Spring naar bijdragen

waar sta jij vanavond??

Gast frankie_o
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
2 uur geleden zei andremast:

Vroeg feierabend😴

Dan heb ik medelijden met je André. Daar heb ik ook eenmaal een nacht doorgebracht (en gelukkig stond ik er veel later dan jij nu). Weinig keus qua eten en ze kregen het zelfs voor elkaar om een schnitzel te laten verbranden. Vond het qua netheid  in het sanitair ook niet je van het. Sterkte in de strijd dan makker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Sterkte in de strijd dan makker.

Eet zo een kleinigheidje Hendrik,word om 17.30 opgehaald door oude dienstmaat uit meerbusch,daar ff doen en hij brengt mij vanavond weer terug.
Hem ken ik al vanaf de keuring van dienst in 1980,altijd ff gezellig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Mooi bussie. 👌

Slaap jij boven de stoelen of is dat de opbergkast? 
En ga je op vrije doorreis of heb je campings geboekt, ik kan je zeggen dat het hier in Spanje rustig is op de campings wat als voordeel is dat je best op de bonnefooi kan reizen dit jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Ik voel mij hier op de camping aan het strand in Spanje veiliger dan op een terras in Nederland. 
Je merkt dat het hier echt serieus is (geweest)

Alle maatregelen worden serieus en zonder problemen gevolgd.

De helft van de camping is dicht zodat het niet te druk wordt overal, sta plaatsen om en om en dat soort maatregelen.. Hou je aan 2 meter afstand en anders een mondkapje.

Iedereen houd zich er aan!!!👍

Het is omdat dit het laatste jaar hier is omdat we de caravan hier hebben verkocht, anders waren we niet gegaan.

We komen de camping ook niet af wanneer niet nodig. Maar echt.
Je ziet hier wat voor impact het virus heeft gehad op de mensen en op de economie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
58 minuten geleden zei lientje:

Mooi bussie. 👌

Slaap jij boven de stoelen of is dat de opbergkast? 
En ga je op vrije doorreis of heb je campings geboekt, ik kan je zeggen dat het hier in Spanje rustig is op de campings wat als voordeel is dat je best op de bonnefooi kan reizen dit jaar.

Daar boven de stoelen is de Alkoof. Dat is een riant tweepersoons bed. Achterin slapen de kinderen. Das een stapelbed dwars achterin. Geweldig ding. Ondanks dat hij redelijk compact is heb ik toch veel ruimte. We hoeven niets om te bouwen als we gaan slapen. 

Deze camping had ik geboekt 's enige. Woensdag rijden we op de bonnefooi richting lac Leon. Daar hebben we ooit eens gestaan met de caravan. Een soort van memory lane doen we. Daarna gaan we de Pyreneeën in, ik heb daar van Biarritz tot Perpignan gefietst en veel mooie dingen gezien en wil m'n gezin daar deelgenoot in maken. Weet nog niet hoe ik het in het vat ga gieten. Spanje wordt het niet ivm besmettingen in het Noorden. Ik wilde eigenlijk even naar Cadaqes, daar ben ik ooit eens heen gefiets vanaf Coulioure. Prachtige route. 

Ik heb m'n cyclo-crosser bij, m'n zoon de E-Mtb en voor dochter en vrouw huur ik in de Pyreneeën een E-bike. Papa old school zwetend omhoog😅🚲

Morgen gaan onze Rik en ik eerst een 100 kilometer fietsen. Zin in. 

• Like 4
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
51 minuten geleden zei Murphy:

Been there, done that :D

Truste, Andre!

IMG_20190831_182109.jpg

IK ben daar in de jaren'70 regelmatig over gekomen,er heerste toen een grimmige sfeer.

Mede doordat je door dat mijnenveld reed en die Russen ,met het op jou gerichte machinegeweer in die wachttorens.

Men was an sich niet onvriendelijk ,maar wel erg terughoudend,politiek correct z.m.z.

Lachen deden ze nooit.

Enige jaren moest ik op n zaterdag naar Berlijn en had n paar uur de tijd om daar en rond te wandelen,vroeger mocht je alleen je auto verlaten om naar het kantoortje ,op de ramp,te lopen.

Er stond daar ook een beschrijving hoe die VOPO 's daar leefden met hun gezinnen,verplaatsing buiten de kazerne mocht alleen na toestemming van de kommandant,evenals het ontvangen van familie.

Men had wel bepaalde privileges,zoals de onderwijskeuze voor de kinderen,of voorrang om op de wachtlijst voor het in aanmerking te komen voor hun nationale trots,de voortreffelijke Trabant.

Die Trabbi's waren,kwalitatief, zo goed dat het buitenland (wij dus) schreeuwden om deze auto;s en omdat export belangrijk was kreeg dat voorrang,en moest de eigen bevolking jaren wachten op z n Trabbi,althans ;dat was wat de centrale regering de bevolking wijs gemaakt had.

Wachttijden van 7 a 8 jaar waren geen uitzondering,en als hij dan kwam was de kleur altijd een verrassing,keuze had men niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
11 uur geleden zei Murphy:

Been there, done that :D

Truste, Andre!

IMG_20190831_182109.jpg

Ook nog ooit daar onder die overkappingen geweest en zoals europeaan schrijft een grimmige sfeer.
Check point Charlie Berlijn de hele huif  los en honden er onder en in de oplegger.
Had er drie pakketten glas in staan die bijna tot het dak kwamen en over bijna de hele lengte van 
de oplegger, dus was wel makkelijk controleren.

Was toen nog een broekkie, en scheet 7 kleuren stront  toen ik daar de grens naderde.
Met de kennis van nu zou je niet meer zo druk maken, maar at zal de leeftijd wel zijn.

DDR.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
10 uur geleden zei Pierre:

Dat is de discussie ook niet Lientje. Hoe veilig je jezelf voelt en hoe een fijne vakantie je momenteel in Spanje hebt.
Het gaat om het feit dat werkgevers zich achter het advies van de overheid scharen om onder hun betalingsverplichting uit te komen wanneer mensen onverhoopt in de problemen komen vanwege de toestand rondom Corona in het buitenland. Daar gaat het mij om.

Dat begrijp ik hoor.

Hier is het code geel volgens de overheid. In Nederland zijn ook gebieden waar Corona is, ik word met mijn werk ook die gebieden ingestuurd. Dat weiger ik ook niet.

De caravan/tent en inboedel laten we hier op de camping achter voor de koper.

Wanneer er dreiging naar code oranje aan zit te komen, dan zijn we zo weg.
En dat is een lekker idee.

Natuurlijk kan je Corona krijgen, maar dat kan in ieder land die code geel heeft. Corona is niet weg :nee:

Het gevaar in Nederland is dat niet iedereen dat wil beseffen. 
Hier wel!
We proberen het te voorkomen door zoveel mogelijk afstand te houden, mondmasker te dragen in de winkel of receptie, en buiten bij de caravan of op het strand te leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites