[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

12v aanlsuiting CF85


siepje

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo,

Ik heb een onlangs een portable dvdspeler gekocht en deze is op te laden via de 12v..

Als ik dit probeer in de Daf, wil hij deze niet opladen.

Een tomtom bijv die werkt wel..

En de 12v stekker werkt wel, ik heb dit geprobeerd in een Volvo FH12, de Powerknop (de rechter van de twee)

Weet iemand wat ik hieraan kan doen zodat hij wel oplaadt?

Danku

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
die zijn er, maar ook 2 soorten, en beiden kunnen behoorlijk heet worden.

zo heet dat je ze op een goede voor warmte ongevoelige plek moet monteren of leggen.

leg je ze op het dashboard kan het wel eens zo zijn dat hij er dwars doorheen smelt!

vooral de aluminium exemplaren die ook koelribben heeb worden behoorlijk heet.

maar nogmaal kijk hoeveel volt je dvd speler moet hebben.

en dan gewoon ff zoeken naar een universele adapter met verschillende verloopjes erbij die op je dvd speler past, en die zowel op 12 als 24 volt kan werken.

en dit is ook de goedkoopste oplossing want die omvormers daar zit een behoorlijk prijskaartje aan.

kweetnie wat voor rare omvormer jij hebt voor 24V naar 240V maar ik heb ook 1 van aluminium en die draait een goede 18 uur per dag en word nooit oververhit en smelt ook niet door me stoffen tunnelhoes heen.

maar ff on topic dit probleem had ik eerst ook toen ik portable dvd spelertje meenam maar had ik snel verholpen door een 24V naar 12V omvormer te kopen en toen geen problemen meer dermee gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Op de achterkant van de dvdspeler staat DC in: 9V 2A..

Ik heb het ook al met onze monteur overgehad en die weet het ook niet..

Beste monteur trouwens:zegtniets::zegtniets:

Maar de optie van Freddie, is gewoon de beste, oftewel, een universele omvormer van 12/24 volt met div. hulpstukjes, die je op verschillende voltages kan instellen. Dus input: 12/24 volt, en output: (verstelbaar naar) 9 volt, en klaar is Kees (sorry, in dit geval Siepje:D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ook ik heb een portable dvd speler in mijn CF85, ik heb die kleine aansluiting (die naast de sigaretten aansluiting zit) om laten zetten naar 12 Volt en klaar is kees of wie dan ook. :ok:

Wel ff een plug regelen die erin past.

:bey: Spupke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden