[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hoe streng is België werkelijk.


GlobetrotterXL

Recommended Posts

Ik ben een tijdje terug door "vriend" van Durmen, (Bij alle belgen bekend), van de weg gehaald toen ik langs een bord "Doorgaand verkeer afgesloten" gereden was met A.D.R. en dus precies vóór de kruising naar de klant niet verder kon. Eenrichtingsverkeer. Twee agenten hielpen me de parkeerplaats (marktplein) op en vroegen of ze me even konden controleren.

Ja dat was dus de bilnaad en de stoelzitting nat van het zweten.

KASSA, Drie weken droog brood eten.

A.D.R. dus kwam Heer van Durmen erbij.

Zeer correct, Trok alle laatjes open en vond niets.

Alle schijven,papieren, enz. tot de gevarenklasse op de etiketten (€500) aan toe was in orde.

Vriendelijk verkeer tegengehouden en weer laten vertrekken.

Heb ik nu mazzel gehad?

haha de vriend van alle ADR-rijders.... em heeft echter nog een collega die ook vrij streng is: dhr. Premeruer...

Hebben mij al vree veel op kant gezet.. die zien me blijkbaar graag... maar helaas voor hen rij ik vanaf volgende week geen ADR meer, kheb het zowat gehad... ben eens benieuwd of die andere vervoerstak evenveel op kant vliegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 118
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ik heb overigens altijd mijn verlofbrief gewoon in het Nederlands mee en krijg die ook gefaxed. Geen stempel of handtekening op de voor/achterkant dus.

Ik heb dit zelf nagevraagd bij degene die het verlofbriefje maakte en die zei dat het geen probleem was, wat betreft de handtekening was een fax ook OK omdat ik via een uitzendbureau werk en dus niet op kantoor ben voor een LIVE handtekening van hen. ;)

Ah wel, ik heb het gevraagd dus dan zit ik safe, maar weet eigenlijk niet hoe de controleur hier mee om zullen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tja je was met niets in orde,wat denk je nou.

En dan zo kankeren???

Ik snap dat allemaal ni,zo zeiken terwijl je zelf weet dat je fou t bent:confused:

1/

het niet bedienen van de bedieningsorganen.. 250 euro per schijf.

laat het nu net vrijdag zijn, dus 10 schijven.

vanwege het niet bedienen van die knoppen, was dus onduidelijk wat rijtijd was, of rust tijd of dienst tijd.

ERGO> alles is rijtijd!

juistem,, 25000 euro> + de andere overtredingen enzo,, jaja ,, meneer agent had een loldag kan ik je verzekeren.

2/

ik heb tijdens mn verblijf aldaar gevraagd aan die opperhoofd agent@.

heeft u nu ooit een vrachtwagen aangehouden waar niets mee was?

ik doe dit werk nu al 35 jaar, en in al die tijd heb ik elke X een verbaal geschreven, en ik was niet voornemens, om zo vlak voor mn pensioen daar mee te stoppen.

de enigste X dat (ik) geen boete uitschreef, was tegen een sloween,

die had alles in orde, op 1 lampke na,, maja dat hebt ie terplekke gemaakt, dus ach, dan mot ge nie zeuren wel danbarf.gif

aldus het relaas van de ome belg politie himself...

daarom dus dat ik van leer trek tegen de belgische controlerende instantie's

mvgr wupke:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nou ben ik een paar keer in belgie geweest en moet ik een vignet bij me hebben. makkelijk zat maar de baas zegt dat ze allemaal standaard in de auto's liggen ik zoeken maar hoe ziet dat stomme ding eruit dan kan ook niet op internet vinden.

iemand een plaatje?????

alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nou ben ik een paar keer in belgie geweest en moet ik een vignet bij me hebben. makkelijk zat maar de baas zegt dat ze allemaal standaard in de auto's liggen ik zoeken maar hoe ziet dat stomme ding eruit dan kan ook niet op internet vinden.

iemand een plaatje?????

alvast bedankt.

neem aan dat jet eurovignet bedoeld

post-1740-1394779621,8322_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nou ben ik een paar keer in belgie geweest en moet ik een vignet bij me hebben. makkelijk zat maar de baas zegt dat ze allemaal standaard in de auto's liggen ik zoeken maar hoe ziet dat stomme ding eruit dan kan ook niet op internet vinden.

iemand een plaatje?????

alvast bedankt.

Als de baas zegt dat ze standaard in de auto liggen, bedoeld hij daar dan niet mee dat je een jaarvignet hebt? Zelfde foto als die van JanH maar dan zilverkleurig.

En ja dat vignet is eigenlijk het eerste waar ze naar vragen tegenwoordig in Belgie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb je hem niet kost dat je € 250,-.

Ook al heeft je werkgever hem op de zaak, maakt niet uit. Hij moet aanwezig zijn in het voertuig!

Heb dat paar weken terug meegemaakt, er was een nieuw vignet gehaald, maar niet in voertuig gelegd.

Mocht ff € 250,- afrekenen en daarna weer verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Afgelopen dinsdag is een collega aangehouden bij de liefkenshoektunnel, alles goed behalve dat de tacho niets geschreven had:confused:, met de schijf van maandag was niets aan de hand, dus duidelijk dat de tacho dinsdag kapot gegaan was. :eek: De sherrif had hier niets mee van doen, dus kassa, er kon iemand 2400 eurie's komen brengenBarf

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik kom toch al een twintig jaar regelmatig in Belgie, maar heb gelukkig nog nooit met oomagent te maken gehad.:tu:

Maar een aantal van mijn oudcollega's wel en die kregen toch best wel behoorlijke bekeuringen.

Dus heb nog steeds mazzel gehad.:tu:

kom ook al jaren in belgie,heb ook geen problemen gehad op een paar na dan 2jaar terug in tertre aan gehouden met 22ton chemisch afval

alles in orde behalve kenteken oplegger had ik niet bij

kreeg 2maanden later verbaal opgestuurd naar politie in mijn woonplaats

ik me daar gemeld verbaal was in het frans kan ik niets mee

die agent ook niet terug gestuurd dat we het niet konden lezen

heb er nog niets van gehoord is al 2jaar geleden

dus je kunt ook geluk hebben:tu::tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als de baas zegt dat ze standaard in de auto liggen, bedoeld hij daar dan niet mee dat je een jaarvignet hebt? Zelfde foto als die van JanH maar dan zilverkleurig.

Dan heb ik het mis. Zilverkleurig?????????? Jaar of dag, of hoe lang dan ook. Zijn toch altijd zo geel/oranje? Of zou het uitmaken waar je ze koopt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Afgelopen dinsdag is een collega aangehouden bij de liefkenshoektunnel, alles goed behalve dat de tacho niets geschreven had:confused:, met de schijf van maandag was niets aan de hand, dus duidelijk dat de tacho dinsdag kapot gegaan was. :eek: De sherrif had hier niets mee van doen, dus kassa, er kon iemand 2400 eurie's komen brengenBarf

Henk

Als je in België ergens op kunnen pakken zullen ze het ook zeker niet laten... dat heb ik begin vorig jaar zelf mee mogen maken. Kreeg een controle en alle schijven + vakantie verklaringen prima in orde... behalve dan de schijf die op dat moment nog geen uur in de tacho zat. Doordat die met het dichtschuiven van de lade zonder dat ik het wist klem was komen te zitten kon ik voor de 40 minuten dat hierop niets weggeschreven was mooi 250 Euro aftikken :mad:. En de heren agenten vertikten het om me ff naar de pin automaat rijden om geld bij te pinnen (daar het de laatste dag van een weekrit was, kwam ik zo'n 100 Euro tekort). Kon ik met een complete combi zelf gaan zitten eikelen in het centrum van Neuf Chateau op zoek naar een pin automaat.

Blij toe dat mijn baas en vrijwel alle planners ook van mening waren dat dit pure mieren**kerij was, met als gevolg dat ik de boete mooi terug gestort heb gekregen.

-Privateer-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

op de E314 van heerlen richting leuven tot aan knooppunt Lummen houden ze nu iedere dag controles of chauffeurs zich houden aan het inhaalverbord..zie al de hele week chauffeurs bekeurd worden die hebben ingehaald...by the way..vind het maar nix dat inhaalverbod..

dus ze zijn streng genoeg daar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

LOLLOL

Gisterenmiddag toch wel effe heerlijk zitten smullen in de file voor de Kennedy-tunnel !

Zoals gewoonlijk stond het vanaf Haasdonk weer zo goed als stil. Rijstrook afgesloten, ongelukje etc.

Op een gegeven moment was er weer zo'n dom schaap die meende vlug over de vluchtstrook erlangs te schieten. En zoals we allemaal weten, er rijden nogal wat kuddedieren rond op de wegen.

Dus hoppa, als één (dom) schaap over de dam is, dan volgen er ineens héél veel.

Op een gegeven moment begon het weer te rijden en wat schetste mijn verbazing....?

Politieauto op de vluchtstrook, paar agenten die druk stonden te schrijven, en alle "schapen" netjes in colonne op de vluchtstrook te wachten tot ze een prent uitgereikt kregen.

:wave:

boontje komt om z'n loontje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • 3 months later...
  • Forumlid

niet druk om maken. Ja het kan geld kosten, maar als je de rest in orde hebt zou ik me niet zo bang maken.

artikel 12 op de achterkant zetten van de schijf met meer dan 10 rijuren. Uitleg erbij No parking place Het is een heel artikel nr. Dat artikel nummer heb ik nog in mijn oude telefoon staan dat artikel nummer. Ik kom er op terug. Ben zondag weer thuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
niet druk om maken. Ja het kan geld kosten, maar als je de rest in orde hebt zou ik me niet zo bang maken.

artikel 12 op de achterkant zetten van de schijf met meer dan 10 rijuren. Uitleg erbij No parking place Het is een heel artikel nr. Dat artikel nummer heb ik nog in mijn oude telefoon staan dat artikel nummer. Ik kom er op terug. Ben zondag weer thuis

Kom je daar echt mee weg als je dat achterop zet?,of kan alleen een bevoegd persoon dat doen ( dus handtekening , stempeltje erbij) .

Bij controle kan de politie toch zeggen van, "ja ja het zal wel ", niks mee temaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben vandaag 14 minuten over me rijdtijd heen gegaan(digi), is dit linke soep in belgie? rij er regelmatig.... :confused:

als je daar echt zo regelmatig komt , dan weet je toch ook hoe dikwijls je daar al controle hebt gekregen, of denk ik dat maar . Ik kwam vroeger zelden Belgie buiten en maakte mij nog geen zorgen om wat te lang rijden , zelfs niet als ik naar het buitenland eens moest ( F, NL, D ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als je daar echt zo regelmatig komt , dan weet je toch ook hoe dikwijls je daar al controle hebt gekregen, of denk ik dat maar . Ik kwam vroeger zelden Belgie buiten en maakte mij nog geen zorgen om wat te lang rijden , zelfs niet als ik naar het buitenland eens moest ( F, NL, D ).

Maar het blijft Belgie, als ze geld nodig hebben dan ben je gewoon aan de beurt.

Groet; Dafmaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en als jij in orde bent met alles zullen ze niks geven , net zoals in andere landen, als je in die andere landen ook niet in orde bent ga je ook betalen, als ik niet in orde zou zijn in NL dan zou ik daar ook wel een boete krijgen , en niet zeggen dat de boete's daar goedkoper zijn , want dat is niet waar , sommige zijn zelfs duurder dan in B.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
Ik ben vandaag 14 minuten over me rijdtijd heen gegaan(digi), is dit linke soep in belgie? rij er regelmatig.... :confused:

ligt er maar net aan welke agent:rolleyes:

rij grotendeels hier en klopt nooit bij me..

vaak afgekomen met waarschuwing..

je moet het ook niet al te gek maken natuurlijk:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

:D:D:D

Genoten van de verhalen in deze topic, en doet me denken aan de tijd dat er nog guldens en franken waren.

Mijn pa is houtrijder, toendertijd begin jaren 90, reden ze vaak naar Menen, tegen de franse grens. Als je op de kraan zat om te lossen, kon je de franse grens zien, zelf getest natuurlijk:cool:.

Ze gingen altijd vanuit drentheland naar Menen, me pa kwam om 17.00 uur thuis om te eten en te douchen, en ging dan door naar Menen. Regelmatig moest me moeder eurocheques bestellen, dan had me pa ze weer op. Werden altijd bij Kortrijk gepakt, net als nog een paar nederlandse houtrijders. Was elke avond bingo, soms had je geluk en glipte je er net door, soms had je pech en moest je aan de kant.

Ze reden altijd een 500 meter uitelkaar en dan werd er 1 gepakt, tot dat ze dat doorkregen, en de eerste pakten en tegen hem zeiden, zorg maar dat je 3 collega's hier komen, zolang zij hier niet zijn, mag jij niet weg.

Maar goed dat er goede 27 MC inzaten, afstanden van ruim 10km werden gehaald, dus die jongens waren er zo. Was altijd 10.000 franc, hoeveel was dat ook alweer in guldens??? was in ieder geval een lachertje. Maar goed dat ze toen nooit alles controleerden, anders hadden die geintjes nog veel meer gekost.

Belde me paps 's avonds weer op tegen 11en, "schat, wat was de pincode ??". LOLLOLLOL Ouwe man kon het moeilijk onthouden.

Heb een jaar lang zelf in België gereden 2 - 3 keer in de week, ben nog nooit aangehouden. In Nederland 1 keer, in 10 jaar tijd, reed net de 2e dag met een digidinges huurboot. Ik snapte er niks van, en die politieagent ook niet, dus mocht zo door rijden.

Btw. las ik net ergens hierboven over die pauze is het 4,5 uur diensttijd of 4,5uur rijtijd??? Want meestal het ik na 4,5 uur diensttijd nog geen 3 uur rijtijd. En mijn collega's zeggen dat je na 4,5 uur rijtijd pauze moet maken, en niet na 4,5 uur diensttijd. Doe ik meestal wel, tussen 12 en 13 uur tukkie doen, meeste winkels zijn toch dicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden