[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Oeps! Rolcontainers verloren!


Gast sflj

Recommended Posts

  • Reacties 120
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Boete ? voor illegaal dumpen ???:D

Zover ik weet kun je wel degelijk een dikke bekeuring krijgen als je lading verliest,

en het is duidelijk dat je de boel niet goed vast gezet/gebonden hebt.

Correct me if i'm wrong!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je hoeft geeneens meer naar de winkel bij jumbo ze komen het vanzelf bij je storten dat is handig... btw milieudienst ruimde het op dat word nog een duur geintje
Binnenkort gaat Jumbo leveren met kieptrailers! :ja:LOL LOL LOL Bij Hoogvliet Supermarkten werken ze met die afzet containers. Dat heb ik ook al eens helemaal fout zien gaan! :D

Als de milieudienst eraan te pas komt dan wordt het zeker een duur geintje! :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is ook vlak bij dc Zwolle wel gebeurt:

http://www.destentor.nl/regio/zwolle/6331241/Vrachtwagen-verliest-lading-Oldeneelallee.ece

Oorzaak: teveel karren in de lengte geladen. De wieltjes van de karren staan dus goed om de oplegger uit te rollen. Wat speling tussen lading en balk. Dan heb je nog een stoplicht nodig dat net op groen springt terwijl de vrachtwagen afremt. Als dan het gas er weer op gaat geldt het principe "massa is traag". Ofwel de lading wil liever niet mee vooruit met de oplegger, maar krijgt relatief snelheid naar achter, klapt door de balk heen, en de lading beland met deuren/rolluik en al op straat. Alleen als de wagen strak vol zit, kan de deur/rolluik nog iets tegenhouden. Anders is de snelheid van de karren al zo groot dat niets ze tegenhoud.

Paar weken terug nog een oplegger met rolcontainers vlees op straat beland in Arnhem:

http://www.plaats.nl/arnhem/videos/YjmIQa5qgaY/vrachtwagen-verliest-lading-vlees-in-arnhem/

Rollende ladingsdragers zijn gewoon link. En moet je voorzichtig mee omgaan...

Wat Hendrik zegt, omdat een oplegger bijna 2x zolang is, heb je 2x zoveel rolcontainers. Als er dan ook nog 2x zoveel speling in de belading zit, dan kan de kracht op balken/spanbanden 4x zo groot worden.

Om de vraag te beantwoorden: in blokjes van 9 geladen, gaan er 54 contianers van 80x68 cm in. Alles dwars gaan er 57 in. De rolcontainers die Hendrik laadt zijn ongeveer 60x88cm. Daarvan gaan er ongeveer 56 in een trailer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is jaren geleden bij ons ook gebeurd met een vracht ontbijtkoek. Die stond los in de oplegger, want er moest later nog wat bijgeladen worden. Autowasser reed de auto iets naar voren in de put, nog niks aan de hand, hij doet de luchtvering van de trekker omhoog en de hele handel kwam eruit rollen. Toen zijn we met 5 man 2 uur aan het rapen geweest en viel de schade nog mee. Iets van 10% was verloren gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De speling kun je eruit krijgen door nadat je hebt geladen en vastgezet, na 5 meter wegrijden van dock even wat lomper op de rem te gaan staan. Soms kun je dan nog wat gaatjes naar voren met de balk/paal.

Ben trouwens wel blij met de laadklep, die houd nog net even meer tegen dan een deur. :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die klote roldeuren zijn ook net kartonnen deeltjes. 1 goede beuk van een paar karren en die roldeur wordt er zo uit gebeukt. Bij de carrosseriefarbiek waar ik werk komen ook regelmatig wagens terug met kapotte roldeuren. Het betreft dan meestal de rolletjes in de rails die de deur begeleiden. Een goede klap en de rolletjes of de lagers breken af en het zootje gaat open. Neemt niet weg dat de lading ook zonder laadklep/deuren/roldeur gewoon vast moet staan met palen, dwarsbalen of spanbanden. Het lijkt me soms best lastig om die supermarktkarretjes goed te laten zonder dat ze al te veel gaan bewegen. Denk dat de chauffeur er wel een kleine nachtmerrie bij hebt als je zo een spoor van je lading achter je ziet verdwijnen, dan wil je het liefst door de grond verdwijnen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heren het is heel simpel,

Heb je b.v een Schmitz trailer of een kogel met die klote bindrails maak dan bloken van 9 want die rails zitte te hoog.

Heb je een trailer met goeije bindrails geen probleem.

Wanneer ik niet meer dan 48 karre heb gaan ze bij mij allemaal in de lengte tegen de rechterkant ( vanachter gezien, dit is naamelijk de laage kant van de weg)

Zwenkwiele naar voore.

Na 21 karre 1 spanband, en als laatste 2 spanbanden overelkaar heen.

En ik kan het weten want ik doe niet anders.

PW en nu heb ik vakantie tot 14 juni,

Zal aan jullie denken wanneer ik volgende week onder een palmboom lig ( zonder kokosnoten die eruit kunne valle) met een koud biertje onder handberijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is jaren geleden bij ons ook gebeurd met een vracht ontbijtkoek. Die stond los in de oplegger, want er moest later nog wat bijgeladen worden. Autowasser reed de auto iets naar voren in de put, nog niks aan de hand, hij doet de luchtvering van de trekker omhoog en de hele handel kwam eruit rollen. Toen zijn we met 5 man 2 uur aan het rapen geweest en viel de schade nog mee. Iets van 10% was verloren gegaan.

Als ik dit topic zo lees en de filmpjes bekijk, niet alleen ontbijtkoek............;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toen ik bij de bakkerij groothandel begon in 1990 zaten we nog in Ter Apel achter het huis van de eigenaar. Naast het huis lagen stelconplaten met daarnaast een strook grind.

Een aantal malen per week kregen we slagroom aangeleverd op rolcontainers. toen waren er nog geen rolstops die je uit kon klappen in de laadklep, maar moest de chauffeur zich nog bukken en twee (of vier) stukken staal in gaten van de klep drukken. Maar ja dat is extra werk en dan moet je bukken.

Vaak hielden ze dus gewoon met 1 hand twee rolcontainers vol met slagroom vast en met de andere hand de bediening van de laadklep. In veel gevallen is dat dan ook fout gegaan en lag er zo een paar honderd liter slagroom op de grond.

Laat ik het zo stellen, de strook grind was zo verzadigd met slagroom dat als het regende, het water er niet door zakte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
sommige containers stonden nog aardig goed overeind, vooral die met bier zo te zijn. gelukkig geen bier verloren gegaanbiertje

En toch drink ik liever bier dat minder voorgeschud is. Ook minder kans dat er glas in de dop blijft zitten bij het openen. Ik begrijp nu dat dat niet in de opener hoeft te zitten :D.

Maar die containers hebben hun nadeel. Ik zet ze liever met een spanband vast omdat wanneer de wagen in een put staat er te veel spannig op de balk komt en dan moeilijk los gaat. Sommige balken krijg je zal moeilijk los wegens bevriezing, en soms ligt er wel eens één "zomaar" op de grond als ik de deuren open trek omdat het lipje niet werkt.Een exta balk hang ik nog wel eens bijna achter in. Als de lading los schiet dan kantelt deze tenminste........hoop ik :(.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden