[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Verbruik


europeaan

Recommended Posts

  • Forumlid
de Volvo's konden probleemloos naar 1,3/1,4.

In die dagen ging het nog om euro 3 auto's. De Volvo euro 3 stond niet direct bekend om z'n fantastische brandstofcijfers. De DAF daarentegen had een uitstekende naam op dat vlak.

-

Dit kan ik bevestigen.

Ik heb bij Bas twee volvo's Fh 420 gehad,de eerste heb ik afgegeven bij 1.000.000 km en deze zou naar t binnenland gaan,door omstandigheden is hij toch op t buitenland gebleven en is er uiteindelijk uitgegaan met 1.350.000 km.

De tweede heb ik afgegeven toen ik met pre-pensioen ging en die had er 1.100.000 opstaan.

Beide wagens altijd probleemloos door heel Europa(meestal Italie,Spanje,Portugal en een enkele keer Griekenland)

In de garage kwam ik enkel voor de beurten en af en toe voor een kleinigheidje,onderweg een paar keer voor een dynamo of n startmotor die de geest gaf,meer niet.

Verbruik heb ik zelf altijd bijgehouden en dat lag gemiddeld 1: 3.26 voor beide autos.

Ook berekend met de BC.

Niet echt zuinig volgens Ger Bas :D ,maar de betrouwbaarheid maakt veel goed.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In die dagen ging het nog om euro 3 auto's. De Volvo euro 3 stond niet direct bekend om z'n fantastische brandstofcijfers. De DAF daarentegen had een uitstekende naam op dat vlak.

-

Ik heb een Euro5 Volvo 13 liter 400 pk, verbruik 1: 2.7 gemiddeld. Leeg 19.5 ton, geladen rond de 32 ton. Rij weinig max beladen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb een Euro5 Volvo 13 liter 400 pk, verbruik 1: 2.7 gemiddeld. Leeg 19.5 ton, geladen rond de 32 ton. Rij weinig max beladen.

Aj, dat vind ik niet zuinig.

Wij reden met een scania 420 in de campagne het zuinigst van allemaal, de 2 volvo's gebruikten ook zoveel!

Het is gewoon niet leuk als je je werk moet doen met een auto die van alles mankeert.

Hele dagen naar de garage, dan weer dit dan weer dat....Wij hebben bij de 1e lichting 4-serie ook zoveel gezeik gehad, die waren ook niet zo best net zoals de 113-400 turbocompounds...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb een Euro5 Volvo 13 liter 400 pk, verbruik 1: 2.7 gemiddeld. Leeg 19.5 ton, geladen rond de 32 ton. Rij weinig max beladen.

Lijkt mij niet goed. Al bij de dealer geweest?

Ik heb een Euro5 13 liter 440 pk, en mijn verbruik ligt op 3,6/3,7. En ik rij wel degelijk regelmatig zware vrachten. +40 ton.

Heb trouwens nog nooit een rijtraining gehad.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij niet goed. Al bij de dealer geweest?

Ik heb een Euro5 13 liter 440 pk, en mijn verbruik ligt op 3,6/3,7. En ik rij wel degelijk regelmatig zware vrachten. +40 ton.

Heb trouwens nog nooit een rijtraining gehad.

-

Das best zuinig, ik haal gemiddeld 1op3, 33l/100km. FH Euro5 13L 460. En dat is echt het gemiddelde, met zware vrachten en dan binnendoor of tussen de bultjes in La France, zit ie op 40/45L de 100km. Maar met een lichte vracht over vlakke weg haal ik ook 24/30L de 100 km..

Zet boordcomp elke week op nieuwe rit/dan pakt ie ook weer het gemiddelde verbruik van die week.

Bij mn vorige Daf(Euro3) lag het verbruik ong hetzelfde.

boordcomp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is bij mij het gemiddelde over langere tijd. Ik geloof dat ie ergens rond de 12000 km zichzelf weer reset.

Zit alles bij.Vrachtjes van 9 ton en vrachten van 26 ton. Eigenlijk al zo vanaf nieuw.

Moet erbij zeggen dat ik de laatste tijd voornamelijk binnenland rij. Geen geklim dus. Scheelt natuurlijk enorm.

In de winter is het altijd een litertje meer dan in de zomer.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lijkt mij niet goed. Al bij de dealer geweest?

-

Ik ben er nog niet mee bij de dealer geweest, die van Putter verbruikte hetzelfde en hebben ze alle filters vervangen. Toen was het verbruik een poosje beter maar is inmiddels weer bij het oude verbruik aangeland.

Het kan ook met de opbouw en windvangen te maken hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een onderwerp van gemaakt door het uit het DAF-topic te halen.

Maarten

dan kan ik hier met een gerust hart neerzetten dat mijn (van mij, niet van mijn werkgever :cool:) volvo

1:14 loopt. en dan loopt hij nog op vier poten ook ;)

v40 :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lijkt mij niet goed. Al bij de dealer geweest?

Ik heb een Euro5 13 liter 440 pk, en mijn verbruik ligt op 3,6/3,7. En ik rij wel degelijk regelmatig zware vrachten. +40 ton.

Heb trouwens nog nooit een rijtraining gehad.

-

Ik heb de 420 pk versie, en ik heb een gem verbruik van 1:3,4 of 1:3,5 als ik geladen ben zit ik aan de 43 ton gemiddeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klinkt realistisch. Als je een beetje je 'rechtervoet' in de gaten houdt, kom je een end.

-

Vaak is het echt trappen bij ons, denk dat wanneer ik echt buitenland zou rijden dat hij nog iets zuiniger kan !!

Met buitenland bedoel ik dan eigenlijk meer de echte verre ritten, als ik bijv een ritje brood doe vanuit Dortmund dan staat hij al gauw op 1:3,6 ( en nee dat is geen verre rit ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden