[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Oeps! Rolcontainers verloren!


Gast sflj

Recommended Posts

  • Reacties 120
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Weet nog de tijd dat je niets anders had dan een spanband, daarna kwam de uitvinding van de eeuw;

Stangen er achter plaatsen dat was vele malen beter dan een spanband want die kon knappen.

Nu gebruiken we spanbanden en stangen en dan zijn erbij die het nog presteren om de lading te verliezen.

Tip van Theo

Gebruik ook eens een spanband tussen de karren in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Weet nog de tijd dat je niets anders had dan een spanband, daarna kwam de uitvinding van de eeuw;

Stangen er achter plaatsen dat was vele malen beter dan een spanband want die kon knappen.

Nu gebruiken we spanbanden en stangen en dan zijn erbij die het nog presteren om de lading te verliezen.

Tip van Theo

Gebruik ook eens een spanband tussen de karren in.

Zie bericht 43,

Maar dat zal wel niet waar wezen

Nu naar Schiphol, vanavond om 21.40 de lucht in ri Palmtrees.

Doei doei werk ze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
toen waren er nog geen rolstops die je uit kon klappen in de laadklep, maar moest de chauffeur zich nog bukken en twee (of vier) stukken staal in gaten van de klep drukken. Maar ja dat is extra werk en dan moet je bukken.

Wij hebben ook nog 2 oude opleggers met een laadklep met beugeltjes die je er in "prikt". Voor het broodrijden is er een speciale strip bij.

Bij C1000 hebben ze volop laadkleppen met beugeltjes die in de klep geprikt kunnen worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wij hebben ook nog 2 oude opleggers met een laadklep met beugeltjes die je er in "prikt". Voor het broodrijden is er een speciale strip bij.

Bij C1000 hebben ze volop laadkleppen met beugeltjes die in de klep geprikt kunnen worden...

Toevallig rijd deze transporteur ook voor de C1000 al heeft dit ongeluk niks met de laadklep te maken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wij hebben ook nog 2 oude opleggers met een laadklep met beugeltjes die je er in "prikt". Voor het broodrijden is er een speciale strip bij.

Bij C1000 hebben ze volop laadkleppen met beugeltjes die in de klep geprikt kunnen worden...

Heb ook nog een tijdje met zo'n ouwe trailer van Appel gereden waar die dingen inzaten?! :D Ik was blij toen ik die mocht verruilen voor een hagelnieuwe van Eck koeler bij AH Geldermalsen. :ja::D Daar had ik niet alleen een mooie oplegger, maar ook zo'n beetje het mooiste werk wat ik ooit gedaan heb bij Appel. Als flexauto voor CTN rijden. Alleen maar pallets in de auto, en overal net zo fijn met een electrische pompwagen laden en lossen! :ok::ok::ok: Niks geen geouwehoer met die rot containers! :nee:

Het leukste ritje wat ik daar ooit gedaan heb, was met losse trekker naar de TIP in Amsterdam, daar een nieuwe oplegger ophalen en weer naar Geldermalsen brengen,

en dat 3X achter elkaar?! Ze hadden die dag niet zoveel werk voor me, dus toen heb ik maar zo m'n dagje volgemaakt. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wij hebben ook nog 2 oude opleggers met een laadklep met beugeltjes die je er in "prikt". Voor het broodrijden is er een speciale strip bij.

Bij C1000 hebben ze volop laadkleppen met beugeltjes die in de klep geprikt kunnen worden...

En ik vind het ideaal! Voor als je scheef staat, hebben we zelfs een strip zodat de containers niet aan de zijkant eraf rollen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En ik vind het ideaal! Voor als je scheef staat, hebben we zelfs een strip zodat de containers niet aan de zijkant eraf rollen.

Das anders ook niet zo moeilijk even een strippie aluminium aan de zijkanten van de klep lassen en klaar is ...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Das anders ook niet zo moeilijk even een strippie aluminium aan de zijkanten van de klep lassen en klaar is ...........

En als je dan een adres hebt waar je alleen aan de zijkant van de klep bij een bordesje kunt lossen:D

Zo heeft alles weer z'n voor n's en tegens;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En als je dan een adres hebt waar je alleen aan de zijkant van de klep bij een bordesje kunt lossen:D

Zo heeft alles weer z'n voor n's en tegens;)

Tja das ook weer zoiets wij trekken dan de containers iets achterover het stripje is maar 1 cm hoog namelijk .

Maar die containers van ons zijn waarschijnlijk niet zo zwaar als die van jullie .

Trouwens net aan die kant waar dat stripje zit kunnen we aan de laadklep een rijplaatje monteren (in een rail aan de klep) , aan de andere kant niet waar daar zit de vergrendeling van de laadklep .

Dus daar is even niet over nagedacht .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tja das ook weer zoiets wij trekken dan de containers iets achterover het stripje is maar 1 cm hoog namelijk .

Maar die containers van ons zijn waarschijnlijk niet zo zwaar als die van jullie .

Trouwens net aan die kant waar dat stripje zit kunnen we aan de laadklep een rijplaatje monteren (in een rail aan de klep) , aan de andere kant niet waar daar zit de vergrendeling van de laadklep .

Dus daar is even niet over nagedacht .

Wat voor systeem dan ook, we komen toch altijd wel weer van de handel af.

Vandaag had ik een fluistertrailer mee, en de klep is bedekt met een stroeve laag net als in de bak (om geluid tegen te gaan). Maar dit zorgt er ook voor dat containers minder gauw gaan rollen als je het niet wilt.

Om weer even OT te gaan: die stroeve vloer van de trailer zorgt er ook voor dat een paar containers dwars geladen al heel wat kracht op kunnen vangen van containers die in de lengte staan. Best wel veilig dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gewoon die vracht containers blokken, en niet alles aan één kant in de lengte zetten! Dat scheelt een hele boel. :ok: Dat kan wel eens lastig zijn op het moment dat je scheef staat bij het lossen. Maar ik begon altijd links voorin met 2 breed, 1 lang. En dan van rechts naar links en één lang, en dan de 3e rij de container in het midden in de lengte.

Zo heb je een mooi blokje van 9, en gebeurt er niet heel snel iets mee denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb voor de miro in Veenendaal wel eens bijna alles lang geladen.:ja:

Sta je schuin achterover in de put.

Dus naar binnen en stuk of 8 jongens er bijhalen en een electrische pompwagen.

Pompwagen ertegenaan rammen:ja:, jongens in de aanslag balk erachterweg, en hoppa 60 karren eruit in 2 minuten:D:D. Was heel snel leeg, maar moest dat maar niet weer doen, hij kon niet elke keer zoveel jongens garanderen, en met zn 2en gaat het niet helemaal lukken:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoeft niet er zijn wel genoeg sluitlaadkleppen van aluminium Christian Salvesen reed er indertijd veel mee.

Dhollandia en B.A.R sluitkleppen zijn vlot te krijgen in alu

Ja tegenwoordig is alu het helemaal, maar de meeste distributiewagens rijden nog met een ijzeren omdat een ander materiaal toen nog niet zoveel gewicht kon dragen volgens mij? had in ieder geval een keer zoiets gehoord op de zaak. Al heeft alu ook weer zijn nadelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja tegenwoordig is alu het helemaal, maar de meeste distributiewagens rijden nog met een ijzeren omdat een ander materiaal toen nog niet zoveel gewicht kon dragen volgens mij? had in ieder geval een keer zoiets gehoord op de zaak. Al heeft alu ook weer zijn nadelen.

Wat Salvesen betreft die reden al met Alu sluiters in 1985.

Staal is sterker dan de Alu platforms zeker als je boven de 2 ton.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat Salvesen betreft die reden al met Alu sluiters in 1985.

Staal is sterker dan de Alu platforms zeker als je boven de 2 ton.

Ja precies dan is het gewoon een gewichtsissue;) vooral die alu vouwers willen nog weleens scheuren bij overbelading.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Meestal met 3 schanieren toch? voor zover ik ze heb gezien hebben ze er altijd 3, maar bij ons werd veel mariba gemonteerd, dat is nu anteo en hollandia geworden aangezien mariba falliet is gegaan. Nadeel van die vouwers is dat het vouwdeel na verloop van tijd ook gaat doorhangen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucksmurf
Heeft een beetje met de manier van belading te maken. Als je 2 of meer filialen hebt is het wel n's handig om 2 rijen dwars te laden en 1 rij lang. Maar ik blok het altijd weer af met een paar containers die dwars staan. Ik heb wel eens gezien van een chauffeur die alles er lang in had staan, met 1 balk erachter. Dat is vragen om problemen! Als er ook maar 10 cm speling zit, dan klapt het behoorlijk hard tegen de balk!

2 balken en 1 spanband is toch wel een must in het werk met zware rolcontainers.

Alles recht gaat gewoon goed hoor 1 spanband en een balk en gewoon gas geven. geen probleem.

Tip van Frits:

Huur geen tip.

Iets anders mag niet bij de firma. :mad: Vroeger deden ze zaken met T.H.T. maar die werd te duur, dus nu MOET het Tip zijn als er een trailer gehuurd moet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden