[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Betaling E-schaal!


Gast routier

Recommended Posts

  • Forumlid
En bij bedrijven die D betalen wordt niets geschrapt ... ?

En laten we aub weer back on topic gaan. Zo krijgen we misschien een lijst van bedrijven die E betalen ... en kan ik daar eventueel gaan solliciteren ;)

zoals ik al eerder had geschreven zijn er vrijwel geen D betaalde chauffeurs die klagen dat er uren geschapt worden..

maar als jij graag wil solliciteren moet je dat doen je komt er toch pas achter hoe het is bij een bedrijf als je er 3 a 4 maanden zit..

dan zie je vanzelf op je loonstrookje of er geschrapt wordt...

je kan dan veel beter een topic beginnen dan over bedrijven die E6 betalen en geen uren schrappen daar heb je veel meer aan dan alle E6 betalende bedrijven hier neerzetten waarvan waarschijnlijk meer dan de helft zoveel uren schrapt dat ze evenveel geld kwijt zijn of minder dan aan een chauffeur die D5 verdient..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 223
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
na dit als gelezen te hebben.

begrijp ik dus niet waarom zo velen

een loonstijging van 16% voor staan.

vraag mee dus af of velen wel weten wat het

bruto uur bedrag is van e6 is:confused:

of is deze topic begonnen om toch

maar weer eens de actie gevoelens de chauffeurs

te onderzoeken.

maar dat is dus maar heel wenig

wand de meeste hebben e6 buitenland en e5 binnenland

dus weinig te klagen.

of toch wordt hier weer eens naar de portemonnee gelogen

wat een chauffeurs eigen schap lijk te zijn.

droom maar lekker veder heren chauffeurs.

wordt eens wakker.

steltje kloot zakken

doe je niet grooter voor als dat je bent.

Weer hele stoere taal Nico Demus ja want zo ken ik je uit je uitzend periode ben je nog steeds zo een grote fan van H.Vallenduuk ik weet nog dat je er trots op was om bloemen naar Frankrijk te rijden dubbel bemand onder de log-in cao (70%0), cao van de inlener volgen he terwijl het uitzend bureau de TLN cao volgde (85%) Dus even dimmen,om hier anderen uit te maken voor klootzakken,Op de site van Randstad Transport heb je ook al menige verwijdering gehad.Verder wil ik hier niet over discucieren met je want dat draaid toch op stront uit.Groeten Asfalttrucker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast rik.bos

uit deze topic blijkt maar weer hoe het is gesteld binnen de transport sector.

het maakt mij niet uit wat ik verdien als ik het maar naar mijn zin heb.

zoals een wagen naar mij keuze.

alles erop en eraan.

het liefste verre ritten dan kun je sterke verhalen doen.

maar als het woord CAO valt is iedereen in paniek.

vooral als het getal 3,5% valt.

is het toch schande zoals wij met een fooitje worden weggestuurt.

een politie een amtenaar zelf een inpakster bij een koekfabriek verdient meer als een chauffeur.

wij moeten actie voeren.

nu aan alle schreeuwers ga nu eerst eens bij je eigen baas klagen als hij niet betaald waar je recht op hebt. als je denk van ik ben tevrede met wat ik nu heb.

een mooie wagen met alles erop en eraan maar ja hij schrapt wel veel uren maar ik ben wel tevreden.

hou dan eens op om naar iedereen modder te gooien en je colegas slecht te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Weer hele stoere taal Nico Demus ja want zo ken ik je uit je uitzend periode ben je nog steeds zo een grote fan van H.Vallenduuk ik weet nog dat je er trots op was om bloemen naar Frankrijk te rijden dubbel bemand onder de log-in cao (70%0), cao van de inlener volgen he terwijl het uitzend bureau de TLN cao volgde (85%) Dus even dimmen,om hier anderen uit te maken voor klootzakken,Op de site van Randstad Transport heb je ook al menige verwijdering gehad.Verder wil ik hier niet over discucieren met je want dat draaid toch op stront uit.Groeten Asfalttrucker

Meerijdende chauffeur dient gewoon 100% te worden betaald. elke persoon die daarmee naar de rechter stapt wordt zondermeer in het gelijk gesteld vanwege het europeese Jaeger arrest!!!!

Dus laat je nu niet flessen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien weer een goed idee om duidelijk te maken welke bedrijven WEL aan e-schaling doen.

Goed voor chauffeurs die int. werk zoeken.

Om af te trappen:

De Rijke, Spijkenisse

V.d. Lee, Delft

Albert Keijzer, Zaandam

Wie weet er meer?

C,J. Hendriks Amsterdam, al jaren zeer correct, alle uren die je zelf opgeeft worden gewoon betaald. Werken van acht tot 17.00, voor achten en na vijfen altijd 130%, bijna altijd weekeinde thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En dat pik jij dus gewoon???

Is het nu zo moeilijk te snappen dat deze meneer het waarschijnlijk best naar z'n zin heeft en met dat stuk loon accoord gaat !!

Wat wil je nu eigenlijk dan dat iedereen die D5 rijdt morgen de financiele man achter het bureau wegtrekt omdat menig chauffeur volgens jou dit niet moet pikken als ie in D5 zit ..........lekker bezig hoor !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo!!!

Of je functie in D of E valt is afhankelijk van je FUNCTIE-beschrijving.

Volgens de FUWA kan dan jouw functie worden ingedeeld in D of E.

Of je internationaal rijdt of niet doet daar niet toe!!!

Alsook het moeten draaien van weekenden of niet ... staat er ook niet in.

Dus of je in C D of E behoort te vallen hangt af van je functie-inhoud.

Het is dus niet zo dat veel internationale chauffeurs maar genoegen nemen met een D-loonschaal want het kan best zijn dat hun Functie daar terecht in valt!!!

http://www.fuwa-wegvervoer.nl/verder_fs.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast rik.bos
Is het nu zo moeilijk te snappen dat deze meneer het waarschijnlijk best naar z'n zin heeft en met dat stuk loon accoord gaat !!

Wat wil je nu eigenlijk dan dat iedereen die D5 rijdt morgen de financiele man achter het bureau wegtrekt omdat menig chauffeur volgens jou dit niet moet pikken als ie in D5 zit ..........lekker bezig hoor !!

dar gaat het niet om als iedere chauffeur maar zou zeggen het maakt mij niet uit wat ik verdien als ik het maar naar mijn zin heb waar zijn wij dan mee bezig.

1 dan kunnen wij de CAO wel afschaffen.

2 zijn de onderhandelingen voor een nieuwe CAO niet meer nodig.

3 krijgen wij allemaal dan maar iets betaald omdat wij het werk zo leuk vinden.

zo als ik al eerder schreef als je dit zo op tafel legt is iedereen tevreden.

maar als er een topic wordt gemaakt over de nieuwe CAO dat deze maar 3,5% gaat worden staat iedereen op zijn achterste benen want wij in het transport lopen al 10 to 15% achterop de gemiddelde nederelander.

vinden jullie het niet erg als ik het niet meer snap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

mijn laatste reaktie hierop :

Als je om de tafel zit met je nieuwe werkgever praat je o.a over het loon natuurlijk !!

Mocht deze werkgever jou een D5 in de oren tetteren dan is het aan jouw van wat doe ik of wat wil ik

Staat het je niet aan dan zeg je : bedankt voor de koffie maar adios !

Mocht het je wel bevallen dan ga je accoord .....of ben ik nou niet van deze aardkloof ??

dit alles even buiten die cao toestanden om het staat je aan of niet

Tja ik ben vrij makkelijk (misschien veel te makkelijk) in dit soort dingen

Het gaat er mij er om ben ik tevreden met dat loon en kunnen wij het ermee doen ..en ben ik positief over dat van mij verwacht word ??......klaar toch !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hebben de heren forumgebruikers iets gemist???

Of jouw functie in D of E wordt betaald .. hangt af van de INHOUD van je functie.

Werkgever:

De werkgever raadpleegt bij het inschalen van de functies binnen zijn onderneming het boekje "Functietyperingen". Het bureau is de samensteller hiervan. Het boekje is apart verkrijgbaar bij CAO-partijen en FUWA Wegvervoer. Aan de hand van de hierin opgenomen functievoorbeelden kan de werkgever zich oriënteren bij het indelen. Tevens kan hij de functie-indeling op deze wijze onderbouwen en toelichten aan de werknemers. Blijkt dat hij geen bevredigende oplossing vindt of hierbij op problemen stuit, dan kan hij Bureau FUWA Wegvervoer verzoeken ter plaatse een functieonderzoek uit te voeren.

Het bureau neemt de functie-inhoud op samen met de werkgever en de werknemer. Stelt daarna een functiebeschrijving op en analyseert, gradeert, contragradeert en waardeert de functie na retour-ontvangst van de opgestelde functiebeschrijving, welke is geaccordeerd door werkgever en werknemer.

Op deze wijze is een scherpe uitspraak te doen en verneemt de onderneming de actuele functie-indeling.

Werknemer:

Indien de werknemer vragen heeft omtrent zijn/haar functie-indeling, dan verzoekt hij/zij de werkgever zijn/haar indeling toe te lichten. Deze hanteert daarbij het boekje "Functietyperingen". Blijft de werknemer van mening verschillen met de werkgever, dan kan de werkgever besluiten Bureau FUWA Wegvervoer een onderzoek te laten uitvoeren.

Wenst de werkgever deze stap niet te zetten, dan kan de werknemer besluiten de Beroepsprocedure (art. 20 (KNV) of 24 (TLN)) toe te passen, waarna de Beroepscommissie een onderzoek instelt en de werknemer en de werkgever de gelegenheid geeft de functie-inhoud weer te geven en deze vast te laten leggen in een functiebeschrijving. Doorgaans wordt dit functie-interview uitgevoerd door de functiewaarderingsdeskundigen van het Bureau FUWA Wegvervoer. Na retourontvangst van de getekende en gedateerde functiebeschrijving door werkgever en werknemer (klager) doet de Beroepscommissie uitspraak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Men vergeet wel eens dat één uurtje per dag de kerk in het midden laten 5x 130%= 6,5 uurlonen zijn , oftewel ruim 16%.

En hoe hoog was de achterstand ook al weer?? :ja:

Hola vriend, maar daar WERK je ook voor. De achtrerstand loopt daardoor zelfs OP!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast rik.bos

AngeliqueBS

ik heb niets gemist hier gaat het niet om wat voor funtie maar hoe krijg ik het hier naar mijn zin.

tevredenheid in het werk is twee wat ik kan verdienen is nog steeds een.

het is inderdaad zo dat je rond de tafel zit en afspraken maakt.

maar je ga toch als je zelf weet dat je eigelijk recht hebt op bijvoorbeeld de e schaal niet aan het werk in de d schaal of ben ik hier niet van deze aardkloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Verdikke ik trap er weer in :

Als je baas je D5 aan bied terwijl je eigenlijk (volgens cao ) dan in E moet zitten dan is het toch verdomme aan jou wat je doet

Als jij dan vind dat je op stijl en sprong in E moet zitten geef je die werkgever toch een hand en klapt de deur uit de kozijnen om te verdwijnen .....en praat me niet na hr.Bos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
["

tevredenheid in het werk is twee wat ik kan verdienen is nog steeds een.

.

dit is nu juist het punt wat niet voor ALLE mensen geldt.

als je alleen maar op geld uitbent ( hoezeer je ook in je cao of fuwa recht staat ), en daarna pas kijkt of het leuk is is dat je eigen keuze en heb je de cao als hulpmiddel.

er is ook een hele club die EERST kijkt naar het soort werk en dan kijkt wat daar aan salaris bijkomt.

als dat voldoende is voor je eigen situatie dan zijn deze mensen in jou ogen dus dom bezig.

ik ben heel erg tevreden met mijn werk en mijn salaris.

ben jij dat ook??

of ben je alleen tevreden met je werk omdat je SALARIS in orde is??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast rik.bos

sindaco.

het woord dom heb ik niet gebruikt.

maar ik denk dat het weer de verkeerde kant op gaat.

als je deze topic doorlees dan kom ik tot een conclusie dat wat iemand verdiend niets uit maakt als hij het maar naar zijn zin heeft.

als een wergever je niet betaald waar je recht op hebt dan klopt er iets niet. dat ik met pleizier naar mijn werk ga is niet alleen omdat ik het leuk vind nee ik krijg betaald waar ik recht op heb.

door overname ben ik in het groente transport terecht gekomen.

ik vind het een tak van transport waar ik nooit gesoliteerd zou hebben.

ook nu na 5 jaar bevalt het eigelijk niet maar omdat mijn salaris altijd klopt heb ik het toch naar mijn zin en blijf maar als ik jonger was geweest dan was ik er echt weg geweest.

ik kan over twee jaar er nog uit met de prepensioen dat is eigelijk het gene wat mij nog intreseert.

ik werk inderdaad voor het geld.

maar ik heb nu toch een groep ondekt die de verdienste niet uitmaakt als hij het maar naar zijn zin heeft zeldzaam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik werk voor mijn plezier. En ik heb het goed naar mijn zin.

Wil dat zeggen dat ik het pik als mijn werkgever uren zou schrappen? Niet echt.

Wil dat zeggen dat ik dit werk zou doen voor C1?? Niet echt..

Wil dat zeggen dat ik een loonsverhoging niet nodig vind? Niet echt....

Maar... ik werk in eerste instantie omdat ik er plezier in heb....

Valt dat weg, ga ik wat anders zoeken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
sindaco.

maar ik heb nu toch een groep ondekt die de verdienste niet uitmaakt als hij het maar naar zijn zin heeft zeldzaam

Ho even vriend !!

Ik heb niet gezegd dat de verdienste niet uitmaakt

Als het werk mij aanstaat en dan ook nog naar mijn inzicht betaald waar ik tevreden mee kan zijn is het klaar over en uit !! ......de mazzel van een zeldzame chauffeur !!

Maarja ik schrijf zo onduidelijk dit zul je ook wel niet (willen) snappen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
sindaco.

het woord dom heb ik niet gebruikt.

maar ik denk dat het weer de verkeerde kant op gaat.

als je deze topic doorlees dan kom ik tot een conclusie dat wat iemand verdiend niets uit maakt als hij het maar naar zijn zin heeft.

als een wergever je niet betaald waar je recht op hebt dan klopt er iets niet. dat ik met pleizier naar mijn werk ga is niet alleen omdat ik het leuk vind nee ik krijg betaald waar ik recht op heb.

door overname ben ik in het groente transport terecht gekomen.

ik vind het een tak van transport waar ik nooit gesoliteerd zou hebben.

ook nu na 5 jaar bevalt het eigelijk niet maar omdat mijn salaris altijd klopt heb ik het toch naar mijn zin en blijf maar als ik jonger was geweest dan was ik er echt weg geweest.

ik kan over twee jaar er nog uit met de prepensioen dat is eigelijk het gene wat mij nog intreseert.

ik werk inderdaad voor het geld.

maar ik heb nu toch een groep ondekt die de verdienste niet uitmaakt als hij het maar naar zijn zin heeft zeldzaam

je vindt het raar dat iemand iets accepteerd in een mindere loonschaal en het naar zijn zin heeft. Daar reageer je al steeds heftig op.

jijzelf bent in ieder geval eerlijk om er voor uit te komen dat het jou niet uitmaakt als het geld maar klopt.

je stelt in deze dat je dus beter ongelukkig ( want je zegt zelf dat je het niet vreselijk naar je zin hebt ) naar je werk kunt gaan alsdat je met iets minder

tevreden bent en wel met plezier naar je werk gaat.

ik denk dat iedereen geld belangrijk vindt en dat iedereen moet kijken wat voor hem acceptabel is en dat er dan een cao is waar je wat in kunt terugbladeren is leuk maar niet bindend voor de groep mensen die het plezier vooropstellen.

ik denk dat niemand zich met een kluitje in het riet laat sturen, maar ik bespeur bij je laatste posting toch behoorlijk onvrede bij jezelf met je huidige baan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast rik.bos

klopt ik heb een hekel aan het groente transport vooral omdat het altijd nachtwerk is.

ik heb het ook aan mijn werkgever laten merken en ik mag wel zeggen dat hij wil dat ik tevrden ben en geeft mij werk dat ik beter acepteer dus het is van twee kanten goed ik tevreden hij ook.

ik rijd veel vroege vrachten dat is in de ochtend beginnen en dan door tot ik leeg ebn.

hier ben ik tevrede mee en het geld is ook goed.

dus ik zelf zeg prima baas.

maar wat ik eigelijk wil zeggen is dat de chauffeur genoeg wordt uitgebuit en als iedere chauffeur zo zeggen het maakt niet uit wat ik verdien als ik het maar naar mijn zin heb. dat het dan steeds verder gaat.

ik vind je moet krijgen waar je recht op hebt geen cent meer maar vooral niet minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik heb net even snel het FUWA overzicht doorgeneusd op het verschil in D en E. Zo even snel: E bij chemicaliënvervoer, zwaarder lichamelijk werk of zelf route bepalen tijdens de rit (correct me when I am wrong)

Is dit niet het geval? In principe D schaal.

Nu even een leuk voorbeeld in deze discussie. Mijn werkgever heeft een nieuwe klant: een bedrijf dat sportvloeren in sporthallen en scholen vernieuwt. Wij mogen daar laden (oplosmiddelen, kitten etc.) en rollen vloerdelen tussen de 150 en 300 kg. Handmatig, en meestal alléén vanaf de achterkant auto. Lossen op de werkplek WAAR DE MONTEURS DAT WENSEN: etage's, via steegjes, zandpaden etc. Hoe? Met een steekwagen en een electr. palletwagen totaan de eerste drempel... Vervolgens vaatjes tot 60 kg stuk voor stuk weg lopen. Terug naar de middeleeuwen:o Morgen mag ik voor de eerste keer daarheen.

Officieel is dit dan E werk, of niet? De klant schijnt goed te betalen, maar de chauffeurs houden D. Afgezien daarvan ook een behoorlijk risico op WAO voor de rest van hun tijd...

Wat ik maar aan wil geven: al krijg ik E, én een dikke auto met alles er op en aan: ik wordt hier niet echt blij van... Ben druk aan het denken wat hier aan te doen is tussen de bedrijven door, maar als ik zó via de E schaal in de WAO schaal beland, heb ik liever D en 'normaal' werk dat ik kan blijven doen totaan de AOW:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Nou Gé, tussen ons gezegd en gezwegen: dat was mijn opzet ook... En wat te denken van ADR-goederen in een auto zonder uitrusting en chauffeurs zonder certificaat??

Begrijp me goed, ik ben niet aan het werk om moedwillig zoiets te gaan doen, om een bedrijf een oor aan te naaien. Maar inderdaad, 'allemaal om de beurt" en meer van die woorden: het kan ook niet de bedoeling zijn om voor die ene (??) keer mijn hele leven op z'n kop te zetten... Huis te koop, auto weg, noem maar op!! Vandaar ook: al krijg ik E6 met een Superspace 500 PK, als dat zo verdiend moet worden dan hou 'm maar!!

Ik bedoel, in de ziektewet ben je een kl**tzak, en in de WAO was je een goede kerel...:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb net even snel het FUWA overzicht doorgeneusd op het verschil in D en E. Zo even snel: E bij chemicaliënvervoer, zwaarder lichamelijk werk of zelf route bepalen tijdens de rit (correct me when I am wrong)

Is dit niet het geval? In principe D schaal.

Ik vervoer geen chemicaliën doe geen zwaar lichamelijk werk en mijn route wordt altijd doorgegeven.. zou dat werk niet eens willen doen.

Dus nu vraag ik me af waarom er dan zo fel op gerageerd wordt dat ik in D zit..

mensen die hetzelfde werk doen als ik mogen blij zijn als ze in E zitten maar t moet dus niet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast rik.bos

dafchauffeurtje.

volgens mij valt het wel mee dat velle reageren wat jij zegt.

er wordt globaal in deze topic gezegt van ik bepaal zelf wat ik verdien prima.

maar dan is mijn reactie waarom een CAO.

en daarop mijn vraag waarom wordt er dan in de andere topic gereageert als dat wij tijdens de onderhandelingen niet meer als 3,5% verhoging krijgen de boel moet plat.

waarom wij hebben het toch zo naar ons zin en het makkt dan niet uit dat ik onderbetaal wordt.

dus mijn conclusie stuur jan heilig maar in de ww want we regelen het zelf allemaal wel.

ook de belangenberoepschauffeurs kunnen alleen maar roepen van jongens wij willen 6% maar als jan niet wil luisteren en het jullie niet uit maakt waarom dan al die moeite.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden