[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ritje Tsjechië.


freektukker

Recommended Posts

  • Forumlid

Maandag vertrek ik naar Ostrov nad Ohri. Enkel met de bakwagen, 17ton ongeveer.

Nu zit ik te twijfelen over waar ik de grens over ga. Ik kan bij Chemnitz naar beneden duiken en dan via Oberwiesenthal Tsjechië binnen rijden. Als het goed is kom ik dan geen Tsjechische tolwegen tegen. En rij ik makkelijk Ostrov binnen.

Nu ben ik 6 jaar geleden voor het laatst in Tsjechië geweest en toen, door een wegafsluiting op de snelweg naar Dresden, via een vage omleiding richting een grensovergang gestuurd. Maarrrr.... toen ik daar aankwam was het een 3,5tons overgang. Dus kon ik weer een heel eind terug.

Vraag van vandaag!?: Is de overgang bij Oberwiesenthal ook zo'n 'laag' gewicht overgang, of mag je daar wel gewoon overheen? Zitten wel wat steile klimmetjes (10-15%).

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
Maandag vertrek ik naar Ostrov nad Ohri. Enkel met de bakwagen, 17ton ongeveer.

Nu zit ik te twijfelen over waar ik de grens over ga. Ik kan bij Chemnitz naar beneden duiken en dan via Oberwiesenthal Tsjechië binnen rijden. Als het goed is kom ik dan geen Tsjechische tolwegen tegen. En rij ik makkelijk Ostrov binnen.

Nu ben ik 6 jaar geleden voor het laatst in Tsjechië geweest en toen, door een wegafsluiting op de snelweg naar Dresden, via een vage omleiding richting een grensovergang gestuurd. Maarrrr.... toen ik daar aankwam was het een 3,5tons overgang. Dus kon ik weer een heel eind terug.

Vraag van vandaag!?: Is de overgang bij Oberwiesenthal ook zo'n 'laag' gewicht overgang, of mag je daar wel gewoon overheen? Zitten wel wat steile klimmetjes (10-15%).

Alvast bedankt!

Nee daar mag je niet over, de enige grensovergang daar is Neugersdorf.

of over Polen en dan cz in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het naastgelegen Johann-Georgenstadt (klinkt lekker Duits nietwaar Herr Putter) is in ieder geval niet geschikt om de grens over te gaan. Dit is een voetgangersgrens. Trouwens, je wil daar in het Erzgebirge helemaal niet binnendoor rijden. Duurt te lang, te veel dorpjes, teveel smalle bundesstrasses, teveel klimmen, teveel bochten, teveel viaducten in die wereld die te laag zijn, teveel omleidingen. Veel Duitsers ook, om niet te zeggen, teveel.:D

Je kunt ook over Schirnding, over Dresden is ook een slinger. Moet wel eerlijk zeggen dat ik je bestemming in de gauwigheid niet zo snel kon vinden op Google Maps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter

:stom:Ik zat te veel richting Polen te denken

Je mag van Chemnitz de 174 op die grens is inderdaad nog niet zo heel veel jaren open

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
What the fuck Jan bedoel jij met Neugendorf?

Met grens Dresden bedoel ik die overgang onder Pirna, Breitenau geloof ik..... Dat is die grens met die lange afdaling en het vrouwelijk schoon in het eerste dorpje:D

Zinnwald :D grens is nu verboden voor vrachtwagens

vrouwelijk schoon....... goh is mij nooit opgevallen daar:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hahaha, dat vrouwelijk schoon heb ik de laatste keer ook gezien inderdaad. Ik had een vriend mee toen, en zijn relatie was net uit...... Ben niet gestopt, ondanks herhaaldelijk zeuren. (hij moest wat kwijt denk ik, en nee, niet z'n geld)

Het zal dan wel Chemnitz en dan via de 174 naar beneden worden. Lijkt mij de makkelijkste weg.

Dan hoef ik volgens mij ook geen tol te betalen. (en daar zal het baasie blij van worden)

Wat zou ik toch zonder dit TOPforum moeten....!? :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter

ik zou daar niet helemaal zeker van zijn.ook sommige secundaire wegen in cz zijn tolplichtig

ik zou eerst even informeren bij het eerste tankstation.tolkastje is snel aangeschaft,

en je kunt het kastje weer inleveren als je het land verlaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zinnwald :D grens is nu verboden voor vrachtwagens

vrouwelijk schoon....... goh is mij nooit opgevallen daar:angel:

.....dus....... Zinnwald.....jaren binnendoor over die kutweg. Men bouwt een snelweg richting Praag. Zodat je niet meer binnendoor hoeft, andere kant van de grens is nog geen snelweg (natuurvrienden houden dat tegen hangt me iets van bij) Vervolgens sluit men die grens en doet een andere open. Voorheen mocht je niet over de 174. Nu kun je alsnog binnendoor. Wie verzint zoiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik begreep is vanaf Dresden alleen nog de autobahngrens open voor vrachtverkeer.

Het tolkastje krijg je de 1e keer,later kun je het terugsturen.Je moet wel een borg storten,of een DKV UTA of zoiets hebben.

Alleen als je dan nog een keer Tjechie inwil en je hebt het kastje teruggestuurd(of de vorige eigenaar)staat in de computer deat je een kastje hebt.En dan heb je een probleem...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
en je kunt het kastje weer inleveren als je het land verlaat.

Dan moet je mij vertellen waar, want als je via Dresden terug kom, kan je nergens dat kastje inleveren!:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zou inderdaad de overgang dresden nemen....Petrovice heet het tegenwoordig die grens...Zinwald mag niet meer helaas die afdaling van 7km met 30knh was daar echt geen straf je kon dan haast praatje met de dames maken. dan ff E442 gewoon volgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Allemaal iig bedankt voor de reacties!

Ik ga denk ik maar over Schirnding. Het is wel iets om, maar ik denk dat via Dresden nog verder is.

Ik twijfel niet aan Jan Putter hoor. Maar neem toch liever het zekere voor het onzekere. Zal morgen lekker doorstampen worden, en dan dinsdagochtend het laatste stukje. We zullen zien. Ik laat nog wel wat horen als ik het overleeft heb.... :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
Allemaal iig bedankt voor de reacties!

Ik ga denk ik maar over Schirnding. Het is wel iets om, maar ik denk dat via Dresden nog verder is.

Ik twijfel niet aan Jan Putter hoor. Maar neem toch liever het zekere voor het onzekere. Zal morgen lekker doorstampen worden, en dan dinsdagochtend het laatste stukje. We zullen zien. Ik laat nog wel wat horen als ik het overleeft heb.... :p

ik ben de laatste keer omgereden ik kwam van praag en had mn verdere laadadressen onder chemnitz.en ben omgereden via Schirnding,dan voel je knap lullig als je allerlei cz vrachtauto s in tegen komt :stom: want het is ver om rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hahaha, stelletje grappenmakers!

Ik heb het allemaal doorstaan hoor.

Ben op de heenweg over Schirnding gegaan en meteen bij de grens een tolkastje gekocht. Daarna nog een km of 50 binnendoor tot Ostrov. Snel gelost en toch maar via Chemnitz (174) terug gegaan. Leuke klim omhoog waar menigeen moeite had maar ik leeg volgas omhoog vloog. Alleen met het tolkastje inleveren een probleempje. Wilde hem inleveren bij een tankstation maar hij vertelde dat dat alleen in Chomutov kon. Dus ik weer 20km terug. Rij ik even later de grens over...... Staat daar ook een inleverpunt.... :S

Maar goed, het was weer een boeiend ritje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden