[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bond vraagt faillissement Leunissen Transport aan


Recommended Posts

  • Forumlid

Landgraaf- Het personeel van transportbedrijf th. Leunissen in Landgraaf vraagt het faillissement aan van hun werkgever. De salarissen over de afgelopen maanden zijn niet of niet volledig betaald en gedeclareerde onkosten zijn niet vergoed. Namens de 22 personeelsleden heeft FNV Bondgenoten een advocaat ingeschakeld die het faillissement gaat aanvragen.

Het familiebedrijf Th. Leunissen bestaat al veertig jaar. De vier zonen van oprichter Thei Leunissen, Matty, Jos, Henry en Robert, leiden het internationale transportbedrijf. Jo Leunissen erkent dat de onderneming grote financiële problemen heeft. Het geld is op. De dieselprijzen zijn zo gestegen dat er niets meer valt te verdienen. Bovendien zijn de vervoerstarieven gekelderd door de concurrentie van roemeense en Poolse chauffeurs. daar valt niet tegenop te boksen. we hadden alleen kunnen overleven als ik zelf Polen in dienst had genomen. Maar dat heb ik mijn mensen niet willen aandoen. we hebben ons eigen spaargeld in het bedrijf gestopt om het overeind te kunnen houden. Dat is nu weg. De hoge dieselprijs heeft alles opgeslokt. Leunissen reed veel voor distributiebedrijf limij, maar die heeft het contract opgezegd. gezien de verliezen van het transportbedrijf heeft de bank het krediet stopgezet.

De advocaat van Leunissen, Charles Luckers, legt uit waarom het bedrijf zelf nog geen faillissement heeft aangevraagd. Een van de broers was bezig met een doorstart. Daar fiets de faillissementsaanvraag van de vakbond nu doorheen. Luckers ergert zich aan vakbondsman Henri Janssen, die zich zou hebben opgesteld als een stalinist uit de jaren 50.

Luckers heeft momenteel vijf faillissementen van transportbedrijven in behandeling.

De concurrentie is moordend. Poolse chauffeurs rijden voor 1300 euro per maand,Bulgaren zelfs voor 800 euro.

Bron: De Limburger

www.limburger.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 117
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Kijk, daar komt de ware aard van het FNV weer te voorschijn: goedkoop scoren door een bedrijfje omver te trekken dat ondanks tegenslag probeert te overleven. Dat er binnenkort 22 man op straat staat interesseert het FNV geen r**t. Publiciteit, daar draait het vooral om.

Gelukkig liggen de banen in Limburg voor het opscheppen dus heeft iedereen snel ander werk.

De boel failiet (is natuurlijk al erg genoeg) en de chauffeur vangt dus niks.....

Die krijgen van het UWV datgene wat men nog tegoed heeft (tot 13 weken terug).

Hoe kom jij erbij dat ze niets krijgen? Onkunde van jouw kant, stemmingmakerij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kijk, daar komt de ware aard van het FNV weer te voorschijn: goedkoop scoren door een bedrijfje omver te trekken dat ondanks tegenslag probeert te overleven. Dat er binnenkort 22 man op straat staat interesseert het FNV geen r**t. Publiciteit, daar draait het vooral om.

Gelukkig liggen de banen in Limburg voor het opscheppen dus heeft iedereen snel ander werk.

Die krijgen van het UWV datgene wat men nog tegoed heeft (tot 13 weken terug).

Hoe kom jij erbij dat ze niets krijgen? Onkunde van jouw kant, stemmingmakerij?

Ja En wie betaald het weer De belasting betaler.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

Die zaten toch veel in de tegeltjes rond modena,ook behoorlijk wat charters? Ja de bond en zieltjes scoren dat blijft toch de hoofdzaak bij ze..Ik lag toen ook overhoop met mn baas maar ja dat was niet intressant genoeg..Moest maar schikken want dan kon mevrouw zich bezig gaan houden met belangrijkere zaken..:zegtniets: Belde de dame na 1,5 maand op dat ze een nieuwe chauffeur hadden aangenomen nadat er 2 op straat waren gezet,ja dat zag ik toch allemaal ff helemaal verkeerd...Gelijk opgezegd was er klaar mee...:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb zelf ook voor dit bedrijf gewerkt, en ben er gestopt vanwege prive omstandigheden anders had ik er (tot) nu waarschijnlijk nog gezeten, wat ik wil zeggen is dat er geen verloop was, de meeste chauffeurs er 10 jaar en langer zaten en het goed aangeschreven stond in de regio, materiaal was altijd goed in orde. Veel chauffeurs die in weekenden en vakanties aanwezig waren om te poetsen, aanhangers/opleggers op te knappen etc. Als het geen goeie baas is, dan doe je zoiets niet!! Het werk (charter voor Limij) zijn ze pas kwijt geraakt nadien, dus faillisement is niet gevolg van werk kwijtraken. Dus de hoge brandstofprijzen en de moordende concurrentie van onze Oostblok collega's zijn ook hier de druppel geweest, wanneer wordt onze regering eens wakker en beseft dat NL bedrijven bij de bosjes neervallen door de goedkopere arbeidskrachten, die m.i. alleen op korte termijn goedkoper zijn, op langere termijn gaan ze alleen maar geld kosten, gezien de schades die ze rijden, vrachten die beschadigd en te laat zijn. Ik betreur het dat NL bedrijven zich hiermee in laten en de bedrijven die zich hier niet mee inlaten het loodje leggen!! Hoelang gaat het nog duren voordat bedrijven die hun goederen versturen/laten halen in opstand komen? Hoelang voordat de bekende verzekeringsmaatschappijen de premies vertienvoudigen als er geen NL chauffeur op de auto zit, of de schadeposten aan voertuigen en/of ladingen de spuigaten uitlopen? Ik denk dat er al iemand wakker aan het worden is die de "Oostblokkers" in de land en tuinbouw wil beperken of nog beter niet meer wil toestaan. Ik kan erin komen dat het kortdag is om dit voor het komende seizoen te realiseren, maar per 01-01-12 zou dit toch haalbaar moeten zijn, en ja dan zal voor de Nederlandse Koos Werkeloos die zich hier te goed voor vindt ook een aantal regeltjes moeten komen en niet zonder meer dit kunnen weigeren.

Maar goed, dit is mijn mening en ik zal beslist hiermee op een paar tenen hebben getrapt, maar ja daarvoor zijn veiligheidsschoenen tegenwoordig bijna overal vereist :)

Ik wens mijn oud collega's veel sterkte en succes met het vinden van een nieuwe baan en ik wens de gebroeders Leunissen ook heel veel sterkte met dit trieste gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kijk, daar komt de ware aard van het FNV weer te voorschijn: goedkoop scoren door een bedrijfje omver te trekken dat ondanks tegenslag probeert te overleven. Dat er binnenkort 22 man op straat staat interesseert het FNV geen r**t. Publiciteit, daar draait het vooral om.

Gelukkig liggen de banen in Limburg voor het opscheppen dus heeft iedereen snel ander werk.

Die krijgen van het UWV datgene wat men nog tegoed heeft (tot 13 weken terug).

Hoe kom jij erbij dat ze niets krijgen? Onkunde van jouw kant, stemmingmakerij?

Vraag mij af wie hier aan stemmingmakerij doet........... Voor de rest heeft Freddie een mooi antwoord daar op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb zelf ook voor dit bedrijf gewerkt, en ben er gestopt vanwege prive omstandigheden anders had ik er (tot) nu waarschijnlijk nog gezeten, wat ik wil zeggen is dat er geen verloop was, de meeste chauffeurs er 10 jaar en langer zaten en het goed aangeschreven stond in de regio, materiaal was altijd goed in orde. Veel chauffeurs die in weekenden en vakanties aanwezig waren om te poetsen, aanhangers/opleggers op te knappen etc. Als het geen goeie baas is, dan doe je zoiets niet!! Het werk (charter voor Limij) zijn ze pas kwijt geraakt nadien, dus faillisement is niet gevolg van werk kwijtraken. Dus de hoge brandstofprijzen en de moordende concurrentie van onze Oostblok collega's zijn ook hier de druppel geweest, wanneer wordt onze regering eens wakker en beseft dat NL bedrijven bij de bosjes neervallen door de goedkopere arbeidskrachten, die m.i. alleen op korte termijn goedkoper zijn, op langere termijn gaan ze alleen maar geld kosten, gezien de schades die ze rijden, vrachten die beschadigd en te laat zijn. Ik betreur het dat NL bedrijven zich hiermee in laten en de bedrijven die zich hier niet mee inlaten het loodje leggen!! Hoelang gaat het nog duren voordat bedrijven die hun goederen versturen/laten halen in opstand komen? Hoelang voordat de bekende verzekeringsmaatschappijen de premies vertienvoudigen als er geen NL chauffeur op de auto zit, of de schadeposten aan voertuigen en/of ladingen de spuigaten uitlopen? Ik denk dat er al iemand wakker aan het worden is die de "Oostblokkers" in de land en tuinbouw wil beperken of nog beter niet meer wil toestaan. Ik kan erin komen dat het kortdag is om dit voor het komende seizoen te realiseren, maar per 01-01-12 zou dit toch haalbaar moeten zijn, en ja dan zal voor de Nederlandse Koos Werkeloos die zich hier te goed voor vindt ook een aantal regeltjes moeten komen en niet zonder meer dit kunnen weigeren.

Maar goed, dit is mijn mening en ik zal beslist hiermee op een paar tenen hebben getrapt, maar ja daarvoor zijn veiligheidsschoenen tegenwoordig bijna overal vereist :)

Ik wens mijn oud collega's veel sterkte en succes met het vinden van een nieuwe baan en ik wens de gebroeders Leunissen ook heel veel sterkte met dit trieste gebeuren.

Het zou mooi zijn de oostblok mensen niet meer toe staan in Nederland Is Nederland binnen 3 dagen failiet.En er was geen transport meer.

Ja Nederland is een Lid staat in de EEG Dus de handelen mens is vrij

Zal nog wel erger worden.De Kassen in Noord Limburg draaien nu op volle toeren

Ben het er wel mee eens eerst de mensen die in de wwb zitten Gewoon aan het werk zetten.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kijk, daar komt de ware aard van het FNV weer te voorschijn: goedkoop scoren door een bedrijfje omver te trekken dat ondanks tegenslag probeert te overleven. Dat er binnenkort 22 man op straat staat interesseert het FNV geen r**t. Publiciteit, daar draait het vooral om.

Gelukkig liggen de banen in Limburg voor het opscheppen dus heeft iedereen snel ander werk.

Die krijgen van het UWV datgene wat men nog tegoed heeft (tot 13 weken terug).

Hoe kom jij erbij dat ze niets krijgen? Onkunde van jouw kant, stemmingmakerij?

hallo ik ben henk der kinderen ben zelf een chauffeur van leunissen transport landgraaf, ik zal het verhaaltje eens duidelijk vertellen 1,5j geleden hebben ons vrijwillig terug laten schalen om het bedrijf te redden en jongstleden vrijdag dan sta je nog in zwitserland krijg je om 18u een telefoontje dat hij stopt en dat je geen geld meer krijgt en daar moet je het mee doen,dus hebben WIJ de bond ingeschakeld en afgelopen woensdag 27-04-'11 kregen van zijn advocaat te horen dat hij het faillisement niet aanvraagd en niet betaald dus zijn gewoon gedwongen om het faillisement aan te vragen omdat je anders niks krijgt van het UWV als ze niet failliet zijn dus hebben wij "let op " 22man unaniem de fnv opdracht gegeven omdat aan te vragen, en nu gaat mijn allemaal zielige verhaaltjes ophangen hij laat gewoon 22 gezinnen in de kou staan,we hebben trouwens het vermoeden dat hij gewoon geld weggesluist heeft omdat hij zich niet failliet wil laten verklaren want dan komen zo'n dingen boven water ! ik heb er zelf nu 17j gewerkt dus dit gaat je niet in de koude kleren zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beste Henk, op de eerste plaats is het een heel triest bericht dat jullie bedrijf met zulke chauffeurs de moeilijke periode toch niet doorgekomen zijn. Sterkte allemaal!

we hebben trouwens het vermoeden dat hij gewoon geld weggesluist heeft

Hier denk ik toch dat u iets te hoog inzet. Ik ken jullie bedrijf verder niet, maar ken wel het werk wat jullie met veel passie deden en ik weet dat jullie bedrijf een "echt transportbedrijf" was. Daar vált simpelweg niet veel weg te sluizen. Het enige wat de afgelopen jaren een bedrijf als dat van jullie op de been heeft gehouden is juist om er met z'n allen (aandeelhouders/eigenaars EN chauffeurs) veel geld en energie IN te stoppen. Ik begrijp dat jullie dat met z'n allen hebben gedaan om met de moed der wanhoop het bedrijf overeind te houden in de hoop op betere tijden en - zeker ook - betere tarieven, waardoor er weer eens wat "verdiend" zou kunnen worden.

Heel jammer dat die inspanning niet beloond is geworden.

Om geld weg te sluizen moet je in onze branche een "louche" bevrachter zijn, die op zijn beurt z'n charters niet betaalt en op die manier wat hééft om überhaupt "weg te sluizen".

Nogmaals, ik ken de ins en outs van jullie bedrijf niet. Maar de tarieven die betaald worden voor het werk wat jullie deden, daarvan kan geen bedrijf overleven indien er geen veel beter betaald werk tegenover staat, of minimaal de helft van de chauffeurs binnen zo'n bedrijf uit goedkope "buitenlanders" bestaat. De tarieven zijn er namelijk op gebaseerd dat je met een Nederlands loon amper de "afstand" (rijtijd) betaald hebt. Je moet het als het ware zien dat je als chauffeur alle uren die je NIET rijdt (lossen, laden, wachten, etc) ook NIET zou declareren (en betaald zou krijgen). Slechts dán zou dit soort werk nog enigszins uit kunnen.

Of andersom geredeneerd: Bovenop de huidige tarieven zouden de opdrachtgevers minimaal € 25,- moeten bijleggen voor elk half uur dat NIET wordt gereden, maar logischerwijs toch door de chauffeur gedeclareerd wordt (lossen, laden, wachten, T-dokumentje maken Zwitserland, etc.etc).

Maar zo zit de huidige tariefstelling nu een keer NIET in elkaar en zo "ziek" is de situatie en tariefstelling in het internationale transport (het werk wat veel Nederlandse chauffeurs nog steeds met veel passie doen). Daarom kunnen jammergenoeg alleen maar bedrijven overleven - op basis van de gangbare tariefstelling - die chauffeurs op pad sturen die niet betaald hoeven worden zodra ze niet rijden (normeren). Of natuurlijk door chauffeurs in te schakelen die vele malen goedkoper zijn en minder kritisch dan de ervaren Nederlandse loondienstchauffeurs volgens CAO.

En met deze kennis aanschouwt ook iedere ingewijde in vervoersland met de grootste verbazing, dat waar de ene onderneming het vaantje strijkt en noodgedwongen de activiteiten moeten stoppen ..... dat er meteen alweer een andere vervoerder klaar staat om onder dezelfde voorwaarden, met dezelfde transporten, naar dezelfde bestemmingen zijn geluk te gaan beproeven .................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heerlen- Distributiebedrijf Limij heeft het contract met internationaal transportbedrijf Leunissen niet opgezegd.

"Het was eerder andersom. Limij heeft Leunissen tot op het laatste moment ondersteund." Dat zegt directeur Roger Wetzels in een reactie op het artikel gisteren in deze krant over het failissement dat FNV Bondgenoten gaat aanvragen voor Leunissen.

Het Landgraafse transportbedrijf heeft nog een betalingsachterstand van 6500 euro per werknemer, aldus de vakbond.

Het familiebedrijf Leunissen is in de schulden beland door concurrentie van Oost-Europese chauffeurs en een stijgende dieselprijs.

Twee weken geleden bezocht Jos Leunissen zijn opdrachtgever Limij om te vertellen dat hij zou stoppen met zijn transportactiviteiten.

Bron: Dagblad De Limburger vrijdag 29-04-2010

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kijk, daar komt de ware aard van het FNV weer te voorschijn: goedkoop scoren door een bedrijfje omver te trekken dat ondanks tegenslag probeert te overleven. Dat er binnenkort 22 man op straat staat interesseert het FNV geen r**t. Publiciteit, daar draait het vooral om.

Gelukkig liggen de banen in Limburg voor het opscheppen dus heeft iedereen snel ander werk.

Die krijgen van het UWV datgene wat men nog tegoed heeft (tot 13 weken terug).

Hoe kom jij erbij dat ze niets krijgen? Onkunde van jouw kant, stemmingmakerij?

Beetje domme reactie als je het mij vraagt. Als die mannen geen salaris ontvangen hebben dan moet je er als de kippen bij zijn om faillissement aan te vragen wil je ooit nog centen zien. Goede actie dus van de bond als je het mij vraagt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is nu het werkelijke probleem? De oossies en de brandstofprijzen, of het werk wat ze kwijt zijn? Iedereen heeft te maken met oossies en brandstofprijzen maar niet iedereen raakt het werkt kwijt......

Effe een reactie hierop:

http://www.limij.nl/nl/news_detail.php?ID=12

Daar kun je zien dat Limij de dure brandstof gewoon doorbelast. Dat wist ik al, want heb er jaren terug ooit iets aan verkocht, toen hadden ze die brandstofclausule al!

Weet alleen niet of de ondervervoerder dan ook weer een brandstofclausule bij Limij heeft. Zou beetje lullig zijn als die gewoon voor de prijs van vorig jaar moet rijden dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meningen van ScoobyDoo1975 en van Henkdue staan beetje tegenover elkaar.

Ik dacht altijd dat het bedrijf Theunissen heette. Maar was dus Th. Leunissen. Is me nooit opgevallen. Dacht eigenlijk ook dat hij met al z'n auto's voor Limij reed. Een expediteur zal een ondervervoerder niet gauw weg sturen. Vond daarom het eerste bericht al vaag.

Neem aan dat 2 of 3 van de broers Leunissen toch ook op de auto reden? Met 22 auto's kun je geen 4 broers op kantoor aan het eten houden. En bijkomend deed Limij de planning, dan zou 1 (hooguit 2) man op kantoor ook genoeg moeten zijn lijkt me?

Als er al maanden geen loon meer is gekomen, dan is dit wel de juiste stap geweest. Zoals Henk zegt, en die kan het weten, want die heeft er zelf (17 jaar, waarvoor mijn respect) gewerkt, als het unaniem besloten is... Je moet iets om aan je geld te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waaruit bestaat die 6.500,= achterstand eigenlijk? Basissalaris april, overuren maart en april en mogelijk vakantiegeld en dan zit je daar al op. Mocht dat zo zijn dan is er in mijn ogen geen sprake van een achterstand en loopt men aardig in de pas met de rest van vervoerend Nederland.

Kijk, een faillissementsaanvraag via de bond is echt niet in een weekendje besloten, daar gaat een traject aan vooraf. Een paar ontevreden chauffeurs schakelen de bond in en die neemt contact op met het bedrijf. Bondsmannetje gaat daar praten en brengt vervolgens verslag uit naar de paar bondsleden die bondsmannetje hebben ingeschakeld. Bondsmannetje geeft aan dat alle chauffeurs (of in ieder geval een groot deel) zich achter verdere stappen moeten scharen want met een paar man op 22 chauffeurs kan een bond niets. Een beetje stoken, doemscenario's schetsen en dingen beloven die niet waargemaakt kunnen worden (zoals verschil tussen CAO en uitbetaald salaris in de afgelopen anderhalf jaar) en daarmee krijgt bondsmannetje het personel achter zich. Brief naar het bedrijf waarin staat dat als men niet dit of dat doet men gesteund door het voltallige personel het faillissement aan gaat vragen.

Leunissen heeft al z'n spaargeld in de zaak gestoken, heeft, zoals hier te lezen is hart voor zn personeel, doet er alles aan om z'n bedrijf te redden, het personeel voor ww te behoeden en wordt met de brief van de bond geconfronteerd. Ik kan mij de reactie van Leunissen goed voorstelen dat die nu zoiets hebben van: sterf allemaal maar, nu kap ik er mee. Jullie willen het faillissement aanvragen, ga je gang, zelf doe ik het niet. Hij neemt contact op met z'n opdrachtgever dat het eind van de maand over is en stopt, wat met het zicht op een faillissement verstandig is met alle betalingen. Resultaat van dit alles: allemaal verliezers. Leunissen alles kwijt, personeel in de ww en krijgt niet wat ze door de bond is voorgespiegeld, Limij een prima charter kwijt en leveranciers die met onbetaalde rekeningen blijven zitten.

Hoe het bij Leunissen precies is gegaan weet ook ik niet maar de werkwijze van het FNV kennende denk ik dat ik aardig in de richting zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waaruit bestaat die 6.500,= achterstand eigenlijk? Basissalaris april, overuren maart en april en mogelijk vakantiegeld en dan zit je daar al op. Mocht dat zo zijn dan is er in mijn ogen geen sprake van een achterstand en loopt men aardig in de pas met de rest van vervoerend Nederland.

Hoe het bij Leunissen precies is gegaan weet ook ik niet maar de werkwijze van het FNV kennende denk ik dat ik aardig in de richting zit.

Is dit dan ook een afspiegeling van de betaling aan jouw eigen personeel?

Ik ken trouwens niemand (die er vooruit durft te komen) dat ie zijn loon 2 maanden te laat betaald krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Scania 974 & Teddybeer: reken voor jezelf eens uit wat het bedrag van je overuren maart en april, basissalaris april en vakantiegeld bij elkaar opgeteld is en post het hier.

Ik denk dat jullie, als je buitenland rijdt op ongeveer dat bedrag uitkomen. Is toch geen achterstand, is het bedrag waar je nu, aan het eind van de maand totaal te goed hebt.

Of zie ik het nu zo verkeerd?

Dat Leunissen nu in april niets meer betaald heeft vind ik in het licht van de ontwikkelingen gezien begrijpelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waaruit bestaat die 6.500,= achterstand eigenlijk? Basissalaris april, overuren maart en april en mogelijk vakantiegeld en dan zit je daar al op. Mocht dat zo zijn dan is er in mijn ogen geen sprake van een achterstand en loopt men aardig in de pas met de rest van vervoerend Nederland.

Kijk, een faillissementsaanvraag via de bond is echt niet in een weekendje besloten, daar gaat een traject aan vooraf. Een paar ontevreden chauffeurs schakelen de bond in en die neemt contact op met het bedrijf. Bondsmannetje gaat daar praten en brengt vervolgens verslag uit naar de paar bondsleden die bondsmannetje hebben ingeschakeld. Bondsmannetje geeft aan dat alle chauffeurs (of in ieder geval een groot deel) zich achter verdere stappen moeten scharen want met een paar man op 22 chauffeurs kan een bond niets. Een beetje stoken, doemscenario's schetsen en dingen beloven die niet waargemaakt kunnen worden (zoals verschil tussen CAO en uitbetaald salaris in de afgelopen anderhalf jaar) en daarmee krijgt bondsmannetje het personel achter zich. Brief naar het bedrijf waarin staat dat als men niet dit of dat doet men gesteund door het voltallige personel het faillissement aan gaat vragen.

Leunissen heeft al z'n spaargeld in de zaak gestoken, heeft, zoals hier te lezen is hart voor zn personeel, doet er alles aan om z'n bedrijf te redden, het personeel voor ww te behoeden en wordt met de brief van de bond geconfronteerd. Ik kan mij de reactie van Leunissen goed voorstelen dat die nu zoiets hebben van: sterf allemaal maar, nu kap ik er mee. Jullie willen het faillissement aanvragen, ga je gang, zelf doe ik het niet. Hij neemt contact op met z'n opdrachtgever dat het eind van de maand over is en stopt, wat met het zicht op een faillissement verstandig is met alle betalingen. Resultaat van dit alles: allemaal verliezers. Leunissen alles kwijt, personeel in de ww en krijgt niet wat ze door de bond is voorgespiegeld, Limij een prima charter kwijt en leveranciers die met onbetaalde rekeningen blijven zitten.

Hoe het bij Leunissen precies is gegaan weet ook ik niet maar de werkwijze van het FNV kennende denk ik dat ik aardig in de richting zit.

Het word tijd dat jij je realiteitsbril eens op gaat zoeken.

Wat jouw ding tegen de bonden is weet ik niet maar je gaat wel steeds vaker klets verhalen lopen verkondigen hier. 6500 euro achterstand is een heel aanzienlijk bedrag. Ik heb ze in ieder geval niet tegoed van mijn werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@Scania 974 & Teddybeer: reken voor jezelf eens uit wat het bedrag van je overuren maart en april, basissalaris april en vakantiegeld bij elkaar opgeteld is en post het hier.

Ik denk dat jullie, als je buitenland rijdt op ongeveer dat bedrag uitkomen. Is toch geen achterstand, is het bedrag waar je nu, aan het eind van de maand totaal te goed hebt.

Of zie ik het nu zo verkeerd?

Ik rij geen buitenland, en zal ook niet gaan geburen.

Het loon, inclusief overuren, van maart staat sinds 10 april al op mijn rekening.

Vacantiegeld 2011 sinds afgelopen dinsdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe het bij Leunissen precies is gegaan weet ook ik niet

Dus je hele p 20 is een groot speculatie verhaal

maar de werkwijze van het FNV kennende denk ik dat ik aardig in de richting zit.

Dat is niks nieuws,als het goed gaat is dat altijd te danken aan de visie en inzet van het management ,gaat het fout dan wijst het beschuldigende vingertje richting bond of bondsmannekes.

In rood mijn bescheiden opmerkingetjes.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jullie kunnen nu wel roepen dat je nooit zoveel te goed hebt maar als je net voordat je je salaris krijgt overgemaakt voor jezelf optelt wat je die maand moet ontvangen, de overuren van de lopende maand erbij optelt en ook je vakantie geld (nu dus van een jaar) dan kom je wel aan dat bedrag.

Maar misschien zie ik het allemaal wel verkeerd en in dat geval, sorry heren. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit bewijst maar dat de beste chauffeurs misschien toch niet de beste rekenaars zijn.

(Ofwel ik sta in deze aan EJD's kant. Gebruikelijk is dat je salaris van de lopende maand pas aan het eind van die maand betaald wordt. Dat met de overuren van de vorige maand. Halverwege bijvoorbeeld de maand april heb je dus alle overuren van maart nog te goed en alle uren die je in de eerste twee weken van april al hebt gemaakt. Komt nog bij dat je het hele jaar sinds mei vakantiegeld hebt opgebouwd. Dat is ook ongeveer een maandsalaris. Tel dat nu allemaal inderdaad eens bij elkaar op. Kun je nog zo'n goeie baas hebben, maar hij staat gewoon bij je in het krijt. Grof. En als er, zoals bij Leunissen, geen geld meer is gaat die baas dat dus ook niet betalen.)

Maarja, we hebben het allemaal zo goed voor elkaar... Of leven we in ontkenning met z'n allen?

Sommigen misschien wel.

Maar denk je dat dit de enige financiele moeilijkheden waren bij dit bedrijf?

Zou een rechter een bedrijf failliet verklaren als er slechts de "normale" betalingsachterstand aan het personeel het probleem is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden