[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Betaling E-schaal!


Gast routier

Recommended Posts

Transporteur:Schenk Papendrecht B.V. Het bedrijf:Schenk Papendrecht B.V. is een tanktransportbedrijf gespecialiseerd in de distributie van brandstoffen, smeerolie, (industriele) gassen, LPG en bitumen. Onze kring van opdrachtgevers bestaat voornamelijk uit internationaal opererende petrochemische bedrijven. Schenk Papendrecht B.V. heeft meer dan 450 chauffeurs in dienst en heeft ruim 225 tankwagens. Buiten Nederland heeft Schenk vestigingen in België, Luxemburg, Duitsland, Polen en Oostenrijk. De plaats:Pernis, Botlek, Rozenburg en Papendrecht Website:www.schenk-tanktransport.com Het werk:Distributie van brandstoffen of LPG in een ploegen-dienst rooster naar tankstations in Nederland, distributie van smeerolie in de Benelux (meerdaagse ritten), transport van bitumen in de Benelux (meerdaagse ritten), distributie van industriële gassen in Nederland of internationaal. De truck:Volvo en Daf met automatische versnellingsbak

1_000.jpg

Vereisten:In het bezit van rijbewijs B/C/E Chauffeursdiploma (CCV-B). ADR basis + tank is een pré.

Ervaring met trekker-oplegger. Klantvriendelijke en collegiale instelling. Zelfstandige en flexibele instelling.

Vergoedingen:Arbeidsvoorwaarden geheel conform TLN beroepsgoederenvervoer CAO.

Chauffeurs vallen onder E-schaal tot maximaal E6 + 11,25% ploegentoeslag over bruto maandsalaris.

Toekomst 48 uur:In de brandstoffendistributie hebben we roosters ontwikkeld waarmee we reeds aan de 48 urige werkweek voldoen.

Voor de andere disciplines binnen ons bedrijf zijn we op zoek naar een passende oplossing.

Dit is dus een bedrijf, dat voor een nette betaling uitkomt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 223
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

probeer je anders ook eens in te beelden hoe een apk keurmeester tegen het beroep van vrachtwagenchauffeur aankijkt...wellicht bestempeld hij het als 'een beetje rijden'...

net zoals wij zijn beroep bestempelen als 'een beetje checkpunten controleren en afvinken'...maar het zal ongetwijfeld meer inhouden maar dat zien we nooit...

ok...meer is altijd welkom...en dat zal ook wel moeten willen ze het beroep in de toekomst aantrekkelijker maken en dus een chauffeurstekort de kop bieden...maar uiteindelijk vindt iedereen dat hij/zij te weinig verdient en dat zijn/haar beroep ondergewaardeerd is...

ben maar blij dat wij vergoedingen krijgen voor het 'niet op de standplaats verblijven', beter bekend als cao-vergoedingen...een tegelzetter is ook nooit op de standplaats en moet ook alles van thuis meenemen of ter plaatse ergens een broodjeszaak/tankstation opzoeken...maar krijgt daar nope vergoeding voor...en moet daarvoor ook nog in zijn eigen tijd naar die tent toerijden...wij stoppen op de parkeerplaats van die betreffende toko en dan pas gaat onze pauze tellen...

en elk 'vak' binnen het chauffeursvak kent zijn eigen risico's of lichaamelijke belastingen...ik heb als bulkchauffeur bijvoorbeeld vrij weinig lichaamelijke belasting, maar wij lopen wel bij het laden en spoelen altijd boven over dat ding wat enig risico met zich meebrengt dat je er ooit vanaf pleurt...wat je natuurlijk ZELF zo klein mogelijk moet maken, en we worden vaak blootgesteld aan harde geluiden (compressors e.d.) waar je ZELF de verantwoordelijkheid voor hebt gehoorsbescherming te dragen indien nodig...en stadsdistributie is lichaamelijk wat zwaarder...tja...dat heeft een risico voor je rug, maar dat moet je uiteraard ZELF zo klein mogelijk houden door verstandig te tillen e.d.

kort samengevat: iedereen werkt teveel voor te weinig geld en teveel risico's...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gemiddeld worden er in Nederland ELK jaar 3 taxichauffeurs VERMOORD door hun klant.

Zou je mij kunnen vertellen waarom een vrachtwagenchauffeur risicovoller is?

Ze lopen beide risico in het verkeer.

Dit is gewoon zoeken naar EIGEN motieven en heeft NIETS met de waarheid te maken.

Groeten.

Je vergeet het grote aantal vrachtwagenchauffeurs dat dood gaat bij een crash, veroorzaakt door anderen.

Zie het hulpdienstenforum Vlaanderen voor foto's ter verduidelijking. En dat is alleen nog het Vlaamse gedeelte, de rest van de doden in Europa daar heb ik geen statistieken van, maar ga er vanuit dat het er veel zijn. Voor weinig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je schetst hier een verkeerd beeld!

Je hebt inderdaad geen statistieken, niet hoeveel vrachtwagenchauffeurs om zijn gekomen door de schuld van anderen, simpelweg omat er in de statistieken alleen wordt bijgehouden hoeveel dodoen er vallen, en niet of dit door eigen of andermans schuld is.

Taxichauffeurs die verongelukken worden ook niet apart vermeld in de statistieken.

Hierin worden ze aangemerkt als automobilisten.

Ik heb wel eens lijsten gezien met daarop hoe gevaarlijk bepaalde beroepen zijn.

In die lijstjes is een taxichauffeur wel terug te vinden, maar een vrachtwagenchauffeur nooit.

Wat je hier meld doe ik dus af als stemmingmakerij, en niet als bewezen feiten.

stemmingmakerij, dat was het woord wat ik zocht:tu:

thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar heb je haar weer, hoor ik jullie al zeggen.

Het is heel erg mooi dat bedrijven E6 betalen, maar wat als bijv. de helft van de wachturen maar wordt betaald? Geef mij dan maar een werkgever die alles betaald in D5, want dan houd je meer over. :ja: Het lijkt me handig daar al tijdens een eventuele sollicitatie achter te komen.

By the way, weet iedereen dat geschrapte uren automatisch 130% uren zijn? Immers je werkgever moet 40 uren per week garanderen, dus alles wat daar boven zit is overuur en die worden geschrapt. And again: daar kan geen loonsverhoging tegenop...:cool:

bewerkt door Spieker
Toevoeging van een onderkent feit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar heb je haar weer, hoor ik jullie al zeggen.

Het is heel erg mooi dat bedrijven E6 betalen, maar wat als bijv. de helft van de wachturen maar wordt betaald? Geef mij dan maar een werkgever die alles betaald in D5, want dan houd je meer over. :ja: Het lijkt me handig daar al tijdens een eventuele sollicitatie achter te komen.

By the way, weet iedereen dat geschrapte uren automatisch 130% uren zijn? Immers je werkgever moet 40 uren per week garanderen, dus alles wat daar boven zit is overuur en die worden geschrapt. And again: daar kan geen loonsverhoging tegenop...:cool:

Daar heb je haar weer... :p:D:ja:LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
sorry hoor maar alles boven de 8 uur per dag is overuur!

Ja, dat is het in principe wel.

Maar niet altijd hoeven die als 130% uitbetaald te worden.

Bij deeltijdwerkers geld dat uren boven de 40 per week als 130% betaald worden.

Dus bij een 20 uur contract, en je maakt 30 uur, is geen 10 uur à 130% maar 10 uur à 100%.

Overigens maakt dat netto geen barst uit, maar dat terzijde...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja, dat is het in principe wel.

Maar niet altijd hoeven die als 130% uitbetaald te worden.

Bij deeltijdwerkers geld dat uren boven de 40 per week als 130% betaald worden.

Dus bij een 20 uur contract, en je maakt 30 uur, is geen 10 uur à 130% maar 10 uur à 100%.

Overigens maakt dat netto geen barst uit, maar dat terzijde...

Nee, dat is het in principe dus niet.

Art. 26 lid 1b staat: Het bepaalde onder 1a. laat onverlet dat uitbetaling aan de werknemer van minimaal 40 uur per week gegarandeerd is.

Zelf heb ik bijvoorbeeld een vierdaagse werkweek met een gewoon 40 uur contract. Alles boven de 40 uur wordt een overuur.

De rest van je verhaal klopt. :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee, dat is het in principe dus niet.

Art. 26 lid 1b staat: Het bepaalde onder 1a. laat onverlet dat uitbetaling aan de werknemer van minimaal 40 uur per week gegarandeerd is.

De rest van je verhaal klopt. :tu:

In principe is elk uur boven de 8 uur per dag een overuur..

Een gemiddelde werkdag in Nl is 8 uur namelijk, dus elk uur meer is een overuur.

Echter ze worden pas als 130% overuur uitbetaald als je eind van de week boven de 40 zit.

Ergo: Maak je 4 dagen van 10 uur, wordt het gemiddeld over 5 dagen en heb je dus geen overuren.

Maar feitelijk heb je wel 4 dagen lang 2 overuren gemaakt....

Als oproepkracht krijg je die 4x2 uur trouwens wel als 130% uitbetaald :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry hoor, maar dit was het topic-onderwerp....;)

Misschien weer een goed idee om duidelijk te maken welke bedrijven WEL aan e-schaling doen.

Goed voor chauffeurs die int. werk zoeken.

Om af te trappen:

De Rijke, Spijkenisse

V.d. Lee, Delft

Albert Keijzer, Zaandam

Wie weet er meer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
inderdaad 40 uur uitbetaald krijgen is gegarandeerd dat klopt helemaal dat artikel.

maar je kijkt bij de verkeerde artikelen.

zoek maar eens op wat de definitie is van een overuur en wanneer er sprake is van een overuur.

Ja, sorry het is wel belangrijk maar off topic.

Toch graag nog even dit Freddie:

Artikel 27, 1. Overuren zijn uren, niet liggend op zaterdag of zondag, waarmee de diensttijd van 40 uur per week wordt overschreden.

Elke onderhandelingen beginnen de werkgevers over uitbetaling van 160 uur per 4 weken en daar tegenover zet de vakbond dan weer tegenover wat jij zegt na 8 uur per dag overuren laten tellen. Gaat dan tot nu toe beide niet door.

We moeten er misschien een aparte topic over maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar heb je haar weer, hoor ik jullie al zeggen.

Het is heel erg mooi dat bedrijven E6 betalen, maar wat als bijv. de helft van de wachturen maar wordt betaald? Geef mij dan maar een werkgever die alles betaald in D5, want dan houd je meer over. :ja: Het lijkt me handig daar al tijdens een eventuele sollicitatie achter te komen.

By the way, weet iedereen dat geschrapte uren automatisch 130% uren zijn? Immers je werkgever moet 40 uren per week garanderen, dus alles wat daar boven zit is overuur en die worden geschrapt. And again: daar kan geen loonsverhoging tegenop...:cool:

dan moet de werkgever die d5 betaald ook niet strepen in de uren.

en die doen dat ook. gewoon zelf er boven op zitten en hun elke minuut die ze strepen laten verantwoorden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat klopt ja.

Maar wanneer jij 45 uur in 3 dagen draait en jou baas stuurt jou naar huis vanwege weet ik het, krijg jij toch maar 5 overuren betaalt Freddie.

Dat is wat er bedoelt word.

Dus overuren beginnen eigenlijk pas te tellen na 40 diensturen in de lopende week.

Klopt of niet?

Hoe ik het ook bekijk, hij geeft mij 2 dagen verlof (2x8 uur) of zet mij 2 dagen stand-by (2x8 uur). De rest van de uren schrijf ik toch op die 1e 3 dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Koopman betaalt in het autotransport ook E6.

Vertrekken nooit op zondag en vooralsnog maximaal 3 weekenden per jaar weg en dat weet je 4 weken van tevoren dmv een rooster. Is er werk, moet je weg; is er niks, ben je de volgende keer dat je op de lijst staat weer aan de beurt.

Degenen die geen weekenden willen maken krijgen max. D5 net als de chauffeurs bij Depotrans (Benelux werk).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

Schenk Tanktransporten betaald ook in de E-loonschaal.

Brandstoffenstransporten Nationaal ... maar je kunt er ook internationaal gaan rijden met ander ADR tank-goed.

Zit je nu ergens anders in D5 dan ga je naar E-4 maar groei je natuurlijk wel jaar na jaar door totdat je ook in E-6 je maximum zit.

Maw ik zit dus nu in E-4

www.werkenbijschenk.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden