[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vraag aan internationale chauffeurs met digi-camera.


Ad480

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
Hoi Allemaal

Mijn vraag is of er internationale chauffeurs een foto willen maken als ze een keer een grindbak passeren met een vrachtwagen die erin is gereden.

Zie foto,zo kan ik beter uitleggen hoe een grindbak werkt.

[ATTACH=CONFIG]26679[/ATTACH]

Nou Ad, ik heb genoeg foto's van ongelukken die ik onderweg heb gezien, maar in die grindbak heb ik er nog nooit één zien liggen gelukkig. Ik vraag me dat wel eens af, zoals bij die afdaling van Ventimiglia naar Nice. Dan heb je ook die grindbak. Als m'n remmen het niet meer doen, en ik rij met 140 die berg af (want dat is een goeie afdaling), dan moet ik toch een goeie coureur zijn om hem nog in de grindbak te mikken. En vraag me dan ook af of die grindbak van wat is het, 30 meter, m'n combinatie van ca 40 ton met 140 km/u wel stopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja,dat vraag ik mij ook af.

Daarom zo'n foto,want dan kun je zien hoe het werkt.

Want volgens mij zakt je auto in dat grind weg en remt hij zo de auto af.

En tegenwoordig met die nieuwe remmen,sterke moterrem,Telma en meer,heb je die grindbak niet zo snel meer nodig.

Maar misschien heb ik geluk en staat er ergens 1 in een grindbak en komt er een hollander voorbij die dit bericht gelezen heeft met een fotocamera.

Er zijn veel hollandse internationale chauffeurs en veel grindbakken.;)

@Domino

Nee,die Amerikaanse grindbak van filmpje heeft drempels,die ik bedoel is vlak,zie foto boven.

En die grindbak die ik bedoel staat op de vluchtstrook en niet zoals op de foto vastgereden op een bedrijfsparkeerplaats.

Dus ik bedoel de europese autobaan grindbakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

hier nog een paar foto's:

http://creepercops.com/wp-content/uploads/2009/08/00.IMG_1543.JPG

Hier nog een verhaaltje van iemand die met een bus erin is beland. Hopelijk is je engels een beetje redelijk want Google vertaald "runaway lane" naar "weggelopen rijstrook" :D

http://busadventures-gladys.blogspot.com/2010/06/runaway-lane-on-hwy-24.html

@Domino

Nee,die Amerikaanse grindbak van filmpje heeft drempels,die ik bedoel is vlak,zie foto boven.

En die grindbak die ik bedoel staat op de vluchtstrook en niet zoals op de foto vastgereden op een bedrijfsparkeerplaats.

Dus ik bedoel de europese autobaan grindbakken.

Die "bedrijfsparkeerplaats" is de grindbak van het circuit in Assen ;) Maar misschien heb je wat aan die link die ik je gaf. Daarin staat de belevenis van iemand die dat heeft meegemaakt. Over vrachtwagens kan ik niet echt bijster veel vinden.

Nog eentje gevonden, is wel in Amerika, maar wel een vlakke.. http://www.roadtransport.com/blogs/big-lorry-blog/2010/07/runaway-truck-ramps-in-america.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Die amerikaanse truck is wel een mooi voorbeeld,hoe het grind de truck afremt,dank je.

Maar van die bus,stel je eens voor,je gaat berg af,je hebt geen remmen meer,je(probeert)hem de grindbak(Escape lane) in te sturen en dan gaat hij omhoog(berg op).

Dan kom je op een gegeven moment stil te staan(pfffff) en dan rijd hij weer achteruit terug,want je hebt geen remmen meer,denk je dat je het gered hebt,ga hij weer terug,berg af in de grind,lekker is dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden