[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rijverbod gekregen in Duitsland


mr-cobra

Recommended Posts

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Bij mijn weten mag je normaal gesproken 70km/h op een bundesstrasse indien er niets anders staat aangegeven. En ik was al van plan om dan een maand Frankrijk te rijden. Is sowieso mooier rijden en vriendelijkere mensen.

Nou ja mr-cobra, ik was ook wel een beetje te negatief. Het is makkelijk te oordelen als je de situatie niet kent, en misschien ben je inderdaad best een fijne gozer die normaal altijd sociaal rijdt.

De wet zegt 60 op de Bundesstrasse, maar 70 wordt getolereerd. Wordt je ook niet op geflitst. Ik ben tijdje terug geflitst om 23.15 uur op de B213, en reed toen iets van 76. Kreeg een bekeuring waar op stond 73. De bekeuring zelf was iets van 26 euro dacht ik. Nou, daar kan ik wel mee leven voor 13 km te hard. Heb hem hier nog ergens liggen.

Normaal rij ik streep 70 op Bundesstrasse, maar 23.15 uur, geen hond op de weg, ik dacht ik laat ik eens vol gas gaan en 6 km harder rijden dan normaal.

Er zijn hier over de Bundesstrassen meer discussies geweest over de snelheid. Ik heb het aan de BAG gevraagd bij een controle, die zeiden dat als het een Bundesstrasse is met 2x2 rijbanen, gescheiden door een middenvangrail, dan mag je er met de vrachtwagen gewoon 80, net als op de snelweg. Op de snelweg wordt 90 dan weer getolereerd. Ik geloof ook wel dat je op die Bundesstrasse 80 mag, als het 2x2 rijstroken is met een middenberm. Want zelfs de echte Duitsers die op enkelbaan 62 rijden, gaan op dat stuk ook gewoon 80 rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En ik was al van plan om dan een maand Frankrijk te rijden. Is sowieso mooier rijden en vriendelijkere mensen.

Ik heb ook wel n's plannen, maar die komen niet altijd uit.

Even een hypothetisch vraagje, kan een werkgever iemand tijdelijk (onbetaald) op non-actief stellen die een langdurig rijverbod oploopt in een bepaald land. Het kan zijn dat je voor de werkgever niet meer volledig inzetbaar bent. Elke rit naar Frankrijk zou uit kunnen monden in een terugvracht via Duitsland bijvoorbeeld.

Dit wens ik de topicstarter zeker niet toe hoor! Maar gewoon benieuwd hoe ver een werkgever zou kunnen gaan. Idem, wat gebeurt er in NL als in het weekend je rijbewijs wordt ingevorderd met de personenauto. Hoe gaat een werkgever hier mee om??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

60 op bundesstrasse is toch veel te langzaam. Bij 70 wordt wordt je door personenwagens op tweebaanswegen op gevaarlijke wijzes ingehaald. Pas geleden tussen wasserburg am inn en traunreut bijna een frontale aanrijding gehad door een inhalende tegemoetkomende personenwagen. Dat scheelde centimeters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kan niet vinden of het ontslagrecht van toepassing is, alhoewel het wel aannemelijk is, wel kom ik dit tegen:

Door de groei van het wegverkeer in de gehele Europese Unie, nog versterkt door de interne markt en het verdwijnen. Van de interne grenscontroles tussen de meeste lidstaten, is een vastberaden collectieve inspanning nodig om de wegveiligheid gezorgd dat beslissingen inzake ontzegging van de rijbevoegdheid niet alleen op het grondgebied van één lidstaat ten uitvoer worden gelegd, maar ook in de hele Europese Unie.

Een rijbevoegdheidontzegging geld dus in alle lidstaten, lees verder:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:1999:211:0001:0008:NL:PDF

Het klopt En meestal komt het rijbewijs terug via Veendam

Veel staan er niet bij stil en denken dat ze in Nederland gewoon kunnen rijden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee hoor. Rubberduck heeft helemaal mijn steun. Als je op een bundesstrasse 37 of 41 km te hard rijd, hoor je niet achter het stuur van een vrachtwagen. Hoef je echt niet trots op te zijn.

Da's net zoiets als 1,5 uur gewoon volgas met een automaat in de sneeuw gas geven om de sneeuw te laten smelten en het indrukwekkend vinden hoeveel rook er van de banden af komt. Verdien je bij mij ook weinig respect mee. Zo eentje was er hier ook eens op het forum. :cool:

Wat als je niet weet dat je er maar 60 mag en dat je er 85 aan het rijden bent...dan is het al 25km/h te snel... Je weet de situatie niet dus hou het lekker voor je..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nogmaals, ik ben niet trots op die overtreding maar ter plaatse is het een mooie brede overzichtelijke vierbaansweg en de lading die ik toen had woog 2,5 ton.

Met 25 ton doe ik zoiets echt niet.

Normaal gesproken halen jullie mij in of vervloek je me omdat ik maar 85 rij op de autobahn en 72 op de bundesstrasse.

Dit was een zeldzaamheid en je moet niet denken dat ik continue als wegpiraat op de weg zit en heb eigenlijk nooit "haast". En een extra nachtje in de cabine neem ik meestal ook voor lief maar ik moest nu eenmaal zaterdagmorgen thuis zijn ivm verplichtingen waar ik niet onderuit kon.

Dan ga je juist harder man ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
:confused: niet weten dat je maar 60 mag, dat dien je gewoon te weten, geen vangrail tussen de stroken en het is 60 .

Nou in het begin van mijn loopbaan als chauffeur heeft het bij mij ook een paar jaar geduurd voor ik pas in de gaten had dat ik op zulke wegen 60 mocht.

Als ik van ieder land de regels weet dan kan ik beter advocaat worden (verkeerszaken)voor diegene die ergens in europa gesnapt worden.

En ik ben met grote verbazing aan het lezen ,wat voor ongezoute kritiek jullie die jongen aan het geven zijn:(

Jullie zijn zeker allemaal heilige boontjes:angel:

ja 97 bergaf is hard:cool:

Ik ga ook wel eens met die snelheid bergaf, en ik rij nog altijd tussen de 80 en 90 op de bundestrasse net zoals hier in NL.:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij mijn weten mag je normaal gesproken 70km/h op een bundesstrasse .

Ja dat mag wel, maar het is nog steeds 60, en of het nou wel of niet gevaarlijk is of opschiet, het blijft 60.

En ik was al van plan om dan een maand Frankrijk te rijden. Is sowieso mooier rijden en vriendelijkere mensen.

Eindelijk wijze praat.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Frans,

ff over die bundesstrasses met 2x2 rijstroken en een vangrail cq middenberm. Het klopt dat je daar 80 mag MITS er bij het begin van de weg staat aangegeven dat deze weg verboden is voor langzaam verkeer! Dit is wat veel mensen niet weten. Dus als het toegestaan is om op deze bundesstrasse met tractoren te rijden mag je slechts 60!!

Aldus ervaringsdeskundige the Duke die jaren geleden van Wurzburg naar Rottendorf aan de 3 reed, en aangehouden werd door de sterke arme der wet en een aanzienlijk bedrag moet aftikken daar hij 90 reed!

Ik was hoogst verbaasd en toen heeft Onkel Agent mir das geklärt!

Hou er rekening mee en doe er je voordeel mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik zit hier toch . een beetje met verbazing te lezen .ik vraag me af of dat mensen hier wel

gebruik maken van navigatie :zegtniets:.mijn nav kan ik voor alles instellen zowel voor vracht als personen wagen .als je de bekeuring tegen de aanschaf van nav afweegt .en voor snelheid werk het zeker dus :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nee freddie, maar hij vertelt me wel als ik te hard rijd.Ik kan hem zo instellen dat hij bij overschrijding van de max snelheid met bv 5 km/uur een pieptoon laat horen. Dat telt zowel op autowegen 90 provinciewegen 60 en dorpskernen 30 of 50 al naargelang, hij leest bij wijze van spreken de verkeersborden. Vraag me niet hoe maar t'is wel handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nee freddie, maar hij vertelt me wel als ik te hard rijd.Ik kan hem zo instellen dat hij bij overschrijding van de max snelheid met bv 5 km/uur een pieptoon laat horen. Dat telt zowel op autowegen 90 provinciewegen 60 en dorpskernen 30 of 50 al naargelang, hij leest bij wijze van spreken de verkeersborden. Vraag me niet hoe maar t'is wel handig.

Knap apperaatje,zo ene wil ik ook wel.

die bij wegwerkzaamheden en bij variabele snelheden(matrix) effe verteld dat ik het rustiger aan moet doen:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
is dat zo?

vertelt jouw navi je precies waar ze aan het lasercontroleren zijn in duitsland?

of waar een agent zich achter een boom heeft verstopt?

ik dacht dat we het over gewone wegen hadden ik wist dat er commentaar over zou komen .maar ik had niet anders verwacht je kan overal zout op leggen maar het is toch wel makkelijk als er een signal gegeven wordt en zeker op wegen waar je niet bekend ben en voor de rest er zijn mensen die geen gebruik van de techniek willen maken .die betalen schijnbaar liever :ja:{en voor je laser zijn er weer andere dingen in de handel }:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beste Chauffeurs,

Voorop gesteld ik ben geen vrachtwagenchauffeur,wel in het bezit van een groot rijbewijs.

Als lid van dit forum beperk ik me tot het lezen van de berichten over het wel en wee van de Jongens op de weg.

Van mij krijgt een vrachtwagen voorrang als het voor de chauffeur goed uitkomt, scheel wat schakelen. ik vindt het beroep van chauffeur mooi, en ook wel zwaar, als je hier de berichten leest.

Ik ga er van uit dat iedereen meerdere malen per dag wel eens een foutje maakt, wat betreft bellen, papieren bekijken, geen richting, iets te hardt, de wagen er voor pleuren, en nog wat van dat ongeregeld. Gewicht,afdekken van de lading, enz.enz.

Dit topic is geopend door iemand die fouten heeft gemaakt,(wie niet?)en die daarop vreselijk is afgestraft.

De reactie's die hier op volgende zijn onbegrijpenlijk, colega's onder elkaar die iemand uitmaken voor rotte vis, de verwensingen vliegen om de oren, alleen om dat Mr, Cobra te hard heeft gereden.

Kom mensen help elkaar, dat de naam van de doelgroep niet helamaal zuiver is komt niet door een paar kilometers te snel berg af in Duitsland, help elkaar daar waar mogelijk is en leg wel uit dat Mr. Cobra niet goed bezig is. Maar dat weet hij zelf alwel als de rekening binnen valt.

Als laatste wil ik graag iedereen mooie kilometers wensen, met de juiste snelheid, en alle wielen op de weg. het gaat jullie goed.

Hans C.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast rik bos
Het klopt En meestal komt het rijbewijs terug via Veendam

Veel staan er niet bij stil en denken dat ze in Nederland gewoon kunnen rijden

Huub

je hebt twee dingen inbeslag namen van het rijbewijs en inderdaad dan kom hij tegenwoordig gewoon bij de chauffeur thuis aangetekend en binnen tien dagen na dat de consult hem van de politie heeft onvangen.

je hebt ook een rijverbod waar de duitsers gul mee zijn hierbij behoud je het rijbewijs moet zich alleen melden bij de politie waar de boete is uitgeschreven.

dus b.v munchen moet je hem ook in munchen aanbieden voor het geldig maken van je rijverbod maar je rijbewijs mag je gewoon houden.

dus kun je gewoon blijven rijden maar niet in het land waar je het rijverbod hebt gekregen.

dus als hij een rijverbod krijgt zal hij toch naar het zuiden moeten om hem te laten registreren anders komt hij er nooit van af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nee freddie, maar hij vertelt me wel als ik te hard rijd.Ik kan hem zo instellen dat hij bij overschrijding van de max snelheid met bv 5 km/uur een pieptoon laat horen. Dat telt zowel op autowegen 90 provinciewegen 60 en dorpskernen 30 of 50 al naargelang, hij leest bij wijze van spreken de verkeersborden. Vraag me niet hoe maar t'is wel handig.

Dat heb ik ook in mijn DomDom, ik moet er wel bij zeggen dat ik 15% van de gevallen de snelheid niet klopt. Hij geeft b.v. 80 aan maar je mag er maar 60.

Dus nog altijd goed op verkeersborden letten. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ÃŒk heb onlangs een boete en rijverbod gekregen in Duitsland wegens te hard rijden.

De snelheidsoverschrijding (37km/h) was op de B25 bij Donauworth richting A7. De politie stond daar alleen vrachtwagens te flitsen onder aan de afdaling natuurlijk.

Dit was echter buiten de bebouwde kom.

Maar ik lees op internet dat een overschrijding van meer dan 30 km/h BINNEN de bebouwde kom een maand rijverbod kost.

Kan ik hier nog iets tegen doen?

gr

mickel goossens

Ik adviseer u om morgen even contact op te nemen met dhr. Claus Peters. Als u aan hem (of één van zijn collega's) uw verhaal voorlegt, dan weet u heel snel wat uw situatie is en wat voor u in uw situatie het beste is om te doen (of laten).

Hoewel ik daar absoluut geen aanleiding toe heb, adviseer ik u wel vooraf informatie in te winnen over eventuele kosten als u (samen met Peters) besluit te gaan procederen of als hij aanbiedt om het procesverbaal voor u op te gaan vragen. Nogmaals ...., ik heb van Peters in ruim 10 jaar nog nooit "slechte dingen" gehoord, ik weet alleen dat hij snel en kundig een advies wil geven. Het eerste (telefoon-)gesprek/advies kost u niets. Maar ik kan me voorstellen dat het niet uw dagelijks werk is om met advocatenkantoren om te gaan, vandaar toch de waarschuwing.

http://www.anwaltskanzlei-peters.de/NL/profil.htm

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb een navi maar die gebruik ik alleen als ik ergens de weg niet weet of naar een nieuw adres moet. Maar je mag in duitsland toch geen flitskast-waarschuwing hebben in je navi? Ik zal morgen eens instellen dat hij een signaal geeft als ik te hard rij maar dat zal niet vaak zijn.

Morgen eerst maar eens met de baas praten over de situatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden