[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Daf CF


Mindvlieger

Vraag

19 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik rijd zelf niet op een daf cf, maar een man tga lx kan daar mij voor een paar nachten ook redden waarschijnlijk ook de hele week.

Mijn buurman die rijdt wel op een daf cf spacecab en is de hele week van huis van maandag t/m vrijdag en heeft daar geen klachten over.

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik rijd ook in een DAF 85 cf en slaap meestal ook van maandag t/m vrijdag in de auto.

Ik heb in mijn auto meer binnenruimte en opbergruimte in vergeleken met mijn vorige auto een daf 95 xf.

Ecther vind ik het het bed in een 95/105 xf beter dan een cf (in een xf is het bed breder en standaard matras veel dikker en comfortabeler) en ik vond de xf beter geisoleerd dan een cf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dan dwalen er denk ik meer af;);)

Daarbij valt de FM denk ik toch in dezelfde klasse als de CF...

Ja dat wel, maar als je voor ruimte gaat ben je toch beter af met een CF. Maar als ik voor de keuze zou staan, dan zou ik toch een FM willen (maar dat is weer geheel persoonlijk, en daar gaat het ook weer niet om hier).

Ik rijd ook in een DAF 85 cf en slaap meestal ook van maandag t/m vrijdag in de auto.

Ik heb in mijn auto meer binnenruimte en opbergruimte in vergeleken met mijn vorige auto een daf 95 xf.

Ecther vind ik het het bed in een 95/105 xf beter dan een cf (in een xf is het bed breder en standaard matras veel dikker en comfortabeler) en ik vond de xf beter geisoleerd dan een cf.

Inderdaad de bedden van een XF105 zijn breder dan die van een CF. Hoe ervaar jij het windgeruis van de CF ten opzichte van je vorige XF? Ik vind een XF105 SSC vrij veel windgeruis hebben. En ik vind dat een CF Space Cab minder windgeruis heeft dan een CF met plat dak....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ja dat wel, maar als je voor ruimte gaat ben je toch beter af met een CF. Maar als ik voor de keuze zou staan, dan zou ik toch een FM willen (maar dat is weer geheel persoonlijk, en daar gaat het ook weer niet om hier).

Inderdaad de bedden van een XF105 zijn breder dan die van een CF. Hoe ervaar jij het windgeruis van de CF ten opzichte van je vorige XF? Ik vind een XF105 SSC vrij veel windgeruis hebben. En ik vind dat een CF Space Cab minder windgeruis heeft dan een CF met plat dak....

Windegeruis heb je geen last van als je slaapt :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Hallo,

Wij bezitten 5 wagens waarvan één Daf CF met een hoog dak. We rijden daar alleen maar internationaal mee o.a. Frankrijk - Spanje en Italie.

De wagen heeft inmiddels 1,3 miljoen gelopen en is eigenlijk onze lekkerste wagen, dit ondanks dat de andere 4 wagens redelijk jonge wagens zijn.

Ik vindt het een heerlijke wagen en rij er dan ook erg graag zelf op!!

Absoluut geen straf om mee te rijden!:ok:

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast johannes70
Nog niets eens zo heel lang geleden reed ik in een Scania 113 met spacecab internationaal. En daarmee vergeleken is een CF met spacecab heel wat ruimer van binnen. :ok:

Niet om lullig te doen hoor maar welk model bedoel jij hier nu.

1 de platte.

2 de topliner

3 de starliner

Ik heb nog nooit een scania spacecab gezien of ben je misschien iets in de war:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Paar maanden terug heeft er nog een artikel over de CF vs XF spacecab in de truckstar gestaan. Misschien heeft iemand hem nog liggen en kan hem in scannen voor je?

Daar kwam uit dat de CF SC helemaal geen slechte keus is vergeleken met de XF SC :cool:

Heb zelf sinds ongeveer een half jaar een CF als vaste auto gekregen, maar ben voor een tijdje terug een week met een XF op pad geweest (wel geen super spacecab). Ga ik ze naast elkaar zetten:

Voordelen t.o.v. XF:

- mooiere uitstraling. Dat is natuurlijk persoonlijk, maar de CF is wat minder een blokkendoos.

- makkelijkere, ruimere instap

- meer ruimte boven de middenconsole (alhoewel er in de XF weer zo'n schuiftafeltje zit)

- handige grote ruimte voor de middenconsole voor papieren, bekers, gsm etc.

Nadelen t.o.v. XF:

- iets rumoeriger (is erg relatief, want de XF is gewoon muisstuil op cruisesnelheid)

- smaller bed

- kleinere koelkast, hoewel nog steeds ruim genoeg.

- opbergruimte in het buitenvak links beperkt

Ik zou nog steeds voor de CF gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Nou, ons CF'je wordt nu toch wel wat minder.:eek:

De laatste tijd regelmatig kleine gebreken onderweg, met grote financiele gevolgen!:(

Woensdag avond om 22:00 uur vertrokken richting Parijs en daar ter plekke een compleet koppelingset vervangen.

S'morgens om 04:45 uur begonnen en om 10:15 hadden we alles voor elkaar! En dat gewoon op straat!:ja:

Het was donderdag een feestdag in Frankrijk, dus afslepen had een vermogen gekost en dan had de garage er pas vrijdag aan begonnen.

Dit was dus de beste optie, al is het totaal wel een 40 urige werkdag geworden!

Maar ik mag niet mopperen hoor! 1,3 miljoen KM heeft dit wagentje al voor zijn kiezen gehad.:ja:

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden