[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Auto drukt truck de vangrail in


Barry

Recommended Posts

  • Forumlid

Op de Antwerpse ring heeft een personenauto op vrijdagmorgen een trekker met oplegger de betonnen barrier ingedrukt.

Het ongeluk gebeurde rond 6:30 uur in de richting van Nederland, vlak voor de Kennedytunnel. De bestuurder van de personenauto drukte de truck vanaf de middelste strook naar rechts. De truck kwam uiteindelijk op hardhandige wijze in de betonnen barrier terecht.

Door de barrier heen

Een andere vrachtwagen, een bakwagen op de rechterrijstrook, moest uitwijken en knalde dwars door de barrier heen, de berm in. Twee bestuurders raakten gewond en werden naar het ziekenhuis gebracht.

Enorme file

Er ontstond direct een enorme file achter het ongeluk want twee van de drie rijstroken waren geblokkeerd. De file begon al ter hoogte van Sint-Niklaas. Ook op de E34 stond file vanaf Melselse.

De Liefkenshoektunnel werd tijdelijk tolvrij gemaakt zodat verkeer richting Nederland via Antwerpen-West kon omrijden.

Bron: http://www.truckstar.nl/hotnews.asp?ID=5833&catId=1

Die heeft goed zijn best gedaan met z'n personenauto! :stom::rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal

Je laat je toch niet de vangrail indrukken door een personenmobiel? Remmen kan, maar stug doorrijden ook. Bij zo'n idioot denk ik dat ik voor 't laatste kies.

Natuurlijk eerst ff loeren of er geen kinderen bij in zitten, dat dan weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een plaatselijke krant werpt toch een beter licht op de zaak dan Truckstar die er z'n eigen draai aan geeft:

Het ongeval gebeurde om rond 6.30 uur op de E17 net voor de Kennedytunnel in de riching van Antwerpen. Een personenwagen wilde te snel invoegen van de laatste linker-inrit van de autosnelweg.

Een vrachtwagen op de E17 werd verrast door dat manoeuvre en moest fors remmen. Toch kon de chauffeur een aanrijding met de personenwagen niet vermijden. Die schoof door de klap naar de rechterrijstrook, waar een tweede kleinere vrachtwagen op zijn beurt hard moest remmen. De drie voertuigen belandden tegen de vangrail.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110204_013
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal
Een plaatselijke krant werpt toch een beter licht op de zaak dan Truckstar die er z'n eigen draai aan geeft:

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110204_013

Ja, dat klinkt al heel anders. Heeft een bepaalde Amsterdamse krant soms aandelen in de Truckstar? Zoals de Belgen het beschrijven is het een normaal ongeval, niet eentje met kwade opzet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je laat je toch niet de vangrail indrukken door een personenmobiel? Remmen kan, maar stug doorrijden ook. Bij zo'n idioot denk ik dat ik voor 't laatste kies.

Natuurlijk eerst ff loeren of er geen kinderen bij in zitten, dat dan weer wel.

Das makkelijk gezegd John, maar de ring van Antwerpen is gevaarlijker dan de ring van Bucuresti :D. De overeenkomst is dat je bij beiden vantevoren nooit weet hoelang je erover doet.

Ik reed laatst op de middelste van de 3 stroken richting Gent. Was er ook een personenwagen die me nog niet voorbij was en al naar rechts ging. Ik kon moeilijk naar rechts, want daar zat al een vrachtwagen. We reden allemaal zo'n 60 km/u. Ik effe toeteren, da's reactie, want moest toch flink op de rem. Gooide die lul iets naar buiten, kwam tegen m'n ruit. Ik politie bellen, moest op de vluchtstrook wachten. Had kenteken doorgegeven, maar was het daarna zelf vergeten. Zilvere auto, eindigde op 083, een Belg. Hij stopte ook, en ging foto's van m'n auto maken. Ik uitstappen, hij wegrijden en 150 meter verderop stoppen. Ik er naartoe, hij weer wegrijden.

Sinds kort heb ik een I-phone. Geweldig om foto's te maken en filmpjes van wat je meemaakt. 1 knop en hij filmt. Wat je in Belgie allemaal meemaakt op de weg!?! In geen enkel land maak je dat mee. Allemaal elkaar kloten en dwarszitten! Dacht dat Duitsland erg was, maar Belgie overtreft het echt wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal
Das makkelijk gezegd John, maar de ring van Antwerpen is gevaarlijker dan de ring van Bucuresti :D. De overeenkomst is dat je bij beiden vantevoren nooit weet hoelang je erover doet.

Ik reed laatst op de middelste van de 3 stroken richting Gent. Was er ook een personenwagen die me nog niet voorbij was en al naar rechts ging. Ik kon moeilijk naar rechts, want daar zat al een vrachtwagen. We reden allemaal zo'n 60 km/u. Ik effe toeteren, da's reactie, want moest toch flink op de rem. Gooide die lul iets naar buiten, kwam tegen m'n ruit. Ik politie bellen, moest op de vluchtstrook wachten. Had kenteken doorgegeven, maar was het daarna zelf vergeten. Zilvere auto, eindigde op 083, een Belg. Hij stopte ook, en ging foto's van m'n auto maken. Ik uitstappen, hij wegrijden en 150 meter verderop stoppen. Ik er naartoe, hij weer wegrijden.

Sinds kort heb ik een I-phone. Geweldig om foto's te maken en filmpjes van wat je meemaakt. 1 knop en hij filmt. Wat je in Belgie allemaal meemaakt op de weg!?! In geen enkel land maak je dat mee. Allemaal elkaar kloten en dwarszitten! Dacht dat Duitsland erg was, maar Belgie overtreft het echt wel!

Ik kom er zelf ook vaak, mijn stiefdochter woont er. Ze zijn inderdaad vrij agressief, en zeker naar Nederlanders toe. Zullen wij het wel naar gemaakt hebben misschien, maar dan nog. Britten hebben in een enquete de zuiderbuurtjes ook uitgeroepen tot de slechtste Europese chauffeurs, ook weer hoofdzakelijk door die agressie.

Die ring van Boekarest is helemaal niet gevaarlijk, want die is zo ontoereikend dat je meestal stil staat:D

Ik heb al een paar maal zo'n akkefietje aan de hand gehad, zoals hier door Truckstar schromelijk overdreven gemeld werd, maar ik rijd dus echt gewoon door. De ervaring heeft me geleerd dat zij dan toch stoppen, die gasten zijn gewoon brutaal en testen je als het ware. Als ze zien dat jij nog brutaler bent, of het misschien ook helemaal niet in de gaten hebt, stoppen ze zelf wel. Komen ze je naderhand luid toeterend voorbij natuurlijk, en sommigen hebben dan nog het gore lef om je te willen afremmen. Maar die zijn helemaal voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom er zelf ook vaak, mijn stiefdochter woont er. Ze zijn inderdaad vrij agressief, en zeker naar Nederlanders toe. Zullen wij het wel naar gemaakt hebben misschien, maar dan nog. Britten hebben in een enquete de zuiderbuurtjes ook uitgeroepen tot de slechtste Europese chauffeurs, ook weer hoofdzakelijk door die agressie.

Die ring van Boekarest is helemaal niet gevaarlijk, want die is zo ontoereikend dat je meestal stil staat:D

Ik heb al een paar maal zo'n akkefietje aan de hand gehad, zoals hier door Truckstar schromelijk overdreven gemeld werd, maar ik rijd dus echt gewoon door. De ervaring heeft me geleerd dat zij dan toch stoppen, die gasten zijn gewoon brutaal en testen je als het ware. Als ze zien dat jij nog brutaler bent, of het misschien ook helemaal niet in de gaten hebt, stoppen ze zelf wel. Komen ze je naderhand luid toeterend voorbij natuurlijk, en sommigen hebben dan nog het gore lef om je te willen afremmen. Maar die zijn helemaal voor mij.

Is zo, heb je gelijk in. Maar jij bent ook niet meer de jongste denk ik? Ik doe het niet meer. Ik weet wel dat ik de sterkste ben in de vrachtwagen, maar schade kost tijd, schadeformulier invullen, reparatie, je rijdt tijd met beschadigde auto rond. Laat me dan maar de loser zijn. Toen ik jong was dacht ik er ook anders over.

Maar t'is inderderdaad schofterig hoe ze er rijden. Ze zouden er sowieso iets moeten doen als nu bij Eindhoven of Den Bosch, met die gescheiden rijstroken. Dat loopt nu toch een stuk beter. En natuurlijk die Liefkenshoek tolvrij maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is zo, heb je gelijk in. Maar jij bent ook niet meer de jongste denk ik? Ik doe het niet meer. Ik weet wel dat ik de sterkste ben in de vrachtwagen, maar schade kost tijd, schadeformulier invullen, reparatie, je rijdt tijd met beschadigde auto rond. Laat me dan maar de loser zijn. Toen ik jong was dacht ik er ook anders over.

mijn idee!

Enne als ik eerst eens moet gaan kijken of er een puberpetje zonder kinderen in zit ben ik te laat. Je reageert in een reflex en denkt achteraf had ik m maar door laten rollen. Het is erger als je achteraf moet denken: had ik niet moeten proberen te remmen, nu daar een vermorzeld onder mn auto ligt? Lijkt mij moeilijker mee te leven nl............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal
Is zo, heb je gelijk in. Maar jij bent ook niet meer de jongste denk ik? Ik doe het niet meer. Ik weet wel dat ik de sterkste ben in de vrachtwagen, maar schade kost tijd, schadeformulier invullen, reparatie, je rijdt tijd met beschadigde auto rond. Laat me dan maar de loser zijn. Toen ik jong was dacht ik er ook anders over.

Maar t'is inderderdaad schofterig hoe ze er rijden. Ze zouden er sowieso iets moeten doen als nu bij Eindhoven of Den Bosch, met die gescheiden rijstroken. Dat loopt nu toch een stuk beter. En natuurlijk die Liefkenshoek tolvrij maken.

Ja, ik snap niet dat de Belgische staat die tunnel niet overneemt, net als hier gebeurd is met de Willem-Alexanderbrug bij Tiel. Tol eraf en rijden maar.

Den Bosch en Eindhoven zijn inderdaad een zegen tegenwoordig, hoewel ik vind dat er in het midden wel een strook bij mag, just in case.

Ik ben van jouw bouwjaar, maar heb bijna nog nooit een aanrijding gehad, alleen 2 keer Italie en 1 keer Turkije. Die 2 in Italie door pure arrogantie en onkunde van de bestuursters, die echt dachten dat ze zomaar een voorrangsweg konden oprijden omdat ZIJ immers altijd voorrang hebben, die in Turkije door een man die me afremde, toen remde ik (toen nog wel) hij trok op en remde ogenblikkelijk weer. Ja toen zat ik er bovenop. Werd ie nog agressief ook, tot ik uitstapte natuurlijk, ben bijna 2 meter bij een meter:D

Had gelukkig een goede getuige, een soldaat van de Jandarme. En gelukkig in alle gevallen weinig tot geen schade. Wel tijd kwijt natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal
mijn idee!

Enne als ik eerst eens moet gaan kijken of er een puberpetje zonder kinderen in zit ben ik te laat. Je reageert in een reflex en denkt achteraf had ik m maar door laten rollen. Het is erger als je achteraf moet denken: had ik niet moeten proberen te remmen, nu daar een vermorzeld onder mn auto ligt? Lijkt mij moeilijker mee te leven nl............

Vermorzelen doe je niet snel, Sjoek, als je beiden de zelfde kant oprijdt. Meestal hoogstens blikschade. En als ze naast je rijden met invoegen, heb je ook meestal allang gezien hoe de bevolking van die wagen is samengesteld. Je hebt hem bijna altijd al van achteren gezien.

Die reflex is en blijft er altijd, inderdaad. Maart dat duurt maar even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Das makkelijk gezegd John, maar de ring van Antwerpen is gevaarlijker dan de ring van Bucuresti :D. De overeenkomst is dat je bij beiden vantevoren nooit weet hoelang je erover doet.

Twee oplossingen voor de Ring:

* Pauze maken vóór Antwerpen (dan hoef je niet op de vluchtstrook te "rusten")

* Spycam (de gadget van Kingmax!) achter de voorruit mee laten draaien en later weer wissen als je levend de ring weer verlaten hebt.

Zoals bij deze idioot die in de westerscheldetunnel in gaat halen en bij de uitgang niet omhoog komt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal
Twee oplossingen voor de Ring:

* Pauze maken vóór Antwerpen (dan hoef je niet op de vluchtstrook te "rusten")

* Spycam (de gadget van Kingmax!) achter de voorruit mee laten draaien en later weer wissen als je levend de ring weer verlaten hebt.

Zoals bij deze idioot die in de westerscheldetunnel in gaat halen en bij de uitgang niet omhoog komt...

Da's geen stom idee, en goedkoper en veiliger dan een I-Phone, neem ik aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's geen stom idee, en goedkoper en veiliger dan een I-Phone, neem ik aan.

Ik zie hem alleen er niet opstaan, op de website van KingMax. Wel het Chauffeursforumvaantje?!? Is de KingMax website van Freddy?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uuhhh, ik heb hem alweer een poosje niet gebruikt, je laad hem op via USB, en neemt op via een mini SD kaart, in als het goed is erbij de bestellen.

en niet duur, weer niet meer precies €13,- ofzo?

zou het echt niet weten, had hem in Assen bij de stand opgehaald, scheelde weer verzendkosten;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
uuhhh, ik heb hem alweer een poosje niet gebruikt, je laad hem op via USB, en neemt op via een mini SD kaart, in als het goed is erbij de bestellen.

en niet duur, weer niet meer precies €13,- ofzo?

zou het echt niet weten, had hem in Assen bij de stand opgehaald, scheelde weer verzendkosten;)

Voor dat geld koop ik er gelijk 3. Links. Rechts. En voorruit natuurlijk.

En dan? Aansluiten op je laptop en filmen maar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
uuhhh, ik heb hem alweer een poosje niet gebruikt, je laad hem op via USB, en neemt op via een mini SD kaart, in als het goed is erbij de bestellen.

en niet duur, weer niet meer precies €13,- ofzo?

zou het echt niet weten, had hem in Assen bij de stand opgehaald, scheelde weer verzendkosten;)

Kijk....Dat is mijn soort vrouw... inplaats van een postzegel te betalen, laten we de tank 2X volgooien..:D:D:D. En een half weekend rijden...

Pas trouwens maar op met filmen, het kan net zo goed tegen je gebruikt worden, zoals te kort op je voorligger enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk....Dat is mijn soort vrouw... inplaats van een postzegel te betalen, laten we de tank 2X volgooien..:D:D:D. En een half weekend rijden...

kwestie van meerijden naar het Truckstar festival, en in plaatst van verzendkosten te betalen dat geld uitsparen voor een biertje natuurlijk:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie hem alleen er niet opstaan, op de website van KingMax. Wel het Chauffeursforumvaantje?!? Is de KingMax website van Freddy?

Volgens mij van "de techneut" Wilbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden