[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Prive met B E opleggertje naar Frankrijk


opa bert

Recommended Posts

  • Forumlid

In het kader van de Alpe du zes ga ik begin juni met een B E opleggertje naar Frankrijk,

er zit een tacho in dat ding. En nu is de vraag hoe ga ik dat verantwoorden ,er rijdt iemand mee die normaal geen chauffeur is , die kan met een controle niks anders laten zien dan z'n rijbewijs. De auto is van een transportbedrijf maar wordt alleen voor de hobby gebruikt het is een camper met een ruimte voor cross motoren,moet je die tacho gebruiken of niet?

Ik rijdt normaal met een digi tacho maar heb niet veel zin om mijn chaffeurspas mee te nemen,want zo"n Fransoos vindt altijd wel iets,het is tenslotte een prive ritje. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als er een tacho inzit moet die ook gebruikt worden en de rijtijden wet zal ik dan ook maar gaan naleven dit om problemen te voorkomen maar mischien is het een idee om door de eigenaar van de oplegger een huurcontract op te laten stellen dan is altijd op papier aan te tonen dat je niet beroepsmatig rijd en zodoende ook geen schijven van de voorgaande periode hebt, de chauffeurs pas wel thuis in de kluis laten liggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In het kader van de Alpe du zes ga ik begin juni met een B E opleggertje naar Frankrijk,

er zit een tacho in dat ding. En nu is de vraag hoe ga ik dat verantwoorden ,er rijdt iemand mee die normaal geen chauffeur is , die kan met een controle niks anders laten zien dan z'n rijbewijs. De auto is van een transportbedrijf maar wordt alleen voor de hobby gebruikt het is een camper met een ruimte voor cross motoren,moet je die tacho gebruiken of niet?

Ik rijdt normaal met een digi tacho maar heb niet veel zin om mijn chaffeurspas mee te nemen,want zo"n Fransoos vindt altijd wel iets,het is tenslotte een prive ritje. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Als er een tacho in dat ding zit moet je m gebruiken,en als je een chauffeurspas op jouw naam hebt staan moet je deze bij je hebben als je met een tachograaf plichtig voertuig rijdt,iedere politie agent in heel Europa kan nagaan of jij een chauffeurs pas hebt

Heeft dat campertje een digitach zal degene die met jou meerijdt ook een chauffeurspas moeten hebben,als er een analoge tachograaf inzit hoeft hij er alleen maar een kaart in te doen,als hij er mee rijdt,als hij geen e achter B heeft en niet rijd hoeft hij niks te doen,hij zit er immers alleen maar naast en mag zowizo niet rijden dan.

En als je er al vanuit gaat dat die Fransoos altijd wel iets zal vinden moet je vooral je digipas thuis laten,dan geef je hem de beste reden om wantrouwig te zijn,dan ben je bij een evt controle zeker aan de beurt.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
mischien is het een idee om door de eigenaar van de oplegger een huurcontract op te laten stellen dan is altijd op papier aan te tonen dat je niet beroepsmatig rijd en zodoende ook geen schijven van de voorgaande periode hebt, de chauffeurs pas wel thuis in de kluis laten liggen

Lijkt mijn ook het beste idee Frans!

Maarja dan moet je niet zo´n wagen mee krijgen met digitacho. En net wat Peter zegt, ze kunnen het inderdaad zo natrekken, en als je geluk hebt met die Fransen kun je hem ook laten brengen...

Maar als je je schijf netjes houd tijdens die rit en dat huurcontract laat zien bij een controle zal het wel goed zijn, wel je digipas in je borstzak houden voor het geval dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En net wat Peter zegt, ze kunnen het inderdaad zo natrekken, en als je geluk hebt met die Fransen kun je hem ook laten brengen...

Ja inderdaad dat kan maar je kunt ook thuis blijven zitten loop je nog minder risico en laten we wel wezen angst is een slechte raadgever en vaak het begin van je ondergang. voorwat betreft het opleggertje deze is ingericht als camper met een ruimte voor cross motoren dus dat ziet er dan ook uit als een prive ritje dus denk ik ook dat bij een eventuele controle de aandacht zal uitgaan naar de motoren (herkomst) en de bestemming zoals ik het zie is het belangrijker om te zorgen dat die papieren in orde zijn.Maar het beste blijft controleer je digipas op eventuele fouten en doe alles gewoon volgens de regels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden