[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

HELP HELP rij en rusttijden


Ron Bronsveld

Vraag

  • Forumlid

Ik heb misschien een rare vraag maar ik stel hem toch kan iemand mij uitleggen hoe het zit met de rij en rusttijden want ik heb gehoord dat je natuurlijk in 4 en een half rij uur 3 kwartier rust moet hebben maar hoe zit het bij arbeids uren de een zegt na 6 uur en de ander na 5 uur en een kwartier. WIE KAN MIJ DUIDELIJKHEID GEVEN omdat ik eerder aan de 6 uur kom dan aan de 4 en een half rij uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

dit is typisch weer zo een vraag van:zet 100 chauffeurs op een rij en iedereen weet wel een beetje hoe het zit maar niemand 100%.Ze hebben allemaal de klok horen luiden maar waar is de klepel.Begrijp me niet verkeert maar het gros van wat er een vrachtauto bestuurt stoeit hier dagelijks mee en is heel de dag aan het rekenen mo te zorgen dat het allemaal klopt Ikzelf val hier ook onder en weet in grote lijnen wel hoe het allemaal zit met rijtijden,pauses,diensttijden etc etc en probeer me er ook aan te houden maar het naatje van de kous weet ik ook niet omdat ik op 1vraag div antwoorden krijg die allemaal mogenlijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ik ga het herhalen, en wil zeker niet als zeiker overkomen.

maar een ieder word geacht de wet te kennen. welke wet dan ook.

als chauffeur is de rijtijdenwet toch wel de belangrijkste die je zou moeten kunnen.

neem waar ron mee begint.

ik heb gehoord dat je natuurlijk in 4 en een half rij uur 3 kwartier rust moet hebben

ten eerste ron, had jij die info niet van horen zeggen moeten hebben, maar had je het MOETEN weten toen je het rijbewijs behaalde.

het is trouwens in 5.15uur moet 45 min pauze zitten. evt opgespitst in.... bla bla bla.

(van werktijden heb ik geen verstand, en daar heb ik eigelijk zelden tot nooit mee temaken. ik ben lange afstandchauffeur)

@perter1967. scania 974 gaf het antwoord al. maar ik zag je ergens anders ook een vraag stellen. en wij hebben daar op gereageert.

dat je iets niet snapt kan natuurlijk, maar dan moet je blijven vragen. en vragen, net zolang tot je het snapt.

vergeet nooit. domme vragen bestaan niet.

sommige zullen je de rijtijdenwet voor leggen. waar ik niet eens de moeite van neemt om te lezen. andere zullen het in sesamstraattaal uitleggen, en als dat nog te moeilijk is, zullen sommige je het in het aap, noot, mies nog wel willen uitleggen.

vragen, vragen, en vragen.

het is net als het leven. dat zit vol met vragen. ;)

spijtig genoeg ga ik morgenochtend aan het werk, maar ger/scania 974 heeft dit weekend niks tedoen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ron,

Als je even op de site kijkt van Verjo. www.verjo.nl Hier staan alle boeken vermeld

die je voor de theorie voor het behalen van je rijbewijs nodig hebt.

Zij hebben ook een chauffeurskaartje met daarin beknopt de belangrijkste gegevens

die je nodig hebt om je vak als chauffeur uit te oefenen.

Daarop staan ook de rij- en rusttijden en de arbeidstijdenwet vermeld. Als "lange afstand" chauffeur heb je voornamelijk met de rij- en rusttijdenwet te maken maar als nationaal chauffeur, bijv distributie of zeecontainers moet je de arbeidstijdenwet volgen. Je komtvaak niet aan je 4,5 uur achter elkaar rijden...

Ik als beginnend en parttime chauffeur vind dit best een handig kaartje om bij twijfel

weleens te raadplegen.

Groet,

Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

niet lullig of persoonlijk bedoeld maar dacht dat hier toch nodige info qau rij,rust en werk uren.zijn samen gevat in een mooi topic

en ieder die zen ccvb of code 95 heeft hoort zowiezo rij en rust tijden te kunnen dromen;)

arbeids tijden zijn terug te vinden in je cao boekje die je werkgever hoort te verstrekken

of kun je aanvragen bij de bond

en anders google eens een keer en je vind ook juiste info

of neem eens de moeite om dit forum door te lezen ipv elke vraag te stellen

over rust rij etc etc

vraag me wel eens af waar die ccvb en code 95 goed voor zijn want gros onthoudt t toch niet:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

de rijtijdenwet is in zovere moeilijk. als binnenlandchauffeur heb je wel moeten leren hoe het met de 2 wekelijkse rust zit, het totaal aantal rijuren per 2 weken, het op of afrijden van boot/trein etc etc, maar dat zijn dingen waar je als binnenlandchauffeur eigelijk nooit iets mee kan.

en voor de buitenland/lange afstandchauffeurs is het precies andersom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden