Spring naar bijdragen

waar sta jij vanavond??

Gast frankie_o

Recommended Posts

• Forumlid
1 uur geleden zei Gegrand:

(...) Via H, Roe en BG was geen optie omdat de wachttijden aan de grenzen toen de spuigaten uit liepen.

Nog steeds Gé.

Weliswaar geen hele dagen, het gedoe met documenten is verleden tijd. De controles en het autoritair gedrag aan die grenzen is er nog steeds, de wachttijden aan al die grenzen blijven een drama. Daar is weinig aan veranderd... 

20210528_195949.thumb.jpg.3f33b81fbf9fe8f55a8f21679cb8b51a.jpg

20210528_200018.thumb.jpg.95ad9c0d2a182c9518519e888f9f9f58.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 13,3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Elke vraag, hoe debiel ook, verdient een antwoord. Ik heb geen geheimen. Hoef ook niet mysterieus te doen om mijn inhoudsloze leventje te maskeren.  Dus ik zal het je nog één keertje uitleggen. 

Was weer ff gezellig🍺👍

Lohfelden. Netjes kwartier aan staan sluiten in de rij,ben ik zover om naar slagboom te rijden komt Dmitri en Boris erachteraan over het spoor vd pomp. Handjes van hun in de lucht van wij eerst. Auto

Posted Images

• Forumlid
22 uur geleden zei iveco 35c17:

Gaaf, Had ik die tijd ook maar kunnen rijden. maar dat werd helaas niet mogelijk gemaakt. Maar ik rij nu wel. En volgens de meeste Nederlanders bij de slechtste werkgever van Nederland. Maar weet je? intresseert me niets. ik moet luisteren naar de planning. maar als ik aan geef dat ik niet meer naar Zweden wil zijn er ook zomaar andere bestemmingen. en kwa geld heb ik voorlopig helemaal niks te klagen. [niet alles geloven dat op internet staat]  Maar een ritje Greece zoals Pierre momenteel zou ik niet afslaan.  

Jij bent tevreden met jouw werkgever en daar gaat het toch om?

Wat voor de een een wereldbaas is kan voor de ander zijn grootste nachtmerrie als werkgever zijn.

Denk niet dat het bij mijn werkgever toen allemaal koek en ei was , overal is er wel eens iets aan de hand.

Alleen heb ik daarmee nooit te koop gelopen tegenover anderen, toen niet en later ook niet.

• Like 3
  • Thanks 2
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
22 uur geleden zei Pierre:

Nog steeds Gé.

Weliswaar geen hele dagen, het gedoe met documenten is verleden tijd. De controles en het autoritair gedrag aan die grenzen is er nog steeds, de wachttijden aan al die grenzen blijven een drama. Daar is weinig aan veranderd... 

20210528_195949.thumb.jpg.3f33b81fbf9fe8f55a8f21679cb8b51a.jpg

20210528_200018.thumb.jpg.95ad9c0d2a182c9518519e888f9f9f58.jpg

Belangrijk en berucht waren ook het nemen van "monstertjes" van de lading.🤕

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 uur geleden zei Gegrand:

Daar hoef je zover niet voor te gaan, ooit met een vracht appels in Venlo gestaan en veterinair moest een doos hebben voor te keuren, hij sneed er een midden door stempelde het briefje en zij het is goed, ik heb hem vriendelijk verzocht om de doos manco op de vrachtbrief te zetten met stempel, ik kon dus de doos weer meenemen. 

In Frankrijk de triptiek niet op orde, standaard vroegen ze om een koffie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 uur geleden zei Gegrand:

Grens Denekamp, controle op hoeveelheid diesel, in het begin tankschein, daarna max 200 liter.

Paar doosjes eieren en je kon met een volle tank door😁

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Eind jaren 70 aan de Franse grens met luiers. De douanier zou en moest een pak hebben.

Net zo als Ger zegt, zet maar op het cmr dat je er een moet hebben. (spreek gelukkig redelijk Frans)

Dat deed hij niet, het duurde wel lang om de grens over te komen.

Bij Venlo de grens over met platgoed en daar moesten bepaalde soorten begast worden tegen ziektes.

Een paar sigaren deden daar wonderen.

Als we voor AGIO de grens over moesten kregen we standaard een doos sigaren mee, echter mijn vader rookte ook sigaren. Raad eens waar die naar toe gingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Op 30-5-2021 om 23:03 zei ELZEN106:

Een paar sigaren deden daar wonderen.

Als we voor AGIO de grens over moesten kregen we standaard een doos sigaren mee, echter mijn vader rookte ook sigaren. Raad eens waar die naar toe gingen.

Haha, heb vroeger een baasje gehad die ook een kroeg had hier int durp.

Kregen ook altijd sigaren mee om aan de heftruckchauffeurs uit te delen, onder het motto van dat ze je dan sneller hielpen.
vroeg hij of ik nog sigaren nodig had😁

Ik zei>> ja doe maar want die roken goed😁
Heb nooit meer sigaren mee gehadLOL

• Like 1
  • Haha 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
3 uur geleden zei Kiepenboer:

Kregen ook altijd sigaren mee om aan de heftruckchauffeurs uit te delen, onder het motto van dat ze je dan sneller hielpen.

Van der Ven?

Norfolk Line?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Lijmleder laden in voormalig Joegoslavië dan aan de grens komen ,we laden dit toen in een huiftrailer waarin we vijverfolie deden vanaf de tweede plank (en zo een soort zwembad bouwden) moest wel een 5 border zijn want een trailer met 4 kleppen daar vormde de vijverfolie enorme zakken tussen de kleppen !! 

Aankomen bij de douane dachten ze gezien de vermelding leder dat er vellen leer inzaten,ok moesten natuurlijk een monster hebben vergeet nooit een collega die voor me stond de trailer achter open maakte omhoog ging met zijn laddertje zijn zwarte plastice handschoen aantrok en vrolijk z,on vel leer eruit trok en dit zo van boven af aan de beambte .......gaf die vervolgens helemaal onder het zout en amoniac zat.

(Lijmleder is het onderste huidstuk van een koe,wat al een maandje of drie ligt te rijpen in een bad van ammoniac en andere chemsche rotzooi,tja van z,on vel leer maak je geen jas meer)

Prachtig mezelf kapot gelachen toen de beambte dat over zijn prachtige hoofddeksel en douanekleding kreeg.

Tj die lading hoorde ook gewoon in een kipper maar die hadden we toen niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
15 uur geleden zei Kiepenboer:

Bij Toos,  leeft ze nog?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
4 uur geleden zei ELZEN106:

Bij Toos,  leeft ze nog?

Jazeker, zie ze af en toe nog wel eens bij de jumbo hieronder.

Maar de zoons doen het bedrijf al geruime tijd

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Vanavond de reis maar eens afsluiten bij Le Mille Pattes  in Roncq -of all places- en dan vind ik het weer welletjes geweest na drie weken... :wijn:

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Op 29-5-2021 om 19:12 zei Gegrand:

later heeft er toen een bakwagentje (met Griekse chauffeur) vanaf hier een deel van het wat kleinere werk voor de stad overgeladen.

Jorgos.

.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
11 uur geleden zei Marotrans:

De Kar!

Wel 18 km van huis maar daar is het tegenwoordig al lastig om 'n personenauto te parkeren :ja:

Kun je prima staan👍

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators

^^

Klopt, maar dat wist ik eigenlijk al 😉

Ze zijn de parkeerplaats aan het uitbreiden: twee rijen tegenover elkaar, schuin wegzetten en er komen nog 2 of 3 LZV- plekken bij.

Nou moesten er eigenlijk voor het mooie 'n paar douches bij en klaar is de koetsier. 😎

Link naar bericht
Deel via andere websites