[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Onbende collega


Harrie76

Recommended Posts

  • Forumlid

Harrie goed werk man !!!!!!!

en wat Pierre al schreef

Niet veel mensen nemen de tijd en moeite om een keer een EHBO-cursus te volgen.

Het zou inderdaad een goede optie zijn om dit mee te laten tellen voor de code95

Altijd makkelijk als je weet wat je moet doen in levensbedreigende situaties.

En je ziet, al is de kans niet heel groot, vroeg of laat maak je zoiets een keer mee.

en B.H.V geld al voor de code 95 ik heb h`m al gedaan best intresant

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je doet wat je kon doen Harrie. Eerlijk gezegd stierf deze man met zijn "boots on". Wat eigenlijk een vrij goede weg is om te sterven.

Je zal het toch aan het vrouwke moeten vertellen natuurlijk, misschien morgen ochtend/ andersom zou jij het ook wilen weten. GEDEELDE SMART IS HALVE SMART.

hOE OUD/JONG DENK JE DAT HIJ WAS?

Moeilijk te zeggen ibo zijn gezicht was zo grau

ik denk ergens in de vijftig als ik iets moet zeggen.

Heb het de vrouw ook wel verteld nu.

er goed over gesproken, en nu moet het rusten.

Morgen voor het eerst in mijn carrière naar de UK, dus dat wordt weer een leuk avontuur.

Life goes on.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kwam een paar jaar geleden bij het CRT in Roncq en de sfeer was raar, wat bleek? Een Nederlandse collega had zich staan wassen en was omgevallen en niet weer bijgekomen......... Hij lag onder een zeil bij de toiletten. Wat later kwam een begrafenisondernemer hem ophalen. Ik kan je vertellen dat je dan een rare avond hebt, echt wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik kwam een paar jaar geleden bij het CRT in Roncq en de sfeer was raar, wat bleek? Een Nederlandse collega had zich staan wassen en was omgevallen en niet weer bijgekomen......... Hij lag onder een zeil bij de toiletten. Wat later kwam een begrafenisondernemer hem ophalen. Ik kan je vertellen dat je dan een rare avond hebt, echt wel!

Tsja dat kan ik me wel voorstellen ja, vooral als jij je later daar staat te wassen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik kwam een paar jaar geleden bij het CRT in Roncq en de sfeer was raar, wat bleek? Een Nederlandse collega had zich staan wassen en was omgevallen en niet weer bijgekomen......... Hij lag onder een zeil bij de toiletten. Wat later kwam een begrafenisondernemer hem ophalen. Ik kan je vertellen dat je dan een rare avond hebt, echt wel!

dat was mijn goede kennis,Sjoerd Hobma, die reed bij Oostvogels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

Hoi Harrie, goed gedaan man. Ik hoop dat je er inmiddels wat overheen bent, het is nu ruim 3 maanden geleden. Maar lees dit topic nu pas.

Zelf zit ik er ook over te denken om m'n bijscholing te benutten voor EHBO of bedrijfshulpverlener. Dat lijkt mij namelijk een manier om dat bijscholingscircus nog een beetje goed te gebruiken.

Maar leer je in de cursus voor bedrijfshulpverlener ook reanimeren? Of leer je dat alleen bij EHBO? Ik heb even zitten zoeken, je kunt EHBO volgen voor de bijscholing, bijvoorbeeld hier http://www.werkveilig.nl/nl/site/verplichtnascholingberoepschauffeursbehoudencode95. Maar het jammere vind ik dan dat de cursus 3 of 4 dagen duurt maar dat ie maar 2 dagen (14 uur) meetelt voor de nascholing. Dan moet je wel heel gemotiveerd zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb twee keer de cursus voor BHV'er gedaan JP.

Inderdaad leer je er ook hoe je moet reanimeren. Maar ik heb toen gelijk de volgende dag tegen mijn collega's op het werk gezegd dat ze maar geen hartstilstand op het werk moesten krijgen, want ik maak je gelijk dood.

De hele BHV cursus duurt 1 dag, met de nodige koffie/peuken pauze's. In 5 (VIJF) minuten tijd leer je hoe je moet reanimeren. Dus dat stelt niets voor. Sowieso vind ik het hele BHV gebeuren maar een doekje voor het bloeden. Maar ja het is verplicht he. Nee als je dan wat wilt moet je er een complete EHBO cursus tegenover stellen.

Denk persoonlijk ook dat alleen in de grotere bedrijven het allemaal redelijk goed geregeld is. Laten we eerlijk wezen in hoeveel kleine tot middelgrote bedrijven wordt jaarlijks een ontruimingsoefening gehouden??

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bedankt Hendrik voor de info. Ja dat herken ik wel, meestal is dat cursusgebeuren heel relaxed met de nodige peukenpauzes voor de rokers en bakken koffie. Dan moet ik toch maar eens voor de complete EHBO gaan denk ik. Maar in mijn werk is dat nogal lastig in te plannen. Plus de eis, je moet je lang genoeg van tevoren opgeven voor de cursus want ze moeten je minimaal 5 werkdagen voor aanvang opgeven bij de CCV. Anders telt het niet mee voor de bijscholing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden