[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

en zo gaat het in Canada !!!


dutchieinquebec

Recommended Posts

  • Forumlid

Ban buitenlandse aanwerving van de chauffeurs. Nu, trucking bedrijven in Saskatchewan, Alberta , Manitoba ,Quebec en Ontario zijn in Oost-Europa, Engeland, Polen, Rusland op zoek naar "gekwalificeerde" Chauffeurs om zetels te vullen. Ze werven niet in Duitsland, Nederland, Frankrijk, Spanje en andere West-Europese landen, omdat er niets te motiveren die mensen komen naar Canada, zou het een stap naar beneden financieel en lifestyle-wijs.

Maar de Oost-Europeanen willen hier komen. Ze komen voor een beter leven, en onder regering programma's ze kunnen de immigratie wachtrij overslaan, krijgen een volwaardig burgerschap in 2 jaar. Dus natuurlijk zien ze trucking niet als een carrière, maar als een manier om in ons land, en de bedrijven hebben virtuele lijfeigenen onder controle voor de periode van 2 jaar. In feite hebben zij 2 jaar contracten opgesteld. Deze mensen werken voor een loon, plus de bonus van een snelle Canadese burgerschap ", die de transportbedrijven niets kost. Canadezen krijgen geen bonussen.

We hebben artsen, advocaten, wetenschappers, zakenmensen, allemaal met snel geplaveide up "trucking geschiedenis" en recent verworven licenties, spreken weinig of geen Engels doen van deze banen. Ze kunnen niet rijden. Ze kunnen geen back-up van een aanhangwagen. Ze kunnen niet achterhalen het papierwerk, kunnen ze niet lezen van de kaarten. Sommigen kunnen niet Canada te verlaten om te rijden in de VS, hun taalvaardigheid zijn zo arm dat ze uitgeroeid aan de grens. Maar ze rijden hier, meestal in een TEAM vrachtwagen. Het is zo slecht het bedrijf waar ik werk voor deze mensen is een samenwerkingsverband aangegaan met gekruid Canadese bestuurders om hen te trainen.

De verhalen van 3 of meer chauffeurs in een vrachtwagen zijn meestal over chauffeurs van Aziatische afkomst. Ik heb dat soort dingen regelmatig gezien in de

10 jaar dat ik hier als chauffeur werk.

sorry vertaalt via google

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Verhaal klopt niet helemaal. Ook als NL chauffeur kun je via Saskatchewan, Manitoba en Alberta in 2 jaar je papieren rond krijgen om legaal in Canada te blijven. Wel is hwt5 zo dat er volgens Oosteuropese begrippen goed geld wordt verdient in Canada. Een salaris van 1000 CDN dollar netto per week is makkelijk te halen, mits je ook de grens over kunt. En dat er veel met teams wordt gereden heeft vooral een praktisch nut. Van Saskatoon (SK) naar bijvoorbeeld Toronto (ON) is 1900 mijl (3000 km). Is dus 30 uur rijden, als het weer niet te beroerd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ze in dit artikel met TEAMrijders bedoelen zijn meestal mensen met n handdoek(tulband) op hun hoofd die met 3 of meer chauffeurs constant onderweg zijn

tussen bv toronto en montreal 24/7 .doordat ze niet hoeven te stoppen kunnen ze onder de prijs rijden. en vaak kunnen ze dan ook alleen maar rechtuit rijden, achteruit steken is te moeilijk.

en ja ook hier veel oosteuropeanen die als eigen rijder de weg onveilig maken.

http://www.cbc.ca/news/canada/story/2011/02/22/trucking-safety-canada-us.html

en ja we kunnen hier 1000$ per week verdienen, maar helaas in veel gevallen alleen door te knoeien in ons logboek (leugenboek), vooral met de laad/los/wachttijden,daarom word de druk om net zoals in europa ook met de tacho of erger te werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal

Seasoned is letterlijk gekruid, maar betekent ook ervaren, door de wol geverfd.

Die laatste uitdrukking zullen de Engelstaligen letterlijk vertaald ook niet kunnen plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet alles van creatieve logboeken. Reed zelf vanuit ON en had gelukkig een goede baas, hoefde niet echt te sjoemelen om toch leuk salaris te verdienen.

Heb de nodige Pakis met tulbanden gezien en heb genoten van de "backupshow"in diverse truckstops. Echt lachen als je daar staat te genieten van stuntelende "collega's". Erg vervelend als ze op zelfde losadres staan als jou en ze uur of langer nodig hebben om aan te dokken...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Verhaal klopt niet helemaal. Ook als NL chauffeur kun je via Saskatchewan, Manitoba en Alberta in 2 jaar je papieren rond krijgen om legaal in Canada te blijven. Wel is hwt5 zo dat er volgens Oosteuropese begrippen goed geld wordt verdient in Canada. Een salaris van 1000 CDN dollar netto per week is makkelijk te halen, mits je ook de grens over kunt. En dat er veel met teams wordt gereden heeft vooral een praktisch nut. Van Saskatoon (SK) naar bijvoorbeeld Toronto (ON) is 1900 mijl (3000 km). Is dus 30 uur rijden, als het weer niet te beroerd is.

Dit mag jij mij eens wit op zwart bewijzen dat jij zo gemakkelijk $ 1000 per week netto kunt verdienen, want die $ 1000 netto is wel $1500 bruto en ik weet wel wat ik doe en wat ik dan maar bijeen rij als jij zo gemakkelijk $ 1000 netto kunt verdienen iedere week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat ze in dit artikel met TEAMrijders bedoelen zijn meestal mensen met n handdoek(tulband) op hun hoofd die met 3 of meer chauffeurs constant onderweg zijn

tussen bv toronto en montreal 24/7 .doordat ze niet hoeven te stoppen kunnen ze onder de prijs rijden. en vaak kunnen ze dan ook alleen maar rechtuit rijden, achteruit steken is te moeilijk.

en ja ook hier veel oosteuropeanen die als eigen rijder de weg onveilig maken.

http://www.cbc.ca/news/canada/story/2011/02/22/trucking-safety-canada-us.html

en ja we kunnen hier 1000$ per week verdienen, maar helaas in veel gevallen alleen door te knoeien in ons logboek (leugenboek), vooral met de laad/los/wachttijden,daarom word de druk om net zoals in europa ook met de tacho of erger te werken.

ik heb die verhalen ook al gehoord maar ben tot nu toe nog geen enkele vrachtwagen tegen gekomen met 3 of meer chauffeurs in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hey usacandyman

nou ik wel, moest laden in brampton. komt er n ouwe Kenworth W900 aanzetten,

tijdens het achteruit steken stond er aan elke kant van de deur n vent op de treeplank om aanwijzingen te geven.

t koste hun maar 45 minuten om voor t dock te komen:rolleyes:

1000 $ per week is n rit montreal(QC)-ottawa(ON) litle rock(AR) toronto(ON) en terug naar Montreal(QC) 6000 km.6 dagen onderweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hey usacandyman

nou ik wel, moest laden in brampton. komt er n ouwe Kenworth W900 aanzetten,

tijdens het achteruit steken stond er aan elke kant van de deur n vent op de treeplank om aanwijzingen te geven.

t koste hun maar 45 minuten om voor t dock te komen:rolleyes:

1000 $ per week is n rit montreal(QC)-ottawa(ON) litle rock(AR) toronto(ON) en terug naar Montreal(QC) 6000 km.6 dagen onderweg.

en wat verdien je dan per mijl. ik weet niet hoe jij aan 6000 km komt , als ik het bereken kom ik maar op 4765 km of 2960.9 miles, dus hoe jij dan aan $ 1000 netto komt op een week ???????, je mag er uw laden en lossen nog bijnemen ik kom er dan nog niet aan.

naamloos.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb telang bezig gezeten op dat bericht , LOL , daardoor dat je sneller was met uw volgend bericht, maar dan kan ik het nog niet geloven , daarvoor zou ik echt de loontreksels moeten zien , want over lonen word er nogal dikwijls overdreven van chauffeurs , en als je vraagt voor dat eens op papier te bewijzen .....................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben hier begonnen aan 0.42 $ de mile en heb maar weinige keren 1000$ netto per week gehaald , voor eerlijk te zijn , nooit , wel de 800 $ per week , en dit was dan nog niet mogelijk iedere week, ben na 18 maand veranderd van bedrijf en die betaalde iets minder de mijl wat dus resulteerd in minder verdienen per week ook ( maar die betaalde maar 2x per maand)

Die 0.42$ per mijl was dan enkel nog maar voor in de states te rijden , als we een rit in Canada deden betaalden die maar 0.38 $ per mijl, na een paar maanden heeft die dan wel de prijs veranderd naar 0.40$ per mijl.

De meeste bedrijven hangen zo rond die 0.42$ / mijl maar er zijn er veel die minder betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

sorry vertaalt via google

Hello Dutchie

You could also write in English as most of us Dutch do know that language ;)

Automatische vertalingen zijn vaak niet al te best.

Ik neem aan dat je wel volledig het Nederlands nog kunt lezen, maar dat je nu problemen hebt met schrijven?

Wat je zegt geloof ik graag. Vrijwel overal gaat het om het geld; dus goedkope lonen en zelf de extra winst in eigen zak steken (bedrijfseigenaar)

Hollanders zouden te wijs zijn ... die trappen niet zomaar overal in.

En onze lonen zijn vrij aardig vergeleken met andere europese landen. Wij zullen dus minder geneigd zijn om voor 'minder' in Canada te gaan rijden.

Je moet daar immers ook leven! En ik weet dat Canada ook niet zo heel erg goedkoop is. (ts wel al jaren terug dat ik voor het laatst bij familie in Ontario was)

Als 'jullie' het een probleem vinden dat er chauffeurs van buitenaf worden gezocht dan moet je dat toch 'bestrijden' door bij je eigen Regering aan de bel te gaan hangen.

Een bericht hier op het forum plaatsen is leuk ... maar zal dus weinig effect hebben.

Wat wil je dus hiermee bereiken?

Je zult eigen chauffeurs in Canada zover moeten krijgen dat ze in opstand komen.

Ik zie bijvoorbeeld Trucker Desiree zoiets doen in de USA .... die heeft het ook over TEAMS en studenten en hoe het daar zo'n beetje gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 years later...

Baguio city, march 15, 2020

 

Good day, sir/madam.

My name is rene olij, dutch citicen living in the phillipines. I am married with Isabel and we have two sons, Joshua and jesse. I am 63 years old and my wife 50 . We work as volunteers most of our time and in the morning I teach german at Union school International. My wife and I dream to move to Canada. Now I like to apply as a driver. Courier work or delivery work. I drove several years for Abn Amro banc and for several pharmaceutical companies in the Netherlands. Never caused or got any damage.  I am still strong and can work at least another 10 years. My wife likes to find a job as caregiver. Now as a dutch citizen I can stay without visa a period of 6 months in Canada. So in that time I might be a volunteer at your company so you can get an impression of who I am and how I work.  If there is a chance for me and my family who will come later just please take my letter in consideration. I will not let you down. I heared that many companies can help you to get your liscence for truck driving. I am a passionate driver and I will be quick to get a liscence so I can work several years for your company. I heared that your company helps to get a drivers liscence? Please consider my little letter.

 

Regards and respect, God bless you

 

Rene olij. My mobile number is 00639618301100

Email: kolenboer06@gmail.com

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden