[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ervaring met boordcomputers


rene_x

Recommended Posts

  • Forumlid
Neem maar contact met me op: www.marklampe.nl

dan kunnen we een afspraak maken, trouwens ben nog op de Rai geweest, een halve hal vol telematica.... Daar zie je door de bomen het bos niet meer!

Gr,

Mark

Deze bedoel je die van 3 dagen later ja?

Een goed onderzoek gaat zeker niet over een nacht ijs sjoek...

En ja mijn mening telt ook, ik ben immers ook een gebruiker echter die van 2 kanten werkt zowel achter de PC als mede ook in de auto, dus het systeem van 2 kanten kan beoordelen...... (lijkt mij)....

mazzel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even reageren. Wij rijden met Comlog, deze is gekoppeld aan Transpas, een managementsysteem waarin de complete administratie automatisch verwerkt wordt. Het systeem is nog steeds in ontwikkeling en wordt voortdurend aangepast en is gewoon op internet te volgen (als je de juiste inlogcodes te pakken kunt krijgen, kun je zelf ook kijken waar je collega's zitten). Hij werkt hetzelfde als de digitacho, maar is hieraan niet gekoppeld.

Voordelen. minder telefoontjes waar je zit, minder schrijfwerk voor de chauffeur (meeste toetsen kunnen voorgeprogrammeerd worden) Je kunt het samen met collega's in overleg met je baas aanpassen zodat er voor iedereen mee te werken is.

Nadelen. Sommigen vinden het niet prettig dat ze het gevoel hebben dat ze de hele dag bespioneerd worden. Nou ja, je moet toch je rust nemen en waar je dat doet is jou pakkie an. Er is ook nog geen enkel navigatie of satelietvolgsysteem die de clubs, kroegen of restaurants of waar je ook naar toe gaat, met naam en toenaam vermeld. Tenzij je een erg wakkere planner hebt met genoeg europa ervaring. (zijn die er dan??)

Ik heb geen problemen met zo'n ding in de auto, ze mogen weten waar ik ben, wat ik doe. Alleen wat er voorheen al beschreven is, zo'n ding zit altijd op de verkeerde plaats. Meestal ligt dit aan de monteur die het ingebouwd heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...

Hey ik ben vanaf deze week de trotse:D eigenaar van carcube in mijn truck:angel:. Ik kreeg hierbij te horen dat het systeem nog niet op punt stond en dat ik niets hoefde in te geven (lossen-laden ..)gewoon aanmelden en eraf blijven. Zelf rij ik nu al lang genoeg om te weten wat wel en niet kan met dit apparaat, ik heb nu wel opgemerkt dat als ik stop met de truck er na 3m15sec de activiteit "onbenoemd" verschijnt. Voor die 3min15sec staat er gewoon rijden als activiteit vermelden als ik dus binnen die tijd weer vertrek blijft hij op rijden staan.

Nu komt mijn vraag!! Kan men op de planning indien ik voor die tijd vertrek toch nog zien of ik gestopt ben of geeft hij gewoon rijden aan voor hun?

Heb ondertussen ook vernomen dat veel afhangt van de instellingen van het toestel..

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op een scherm kunnen ze ook zien hoe hard je rijdt. Er verschijnt iedere zoveel minuten een puls op het beeldscherm, en als je in de file hebt gestaan heb je een stukje met heel veel pulsjes.

En als je alles gewoon netjes in geeft bij wat je aan het doen bent, is er ook niks aan de hand.

Ik heb 1 keer de vraag gehad waarom ik via die ene route was gereden, nadat ik het uitgelegd dat dat het beste doorliep en ik het daardoor wel kon redden met de rijtijd was dat voor de planner ook duidelijk en totaal geen probleem. Hij zag wel vaker chauffeurs daarlangs gaan en vroeg zich af wat de reden daarvan was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

die van mij schiet na 3 min stilstand,op onverantwoorde tijd...!! Dus als je dan niks invoert is dat voor je eigen tijd... Ik wil nog wel eens vergeten oke in te drukken bij een filliaal..Word ik altijd netjes gebeld door de planning wat ik nou weer heb gedaan...!! ben digibeet en dat weten ze geloof ik nu ook wel...Ben geen vrouw en kan niet multitasken... Maar blijf het een onding vinden hoor ondanks dat ik per minuut betaald krijg...!! Laat mij maar lekker alles opschrijven hoor...!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Arie 67, Waarom is volgens jouw onverantwoorde tijd per definitie onbetaalde tijd, volgens mij is alle tijd behalve pauze/rust per definitie werktijd en werktijd hoort zoals door de rechter al meerder malen is uitgesproken gewoon betaald te worden.

Het kan zijn dat dat binnen het bedrijf zo is afgesproken..................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je kan het altijd achteraf nog aanpassen. Bij mij wel in ieder geval. Het gebeurd wel eens dat ik vergeet om "lossen" aan te klikken. En dan kom ik tien minuten later terug en dan staat ie op "Onbepaald"

Vervolgens kan ik gewoon dat veranderen in "Lossen" en zelfs eventueel de tijd aanpassen. Bijvoorbeeld... je gaat lossen en de klant bied je een kopje koffie aan. En je komt 25 minuten later weer in je auto. Dan kan je bv de lostijd aanpassen naar 10 minuten en de rest kan je op "pauze" wegschrijven. Volgens mij is er dan niemand die boos kijkt omdat je het netjes hebt verantwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je kan het altijd achteraf nog aanpassen. Bij mij wel in ieder geval. Het gebeurd wel eens dat ik vergeet om "lossen" aan te klikken. En dan kom ik tien minuten later terug en dan staat ie op "Onbepaald"

Vervolgens kan ik gewoon dat veranderen in "Lossen" en zelfs eventueel de tijd aanpassen. Bijvoorbeeld... je gaat lossen en de klant bied je een kopje koffie aan. En je komt 25 minuten later weer in je auto. Dan kan je bv de lostijd aanpassen naar 10 minuten en de rest kan je op "pauze" wegschrijven. Volgens mij is er dan niemand die boos kijkt omdat je het netjes hebt verantwoord.

Dit hangt helemaal van het systeem af. Bij Vos kon/kan het wel, maar nu bij Koops werken we met carrier web en kun je achteraf geen tijden meer aanpassen.

Wel kan ik nu opdrachten terug halen (wat er maar een paar weten bij ons ;) ) en deze dan weer aanpassen door er bijvoorbeeld pallets extra bij in te boeken.

Ik heb nu eenmaal de tic om een systeem helemaal "uit te kleden" als ik er mee ga werken zodat ik er meer mee kan de vele collega's. Het leuke is dan wel weer dat mijn directeur mij op belt om te vragen hoe hij iets kan vinden in de boordcomputer :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij ons kan het niet meer Bert, zucht helaas niet meer :angel:

Dat is mooi balen Ger en nu ik er over na zit te denken was het de laatste tijd in Breukelen ook niet meer mogelijk nadat we die andere boordcomputers er in hadden gekregen.

Het oude systeem was toch best wel makkelijk.

Wij werken met transics en in het begin bij Koops had ik nog een oude BC maar vorig jaar hebben we allemaal een nieuwe gekregen die helaas veel trager werkt :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit hangt helemaal van het systeem af. Bij Vos kon/kan het wel, maar nu bij Koops werken we met carrier web en kun je achteraf geen tijden meer aanpassen.

Wel kan ik nu opdrachten terug halen (wat er maar een paar weten bij ons ;) ) en deze dan weer aanpassen door er bijvoorbeeld pallets extra bij in te boeken.

Ik heb nu eenmaal de tic om een systeem helemaal "uit te kleden" als ik er mee ga werken zodat ik er meer mee kan de vele collega's. Het leuke is dan wel weer dat mijn directeur mij op belt om te vragen hoe hij iets kan vinden in de boordcomputer :D.

Oeps foutje, carrier web hadden we bij Vos in Ede, bij Koops is het dus transics.

Marlies zat weer eens goed op te letten :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woeahh, als digibeet e.e.a. lezende hoop ik dus vanzelangzalzeleven nooit met zo´n ding te hoeven werken.

Jaaa, onbekend maakt onbemind, maar evenzogoed.

Krijg hier van mevr. Fleur al op m´n lazer als ik beeldscherm weer eens op blauw ( weet ik, blauw is geen kleur maar een toestand :p ) heb weten te krijgen.

Moet er niet aan denken wat een planner zegt :nee:

On topic, krijg wel de indruk dat het de zoveelste aanslag op de portemonaie is, mede door het feit dat baasie wel dingsels kan instellen, en de gebruiker onderweg niets kan/mag instellen.

Of ben ik nu helemaal abuis ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Arie 67, Waarom is volgens jouw onverantwoorde tijd per definitie onbetaalde tijd, volgens mij is alle tijd behalve pauze/rust per definitie werktijd en werktijd hoort zoals door de rechter al meerder malen is uitgesproken gewoon betaald te worden.

De overgang van een rittenlijst naar verantwoorde tijd in een boordcomputer hoeft nog niet te betekenen dat er niet meer "gestreept" wordt in de uren. Dat gebeurt nog steeds, zeker bij bedrijven waar de normering niet wordt toegepast.

Anderzijds betekent dit ook dat bij de laatst genoemde urencontrole er "onverantwoorde tijd" wordt opgemerkt. Die kan een werkgever omzetten naar bijvoorbeeld laden / lossen omdat de chauffeur het, om welke reden dan ook, vergeten is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Arie 67, Waarom is volgens jouw onverantwoorde tijd per definitie onbetaalde tijd, volgens mij is alle tijd behalve pauze/rust per definitie werktijd en werktijd hoort zoals door de rechter al meerder malen is uitgesproken gewoon betaald te worden.

Nee dat zei ik toch,dan word ik meestal gebeld..En dan na enige uitleg door mij word dat netjes aangepast....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar zou iedereen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Meneer Knap mag zich gelukkig prijzen met zo'n goudeerlijke werkneemster .

Jij bent écht te goed voor deze wereld Laura :D .

Dit doe ik serieus wel eens hoor. Puur om gedoe en gezeur te voorkomen. En het is echt niet dat ik als een zenuwpees met dat ding om ga. Maar zo werkt het voor mij goed. Voor mijn gevoel heb ik het dan eerlijkingevuld en hoef ik me niet schuldig te voelen als ik even heb staan kletsen. Maar dat is mijn werkwijze ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
  • Forumlid

Hallo

Sorrie dat ik even een oud topic naar bovenhaalt, maar voor ons begint dit avontuur pas.

Wij gaan ook werken met Transics, en ik heb een testmodel.

Ik begrijp het nu wel aardig, maar volgens mij toch nog niet helemaal.

Bij ons staat de boordcomputer afgesteld op registreren na 40 km/uur,

dus als ik 45 minuten pauze maak, en weer van de parking op de weg 40 km rijd,

staat de boordcomputer al op 50 minuten pauze.

Dit is trouwens ook zo met laden en lossen.

Ziet die computer dan wel dat ik rijdt, of worden er dan netjes 5 minuten meer pauze geboekt?

Of moet ik na mijn pauze dan file indrukken ofzo?

Mvg Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hij springt pas op rijden als ik boven de 40 km rijdt, tot die tijd blijf hij in de laatste actie.

Hallo Jan,

Dit is allemaal in te stellen als je ingelogd bent op de site van Transics, bij jullie springt hij pas op rijden bij 40 km/h maar daar kan je ook 15 km/h van maken.

Als de snelheid te laag staat is dat ook lastig daar ga je nog wel achter komen.

En het klopt inderdaad dat als je 45 minuten pauze maakt en je rijdt na 5 minuten pas 40 km/h dat er 50 minuten pauze geregistreerd staat.

Ik laat onze chauffeurs daarom altijd nog de ouderwetse dagstaten invullen en daar betalen we naar uit, je wilt niet weten hoe vaak we problemen hebben met dit systeem van Transics.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij ons hebben ze sinds kort nieuwere software Bij de eersten die die update gekregen hadden duurde het bijna 5 minuten voordat dat ding opgestart was. Dat scheelt je dus elke keer dat je dat ding op moest starten 5 minuten.Na opmerkingen daarover hebben ze dat aangepast. Nu heeft hij nog geen minuut nodig om compleet op te starten. Ik kan me voorstellen dat dat kinderziektes zijn waarvan de ict afdeling zich niet van bewust is. Bij ons registreert hij rijden vanaf 20 kmh. OOk is er veranderd wat de box doet als je vergeet een actie te starten. Eerst sprong hij op pauze. Die tijd was je dus gewoon kwijt. Nu springt hij op onverantwoorde tijd. Dioe tijd kun je dan daarna verantwoorden. Dus die tijd word dan ook betaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom betalen bedrijven niet gewoon vanaf het moment dat je einde tanken ingeeft, waarom kun je niet gewoon einde rust ingeven :confused: denk dat de transport bonzen wel weten waarom, het brengt geld op, 5 minuten stelen van een chauffeur is bij 20 chauffeurs al een uur per dag, bruto 25 euro per uur ca 200 werkdagen per jaar is 5000 euro per jaar, en het gaat vaak om meer als 5 minuten per dag ;)

Heb je er ook wel eens aan gedacht dat chauffeurs ook van de baas kunnen stelen?

Helaas komt dat ook vaak voor, en ondanks alle controle systemen is dat ook niet altijd te controleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden