[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Betaling E-schaal!


Gast routier

Recommended Posts

  • Reacties 223
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ik heb ook E6

Bij Lensveld krijg je als je internationaal rijd en meerderde nachten in je wagen overnacht (lees; meestal maandag t/m vrijdag) ook betaling in E loonschaal.

Binnenland fahrers en/of chauffeurs die sporadisch in de cabine overnachten krijgen betaling in D loonschaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is allemaal wel leuk om te vertellen wie E betaalt, maar vergelijken jullie geen appels met peren?

Mij is ooit geleerd over de loonschalen.

  • C motorwagen
  • D motorwagen indien er meer dan twee landsgrezen worden overschreden
  • D trekker oplegger / motorwagen met aanhager
  • E trekker oplegger / motorwagen met aanhager indien er meer dan twee landsgrezen worden overschreden

Zoals het hierboven omschreven mag een werkgevers chauffeurs die in de Nederland, een van onze buurlanden en een buurland van onze buurlanden loonschaal D betalen.

Deze situatie is misschien nu wel veranderd waont ik heb dit geleerd in 1987 en tijden veranderen maar ik kan nergens iets vinden waar dit beschreven staat.

Als iemand weet waar "duidelijk" omschreven staat wanneer D mag, of wanneer E betaald moet worden hoor ik dat graag.

Als niemand weet hoe het moet, en alleen maar napraat wat er van anderen wordt gehoord is dit gewoon een zinloze discussie.

En wat nu als je met een trekker/oplegger naar de UK gaat?

Ga je via B en F over naar Dover dan zijn dat 3 landsgrenzen. Ga je via Rotterdam zit alleen de zee ertussen dan maar 1 landgrens.

Ik heb E5, wat goed is hoor, maar ik vroeg het me af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • Forumlid

Nico,

Waar ben je nu mee bezig man?

Wat zit je dwars?

** Topic opgestart oktober 2007***

D of E

Of je in D of E ingeschaald dient te worden is afhankelijk van je functie-beschrijving.

In de praktijk zitten echter velen die eigenlijk in E behoren te worden ingeschaald in D. Een dit is nog steeds gaande (firma in de Bitumen neemt nu mensen aan in D ipv E ... Bitumen = ADR en het lijkt mij dat die gasten + ook de nieuwe gewoon in E thuis horen) Maar het gebeurt dus dat functies die eigenlijk in E behoren worden ingeschaald in de D-loonschaal.

En het is aan de chauffeurs van die bedrijven om daar verandering in te brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
droom maar lekker veder heren chauffeurs.

wordt eens wakker.

steltje kloot zakken

doe je niet grooter voor als dat je bent.

Gelukkig weet jij het allemaal beter!!!:mad:

Ben benieuwd wanneer jij eens een zinvolle posting neerzet.;)

Dus wie is hier de ...Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
na dit als gelezen te hebben.

begrijp ik dus niet waarom zo velen

een loonstijging van 16% voor staan.

vraag mee dus af of velen wel weten wat het

bruto uur bedrag is van e6 is:confused:

of is deze topic begonnen om toch

maar weer eens de actie gevoelens de chauffeurs

te onderzoeken.

maar dat is dus maar heel wenig

wand de meeste hebben e6 buitenland en e5 binnenland

dus weinig te klagen.

of toch wordt hier weer eens naar de portemonnee gelogen

wat een chauffeurs eigen schap lijk te zijn.

droom maar lekker veder heren chauffeurs.

wordt eens wakker.

steltje kloot zakken

doe je niet grooter voor als dat je bent.

nico je gaat steeds meer op HWM lijken Barf

vanochtend tijdens een regenbui door je hond uitgelaten soms ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Het bericht heeft nix met het doel van dit topic van doen.

Het ging over bedrijven die wel e-schaal hanteren.

Hoe de chauffeurs met belazeren omgaan doet in deze topic niet terzake.

Een topic om zeep helpen is geen kunst.

Er zijn genoeg andere topic's om dit aan te kaarten.

Dus hierbij, gaarne weer terug naar het onderwerp....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is men een nieuwe kop van jut aan het zoeken???

Ik dacht dat we hier niet meer de persoon an sich af zouden branden??

Een ieder die de ook de andere postings van Nico hier op CF heeft gelezen zou toch moeten kunnen begrijpen wat hij bedoelde met zijn reactie??

1. Er zijn er maar zat die hun eigen zak zitten te beliegen over hun verdiensten.

2. Er zijn er maar zat die voordoen of zij hoger ingeschaald zijn dan daadwerkelijk ontvangen.

3. Er zijn er maar zat die zeggen dat hun werkgever alle uren betaald , geen geschrap van wacht , laad/los en tankuren.

4. Dus wat bedoeld is door Nico?

Waarom maakt men zich nou eigenlijk druk in welke loonschaal men recht heeft als men een procent of 15-20 laat liggen bij de eigen werkgever.

Natuurlijk mag men reageren op een posting van iemand waar men het niet mee eens is , maar kunnen we elkaar ook in waarde laten??

Voor je het weet wordt het een hetze tegen iemand , met moddergooierij op de persoon gericht waarop dan weer verdere negatieve reactie,s gaan volgen.

Gé

okee dus hij maakt ons uit voor klootzakken en wij spelen op de man

ge'je hebt helemaal gelijk

en wat ie bedoelt is voor een ander topic van toepassing

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
Wat maakt het uit E6, D5 of van mijn part C0

Ben je tevreden met je salaris dan is er niets aan de hand.

Ben je ontevreden ga dan met je baas praten en kom je er niet uit dan zoek je toch wat anders.

precies mijn mening:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat maakt het uit E6, D5 of van mijn part C0

Ben je tevreden met je salaris dan is er niets aan de hand.

Ben je ontevreden ga dan met je baas praten en kom je er niet uit dan zoek je toch wat anders.

Door hier op het forum te roepen, en anderen aan te vallen heeft nog niemand meer geld ontvangen aan het einde van de maand.

(meer stress hebben sommige er wel aan obergehouden):p

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?t=13386&page=2

Kijk hier ook even als je mijn mening is verder uitgewerkt wilt lezen

zoals in de link van dokus staat mijn mening ook..

daar heb ik ook geschreven dat ik E6 betaald heb gekregen bij verschillende bedrijven waarvan ik er al 2 terug vond in dit topic..

dat zijn dus 2 bedrijven die E6 betalen maar heel veel uren schrappen..

Dus mensen jullie moeten t zelf weten maar als je zonodig t meeste moet verdienen zoek dat een baas die alles betaald en niet 1 die je in de hoogste loonschaal trapt!!!.

ik vindt nog steeds dat plezier in je werk hebben het belangrijkst is... dan hou je het ook het langste vol!!!...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie

Ben je tevreden met je salaris dan is er niets aan de hand.

Ben je ontevreden ga dan met je baas praten en kom je er niet uit dan zoek je toch wat anders.

Helemaal met je eens Dokus. :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Bijzonder jammer dat dit topic teniet wordt gedaan door Jan en Alleman.

Mijn opzet was om een lijst te hebben van bedrijven die wel fatsoenlijk betalen.

Handig, voor diegene die op zoek zijn naar (ander) werk.

Helaas blijken er ook hier weer mensen te zijn, die het normaal vinden om onder betaald te worden, als ze het maar naar hun zin hebben.

Diezefde chauffeurs zie zeiken dat ze te weinig verdienen.

Dromen jullie maar lekker verder jongen.....met jullie wordt het chauffeurs vak, nooit financieel aantrekkelijk.

Dus niet gaan lopen ouwehoeren, als er straks niets bereikt wordt, en we voor een d5 loontje de hele week op pad zijn, en straks ook verplicht uit de magnetron moeten eten.

Ik heb mijn buik vol van zulke 'collega's'!:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

ik heb e5.

ik eet elke dag uit en ook nog samen met ria.

er worden geen uren gestreept.

waarom ben ik dan onderbetaald, als ik ook vindt dat je het op de EERSTE plaats naar je zin moet hebben.

er zijn genoeg bedrijven die hier al vermeldt zijn die E betalen, maar een beetje zelf sterk staan aan de onderhandelingstafel of iets laten schieten als je daarvoor net iets terug krijgt wat jij graag wilt is toch niet erg.

er is in die starre cao toestand geen enkel ruimte voor flexibiliteit

dus als mensen via de caoregels willen onderhandelen of naar eigen wens willen onderhandelen is toch allebei niets mis mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bijzonder jammer dat dit topic teniet wordt gedaan door Jan en Alleman.

Mijn opzet was om een lijst te hebben van bedrijven die wel fatsoenlijk betalen.

Handig, voor diegene die op zoek zijn naar (ander) werk.

Helaas blijken er ook hier weer mensen te zijn, die het normaal vinden om onder betaald te worden, als ze het maar naar hun zin hebben.

Diezefde chauffeurs zie zeiken dat ze te weinig verdienen.

Dromen jullie maar lekker verder jongen.....met jullie wordt het chauffeurs vak, nooit financieel aantrekkelijk.

Dus niet gaan lopen ouwehoeren, als er straks niets bereikt wordt, en we voor een d5 loontje de hele week op pad zijn, en straks ook verplicht uit de magnetron moeten eten.

Ik heb mijn buik vol van zulke 'collega's'!:mad:

en gelijk heb je :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bijzonder jammer dat dit topic teniet wordt gedaan door Jan en Alleman.

Mijn opzet was om een lijst te hebben van bedrijven die wel fatsoenlijk betalen.

Handig, voor diegene die op zoek zijn naar (ander) werk.

Helaas blijken er ook hier weer mensen te zijn, die het normaal vinden om onder betaald te worden, als ze het maar naar hun zin hebben.

Diezefde chauffeurs zie zeiken dat ze te weinig verdienen.

Dromen jullie maar lekker verder jongen.....met jullie wordt het chauffeurs vak, nooit financieel aantrekkelijk.

Dus niet gaan lopen ouwehoeren, als er straks niets bereikt wordt, en we voor een d5 loontje de hele week op pad zijn, en straks ook verplicht uit de magnetron moeten eten.

Ik heb mijn buik vol van zulke 'collega's'!:mad:

dan heb jij net mijn bericht niet gelezen er staan dus 2 bedrijven tussen die wel E6 betalen maar zoveel schrappen dat je veel minder overhoud dan mensen die alles betaald krijgen in D5!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dan heb jij net mijn bericht niet gelezen er staan dus 2 bedrijven tussen die wel E6 betalen maar zoveel schrappen dat je veel minder overhoud dan mensen die alles betaald krijgen in D5!!!!!!!!!!!

En bij bedrijven die D betalen wordt niets geschrapt ... ?

Zelfs bij bedrijven die C betalen (nachtrit NL - Frankrijk Parijs) wordt de CAO niet voor de volle 100% toegepast en dan heb ik het niet over de loonschaal, maar toeslagen en dergelijke worden daar wel eens 'vergeten' zo heb ik uit betrouwbare bron.

En laten we aub weer back on topic gaan. Zo krijgen we misschien een lijst van bedrijven die E betalen ... en kan ik daar eventueel gaan solliciteren ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden