[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Met bloemen naar de markt in Berlijn.


Barry

Recommended Posts

  • Forumlid

Hoi allemaal,

Ik werd gisteren gebeld door het uitzendbureau waar ik momenteel voor werk, of ik morgenavond eventueel een ritje

naar Berlijn wil doen. 's middags rond half 4 / 4 uur vertrekken met een vrachtje bloemen, lossen op de markt in Berlijn, m'n 9 uur maken en weer terug stuiteren. :D

Nu weet ik niet helemaal wat ze met "de markt in Berlijn" bedoelen, maar ik neem aan dat het een soort Grössmarkt is? Met bloemen laden en lossen redt ik me prima, maar zijn er nog dingen waar ik ff rekening mee moet houden daar?

Er is hier vast wel iemand die er wel eens geweest is, en die me een beetje uit kan leggen hoe het daar werkt. :D

Groeten Barry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet het niet helemaal zeker hoor maar weet denk ik het volgende, als ik het ooit eens goed heb begrepen, te weten:

Die markt in Berlijn is een groot gebouw met allemaal handelaren in groente,fruit etc. bij elkaar. Je komt aan op ´de markt´en gaat daar bij een deur lossen (dit zijn 1 of 2 klanten,kunnen ook meerdere zijn natuurlijk:D) , maar omdat de markt aardig groot is zul je na die paar klanten weer voor een andere deur, verderop op de markt moeten lossen, daar weer een paar klanten lossen en zo doorgaan tot de wagen leeg is.

Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat je maar 1 klant hebt, maar dat zul je morgen wel zien...

Ik hoop dat mijn info een beetje goed is, anders verbeter me maar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat bedoel je daar mee .meestal ben je lang van stof .

Haha .., een compliment verliest aan kracht zodra je er een heel verhaal omheen moet gaan breien. Dan krijgen mensen toch vaak weer de indruk dat er iets achter steekt.

Vandaar, kort maar krachtig (dacht ik).....

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eigenlijk wel bizar dat je moet betalen om dat terrein op te gaan voor een levering. De klanten betalen ook huur.

Hier is dat ook als je de "Market" in wilt. Al gauw 20 tot 25 dollar, en net als in EU zitten er zeer goede restarantjes.:ja:

Rungis vond ik wel iets aparts, je kon betalen bij een automaat, en dan zat er gegarandeert een framboos op je bumper, zodat ie voor niks naar binnen kon...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik het goed heb is de prijs om binnen te komen in Berlijn €5,00.

Hier is een linkje naar de plattegrong in pdf van de hele grossmarkt:http://www.berliner-grossmarkt.de/pdf/flyer_parkverbot.pdf

Zoals je ziet is er ook hier en daar een parkeerverbod!!

En hier nog een plattegrond van alleen de bloemen en planten afdeling.

post-11390-1394783789,5087_thumb.jpg

En zoals je ziet zit er een bistro!!!!

Goeie reis!!!

BRON: http://www.berliner-grossmarkt.de

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Helaas gaat de rit naar Berlijn niet door. :rolleyes:

Maar moet ik vanavond nog even een rit naar Aalsmeer

doen voor het bedrijf waar ik momenteel dagelijks voor rij.

Stukken minder spannend dan Berlijn, en er zitten op Aalsmeer

niet zoveel goede restaurantjes. :D Ik had me wel verheugd op een

lekkere schnitzel en een curryworst in Duitsland! ;)

Maar allemaal bedankt voor de tips! :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Helaas gaat de rit naar Berlijn niet door. :rolleyes:

Maar moet ik vanavond nog even een rit naar Aalsmeer

doen voor het bedrijf waar ik momenteel dagelijks voor rij.

Stukken minder spannend dan Berlijn, en er zitten op Aalsmeer

niet zoveel goede restaurantjes. :D Ik had me wel verheugd op een

lekkere schnitzel en een curryworst in Duitsland! ;)

Maar allemaal bedankt voor de tips! :ok:

Wie weet, misschien kun je in de toekomst eens een lekkere schnitzel in Berlijn eten...:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat ik nog op

berlijn reed en veel op de grossmarkt kwam hoefde ik er nooit voor te betalen maar dat is al wel 15 jaar geleden:ja:.

Vond het wel altijd leuk om daar telossen,kwam er veel met fruid en groente .

Meestal zetten ik mijn auto op een plek en liep dan de klanten langs dat ze hun spullen konden ophalen,dan kwamen ze met hun heftruk en van die kleine karretjes er achter hun spullen halen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast mebo 07
voor de terugweg gewoon de snelweg weer opdraaien en potsdam, maagdenburg of hannover aanhouden.

als het lekker loopt kun je vanaf de markt binnen je 4.5 uur op autohof lauenau komen aan de A1.

Zeg Freddie, hebben ze in de 5 jaar dat ik er niet meer kom Lauenau verhuist dan? Toen ik er nog kwam lag het aan de A2 :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Helaas gaat de rit naar Berlijn niet door. :rolleyes:

Maar moet ik vanavond nog even een rit naar Aalsmeer

doen voor het bedrijf waar ik momenteel dagelijks voor rij.

Stukken minder spannend dan Berlijn, en er zitten op Aalsmeer

niet zoveel goede restaurantjes. :D Ik had me wel verheugd op een

lekkere schnitzel en een curryworst in Duitsland! ;)

Maar allemaal bedankt voor de tips! :ok:

ken je niet omrijden via fran o d bult dan :D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dank je wel Kevin en Freddie! :ok: Het is nog niet helemaal 100% zeker dat ik moet gaan,

maar bedankt voor de tips! ;)

Maarre Freddie... Betalen om te mogen lossen??? :(:stom: Waar gaat dat over dan? LOL

Op rungis betaal je 12 euro. Ben je alleen nog maar binnen,moet je nog wel veel wachten en zelf lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rare jongens die Duitsers... :(:D Ze mogen blij zijn dat we die rotzooi willen brengen! :ja::D

Maar ondanks dat ik niet naar Berlijn hoefde, toch nog een spannend ritje gehad afgelopen nacht! :rolleyes: Even lossen en laden bij IGC in Aalsmeer, daarna nog even 6 denen ophalen in (krijg het m'n strot bijna niet meer uit) Boskoop. :zegtniets:

Wat een klote plaats is dat zeg?! Ik had een oplegger bij me die 4,10m hoog was, en dat is één groot feest in de buurt van Boskoop! :ja: Met alle hoogtebeperkingen daar in de buurt heb ik een uur lopen verkloten om bij die klant te komen! :mad: Aangezien het

navigatiesysteem in de vrachtwagen er ook geen raad mee wist (heeft ie wel eens vaker last van) duurde het "iets" langer. :zegtniets:

Toen dat klaar was moest ik nog een adres in Barneveld en een in Apeldoorn lossen. Kom ik in Barneveld aan rijden, hebben ze het hek eruit gereden, hem er weer half ingehangen en er een ketting met een hangslot omheen gedaan?! En aangezien we daar met zo'n code sleutelhanger het hek los moesten maken stond ik daar dus mooi voor de kat z'n viool. :D Baasje zijn bed maar uitgebeld wat ie ermee wou, neem maar mee naar de zaak was het antwoord. Het lossen in Apeldoorn ging gelukkig wel zonder gedoe, en lag ik vanmorgen om half 7 weer lekker tegen de warme kont van m'n vrouw aan! :D

Meestal zit het mee, maar soms zit het tegen zullen we maar zeggen. :ja: En dit was duidelijk zo'n nachtje dat het niet opschoot. Gelukkig heb ik dat niet vaak. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik lees net dat je met 4.10 hoogte rijd.... Kijk daarmee uit in Berlin! De Grossmarkt zal wel lukken, maar andere plekken in Berlin hangt in veel viaducten de bovenleiding van de strasssenbahn op 4.07......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik lees net dat je met 4.10 hoogte rijd.... Kijk daarmee uit in Berlin! De Grossmarkt zal wel lukken, maar andere plekken in Berlin hangt in veel viaducten de bovenleiding van de strasssenbahn op 4.07......

Als ik naar Berlijn was gegaan dan was dat voor een andere klant van het uzb als waar ik nu al een paar maanden rij. :D;)

De wipkarcombie's bij m'n huidige opdrachtgever zijn allemaal gewoon 4,00m Alleen één oplegger is 4,10m hoog. :D Maar Boskoop was al een hele uitdaging met dat ding! LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

op de covent garden markt in londen moet je ook betalen. Kun je de auto gewoon tegen het dock aanzetten en komen ze je helpen lossen. de cc containers moet je wel zelf bij de klant brengen. Als ze je komen helpen vind ik het wel logisch dat je moet betalen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja het klinkt vreemd dat je moet betalen om te mogen lossen op de diverse grossmarkten in duitsland.

maar vaak zijn die grossmarkten eigendom van de gemeente of van een particulier.

de handelaren huren daar een stand en de eigenaar van het terrein en de hal vraagt een bedrag aan een ieder die er naar toe gaat.

dus ook de kopers en de vervoerders moeten betalen om er heen te gaan.

maar das bijna overal zo dat je moet betalen op die markten, in hamburg betaal je ook entree, in rungis in parijs ook.

zie het maar net als bij een rommelmarkt hier, daar moet je ook entree betalen om erin te mogen.

houd wel rekening met een bedrag tot 20 euro, ja het is niet goedkoop, en je moet contant betalen.

als je mazzel hebt en daa rmoet je wel ff naar vragen dan kun je zo naar binnen zonder betalen, maar dan moet het bedrijf waar je voor rijd daar wel afspraken over hebben gemaakt.

want als die er vaker komt dan hebben ze vaak een abbonement voor meerdere wagens per dag.

maar dat zul je dus moeten vragen aan je opdrachtgever of dat zo is.

in hamburg was het altijd zo dat de jaarkaarten bij de portier lagen, kwam je aan de poort dan pakte hij die kaart uit de bak en kreeg je die mee.

waren de kaarten op dan had je pech en moest je alsnog betalen.

in leipzig hadden ze een systeem met een automaat, kaartje trekken en naar binnen rijden.

nadat je gelost had moest je dat kaartje in een betaalautomaat stoppen en betalen per minuut dat je binnen was geweest.

als je ooit naar spaanse polder moet in rotterdam, daar zit ook een soort markt waar je moet betalen om binnen te mogen rijden.

en ja het klinkt vreemd, maar ergens moet er geld vandaan komen voor onderhoud en de boterham van de eigenaar ;):D:D

Spaanse polder heb ik nooit geld bij me, en als je blijft staan doet die neger vanzelf open hoor :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden