[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Waardetranport en ADR


Jeffrey125

Vraag

  • Forumlid

Beste mede-weggebruikers,

Ik ben mezelf al een tijdje aan het afvragen, waarom een waardetransport auto geen ADR borden hoeft uit te hangen. terwijl zij toch etiket 1 aan boord hebben.

Heb op de adr cursus geleerd dat er geen 1000 puntenregeling hiervoor is en dus altijd ADR is.

Wie iemand waarom hun deze niet hoeven uit te hangen?

Alvast bedankt voor je antwoord

Groetjes,

Jeffrey

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

wacht zal het even beter uitleggen.

De waardetransporten die geld vervoer hebben van die kisten bij waar een verfbom in zit.

zodat wanneer het noodzakelijk het geld ongeldig wordt gemaakt. Dit wordt gedaan door een soort explosief. en etikette 1 ( explosieve stoffen) daar moet je altijd ADR voor hebben. Maar toch zie je zo nooit rijden met de adr borden erop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

juist em

nu snap ik wat je bedoelt;)

waarschijnlijk moeten ze zelf die verfbom aansteken:D

zal wel iets te maken hebben met vrijstelling of vallen er net onder/buiten ed;)

maar als je je verveelt kun je altijd ff mailen na instantie die daarover gaat

om te vragen hoe t zit:ok:

heb je wel denk een goed antwoord ipv speculaties hier :zegtniets:

hoor t wel dan :ja:

ps ik weet wel als je daar wilt werken als chauffeur dat je geen adr hoeft te hebben of te halen

bewerkt door dvunz
vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

die verfbom... zou dit een explosief zijn of een sluiting die bij het forceren open knapt? Er zit immers aan kleding ook een "verfbom" tegen diefstal....?

Als je een ballon zou vullen met kleurstof en in een koffer doet, is de kans groet dat die klapt als je de koffer openwrikt..... dan zit je ook onder de kleurstof....

maar stuur eens een mailtje naar Brinks of zo, ben nu wel nieuwsgierig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
wacht zal het even beter uitleggen.

De waardetransporten die geld vervoer hebben van die kisten bij waar een verfbom in zit.

zodat wanneer het noodzakelijk het geld ongeldig wordt gemaakt. Dit wordt gedaan door een soort explosief. en etikette 1 ( explosieve stoffen) daar moet je altijd ADR voor hebben. Maar toch zie je zo nooit rijden met de adr borden erop

Misschien omdat het algemeen bekend is dat dit aan boord is bij zo´n wagen? Ik zou geen andere reden weten...:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dan zou op elke moderne auto gevarenborden moeten zitten.

Bij elke airbag zit een gaspatroon dat ontplof als er een aanrijding gebeurd.

Het woord ontploffen is in deze twee gevallen iets te ruim gebruikt, het zijn patronen die zich openen als er iets gebeurd, dus niet echt exploderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Beste mede-weggebruikers,

Ik ben mezelf al een tijdje aan het afvragen, waarom een waardetransport auto geen ADR borden hoeft uit te hangen. terwijl zij toch etiket 1 aan boord hebben.

Heb op de adr cursus geleerd dat er geen 1000 puntenregeling hiervoor is en dus altijd ADR is.

Wie iemand waarom hun deze niet hoeven uit te hangen?

Alvast bedankt voor je antwoord

Groetjes,

Jeffrey

Volledig vrijgesteld (1.1.3.1.):

Het vervoer van machines of materiaal die niet in het ADR zijn vermeld en die bijkomend gevaarlijke stoffen bevatten in hun structuur of werkingscircuits.

Over gassen staat het volgende te lezen:

de voorschriften van het ADR zijn niet van toepassing op het vervoer van

Gassen in de uitrusting die dient voor het functioneren van het voertuig( b.v. brandblusapparaten of opgepompte luchtbanden,ook als reserveonderdelen en als vervoerde lading.

Bron: Het ADR boek 2009-2011 uitg European Safety Institute B 8906 Ieper.

IK denk dat deze vlag je lading aardig dekt.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dan zou op elke moderne auto gevarenborden moeten zitten.

Bij elke airbag zit een gaspatroon dat ontplof als er een aanrijding gebeurd.

Het woord ontploffen is in deze twee gevallen iets te ruim gebruikt, het zijn patronen die zich openen als er iets gebeurd, dus niet echt exploderen.

Dat is niet waar, want de ADR borden is alleen verplicht bij het vervoer hiervan. Maar bij het vervoer van een auto. Wordt meestal wel een bordje klasse 9 op gehangen. Maar hij valt weer niet onder het ADR omdat, het in kleine hoeveelheden zijn. Die vervolgens in het voertuig zijn verwerkt.

Maar volgens mij staat er op zo'n geldkoffer wel een explosief etiket.

groetjes,

jeffrey

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Maar bij het vervoer van een auto. Wordt meestal wel een bordje klasse 9 op gehangen. Maar hij valt weer niet onder het ADR omdat, het in kleine hoeveelheden zijn. Die vervolgens in het voertuig zijn verwerkt.

Maar volgens mij staat er op zo'n geldkoffer wel een explosief etiket.

groetjes,

jeffrey

Volgens mij heb jij tijdens de ADR cursus niet erg goed op zitten letten.:D:D

Ik zorg dat ik geen geld te vervoeren heb en dan hoef ik ook niet wakker te liggen wat er op die koffer staat,maar lees eerst eens wat ik in mijn vorige posting schreef.

Greetz Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoe de ADR in elkaar steekt, geen idee...

Een geldauto heeft slechts één "plofkoffer" aan boord, en daar zit inderdaad een explosief in, en verf. En op die koffer zit zo'n oranje pictogram.

Goed voorbeeld van de werking van zo'n koffer is overval in IJmuiden van een week of 2 geleden. Daarbij werd een koffer buitgemaakt door overvallers, en deze hebben de koffer in de kofferbak van hun vluchtauto gegooid, wat als resultaat een uitgebrande vluchtauto had:cool:

Overigens "ontploft" zo'n koffer niet, maar verbrand de inhoud, wat met zo'n geweld gaat, dat er van de koffer zelf ook weinig overblijft.

Waardetransporten genieten van veel vrijstellingen, bijv. de rijtijdenwet, busbanen, venstertijden van winkelgebieden enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hoe de ADR in elkaar steekt, geen idee...

Waardetransporten genieten van veel vrijstellingen, bijv. de rijtijdenwet, busbanen, venstertijden van winkelgebieden enz.

Volledig vrijgesteld (1.1.3.1.):

Het vervoer van machines of materiaal die niet in het ADR zijn vermeld en die bijkomend gevaarlijke stoffen bevatten in hun structuur of werkingscircuits.

Pfffff,,,,,dus mijn posting 11 zou er wel eens dicht bij kunnen zijn????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dat is niet waar, want de ADR borden is alleen verplicht bij het vervoer hiervan. Maar bij het vervoer van een auto. Wordt meestal wel een bordje klasse 9 op gehangen. Maar hij valt weer niet onder het ADR omdat, het in kleine hoeveelheden zijn. Die vervolgens in het voertuig zijn verwerkt.

Maar volgens mij staat er op zo'n geldkoffer wel een explosief etiket.

groetjes,

jeffrey

Had je dit al gelezen:

Volledig vrijgesteld (1.1.3.1.):

Het vervoer van machines of materiaal die niet in het ADR zijn vermeld en die bijkomend gevaarlijke stoffen bevatten in hun structuur of werkingscircuits.

Over gassen staat het volgende te lezen:

de voorschriften van het ADR zijn niet van toepassing op het vervoer van

Gassen in de uitrusting die dient voor het functioneren van het voertuig( b.v. brandblusapparaten of opgepompte luchtbanden,ook als reserveonderdelen en als vervoerde lading.

Groeten Peter.

Wat betreft de Stricker op het koffer:

Ik mag op mezelf ook zo'n sticker plakken, moeten er dan ook gevarenborden op mijn personenauto?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden