[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tweede stoel of liever meer beweegruimte?


wlli

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik zit nooit in de tweede stoel en zet mijn flessen water en mijn jerry can daar. Nu zit ik te denken waarom ik eigenlijk niet de stoel eruit zou halen om meer ruimte te maken. Mijn collega die soms ook in mijn vrachtwagen rijdt heeft liever wel een tweede stoel om te zitten. Hij zou ook prima op de bed kunnen zitten. De ruimte bij de tweede stoel kan volgens mij beter gebruikt worden als opbergruimte, kan ik tenminste ook goed mijn kratje kwijt. Zouden jullie ook niet liever meer beweegruimte willen in plaats van de tweede stoel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zit nooit in de tweede stoel en zet mijn flessen water en mijn jerry can daar. Nu zit ik te denken waarom ik eigenlijk niet de stoel eruit zou halen om meer ruimte te maken. Mijn collega die soms ook in mijn vrachtwagen rijdt heeft liever wel een tweede stoel om te zitten. Hij zou ook prima op de bed kunnen zitten. De ruimte bij de tweede stoel kan volgens mij beter gebruikt worden als opbergruimte, kan ik tenminste ook goed mijn kratje kwijt. Zouden jullie ook niet liever meer beweegruimte willen in plaats van de tweede stoel?

Een tweede stoel kon nog wel n's handig zijn als er iemand mee moet rijden, vanaf de garage of als er iemand ingewerkt moet worden. Ik zou de stoel er niet uit halen eerlijk gezegd. Als de stoel naar achter staat dan past het kratje toch wel aan het voeteneind?

En wat nu in Belgie al geldt, dat je niet de pauze mag maken achter het stuur, kon straks nog wel n's in meer landen gaan gelden. Dus ik zeg: lekker in laten zitten. Eventueel als volgende auto er 1 uitzoeken met een klapstoel op de bijrijdersplek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zag een keer op een parkeerplaats een oosteuropeaan die zijn tweede stoel kon draaien. Net als in een camper zeg maar. Ik vroeg mij toen al af of je dit als extra optie kon bestellen bij een nieuwe wagen. Hij zat er in ieder geval wel relax bij met de benen gestrekt in een XF.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zou hem erin laten zitten. Kan je tenminste nog eens iemand meenemen. En anders is de cabine ook zo leeg ;)

Helemaal gelijk in, neem bijvoorbeeld de scania 4-serie daar kun je het bed opklappen en de stoel helemaal naar achter schuiven. Maar vind dit ook erg ´leeg´staan als die stoel helemaal naar achter staat:ja: En net wat je zegt, het is altijd makkelijk voor als er iemand mee gaat/moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar bij de scania kun je het zit gedeelte ook omhoog klappen (miss ook wel andere merken). Dat is wel makkelijk dan kun je daar je kratje neerzetten...

Voor de rest mag van mij die stoel wel blijven zitten er is genoeg ruimte in de cabine.

Wat voor auto rij jij?? Ik rij meestal daf xf sc of ssc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar bij de scania kun je het zit gedeelte ook omhoog klappen (miss ook wel andere merken). Dat is wel makkelijk dan kun je daar je kratje neerzetten...

Inderdaad dit is bij meerdere merken zo. Ligt er wel een beetje aan of je een goedkope uitvoering (zo'n klapstoeltje/bioscoopstoel) hebt of een luxe zoals de bestuurdersstoel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nouw laat die stoel maar lekker zitten, als t vrouwtje meegaat waar moet die zitten dan????

en sowieso anders wordt t maar n raar hok van binnen

mijn idee hor

Ze kan toch ook op het bed gaan zitten? Bij lestrucks zit daar toch ook een gordel..:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Allemaal lul-verhalen Marnix, of van "horen zeggen". Je mag ook niet eten achter het stuur, je mag niet roken etc.

Ik baseerde me op oa dit topic:

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?11399-Kans-groot-dat-je-gecontroleerd-wordt

Maar dat is idd een beetje op de tour van "een kennis van mij heeft gehoord dat....":D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb zo eens ff gekeken en heb gezien dat de onderwerpen die hij heeft opgestard heeft allebei met ruimte te maken hebben, het andere onderwerp ging namelijk over de keuze bovenbed of kasten. Blijkbaar hecht hij dus veel waarde aan ruimte(wie niet) maar heb je al een keuze gemaakt wlli?

Want er zijn zat voor en tegens genoemd.

grt,

Kevin

ps:

Welk merk en type wagen rijd je, want ik denk dat de meeste personen onder ons zat hebben aan een standaard cabine?

bewerkt door KEVINvB
Post is niet nagatief bedoelt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je wilt toch niet die mooie rondborstige lifster laten staan omdat je zonodig dat stoeltje eruit moest hebben?:angel:. Nee als je een hoog dak hebt kun je in de meeste auto's ook op de tunnel staan:ja:.

Die kan gelijk op het bed. Scheelt een hoop gezeur :D:D:D :zegtniets::zegtniets::zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
...het andere onderwerp ging namelijk over de keuze bovenbed of kasten.

grt,

Kevin

ps:

Welk merk en type wagen rijd je, want ik denk dat de meeste personen onder ons zat hebben aan een standaard cabine?

Bovenbed of kasten:confused:? Ik heb niet eens een bovenbed :stom:

En wat betreft de stoel: laat staan. Ik in elk geval wel, voor als een van de kinderen, of mijn vader meerijdt. Of een collega.

Renault heeft met de Premium ook een 'single-drive' uitvoering gehad. Scania had met de 4 serie ook zoiets: geen bijrijdersstoel. Er zat een soort 2e vloer in, waardoor als het ware de motortunnel doorliep tot aan het rechterportier. Maar het is bij geen van beiden een succes geworden. Wellicht heeft het iets te maken met die lifsters, die geen zitplaats meer hadden...:angel: (en op bed kan ze de veiligheidsgordel niet om:stom:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb ook een premium gehad met 1 stoel erin, bij de passagierskant was het dan vlak.

je had er geen ruk aan, want elke avond hing ik achter het stuur.

kon niet echt de benen strekken, en elke keer op bed hangen gaat ook vervelen.

na 3 maand heeft de garage de boel weer omgebouwd en er weer een stoel ingezet.

Als je je zooi niet kwijt kunt, wordt het toch eens tijd, om je af te vragen of je niet teveel spullen bij je hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Neu, valt mee hoor. Ze mag ook op schoot bij me, dus ik wilde het netjes houden. :p
En ik altijd maar denken dat die mensen uit Rijssen zo vreselijk netjes waren?! LOLLOLLOL Goed bezig Herman! :ok:;)

Maar ik heb ook véél liever gewoon die 2e stoel er gewoon in. Altijd gezellig als er iemand mee gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden