[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Verveling Onderweg! Brand Los!


Gast JohnStudentTUE

Recommended Posts

is er al onderzoek gedaan of er eigenlijk wel behoefte is aan fun onderweg?

Je kunt wel mooi iets gaan bedenken en ontwerpen, maar als er geen onderzoek gedaan is naar de behoefte zit je dadelijk met een product wat niet verkoopt.......Mij lijkt dat toch stap 1. Niet vragen WAT maar vragen OF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 102
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast JohnStudentTUE

Wil je iets maken voor de consumentenmarkt (dus de chauffeur) of voor de zakelijke markt (de werkgever)

DAF is de client, wat we maken zal waarschijnlijk (wanneer bruikbaar) door DAF in productie worden gebracht. Wellicht wordt dit standaard in de Cabine ingebouwd.

Als je iets maakt voor de chauffeur zit er een max. prijs aan wat het mag kosten. Zoals ik al schreef, voor 10.000 euro kun je aardig wat verveling verdrijven. Maar dat geeft niemand er aan uit. Laat staan 1000 euro.

Je bent immers op weg om te werken, je hebt de tijd nodig om te rusten, te eten, wassen e.d. De overige tijd, daar kun je je eigen wel vermaken. Mijn idee is dat de meeste dat vrij aardig voor elkaar hebben. Wat op de laptop, film kijken of internet of zelfs gamen. (sommige gaan zelfs de sneeuw in om een sneeuwpop te maken, maar daar hebben we het niet over)

Hier geef je al aan dat je je tijdverdrijf aardig voor elkaar hebt. Dit is Oke natuurlijk. maar er is een tijd geweest dat bijvoorbeeld, het bakkie, er nog niet was voor chauffeurs. Toen dat op de markt kwam was hij waarschijnlijk in het begin onbetaalbaar, maar zoals je nu ziet TV's worden naarmate de tijd verstrijkt ook goedkoper, maar ook weer vernieuwd.

Onder het rijden, als ik lange stukken moest rijden gingen mijn gedachten alle kanten op. Dat is leuk. Beetje fantaseren. Er valt ook genoeg te zien, bovendien, je moet met je aandacht toch bij de weg blijven.

Veel collega's zullen gewoon de radio aan hebben en af en toe een gesprekje hebben via de 27mc of telefoon.

Dit is misschien een beter vraagstelling, misschien moeten we niet gaan kijken naar de dingen die jullie niet onderweg kunnen/mogen, maar juist naar de dingen die wel kunnen.

Voor de werkgever: ook hier speelt het kostenplaatje een grote rol. Informeer je maar eens omtrent de standairco. Hoeveel collega's hebben die? En kijk naar de prijs van dat ding. Terwijl het voor collega's die moeten overnachten in de hitte een weldadigheid kan zijn/is.

Maar die standairco kost extra geld en de werkgever zal dat niet zo snel extra in die auto willen steken.

Kijk, wanneer een product de productiviteit omhoog kan brengen zal de werkgever geinteresseerd worden. Het woord 'Fun' moet misschien iets breder worden gezien in dit topic. Niet alleen spelletjes spelen, maar iets wat het rijgenot kan bevorden. Dit betekend niet meteen dat het iets wordt wat tijdens het rijden gebruikt moet worden, maar bijvoorbeeld iets wat het slapen in de cabine bevorderd, waardoor je jezelf fitter voelt tijdens de rit.

Wat is nu je insteek?

Verveling verdrijven voor de chauffeur onder het rijden?

Of hoe je de rit kunt verbeteren?

Wie gaat het uiteindelijk betalen? De chauffeur of de werkgever (lees koper van het voertuig)

Of wil je iets bestaands verbeteren?

Deze dingen heb ik in het kort al een beetje proberen te beantwoorden, maar het is voor ons dus ook nog niet helemaal duidelijk wat voor product het gaat worden. Het kan onder het rijden zijn, maar ook als je stil staat. het kan voordelen hebben voor de chauffeur, en misschien ook voor de werkgever.

En het kan dus ook zijn dat we iets bestaands kunnen gaan verbeteren.

Wat ik wil duidelijk maken is dat alles nog heel breed ligt. we zijn net 1 week bezig met het project, en de intentie van mij, om op dit forum te posten is puur om te kijken welke probleempjes jullie tegenkomen.

Hierbij kan je ook denken aan een product wat jullie misschien alerter kan maken, jullie rit gemakkelijker maakt, jullie tijd bespaart, etc.

het is het begin van het project dus we moeten alles wel heel breed houden zodat we later uit meer dingen een selectie kunnen maken.

is er al onderzoek gedaan of er eigenlijk wel behoefte is aan fun onderweg?

Je kunt wel mooi iets gaan bedenken en ontwerpen, maar als er geen onderzoek gedaan is naar de behoefte zit je dadelijk met een product wat niet verkoopt.......Mij lijkt dat toch stap 1. Niet vragen WAT maar vragen OF

We zijn momenteel met het onderzoek bezig en dit forum maakt er ook deel van uit! Ook de 'Fun' kent vele gezichten.

Denk aan iets geks, bijvoorbeeld een systeem dat foto's maakt onderweg, die je later nog eens kan terug kijken/bewerken wanneer je stilstaat, of kunt doorsturen naar familie. 'ik noem maar iets'

Maar in ieder geval bedankt voor het posten!

John

PS.

Ik denk dat je hem (het grapje) niet begrijpt...

Nee ik begrijp ze wel ;) maar ik heb veel meer aan nuttige informatie dus ook ik probeer de post enigszins serieus te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAF is de client, wat we maken zal waarschijnlijk (wanneer bruikbaar) door DAF in productie worden gebracht. Wellicht wordt dit standaard in de Cabine ingebouwd.

de client van deze vrachtwagenbouwer (ik weiger die naam te tikken of in de mond te nemen) is dus de werkgever. Je hebt het dus over een zakelijke toevoeging die in principe ook voor de "fun" gebruikt zou kunnen worden.

Hier geef je al aan dat je je tijdverdrijf aardig voor elkaar hebt. Dit is Oke natuurlijk. maar er is een tijd geweest dat bijvoorbeeld, het bakkie, er nog niet was voor chauffeurs. Toen dat op de markt kwam was hij waarschijnlijk in het begin onbetaalbaar, maar zoals je nu ziet TV's worden naarmate de tijd verstrijkt ook goedkoper, maar ook weer vernieuwd.

oh, ik heb dat probleem niet. Ik rij regionaal, korte stukken, sta veel te wachten. Ik vermaak me met ouwehoeren met de boer(in), met mijn iphone (of internet of spelletjes) of de V.I.

Het bakkie bestaat al erg lang en is volgens mij gewoon een doorontwikkeling. Net zoals een tv.

Ik heb bewondering voor je optimisme dat wat je wilt bedenken 60 jaar of langer mee zal gaan. Het grote verschil is: destijds was dit iets baanbrekends, net als internet. Iedereen wou dat hebben, iedereen wou er bij zijn.

Dit is misschien een beter vraagstelling, misschien moeten we niet gaan kijken naar de dingen die jullie niet onderweg kunnen/mogen, maar juist naar de dingen die wel kunnen.

allereerst ben ik best een zeikerd op dit gebied. Ik wil niet teveel afleiding hebben. Ik moet me op het verkeer kunnen concentreren. Op langere ritten op de autoweg is het wat rustiger, maar je moet je blik constant op de weg hebben.

Even niet kijken en je bent al heel wat meters verder. Wat Freddie ook al schreef, even aan je navigatie rommelen kan je bij een verkeerde diender al een boete opleveren.

Kijk, wanneer een product de productiviteit omhoog kan brengen zal de werkgever geinteresseerd worden.

leuk jargon, maar leg mij eens uit hoe jij de productiviteit omhoog wilt brengen. Je rijdt of je rijdt niet.

Met laden en lossen kun je wat winnen, maar ik zie niet in hoe je meer km's uit je uren kunt halen. Zeker niet op de lange afstand.

Een brandstofbesparing, dat zou kunnen (Scania heeft zoiets al volgens mij)

Het woord 'Fun' moet misschien iets breder worden gezien in dit topic. Niet alleen spelletjes spelen, maar iets wat het rijgenot kan bevorden. Dit betekend niet meteen dat het iets wordt wat tijdens het rijden gebruikt moet worden, maar bijvoorbeeld iets wat het slapen in de cabine bevorderd, waardoor je jezelf fitter voelt tijdens de rit.

Inkoppertje: verbetering van het rijgenot --> ander merk kiezen :D :D :D

Oke, flauw, maar dit is heel wat anders dan de verveling onder het rijden.

Tip: stel je vraag eens anders, dan zul je van de buitenlandchauffeurs wat meer feedback kunnen krijgen.

Slapen --> standairco. Goede matrassen en bodems.

Of wat hier boven ook wordt aangegeven, verbetering van de veiligheid (sloten)

Ik denk dat als je gaat rondneuzen hier op het forum dat je dergelijke dingen al tegenkomt.

Deze dingen heb ik in het kort al een beetje proberen te beantwoorden, maar het is voor ons dus ook nog niet helemaal duidelijk wat voor product het gaat worden. Het kan onder het rijden zijn, maar ook als je stil staat. het kan voordelen hebben voor de chauffeur, en misschien ook voor de werkgever.

En het kan dus ook zijn dat we iets bestaands kunnen gaan verbeteren.

kortom, je wacht op de gouden tip.:D

Ik zou zeggen: kies een insteek. En ga vandaar uit werken. Zo ben te algemeen.

We kunnen het hebben over de indeling van de cabine, het matras, systemen ter vermaak, systemen voor de werkgever, veiligheid etc. etc. etc. etc.

Wat ik wil duidelijk maken is dat alles nog heel breed ligt. we zijn net 1 week bezig met het project, en de intentie van mij, om op dit forum te posten is puur om te kijken welke probleempjes jullie tegenkomen.

Ik zou voor een insteek gaan.

Bijvoorbeeld persoonlijke veiligheid voor de chauffeur. Zie dat sloten verhaal.

Of: (en die krijg je helemaal voor niks)

lees het kroaat ijsverhaal.

Al past dit meer bij een carrosseriebouwer.

Nee ik begrijp ze wel ;) maar ik heb veel meer aan nuttige informatie dus ook ik probeer de post enigszins serieus te houden.

Humor hoort erbij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vooral het uitlezen van de digitale tachograaf zou ons veel getob besparen, want als we gewoon live onderweg op een scherm kunnen zien hoevel minuten we nog mogen werken, hoeveel we al hebben gewerkt, dat zou een enorme grote stap voorwaarts zijn.

Goed punt.

Je zou zo misschien de productiviteit wel omhoog kunnen halen. Door de rijuren nog beter te kunnen benutten, maar dan krijg je dat je niet uitkomt om ergens te overnachten...

Maar:

Ik ben geen lange-afstandschauffeur, maar als je weet dat je nog een uur rijtijd hebt en binnen een half uur ben je op een goeie stopplek, dan stop je toch?

Wel zou dit kunnen schelen mbt boetes.

Immers je kunt beter zien hoe lang je nog rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast JohnStudentTUE

Dingen die de productiviteit omhoog kunnen halen:

- Goed Slapen

- Regelmatigheid m.b.t. Slapen

- Regelmatigheid in Pauzes

- Meer Beweging,

nou ben ik geen gezondheidsexpert, maar dit zijn al een aantal dingen die ervoor kunnen zorgen dat je alerter wordt en dus je productiviteit omhoog gaat.

Productiviteit is in de ogen van je opdrachtgever wel km. maar als je alerter onder weg bent, is productiviteit ook je rijhouding.

maar deze topic is niet bedoeld om de les te lezen, want dikke respect voor jullie dat jullie zo lang kunnen rijden en de afstanden etc.

Ik zit op dit forum juist VOOR jullie

Ik wil weten wat jullie missen, waar jullie tegen aanlopen.

Dingen als kosten, productiviteit en je werkgever's portemonnee zijn dingen waar ik me mee bezig moet houden later in het proces.

en sluit niet meteen dingen uit die onmogelijk lijken.

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dingen die de productiviteit omhoog kunnen halen:

- Goed Slapen

- Regelmatigheid m.b.t. Slapen

- Regelmatigheid in Pauzes

- Meer Beweging,

nou ben ik geen gezondheidsexpert, maar dit zijn al een aantal dingen die ervoor kunnen zorgen dat je alerter wordt en dus je productiviteit omhoog gaat.

Productiviteit is in de ogen van je opdrachtgever wel km. maar als je alerter onder weg bent, is productiviteit ook je rijhouding.

Leg mij eens uit!

Je bent gebonden aan een rijtijdenwet. Je mag maar een x aantal uren rijden. Of je nu beter slaapt of helemaal niet, je mag maar dat x aantal uren rijden.

Buitenlandchauffeurs, correct me if I'm wrong.

In mijn ogen rij je zover als je kunt. Kunnen: niet fysiek, maar als toegestaan in de wet.

Ik ben bloedserieus, ik ben niet bezig om je af te zeiken, dat voorop.

Hoe wil jij die productiviteit meten aan de hand van je rijhouding?

Productiviteit is in mijn ogen: het aantal lampjes dat je in een uur in elkaar kunt draaien.

Bij rijden zijn er veel omstandigheden er om heen. Die heb je als chauffeur niet in de hand.

Regelmatigheid: je bent juist afhankelijk van het aantal uren wat je mag rijden, laad en lostijden van klanten.

Daarin valt misschien wat te winnen. Dat als je weet dat je klant om 15.00 uur zeker dicht is je er niet heen gaat.

Ik ben echt serieus, hoe meet jij productiviteit? Zeker op de lange baan.

In mijn werk kan ik het vrij goed zien. Ik heb het zelfde aantal boeren gedaan, maar een uur langer werk. Hoe komt dat? Daar moeten wachten, daar staan praten, daar kwam ik er niet goed in etc.

In mijn ogen zit er qua productiviteit alleen maar verbetering in het laden en lossen. Het rijden is rijden. Je mag maar 80 (in Nederland) je bent afhankelijk van het overige verkeer. Je kunt een beetje winnen door tegen de begrenzer aan te zitten, maar daar win je op een dag niet echt veel mee. Misschien net die ene klant. Maar dat verbruik gaat dan ook omhoog.

maar deze topic is niet bedoeld om de les te lezen, want dikke respect voor jullie dat jullie zo lang kunnen rijden en de afstanden etc.

ho wacht even. Chauffeurs zijn niet alleen die mensen in het buitenland die alleen maar rijden. Volgens mij heb je totaal geen idee waar je aan begonnen bent :D

Binnenland loopt tegen andere dingen aan dan buitenland.

Ik geef je ook geen tegengas en vragen om je af te zeiken, (dan was de toon ook wel anders) maar juist om je bewust te maken.

.

Als je ergonomisch de auto wilt verbeteren moet je het daarin gaan zoeken. Of ga voor de veiligheid.

Ik zit op dit forum juist VOOR jullie

Dat klinkt als een verkiezingspraatje/verkooppraatje :D

Ik wil weten wat jullie missen, waar jullie tegen aanlopen.

Dingen als kosten, productiviteit en je werkgever's portemonnee zijn dingen waar ik me mee bezig moet houden later in het proces.

Ik persoonlijk mis eigenlijk niks in dat ding.

Misschien een fatsoenlijke afvalbak. Die gemakkelijk leeg te gooien is. Maar toch geurvrij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien een fatsoenlijke afvalbak. Die gemakkelijk leeg te gooien is. Maar toch geurvrij is.

Dat mis ik al jaren een afvalbak om ff een papiertje in te doen.

Fatsoenlijke bekerhouders mis ik ook in de dagcabine versie. Heb je die rare bak in het midden met 2 rare gaten, d'r blijft geen beker rechtop staan. Nieuwe type is geloof ik al iets beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat mis ik al jaren een afvalbak om ff een papiertje in te doen.

Fatsoenlijke bekerhouders mis ik ook in de dagcabine versie. Heb je die rare bak in het midden met 2 rare gaten, d'r blijft geen beker rechtop staan. Nieuwe type is geloof ik al iets beter.

Daar heb je toch van de schuimrubber bakjes voor, die het gat kleiner maken zodat een blikje/flesje beter blijft staan. Een gewoon koffiebekertje blijft vooralsnog vasthouden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik moest gelijk denken aan een HUD ofwel head up display, bv te bedienen met een pookje in de buurt van de plek waar vroeger de versnellingspook/selector zit/zat.

Deze kan je vier richtingen bewegen en indrukken om te selecteren. Zoiets als een Atari 2600 controler.

Op de hud geef je dingen weer zoals snelheid en toerental navigatie radio boordtelefoon en of bluetooth maar ook dingen zoals rijtijden en taco gegevens weer te geven en dan wel of gekoppeld met de boordcomputer. Op die manier help je de chauffeur om dit soort informatie te geven zonder dat de chauffeur zijn ogen van de weg af hoeft te houden.

Je bouwt het hoofd systeem gewoon op de plek van de radio in en zet er nog een leuk uitschuifbaar touchscreen in waarop de radio en navigatie te bedienen is, bijstilstand:banaan: kan je een dvdtje kijken en evt een xbox of een kpnattenne aan vast kan knopen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar heb je toch van de schuimrubber bakjes voor, die het gat kleiner maken zodat een blikje/flesje beter blijft staan. Een gewoon koffiebekertje blijft vooralsnog vasthouden....

Juist, en Mercedes had vroeger van die dingen aan het dashboard, paste mooi een beker in.

Ja die schuimrubber dingen heb ik ook wel, maar wij hebben een bak in het midden met 2 rare scheve gaten erin, hier kan een beker of iets dergelijks in, maar je kunt hem er onder het rijden niet weer uitkrijgen.:hamer::hamer: Bij de slaapcabine versie heb je een bak onder de asbak, zitten fatsoenlijke gaten in en kun je de beker wel uithalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat mis ik al jaren een afvalbak om ff een papiertje in te doen.

Fatsoenlijke bekerhouders mis ik ook in de dagcabine versie. Heb je die rare bak in het midden met 2 rare gaten, d'r blijft geen beker rechtop staan. Nieuwe type is geloof ik al iets beter.

Toch maar eens over een zweeds/belgische auto gaan praten met je werkgever en zijn verstrekker van de vervoermiddelen. :D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
mischien een systeem bedenken waarin je bepaalde dingen in je auto met spraakherkening kunt bedienen. denk bijv aan radio, 27mc. In zo'n situatie kun je toch je handen aan het stuur houden en toch bepaalde onderdelen in je auto bedienen.

knipperlicht links-rechts

ruitenwisser aan harder sproeien

raam open

gas dr bij

tikkie naar links of rechts

Ja das wel grappig ja, lekker uit de maxi cosi stand een beetje lullen tegen de voorruit wat er moet gebeuren.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
knipperlicht links-rechts

ruitenwisser aan harder sproeien

raam open

gas dr bij

tikkie naar links of rechts

Ja das wel grappig ja, lekker uit de maxi cosi stand een beetje lullen tegen de voorruit wat er moet gebeuren.:ja:

dat is weer eens wat anders dan tegen een vrouw:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo,n ingebouwde dvd speler met internet funtie etc is allemaal wel heel mooi natuurlijk, maar dat zal m toch wel niet worden, zal wel te duur worden.

Maar heb denk nog wel een idee, ik rij zelf met een Volvo en daar zit tegenwoordig een USB aansluiting op de radio,echt ideaal ook een I-pod kun je erop aansluiten.

Maarrr, bv Mercedes heeft geloof ik standaard een radio waarmee je op de middengolf kan en dus NL zenders in het buitenland kunt ontvangen.

En dat mis ik wel, zou er niet standaard een AM ontvanger/wereldontvanger kunnen worden ingebouwd???

Of een soort van wereldontvanger op de USB aansluiting?? Als extra, zoiets bestaat volgens mij nog niet... Maar standaard ingebouwd zou natuurlijk het mooiste zijn, zou toch mogelijk moeten zijn.. Een oude middengolf radio monteren zie ik niet zo zitten,..

Dat is denk ik wel een heel nuttige "gadget" voor de gemiddelde internationale chauffeur.

Gr Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook nog wat te wensen voor in een (vracht)auto.

Namenlijk het volgende. Daar zit ik al jaren over te piekeren en het systeem in de wagens die in Eindhoven gebouwd worden (dit woordgebruik om Hallowed niet gelijk op de kast te jagen :D), komt hier nog het dichtst bij in de buurt.

Kleine snelheidsovertredingen zijn heel vaak geen opzet, maar eerder iets van nonchalance. Ik zou daarom graag drie grote, gekleurde knoppen ergens op het dashboard willen hebben, die met één druk daarop de wagen onmiddellijk begrenst op respectievelijk 50km/h, 60km/h of 70km/h.

Dus wanneer je een bebouwde kom binnenrijdt, een druk op de 50-knop en hopla, hij gaat niet sneller meer dan 50km/h. Evenzo bij een 60km-zone of een 70km-zone.

Zoals gezegd, bij het Eindhovense merk zit een systeem ingebouwd wat daar aardig bij in de buurt komt, maar dat is desondanks nog een heel gepiel. Ook moet je telkens de max snelheid opnieuw instellen.

Ik bedoel ongeveer zoiets:

post-1083-1394783419,3836_thumb.jpg

Ik zou zeggen, denk er maar eens over na en ik zie wel over 5 jaar of men het ook wat vindt...:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb ook nog wat te wensen voor in een (vracht)auto.

Namenlijk het volgende. Daar zit ik al jaren over te piekeren en het systeem in de wagens die in Eindhoven gebouwd worden (dit woordgebruik om Hallowed niet gelijk op de kast te jagen:D), komt hier nog het dichtst bij in de buurt.

Kleine snelheidsovertredingen zijn heel vaak geen opzet, maar eerder iets van nonchalance. Ik zou daarom graag drie grote, gekleurde knoppen ergens op het dashboard willen hebben, die met één druk daarop de wagen onmiddellijk begrenst op respectievelijk 50km/h, 60km/h of 70km/h.

Dus wanneer je een bebouwde kom binnenrijdt, een druk op de 50-knop en hopla, hij gaat niet sneller meer dan 50km/h. Evenzo bij een 60km-zone of een 70km-zone.

Zoals gezegd, bij het Eindhovense merk zit een systeem ingebouwd wat daar aardig bij in de buurt komt, maar dat is desondanks nog een heel gepiel. Ook moet je telkens de max snelheid opnieuw instellen.

Ik bedoel ongeveer zoiets:

[ATTACH=CONFIG]26018[/ATTACH]

Ik zou zeggen, denk er maar eens over na en ik zie wel over 5 jaar of men het ook wat vindt...:confused:

Je kunt ook zeggen Beter om gaan met je rechter voet?????

Dan kun je heel veel mee verdienen

En hoeft het duur spul er ook niet in

Want dat zijn alleen maar hulp middelen

En rij maar is 85 in plaats van 90 Verdien je het meest en je hoeft er niks voor te doen

Dus denk aan die rechter voet

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Multispeed heet dat bij Scania. In Eindhoven Speedholt.

Systeem dat op de MAN zit is wel fijn. Je pakt de snelheid en hij onthoudt het. Wil ik harder of zachter, even aan het hendeltje sjorren.

Gebruik het veel binnendoor en in de winter. Voet van het gas af en je mindert al vaart. En je voet zit waar hij hoort, naast de rem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoeft het duur spul er ook niet in

Want dat zijn alleen maar hulp middelen

En rij maar is 85 in plaats van 90 Verdien je het meest en je hoeft er niks voor te doen

Dus denk aan die rechter voet

Huub

Essentie is dat het er juist om gaat om die snelheid op het gewenste peil te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Essentie is dat het er juist om gaat om die snelheid op het gewenste peil te houden.

Vroeger moesten we het met de rechter voet

En als het verbruik te hoog was

Kreeg de rechter voet de stok slagen

Of je kon wat anders verwachten

Het nadeel is met hulp middelen iedereen rijdt tegn de grens aan

of er net over heen Dat zal altijg zo blijven

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waar we veel mee bezig zijn onderweg is informatie.

we willen graag weten wat er om ons heen gebeurd, en hoe het er op onze route uitziet.

dan kom je uit bij de spiegels, camera's, 27mc, misschien internet om file-informatie weer te geven?

in duitsland rijden wegwerkers rond die een bericht op de 27mc uitzenden dat hun voertuig stil staat, en dus gevaar op kan leveren.

misschien is zoiets door te ontwikkelen voor vrachtauto's die met pech of in een file staan. of het aantal auto's die op een parking staan, en dan in het systeem het aantal beschikbare plekken. zelfs een aanduiding waar nog een vrije plek is zou dan mogelijk zijn?

een noodknop in dat systeem, die je kan gebruiken als je direct gevaar tegenkomt (systeem kan dat dan doorgeven aan auto's die in de buurt rijden).

zender en ontvanger hebben we al, volgens mij zijn die wel te gebruiken om ook digitale informatie op uit te wisselen.

toevallig hebben we nu net dit topic over de 27mc in de daf:

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?30555-Slecht-bereik-27-MC

daar valt veel verbetering in te behalen.

de 27mc bestaat al heel lang, maar het bereik wordt steeds slechter (als je standaardmateriaal gebruikt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger moesten we het met de rechter voet

En als het verbruik te hoog was

Kreeg de rechter voet de stok slagen

Of je kon wat anders verwachten

Het nadeel is met hulp middelen iedereen rijdt tegn de grens aan

of er net over heen Dat zal altijg zo blijven

Huub

vroegah werd je gevierendeeld, gemangeld, of uitgetrokken. jaja vroega

pfffffffffffffffffffffffffffff gelukkig deden ze het vroeger allemaal beter.

Terug naar de middeleeuwen dan maar? Harnas aan en met 1 paard onderweg kun je ook niet te hard gaan. En tegen de grens aan rijden is helemaal onverstandig, geeft zo'n troep als je zo'n kantoor raakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waar we veel mee bezig zijn onderweg is informatie.

we willen graag weten wat er om ons heen gebeurd, en hoe het er op onze route uitziet.

dan kom je uit bij de spiegels, camera's, 27mc, misschien internet om file-informatie weer te geven?

in duitsland rijden wegwerkers rond die een bericht op de 27mc uitzenden dat hun voertuig stil staat, en dus gevaar op kan leveren.

misschien is zoiets door te ontwikkelen voor vrachtauto's die met pech of in een file staan. of het aantal auto's die op een parking staan, en dan in het systeem het aantal beschikbare plekken. zelfs een aanduiding waar nog een vrije plek is zou dan mogelijk zijn?

een noodknop in dat systeem, die je kan gebruiken als je direct gevaar tegenkomt (systeem kan dat dan doorgeven aan auto's die in de buurt rijden).

zender en ontvanger hebben we al, volgens mij zijn die wel te gebruiken om ook digitale informatie op uit te wisselen.

toevallig hebben we nu net dit topic over de 27mc in de daf:

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?30555-Slecht-bereik-27-MC

daar valt veel verbetering in te behalen.

de 27mc bestaat al heel lang, maar het bereik wordt steeds slechter (als je standaardmateriaal gebruikt).

inderdaad denk ik dat je het moet zoeken in meedenkende snufjes en niet zo zeer op afleiding onderweg. Eerlijk gezegd heb ik niet eens behoefte aan afleiding op wat voor manier dan ook.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden