[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ervaring opdoen met trekker oplegger


Dutchduck

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo,

Wie weet of er chauffeurs zijn die andere chauffeurs willen helpen met het opdoen van rijden met een trekker oplegger? en verder alles wat er bij komt kijken (zoals aan en afkoppelen).

Zelf ben ik bakwagenchauffeur (maar heb wel al jaren het CE rijbewijs, alleen nooit iets mee gedaan).

Ik wil het niet via een rijschool doen, want het is voor mij puur de uitdaging voor mijzelf. Het gaat mij niet er niet om dat ik dan op een trekker oplegger wil gaan rijden bij een werkgever.

Het is puur als overwinning op mezelf. Ik heb het al op diverse sites geprobeerd met deze vraag. Maar blijkbaar schrikt het mensen af omdat ik een lichte verstandelijke beperking heb.

Helaas denken veel mensen dan dat je niets kan, terwijl ik toch al jaren als fulltime bakwagenchauffer werk.

Ik hoop op positieve reakties........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet niet of er bij jou op het bedrijf trekker-oplegger combinaties zijn, en anders zou ik het bij een bedrijf in de buurt proberen, daarbij zit je natuurlijk ook met de verzekering officieel ben je dan nl niet verzekerd, omdat je geen rijbewijs hebt en ik denk niet dat een chauffeur het risico wilt gaat lopen. ( Al heb ik zelf het geluk dat ik van me pa+werkgever van me pa mag rijden, maar dit mag natuurlijk niet bij elk bedrijf, dit komt mede omdat zij weten dat ik het ´kan´.)

Daarbij is het misschien handig om te zeggen in welke plaats je woont.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet niet waar je voor rijdt?? Deze heeft neem ik aan geen trekker-oplegger??

Ik kan je niet daarin helpen, sorry.

Maar misschien dat je even iets meer over jezelf kunt vertellen (welke lichte verstandelijke beperking, en waar je woont)

Misschien kun je anders eens een bedrijf opbellen.

Succes in elk geval.

Ow, zie net dat kevin dit ook al gezegd heeft en Kevin hij heeft het CE rijbewijs WEL, maar nog niks mee gedaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ow, zie net dat kevin dit ook al gezegd heeft en Kevin hij heeft het CE rijbewijs WEL, maar nog niks mee gedaan

Hoho, nee ik ben 16 en heb nog geen CE :nee::nee: Mag alleen van me pa+werkgever met de wagens rijden (me pa rijdt trekker+oplegger, dus daar rijd ik dan mee als ik met me pa meegaat)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoho, nee ik ben 16 en heb nog geen CE :nee::nee: Mag alleen van me pa+werkgever met de wagens rijden (me pa rijdt trekker+oplegger, dus daar rijd ik dan mee als ik met me pa meegaat)

Ja oke, jij hebt nog geen rijbewijs, maar Dutchduck al wel;). Ik dacht dat je hem bedoelde met nog geen rijbewijs en de verzekering??

En ja als je een vader of goede kennis hebt in de transport zit je er vaak al wel zelf eerder achter het stuur.:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja oke, jij hebt nog geen rijbewijs, maar Dutchduck al wel;). Ik dacht dat je hem bedoelde met nog geen rijbewijs en de verzekering??

Sorry, heb het verkeerd gelezen, ik bedoelde hem ook, maar nu is er qua verzekering niks aan de hand..:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik weet niet of er bij jou op het bedrijf trekker-oplegger combinaties zijn, en anders zou ik het bij een bedrijf in de buurt proberen, daarbij zit je natuurlijk ook met de verzekering officieel ben je dan nl niet verzekerd, omdat je geen rijbewijs hebt en ik denk niet dat een chauffeur het risico wilt gaat lopen. ( Al heb ik zelf het geluk dat ik van me pa+werkgever van me pa mag rijden, maar dit mag natuurlijk niet bij elk bedrijf, dit komt mede omdat zij weten dat ik het ´kan´.)

Daarbij is het misschien handig om te zeggen in welke plaats je woont.

Dutsduck heeft C_E dus is hij wel verzekerd al zou het zijn eigen wa zijn voor de wet mag hij hier op rijden, maar hij is gewoon nieuwsgierig om er mee te rijden en wil dat graag ervaren zodat hij indien mogelijk over wil stappen naar een andere baast of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dutsduck heeft C_E dus is hij wel verzekerd al zou het zijn eigen wa zijn voor de wet mag hij hier op rijden, maar hij is gewoon nieuwsgierig om er mee te rijden en wil dat graag ervaren zodat hij indien mogelijk over wil stappen naar een andere baast of zo.

Ja had het verkeerd gelezen, sorry:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoho, nee ik ben 16 en heb nog geen CE :nee::nee: Mag alleen van me pa+werkgever met de wagens rijden (me pa rijdt trekker+oplegger, dus daar rijd ik dan mee als ik met me pa meegaat)

ik neem aan dat het op besloten terrein is als je rijdt .

vraag me wel af ,stel je rijdt op dat terrein een auto aan .

getuigen zeggen dus dat jij op dat moment achter het stuur zat .

ik denk dat de verzekering wel moelijk gaat doen ,en vraag mij af of jij dan wel verzekert ben .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik denk dat de verzekering wel moelijk gaat doen ,en vraag mij af of jij dan wel verzekert ben .

gr piet

als er wat fout gaat kan de verzekering wel eens behoorlijk moeilijk doen om dat je niet de vereiste bevoegdheid heb om het voertuig te besturen. dus wees voorzichtig hier mee.:ja:

Valt mee.

Op eigen (afgesloten) terrein worden door de wetgever geen eisen gesteld aan een bestuurder, .

Bij ons gebeurt het regelmatig dat er een "jonge jongen" dumperwerk doet met een vrachtwagen, op een van onze zandafgravingen.

navraag bij de verzekering heeft uitgewezen dat ze er niet blij mee zijn, maar dat ze er niks tegen kunnen doen omdat er juridisch geen bezwaar tegen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Valt mee.

Op eigen (afgesloten) terrein worden door de wetgever geen eisen gesteld aan een bestuurder, .

Bij ons gebeurt het regelmatig dat er een "jonge jongen" dumperwerk doet met een vrachtwagen, op een van onze zandafgravingen.

navraag bij de verzekering heeft uitgewezen dat ze er niet blij mee zijn, maar dat ze er niks tegen kunnen doen omdat er juridisch geen bezwaar tegen is.

ok weten we dat ook weer bedankt .

mag mijn kleinzoon nu bij achter het huis op de bakfiets beginnen.:D:D.maar die jonge jongen.

maar dat is op eigen terrein neem ik aan .maar wat ik begrijp uit kevin zijn posting doet hij dat ook op iemans ander terrein .moet die dan geen toestemmijng hebben van de eigenaar,gr piet

bewerkt door jemason
twee regels vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het kan zijn dat niet elke verzekering dat doet maar in de kleine letters kan soms wat anders staan en aangezien we zo langzamerhand wat meer Amerikaanse praktijken krijgen.

Als je rijd op een heftruck hoor je er een certificaat er voor te hebben net als het bedienen van hijskranen het is niet alleen de verzekering maar je hebt ook nog met de ARBO wet te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Navraag leert dat ik gewoon ben verzekerd via de wa verzekering. En het gaat mij alleen om de uitdaging om een klein beetje te weten wat het is om met een trekker oplegger te rijden.

Als een chauffeur mij die ervaring wil geven zou ik dat fantastisch vinden. Ook op een afgesloten terrein is prima (via een rijschool vindt ik te officieel, want het gaat mij puur om te weten wat het is)

Wat mijn licht verstandelijke beperking betreft, mijn iq is wat laag (heb wel de MAVO en rijbewijs BCDE en CCV-B behaald). Dus helemaal "gek" ben ik niet....:p

Groet, Dutchduck uit Leidschendam (ZH)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

oke scania 440,

toch bedankt voor het aanbod. Ik heb ook nog eens geinformeerd, mijn verzekering zegt dat het valt onder mijn eigen wa verzekering. Voor de zekerheid gaven ze het advies om voor een paar dagen een "stage contractje" te maken. Dan doen verzekeraars niet moeilijk meer.

Ik snap best dat dit voor veel eigen rijders en bedrijven veel gedoe is om dit voor iemand te doen, toch vindt ik het jammer, ik heb het al op meerdere sites geprobeerd met mijn vraag, ook heb ik bedrijven gebeld......

Ik hoop toch nog op een positieve reactie van iemand...............anders wordt het toch proberen bij een rijschool (alhoewel die ook niet zitten te wachten op iemand die alleen voor de fun een paar lessen wil)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dutchduck, er zijn ook werkgevers die je er in kunnen begeleiden als je nog geen oplegger-ervaring hebt. Ruim een half jaar geleden zat ik in hetzelfde schuitje als jij ongeveer: had ongeveer 3 jaar distri-ervaring op bakwagen en heb gewoon gesolliciteerd bij een bedrijf in mijn buurt met mijn CE op zak. Mijn rijschool adviseerde ook om van tevoren eens een rijles met trekker-oplegger te nemen, maar achteraf heb ik mij dat geld bespaard: kreeg een week inwerkperiode (samen met een andere chauffeur) met voornamelijk pendelwerk op het terrein en naar een aantal bedrijven in de buurt, ging prima. Na een week durfde ik het zelf wel aan, en natuurlijk loop je nog af en toe wel wat te kutten als het wat krapper wordt, maar je leert het toch alleen door het zelf te doen!

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien ff kijken op YouTube. Aankoppellen en afkoppellen.

Tis geen praktijk maar meestal is GOED kijken wat anderen doen ook best leerzaam!

Ik denk dat je het zelf moet doen om het te kunnen, daarbij wilt hij graag geholpen worden. Van alleen kijken leer je het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bedankt voor alle berichten.

Ik heb ondertussen contact gehad met een aantal rijscholen. Binnenkort ga ik 3 keer een halve dag rijden. Mijn werkgever (waar ik op een bakwagen rijd), betaalt de helft eraan mee....

Echt gaaf, en misschien toch wel handig om het via een rijschool te doen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bedankt voor alle berichten.

Ik heb ondertussen contact gehad met een aantal rijscholen. Binnenkort ga ik 3 keer een halve dag rijden. Mijn werkgever (waar ik op een bakwagen rijd), betaalt de helft eraan mee....

Echt gaaf, en misschien toch wel handig om het via een rijschool te doen....

Maar heeft je werkgever dan geen trekker/oplegger combinaties?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je zou eens moeten informeren bij een bedrijf dat veel rangeer werk heeft op eigen terrein.

En dan via een uitzendbureau daar gaan werken.

Dan doe je de meeste ervaring op.

Aan/af koppelen; achteruit rijden... afmetingen van de combinatie...

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden