Spring naar bijdragen

Dashcam........


Recommended Posts

  • Forumlid

Sinds vandaag een dashcam geinstalleerd, een visiondrive, als ik 'm op de computer afdraai dan kan ik op Google maps zien waar ik reed op het moment dat er gefilmd werd.

De bedoeling is om het ding constant mee te laten draaien, en als er wat aparts gebeurd ( want je maakt wat mee als Vredesteinband:D) ,heb ik in ieder geval iets achter de hand.

http://www.youtube.com/watch?v=HvysF_OXAGc

Gr. Koos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Sinds vandaag een dashcam geinstalleerd, een visiondrive, als ik 'm op de computer afdraai dan kan ik op Google maps zien waar ik reed op het moment dat er gefilmd werd.

De bedoeling is om het ding constant mee te laten draaien, en als er wat aparts gebeurd ( want je maakt wat mee als Vredesteinband:D) ,heb ik in ieder geval iets achter de hand.

http://www.youtube.com/watch?v=HvysF_OXAGc

Gr. Koos.

Kwaliteit is goed:ok:Heb zelf laatst een actiecam gekocht voor mn capriolen op de moter:p

Kan in principe hetzelfde mee en is waterdicht tot tien meter diep, niet dat ik dat uit wil proberen.

Mijn actiecam inclusief alle benodigde vastzet mogelijkheden op de moter en 16 gb memory kaart was 230 euri.

Kost die dashcam ook zoiets of is ie goedkoper?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast midweek

een paar vragen:

hoe lang kan je opnemen,

wat kan je bewaren,

kan je makkelijk terugkijken,

kan je een gedeelte apart bewaren,

hoe kom je aan de GPS-gegevens,

is het makkelijk te bedienen,

wat kunnen de kosten zijn?

heel interessant, meedere mensen willen zoiets op het dashboard als ik de verschillende berichten op ons forum mag geloven.

1 opmerking:

:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier heb ik 'm vandaan:

http://www.flitsservice.nl/phpBB/on-board-video/dashcam-vd3000-inkoop-deel-3-t63699.html

Standaard zit er 'n 4 GB kaart bij, hij neemt in clusters van 5 minuten op, dit zijn met de instellingen op medium kwaliteit telkens tussen de 100 en 105 Mb.

Bij mij zit er nu een 16 GB kaart in, en zo gauw als de kaart vol zit gaat hij de oudste opnamen overschrijven, dus als er opnames bij zitten die je wil bewaren dan moet je die overzetten op je computer. Stelt niks voor want zelfs ik kan het :D.

Gps gegevens beginnen als je het ding aanzet.

Het bedienen is echt kinderspel.

Tijdje terug heeft Angelique er op dit forum een draadje over geopend,en toen was mijn belangstelling gewekt, heeft een paar maandjes geduurd, maar nu is het dan toch zo ver.

Gr. Koos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooi scherp beeld Koos. Heb ook al naar een echte camara rond gekeken, maar ben momenteel bijna blut:rolleyes:.

Dacht ook altijd dat het You Tube nogal moeilijk was, maar het ging vanaf de eerste keer goed, denk dat echt iedereen het kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast midweek

Dacht ook altijd dat het You Tube nogal moeilijk was, maar het ging vanaf de eerste keer goed, denk dat echt iedereen het kan.

ik zal eerdaags proberen het tegendeel te bewijzen.......

:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk meer aan een camara met of een stick, of een DVD. Al dat GPS gedoe hoef ik niet, laat niet graag teveel sporen achter... Betaal zelfs alles contant onderweg:D:D. Voor mezelf dus.

Op een 16GB memorycard past ruim 8 uur film, en als hij vol is schrijft hij over het eerdere opgenomen film heen.

Daarnaast kun je zo'n kaartje in je labtop steken en afspelen maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op een 16GB memorycard past ruim 8 uur film, en als hij vol is schrijft hij over het eerdere opgenomen film heen.

Daarnaast kun je zo'n kaartje in je labtop steken en afspelen maar

OK, mooi. Zal wel zoiets worden Ron. Denk dat de Kodak met al die fotoos een beetje teveel was geworden voor de computer een tijdje terug, had al uitgevonden dat je rechtstreeks van een camara naar You Tube kan spelen. We zien wel.

Druk zat thuis met miss super Happy:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik zit ook al een tijdje te dubben om er een aan te schaffen.

Deze lijkt me wel een mooi apparaat.

Niet echt goedkoop maar het lijkt me een handig hulpmiddel om o.a. routes te delen met collegas.

Of bij een ongeval te gebruiken als bewijs middel.

Moet het alleen wel in het camera gezichtsveld gebeuren, en dat is lang niet altijd natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast midweek
Corydon heeft af en toe zijn nut indien er voldoende interesse is zal ik er 10 bestellen.

van die andere zijn er inmiddels redelijk veel ervaringen te lezen.

van deze niet, of heeft iemand zo'n apparaat al in de auto?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans

Nu zie ik af en toe best wel het nut in hoor van die cam, daar niet van. Maar in een ander topic wordt er geopperd om liefst niets voor je voorruit te hebben, en wordt er dan ook geklaagd over de vele kastjes voor de betalingen in diverse landen, maar dit willen we er wel bij op de voorruit, toch wel weer tegenstrijdig toch hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast midweek
Nu zie ik af en toe best wel het nut in hoor van die cam, daar niet van. Maar in een ander topic wordt er geopperd om liefst niets voor je voorruit te hebben, en wordt er dan ook geklaagd over de vele kastjes voor de betalingen in diverse landen, maar dit willen we er wel bij op de voorruit, toch wel weer tegenstrijdig toch hè?

je kan de camera natuurlijk op een laptop aansluiten, dan heb je ruim zicht naar voren.

moet je wel de espresso-machine van het dashboard halen, anders kan je de laptop nergens kwijt ;)

welk andere topic is dat?

want ik denk dat ik weer ruim zicht heb als ik de plantjes uit de vissenkom haal :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

De visiondrive 3000 vind ik op ebay incl. verzendkosten voor 286,90 euro.

Is dat een faire prijs?

Heb op flitsservice.nl gekeken, maar dan moet je inschrijven en als er genoeg geinteresseerden zijn, wordt dan ding besteld, maar zie zo niet wat het dan kost. Zijn 19 pagina's.

Heeft Angelique er al een? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden