[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tacho schijven afwerken


Gast Hallowed

Recommended Posts

Ik ben gewend mijn tachoschijven na elke rit netjes af te maken. Daarmee bedoel ik, plaats invullen, datum en km-stand. Dat hoort zo is mij geleerd.

Nu met het nieuwe werk doet de volgende die gaat rijden alleen een km-stand invullen op de schijf die er nog in zit.

Degene die voor mij heeft gereden laat zijn schijf zitten en de volgende (dat is nog geen uur later overdag en snachts 4 a 5 uur later) haalt hem er uit en vult de km-stand in. Dan gaat hij in de bak bij de rest. Alle schijven liggen altijd in de auto. (Auto wordt normaal gereden door 4 man, nu even 5.) dus men kan bij een eventuele controle altijd alle schijven na zien.

Nu is mijn vraag: als men in Duitsland die schijf zo ziet, dus niet netjes afgewerkt, alleen maar die km-stand erop: is dat dan kassa?

Ze zijn nog nooit gecontroleerd, maar ik heb geen zin om de eerste te worden. :D.

Mijn plan is ook om gewoon mijn schijf af te werken zoals ik het gewend was. Maar die schijf niet af werken, zijn daar gevallen van bekend dat dat bekeuringen opleverde?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

volgens mij is het dan kassa!!!!!!!!!!

je schijf behoort ingevuld te zijn met al jouw gegevens omdat jij degene bent die er op dat moment op rijdt.

Dus jouw voorgangers moeten de schijf ook geheel invullen en dan achterlaten in de auto.

Nu rijdt je met een blanco schijf en kan dit men zien als grote fraude omdat JIJ mischien over je uren zou kunnen zitten.

Men kan namelijk nu niet meer zien wie er voor JOU op die auto gezeten heeft.

Zou iig het risico niet meer nemen voordat je dadelijk de sjaak bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook in het verleden ergens gereden waar de truck door meerdere chauffeurs werd bereden , hier moest iedereen zijn eigen schijven invullen en bijzich houden.

Elke schijf behoord op naam ingevuld te zijn van de chauffeur die op dat moment de berijder is .

Zou mooi zijn als je met 4 man op 1 schijf kon rond rijden , dan zou je bijv. rustig 15 uur kunnen rijden.

Denk dat jullie dan tot nu toe onwijs veel geluk hebben gehad en niet aangehouden zijn.

gr. martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij mijn weten moet JIJ altijd JOUW schijven bij je hebben. Al rijden er 100 man op 1 auto, de schijven moeten bij de chauffeur zijn, niet in die ene auto.

Wat als je toevallig een dag later op een andere auto rijdt? Heb je dan de schijf van die vorige auto niet bij je? Dan heb je toch echt een probleem!

Dus: Zorg dat je je eigen schijven bij je hebt! Afgewerkt en al!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al rijden er 100 man op 1 auto, de schijven moeten bij de chauffeur zijn,

We hebben maar 1 auto... Daarom liggen die schijven er in.

Voor alle duidelijkheid, met de schijf er in doen vullen zij hem gewoon in: naam, plaats, datum, kenteken, km-stand. Dienst voorbij kun je hem laten zitten. De volgende vult dan de eindstand in. De rest niet.

En daar gaat het me juist om.

Dat schijven persoonlijke papieren zijn etc. dat maakt nu effe niets uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En iemand anders laten rijden op JOUW schijf lijkt me echt totaal verkeerd !

niemand rijdt op de schijf van de ander. Morgenvroeg pak ik de schijf van degene die de nacht heeft gereden eruit, zet de km-stand er op en gooi een nieuwe (Ingevulde schijf) er in.

Maar die schijf van de nacht is dus niet af. Er ontbreekt een aankomstplaats en een datum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Laat ik eerst even kijken of ik je verhaal goed heb begrepen:

Jij stopt een schijf in de tachograaf, vult de verplichte gegevens in, zoals plaats begin, datum en beginstand.

Na 8 uur werken zet je de auto op een parkeerplaats en laat je schijf zitten zodat de volgende chauffeur alleen de eindstand invult. Met andere woorden: Plaats van einde gebruik en de einddatum zijn niet ingevuld.

Als ik het verhaal zo goed heb begrepen dan loop je inderdaad het risco dat je een azijnpisser van een agent tegenkomt die er een bekeuring voor uitschrijft.

Als chauffeur moet je alle egeven die op jou betrekking hebben invullen:

Naam en voornaam, plaats en datum, kenteken en kilometerstand, en dat zwel bij het begin als bij het einde.

Even afgezien van het risico dat je loopt door niet zelf aan het eind van je diensttijd de schijf eruit te halen, kan Bromsnor er inderdaad een bekeuring voor opmaken.

Zonde geld.

Argus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Argus.

kijk, jij hebt het begrepen! :D

Voor heen werkte ik die ook altijd gewoon af, de schijven hield ik immers zelf bij me.

Ze hebben regelmatig schijven moeten opsturen volgens mijn schoonvader (die regelde een tijdlang die zaken) maar altijd was alles in orde, ze hebben nooit een bekeuring er voor gekregen.

Zoals al gezegd, ik trek toch wat dit betreft mijn eigen plan en vul de schijf na afloop elke keer maar weer in...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent verplicht als chauffeur bij aanvang diensttijd schijf in te vullen en bij einde diensttijd ook weer alles in te vullen.

Snap de logica niet waarom die schijf erin moet blijven zitten , het is heel éénvoudig elke chauffeur is verantwoordelijk voor zijn eigen schijven.

gr martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap de logica niet waarom die schijf erin moet blijven zitten

ja ik ook niet...

gisteravond, nou ja vanacht beter gezegd hadden we hier discussie over. Ik was van mening dat je de schijf hoort af te werken. Degene die me inwerkt zei dat ze er nog nooit problemen mee hebben gehad.

Voor alle duidelijkheid, deze auto ziet nooit een autoweg (heeft niet eens een vignet, ook niet nodig) rijdt puur provinciaal en vooral over de leukere kleine binnenwegen. Naar Duitsland toe gaat ook over een provinciale weg. (Duitsland klinkt nu zo ver weg, maar het is een half uurtje rijden tot aan de fabriek)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ieder moet gewoon zijn eigen schijf invullen en in de bak deponeren.

Ook al komt de volgende chauffeur een uur later en staat die auto dus een uur te ' wachten '

Dat er voor dat uurtje geen registratie is is niet erg.

Er worden immers ook geen km's gereden ... (tenzij de vorige chauffeur vergeet de handrem aan te trekken)

Ik heb het met verbazing zitten te lezen eerlijk gezegd.

Waarom doen ze dit op deze wijze??? Of is het er zo ingegroeid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallowed haal die schijf er maar lekker uit na je dienst.

Goed invullen en weg leggen bij de rest , ook op de gewone wegen word gecontroleerd dus ga er niet van uit dat alleen op de autosnelweg gecontroleerd word.

gr. martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.

Of is het er zo ingegroeid?

ingegroeid...

Voordeel is wel dat alle schijven altijd nagekeken kunnen worden.

Die auto draait veel uren, maar niet veel km. Met veel wisselende chauffeurs mis je gauw een paar kilometers als controle-instantie zijnde. Ten alle tijde kunnen wij de schijven van de andere ook laten zien.

Teveel uren komt zelden voor.

Zij hebben dat altijd zo gedaan. Maar zoals ik al zei: het is een echte regionale wagen, die ziet geen autoweg of wat dan ook. Controle in Duitsland kan wel voorkomen, maar er rijden 5 of 6 melkwagens af en aan langs die weg. Wat daar aan "Polizei" of BAG staat is bekend met deze auto's. Teveel rij-uren komt nooit voor, bij lossing staan we al gauw een half uur stil en met reinigen komt er een half uurtje bij.

Aan de ene kant vind ik het wel gemakkelijk. Krijg je ooit controle kun je haarfijn aantonen wie er wanneer heeft gereden. Aan de andere kant, mijn ervaring als "gewoon" binnenlandchauffeur zegt juist: zo min mogelijk schijven bij je hebben, daar kunnen ze je niet oppakken.

Vorige week stond de BAG er weer te controleren boven op de Rijnbrug (het gaat hier trouwens om de B67 als ik het goed heb) Maar al die RMO-ers hebben ze niet nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kijk dat de schijven in de wagen liggen is GOED.

Maar voor een langere periode dan 15 dagen zou ik ze niet bij me houden en zorgen dat ze op kantoor terechtkomen.

Vanaf 1 jan 2008 moet je ze bij je hebben van 28 dagen.

De rest buiten deze periode moet voor zover ik weet op kantoor zijn en niet in de wagen liggen.

Wat je wel moet doen ... is ieder zijn eigen schijf afschrijven.

Einde dienst = schijf afschrijven en in de doos gooien.

De Volgende schrijft dan zijn eigen schijf ... en schrijft deze na zijn dienst ook weer af etc etc etc

Anders krijg je ' geklooi ' met verschillende handschriften... en dat zou in het slechtse geval kunnen worden gezien als zijnde fraude.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja euhhh:o, das gecompliceerd...

Argus? HWM? wie weet het juiste antwoord???

Mark toch,

juist jij weet toch ook dat elke chauffeur verantwoordelijk is voor zijn eigen schijven , dus ook voor het volledig invullen ervan.

Gr. nun soepstrot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

juist jij weet toch ook dat elke chauffeur verantwoordelijk is voor zijn eigen schijven , dus ook voor het volledig invullen ervan.

ja stond daor ok un bitje van tu kiekeh Lampe!

Maar goed, wat ik dacht zie ik hier nu bevestigd (met betrekking tot de schijven bedoel ik hier mee!) en ik blijf het ook zeer zeker op de oude manier doen, dus zelf afwerken die hap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja stond daor ok un bitje van tu kiekeh Lampe!

Maar goed, wat ik dacht zie ik hier nu bevestigd (met betrekking tot de schijven bedoel ik hier mee!) en ik blijf het ook zeer zeker op de oude manier doen, dus zelf afwerken die hap!

Als ik me niet zeker van de zaak ben, of niet het juiste antwoord ken dan geef ik maar beter de namen van diegene die het wel weten....:tu:

Moesten er eens meer doen hier, inplaats van zomaar lukraak te schreeuwen wat ze denken te weten....;)

StelletjebijdehandjesBarf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
niemand rijdt op de schijf van de ander. Morgenvroeg pak ik de schijf van degene die de nacht heeft gereden eruit, zet de km-stand er op en gooi een nieuwe (Ingevulde schijf) er in.

Maar die schijf van de nacht is dus niet af. Er ontbreekt een aankomstplaats en een datum.

als ik het goed begrijp is de schijf van je voorganger niet kompleet

maar die van jou wel

bij controle is er voor jou niets aan de hand

wel voor je collega of je baas want ze kunnen ook langs de zaak komen

hoop dat je hier iets aan hebt:kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maakte even foutje

wand ik wou even vertellen dat ik dit heb

mee gemaakt bij Schenk Alblasserdam (ADR

en DHL luchtvracht (couriers)

waar mee ik maar dat zijn geen kleintjes in het transport.

en bij de eerste veel controle gehad maar nooit een kwaad woord over

de tachoschijven gehoord

zelf niet in BE en LU

dus ik ben er altijd van uitgegaan dat ik het zo goed was

nico hoe ga je dat straks dan doen met een digital tacho

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij rijden veel dubbelbemand ene overdag de andere op de nacht en dat met meerdere trekkers

als ze die controleren hebben de jongens alleen hun eigen schijven bij zich als ze het bedrijf willen controleren moeten ze bij de baas zijn

ook nog nooit problemen met bromsnor gehad ivm gemiste 600 km ze kunnen je dit niet verplichten bij je te hebben staat zo in de wet

stel ik ben springer wat dan??beetje ver gezocht misschien maar das dus nooit te controleren dan heb in het begin wel es 3 verschillende trekkers op een dag gereden om dat we een :goeie: planner hadden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
Laat ik eerst even kijken of ik je verhaal goed heb begrepen:

Jij stopt een schijf in de tachograaf, vult de verplichte gegevens in, zoals plaats begin, datum en beginstand.

Na 8 uur werken zet je de auto op een parkeerplaats en laat je schijf zitten zodat de volgende chauffeur alleen de eindstand invult. Met andere woorden: Plaats van einde gebruik en de einddatum zijn niet ingevuld.

Als ik het verhaal zo goed heb begrepen dan loop je inderdaad het risco dat je een azijnpisser van een agent tegenkomt die er een bekeuring voor uitschrijft.

Als chauffeur moet je alle egeven die op jou betrekking hebben invullen:

Naam en voornaam, plaats en datum, kenteken en kilometerstand, en dat zwel bij het begin als bij het einde.

Even afgezien van het risico dat je loopt door niet zelf aan het eind van je diensttijd de schijf eruit te halen, kan Bromsnor er inderdaad een bekeuring voor opmaken.

Zonde geld.

Argus.

hebben jullie nog wel tijd om te rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden