere keren gewaarschuwd, maar niemand durfde het aan. Er moesten eerst ongelukken gebeuren die ook nog eens op de chauffeur afgewimpeld werden. ( schade zelf betalen ). Nou mooi dan doe ik het wel. Dit is niet de vuile was buiten hangen, dit is nadenken over het feit dat de gezonde, eerlijke bedrijven... en zijn chauffeurs.. waar toch de meesten werken die hier op het forum komen, eens weten dat er ook mensen zijn die er voor zorgen dat rotte appels in het transport aangepakt worden. Ik ben nergens bang voor, nooit geweest ook > punt <

Update: Ik heb een 2 a4, pagina tellend verslag naar het IVW gestuurd. Ik wacht het af. De media heeft er ook lucht van gekregen. Ik wacht eerst af wat het IVW gaat doen alvorens met de media te praten. Wordt vervolgd ;)

Klompje ( kan hard aankomen als je er een trap mee kijgt ) :banaan:

bewerkt door Klompje
Toevoegen Update.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Alles groeit ergens in. Dat gaat langzaam en sluipend. Er kan een punt komen waarop je beslist om eens af te rekenen met sluipmoordenaars. Of het nu gaat om Uren stelen en/of Salaris stelen of andere werkgevers trucs. Ik kan ze op 1 hand tellen die in de 25 jaar dat ik dit geweldige werk doe eens hun kloten hebben laten zien en ergens voor zijn gaan staan. De werkgever was al meerdere keren gewaarschuwd, maar niemand durfde het aan. Er moesten eerst ongelukken gebeuren die ook nog eens op de chauffeur afgewimpeld werden. ( schade zelf betalen ). Nou mooi dan doe ik het wel. Dit is niet de vuile was buiten hangen, dit is nadenken over het feit dat de gezonde, eerlijke bedrijven... en zijn chauffeurs.. waar toch de meesten werken die hier op het forum komen, eens weten dat er ook mensen zijn die er voor zorgen dat rotte appels in het transport aangepakt worden. Ik ben nergens bang voor, nooit geweest ook > punt <

Update: Ik heb een 2 a4, pagina tellend verslag naar het IVW gestuurd. Ik wacht het af. De media heeft er ook lucht van gekregen. Ik wacht eerst af wat het IVW gaat doen alvorens met de media te praten. Wordt vervolgd ;)

Klompje ( kan hard aankomen als je er een trap mee kijgt ) :banaan:

Dat gaat natuurlijk nergens over wat je nu zegt, zoiets sluipt er niet in! Of je het nou 2x een magneet legt of je doet het tug x... beide keren ben je bewust fout bezig! Maar leuk dat je er zoveel werk van maakt, worden een hoop collegas weer veel wijzer van nu het ook de media bereikt heeft:ok: we staan toch al zo goed te boek! Voor de mensen die pal achter klompje staan, begrijp me niet verkeerd hoor, ik gebrijk hem liever ook niet, maar als bv pietje met een schijven-auto anderhalf uur voor afvaart bij een boot komt en gelijk zn klokje opentrekt, kan hij vaak direct weer rijden als hij de volgende ochtend van de boot komt. Maar heb ik hetzelfde aan de hand met mijn digi, dan kan ik op de overkant eerst even mn 11u completeren omdat ik de auto op en van de boot heb gereden! Dan biedt een magneet uitkomst:ja: Ze proberen het natuurlijk al zoveel mogelijk aan banden te leggen maar met jou ludieke actie doe je er nog even een schepje bovenop!

m.i Lompje (kan hard aankomen voor de coll.chauffeurs omdat ie er niet mee om weet te gaa)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

beste klompje.

ik wou jou even een vraag stellen.

je hebt zelf toegeven dat jij degene bent die het magneet bevestigd.

ji geef zelf toe dat je dit al meerdere malen hebt gedaan.

komt nu de vraag wat is er gebeurd tussen je werkgever en jouw.

je geef niet aan hoe lang je al werkzaam bent in dat bedrijf.

ik denk namelijk dat er iets is gebeurd dat je dwars zit.

en volgens mij ben jij er achter gekomen dat de uren die jij met de magneet rijd niet betaald hebt gekregen en dat hij het ook niet wil betalen en dat je nu denk door hem aan de schandpaal te nagelen het recht aan jouw zijde krijg.

nu de brief weg is zou ik je aanraden om ook maar een andere baan te zoeken.

als hij hier lucht van krijgt komt er nog een lange weg voor jouw.

je kunt wel heel groot doen van ik ben voor niemand bang maar hij kan jouw wegpesten je neemt ontslag geen ww uitkering je hebt ontslag genomen op eigen verzoek.

je draait niet meer als veertig uur komt iedere keer binnen de vier uur op de zaak geen verblijfskosten dus aan het einde van de betaal periode krijg je maar het basisloon.

ga eens uitrekenen hoe veel dat is .

ik weet namelijk zeker dat je werkgever het langer vol houd als jij.

de media komt bij jouw voor een stukje sta er wel op dat je ieder stuk over dit onderwerp dat geplaast gaat worden eerst kunt lezen.

want het gaat gebeuren: jij doet je verhaal ze gaan naar je werkgever die doet zijn verhaal en wat blijkt de chauffeur is de klottzak want die rijd met een magneet en niet je werkgever.

je hebt als chauffeur dat moet je toch weten als je al 25 jaar in het transport zit je eigen verantwoording.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden