[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Collega's en wisselende opleggers...


Recommended Posts

  • Forumlid

Bij ons bedrijf hebben we een vaste trekker maar een wisselende oplegger. Officiel hebben we een vaste oplegger, in de praktijk heeft deze er minder achter gehangen dan alle andere. Komt ook deels omdat we wisselen tussen semi- en eurodiepladers en platte wagens danwel kraanballastwagens, maar toch, we hebben ook een vaste.

Deze had ik al 3 weken niet meer gezien en voordat ik deze uitgeleend had was alles in orde en aanwezig. De breedteborden voor rijden boven de 2,55m, de zwaailichten, de verbredingsbalken om te verbreden naar 2,75m, de oprijplaten..alle lampjes waren aanwezig, werkten en waren intact. Alle zwaailichtaansluitingen werkten, de ABS was in orde enzovoorts. Het was gewoon in orde.

Vorige maandag kreeg ik "mijn" semi terug. De oprijplaten waren weg, de ABS gaf (en geeft) storing, kapjes van de breedtemarkering waren weg of kapot en van alle borden was er minimaal 1 lampje maar meestal 2 van de 3 kapot, zwaailichtcontacten werkten niet meer, verbredingsbalken waren weg, zelfs de bouten om het "convoi exceptionell" bord vast te klemmen waren verdwenen, uit 1 van de 2 gaten was de draad uitgedraaid. Ook was er schijnbaar te zwaar geladen, her en der waren er wat laadvloerplanken gebroken.

Ik vraag me toch echt af hoe men op 3 weken tijd zoiets voor elkaar krijgt, temeer omdat ik in 1 jaar tijd alleen nog maar het lampje van de kentekenplaatverlichting heb moeten wisselen.

Afgelopen donderdag 2 ritjes in de haven van Antwerpen gedaan en dan kwam er ineens nog een spoedritje bij waarbij ik over de 2,55m zou gaan. Dus binnengereden, rechtstreeks de garage in en eens kijken wat er allemaal gesloopt was. 3 van de 4 borden waren snel gemaakt. Nummer 4 eigenlijk ook, ware het niet dat er op de stekkerdoos geen stroom meer stond. De semi boven de put en de verdeeldoos onder de oplegger eens opengedaan. Is er gewoon +-draad volledig verdwenen ??? Een blik aan de onderkant leerde ook dat er schijnbaar in stilstand scherpte bochten zijn getrokken, een deel van het loopvlak van 1 van de banden was verdwenen en reed op het canvas.

Om een lang verhaal kort te maken: er was zoveel werk aan die oplegger dat de werkplaats geen tijd had om "even tussendoor" de verlichting in orde te maken. Van die spoedrit is weinig meer gekomen, ik ben van 12.00 tot 19:30 bezig geweest de boel weer in orde te krijgen.

Vanmorgen moest de oplegger binnen voor nog meer nieuwe schoentjes, zeker de binnenste banden op de dubbellucht waren redelijk versleten. Ik had dus vandaag een andere semi mee met ongeveer hetzelfde verhaal. Van de 12 breedtelampjes in de borden in totaal werkte er welgeteld één. Van de 5 zwaailichten (4 voor de breedteborden, eentje aan de achterzijde) werkte er maar één, alleen die aan de achterkant. Ik heb de moeite maar niet genomen dat te gaan herstellen, er moet tenslotte ook nog echt gewerkt worden.

Vanavond kwam ik terug op de zaak en ik wilde de papieren van mijn semi halen. Ik pakte het koffertje met de papieren en wilde die in mijn trekker leggen zodat een ander er niet mee wegkan, tenslotte staat hij nu helemaal in orde. Wordt ik onderweg naar de trekker aangehouden door Mr. X die mijn papieren moet hebben omdat hij er een 3-daagse rit naar Duitsland moet doen. Ik heb hem gezegd dat er een heleboel tijd van mijn kant inzit om de 1232 op orde te krijgen en dat ik er weinig voor voel om 'm weer uit te lenen zodat een ander 'm weer kan slopen, zegt meneer doodleuk dat hij geen tijd heeft om de zijne op orde te stellen en daarom die van mij maar meenam...helaas stond het flatrack er al op, anders had ik 'm aangepikt en ergens klemgezet...

Ook wordt er regelmatig spanmateriaal "geleend" voor onbepaalde tijd. Voor Duitsland zorg ik altijd dat ik 20 spanbanden en evenzoveel spanners bijheb. Vorige week heb ik eens geinventariseerd omdat ik toch bezig was, bleek dat ik nog 14 banden en 12 spanners had. Het magazijn keek maar raar toen ik om 6 banden en 8 spanners vroeg...en zo kan ik nog wel even doorgaan :hamer: Om redelijk moedeloos van te worden. De komende 3 dagen zit ik weer met de narigheid van een ander en als ze me aanhouden mogen jullie raden wie er voor de bekeuring opdraait omdat de markeringen niet in orde zijn...

Komt dit bij meer bedrijven voor en zo ja -> hoe gaan jullie er mee om? Op de kast met spanmateriaal heb ik al een hangslot gehangen en ik raak ineens niks meer kwijt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, klinkt niet bekend, de haven van Antwerpen. Kan je helaas niet helpen.

Ben vrij bekend in Kansas.:ja:

Misschien eens met het baasje buurten, het kost hem uiteindelijk flink geld, en met al die chauffeurs die werk zoeken....

Of een kingpin slot kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Wirtjo

dat is het gevolg van koppelen, daarbij het zijn altijd dezelfde die de boel zo in de hoek trappen en het zijn altijd dezelfde die met die rommel in de garage staan

heb bij bedrijven gereden waar je alles op de auto had en hebt, moest je tekenen voor ontvangst (koppelingen,verlopen, losbocht, enz maar ook voor kettingen, spanners breedteborden, spanbanden, enz.)

ooit zei een werkgever het kost een hoop maar levert meer op.

dus ze vinden de schade aan het materiaal niet echt belangrijk zolang het geld opleverd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een goed gesprek met je baas, planner of wagenparkbeheer?

Het een moet een normale zaak wezen dat je in ieder geval melding maakt als er iets stuk of verdwenen is. Het is voor de zaak mooi als je met opleggers kunt wisselen maar dan moet er wel controle zijn dat deze opleggers volgens de wet de weg op mogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb het ook wel eens gezien hoe ze het in een halve dag kunnen doen:ja::ja:

Was toen met de trekker, was s´ochtends van de wagen afgestapt en een ander ging er s´middags nog een ritje mee doen, kwam de volgende dag bij de wagen: Koffie op het daschboard+motortunnel, lege flesjes aan de bijrijderskant ed. Kortom een grote bende, aangezien ik s´ochtends vroeg wegging nog niks schoongemaakt en de planner nog niet gebeld. Op een gegeven moment rond een uur of 8 maar eens de planner gebeld en hij gelijk die gozer gebeld, planner was niet zo vriendelijk tegen hem:D, maar hij heeft het nooit meer gedaan...

Tsja, rij dagelijks zowiezo met een eigen trailer, maar moet soms nog wel eens na mijn rit een andere oplegger voorladen, dan kun je gelijk zien dat er geen vaste chauffeur opzit: van binnen en buiten vies (niet geveegd ed.), geen spanbanden, verlichting die niet werkt ed. Ik denk persoonlijk dat iedereen hetzelfdee probleem heeft met wisselende trailers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb in het verleden eens wat aan een klant gevraagd en een optie gedaan, want ze stonden gemiddeld 3x inde week met schade bij ons na ongeveer 1.5 jaar later werd dat een heel stuk minder naar ongeveer 2x in de maand toen ik er een keer bij hun was vroeg ik hem er over en vertelde me dat hij mijn optie (al wist hij niet meer van wie) had bekeken en voor 80% toe gepast had de andere 20% wisselen wel maar hier reden toen nog 3 chauffeurs op 4 trailers.

De grootste groep had hij van wisselen naar een vaste trailer kunnen om zetten met dit als resultaat dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

post-3134-1394783770,8548_thumb.jpg

Ik denk dat dit de oorzaak is.... die hebben wij ook op de zaak rond lopen.....

(ps, dit plaatje vond ik via Google....)

post-3134-1394783770,7858_thumb.jpg

bewerkt door baas
geprobneerd "netjes" te maken... sorry lukt niet volledig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb het ook wel eens gezien hoe ze het in een halve dag kunnen doen:ja::ja:

Was toen met de trekker, was s´ochtends van de wagen afgestapt en een ander ging er s´middags nog een ritje mee doen, kwam de volgende dag bij de wagen: Koffie op het daschboard+motortunnel, lege flesjes aan de bijrijderskant ed. Kortom een grote bende, aangezien ik s´ochtends vroeg wegging nog niks schoongemaakt en de planner nog niet gebeld. Op een gegeven moment rond een uur of 8 maar eens de planner gebeld en hij gelijk die gozer gebeld, planner was niet zo vriendelijk tegen hem:D, maar hij heeft het nooit meer gedaan...

Tsja, rij dagelijks zowiezo met een eigen trailer, maar moet soms nog wel eens na mijn rit een andere oplegger voorladen, dan kun je gelijk zien dat er geen vaste chauffeur opzit: van binnen en buiten vies (niet geveegd ed.), geen spanbanden, verlichting die niet werkt ed. Ik denk persoonlijk dat iedereen hetzelfdee probleem heeft met wisselende trailers.

Niet om je aan te vallen hoor maar sinds wanneer mag je rijden als je 15 bent?

Idd, helemaal gelijk in, ben ook 15 jaar en ga nu na de zomervakantie naar Velp, ROC A12, daar ga ik een een opleiding doen waar o.a. planner ed. inzit, als die opleiding is afgerond, ga ik ´leren´ voor chauffeur:angel:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Niet om je aan te vallen hoor maar sinds wanneer mag je rijden als je 15 bent?

Dat mag ik al voordat ik 15 was;),ben nu trouwens 16;),maar snap je punt:D

Maar om het dan goed te zeggen: de wagen van me pa.

Nu tevreden:p:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
[ATTACH=CONFIG]27282[/ATTACH]

Ik denk dat dit de oorzaak is.... die hebben wij ook op de zaak rond lopen.....

(ps, dit plaatje vond ik via Google....)

Hé ..., die ken ik ook!

Zwammie wordt hij genoemd. Op de één of andere manier, kent niemand hem persoonlijk, volgens de baas staat-ie ook niet op de loonlijst, dus doet hij dit werk blijkbaar allemaal "gratis". Van de PV is hij ook geen lid, want op feestjes en de jaarlijkse barbecue komt-ie wel altijd ter sprake, maar zelf is hij nooit aanwezig.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

bij vorige werkgever hield ik bij wat er aan trailers mankeerde en leverde eind vd week in

bij dringende punten werd trailer ingepland naar de zaak voor onderhoud en reperatie,

kleine dingen verhielp ik ter plaatsen

was voornamelijk koppelwerk met 2 trekkers en 7 trialers

betreft de dieplader....tja 1 de een rijd lampje eraf de ander ramt een paaltje

en ga zo maar door.....als er tijd voor was kwam ie binnen..

gebeurde helaas niet veel want was bijna altijd onderweg:hamer:

tja dan is bekeuring voor de baas ;):ok:

huidge werkgever ook voornamelijk koppelwerk en toevallig kwam dit te spraken

hij stelt het zeer op prijs als ik op mijn dagstaat ,trailerno vermeld met omschrijving

van de gebreken.dan kan hij er naar kijken en doorgeven aan de monteur.

was blijkbaar de 1e chauffeur die er over begon want hij was erg blij dat ik het

mankementje door gaf :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
bij vorige werkgever hield ik bij wat er aan trailers mankeerde en leverde eind vd week in

bij dringende punten werd trailer ingepland naar de zaak voor onderhoud en reperatie,

kleine dingen verhielp ik ter plaatsen

was voornamelijk koppelwerk met 2 trekkers en 7 trialers

betreft de dieplader....tja 1 de een rijd lampje eraf de ander ramt een paaltje

en ga zo maar door.....als er tijd voor was kwam ie binnen..

gebeurde helaas niet veel want was bijna altijd onderweg:hamer:

tja dan is bekeuring voor de baas ;):ok:

huidge werkgever ook voornamelijk koppelwerk en toevallig kwam dit te spraken

hij stelt het zeer op prijs als ik op mijn dagstaat ,trailerno vermeld met omschrijving

van de gebreken.dan kan hij er naar kijken en doorgeven aan de monteur.

was blijkbaar de 1e chauffeur die er over begon want hij was erg blij dat ik het

mankementje door gaf :angel:

Ja ook een probleem als springer.

Moet ik het melden of is het al gemeld :confused:.

Een collega heeft al eens in een werkbespreking gevraagd of het mogelijk was om na een rit mankementen door te geven via de boordcomputer.

Wagenpark zou bekijken of dit mogelijk is. Waarschijnlijk wel niet want ander worden ze gek van al die meldingen die niet gemaakt worden :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat een planner niet luistert naar iemand van 16 die het beter weet:bey::bey:.

De planner heeft waarschijnlijk zoiets van lul maar een eind weg:ja::ja:.

No hard feelings Kevin, jouw tijd komt nog wel.

Eerst over 2 jaar maar de papiertjes halen en dan komt het best goed.

Je hebt in ieder geval hetzelfde als ik had toen ik 16 was.

Groet,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ook bij ons gaat alles goed, heeft iedereen in principe een vaste trailer.

Totdat je vakantie hebt of een paar dagen vrij... "zet maar leeg aan de kant" klinkt het dan.

En meestal zijn de spannetjes eerder uit elkaar dan de chauffeur thuis is:(

Dus ook het verhaal van lampen-spanbanden-pompwagen etc. Weinig nieuws onder de zon...

Maar alles goed en wel: ik ga geen prent betalen door nalatigheid van een ander:nee:

Eerst repareren/aanvullen, kan dat niet dan maar een ander voertuig óf de prent voor de firma!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk dat een planner niet luistert naar iemand van 16 die het beter weet:bey::bey:.

De planner heeft waarschijnlijk zoiets van lul maar een eind weg:ja::ja:.

Nergens staat dat ik het beter weet, daarbij de keren dat ik heb gebeld was voor info, van bel jij ff snel voor de info.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jammer om dit verhaal te lezen, en laat nogmaals zien dat meerdere chauffeurs die gebruik maken van dezelfde auto en getrokken materieel bijna altijd een slecht huwelijk is. Vooral in het zwaartransport waar je veel benodigdheden hebt lijkt met me essentieel dat je daar maar 1 chauffeur per combinatie hebt en 1 vaste vervanger tijdens vakantie of ziekte. Dan is de dader immers snel gevonden en kan die worden aangesproken, nu ligt de dader meestal op het kerkhof. Het is zonde dat gemotiveerde chauffeurs die netjes voor "hun" spullen zorgen op deze manier gedemotiveerd worden. Maar zo is de wereld nou eenmaal, zoals mijn vader weleens wijst zegt; "collega's heb je niet, je werkt alleen bij dezelfde baas".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wijze woorden van je vader kan me hier wel in vinden.

bij mijn een van mijn werkgevers eens wat moois gehoord .

dat is mij altijd bijgebleven want het was een mooi gezegde.

een chauffeur die alles recht voor zijn raap zegt wie er ook voor hem staat .

hij komt op een maandagmorgen de kantine in en zegt tegen de anderen .

goeimoren collega s en jij ook dirk .

dat was een maatenaaier eerste klas die dirk .

zegt tegen de baas hij zegt tegen iedereen collega en tegen mij dirk dat klopt toch niet .

zegt de werkgever tegen de chauffeur waarom zit je die man zo te stangen .

uiteindelijk zijn we allemaal collega s die hier werken .

maandagmorgen weer in de kantine en daar komt hij weer aan .

goeiemorgen vrienden waar de baas ook bijzat .

hij klopt dirk op de schouder en zegt goeiemorgen collega.

en zegt tegen de baas ,dat zijn mijn vrienden die zoek ik zelf uit .

collega s die douw jij mijn door de strot .

baas loopt met pretoogjes gauw weg .humor he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
bij mijn een van mijn werkgevers eens wat moois gehoord .

dat is mij altijd bijgebleven want het was een mooi gezegde.

een chauffeur die alles recht voor zijn raap zegt wie er ook voor hem staat .

hij komt op een maandagmorgen de kantine in en zegt tegen de anderen .

goeimoren collega s en jij ook dirk .

dat was een maatenaaier eerste klas die dirk .

zegt tegen de baas hij zegt tegen iedereen collega en tegen mij dirk dat klopt toch niet .

zegt de werkgever tegen de chauffeur waarom zit je die man zo te stangen .

uiteindelijk zijn we allemaal collega s die hier werken .

maandagmorgen weer in de kantine en daar komt hij weer aan .

goeiemorgen vrienden waar de baas ook bijzat .

hij klopt dirk op de schouder en zegt goeiemorgen collega.

en zegt tegen de baas ,dat zijn mijn vrienden die zoek ik zelf uit .

collega s die douw jij mijn door de strot .

baas loopt met pretoogjes gauw weg .humor he

Echt wel recht voor zijn raap, maar het klopt wel wat hij zegt zal ze proberen te onthouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
bij mijn een van mijn werkgevers eens wat moois gehoord .

dat is mij altijd bijgebleven want het was een mooi gezegde.

een chauffeur die alles recht voor zijn raap zegt wie er ook voor hem staat .

hij komt op een maandagmorgen de kantine in en zegt tegen de anderen .

goeimoren collega s en jij ook dirk .

dat was een maatenaaier eerste klas die dirk .

zegt tegen de baas hij zegt tegen iedereen collega en tegen mij dirk dat klopt toch niet .

zegt de werkgever tegen de chauffeur waarom zit je die man zo te stangen .

uiteindelijk zijn we allemaal collega s die hier werken .

maandagmorgen weer in de kantine en daar komt hij weer aan .

goeiemorgen vrienden waar de baas ook bijzat .

hij klopt dirk op de schouder en zegt goeiemorgen collega.

en zegt tegen de baas ,dat zijn mijn vrienden die zoek ik zelf uit .

collega s die douw jij mijn door de strot .

baas loopt met pretoogjes gauw weg .humor he

Voelde Dirkie zich op dat moment even een klein mannetje:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden