[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nieuwe Mercedes Actros


Karel65

Recommended Posts

  • Forumlid
gewoon de luifel verbieden , per direct .

groot hok er op , klaar ....kan dat 2e bed ook standaard worden dan ? :D

Ik zeg: 1e zinnige posting van Alberto:ok:

Nee hoor, geintje. Waarschijnlijk wel de eerste waar ik t hardgrondig mee eens ben:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 403
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
Ik zeg: 1e zinnige posting van Alberto:ok:

Nee hoor, geintje. Waarschijnlijk wel de eerste waar ik t hardgrondig mee eens ben:ja:

Denk toch eens aan het millieu man!

Je verstookt veel meer diesel om die grote cabine in de winter warm te krijgen, en in de zomer om hem koud te krijgen! :(

Maar wel een met de stelling, dat dan weer wel! :ja:

:ja:

:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Denk toch eens aan het millieu man!

Je verstookt veel meer diesel om die grote cabine in de winter warm te krijgen, en in de zomer om hem koud te krijgen! :(

Ik denk dat Matthieu stiekem als die Koopmanauto's zit te tellen ... Iedere transporter per rit 1 auto minder als lading .... Dat zijn een heeeeeeleboel te vervoeren auto's die overblijven. Daar zal vast wel wat tussen zitten wat ook op een gele Mercedes-transporter past ...

Enig strategisch inzicht kan ik die man niet ontzeggen .. En hij weet 't nog op een onverdachte wijze te brengen ook.

:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk dat Matthieu stiekem als die Koopmanauto's zit te tellen ... Iedere transporter per rit 1 auto minder als lading .... Dat zijn een heeeeeeleboel te vervoeren auto's die overblijven. Daar zal vast wel wat tussen zitten wat ook op een gele Mercedes-transporter past ...

Enig strategisch inzicht kan ik die man niet ontzeggen .. En hij weet 't nog op een onverdachte wijze te brengen ook.

:p

Je hebt je niet goed ingelezen vrees ik Karel. Op de foto die Matthieu nog steeds heeft is geen luifel te bekennen en inmiddels heeft hij een auto met luifel.

Trouwens blijven er geen auto's over, de Litouwers nemen ze met alle plezier mee! Ik ben afgelopen week weer diverse Litouwers tegengekomen met Nederlandse Logixs auto's erop richting Italie ( Je weet wel, ANWB vervangend vervoer voor vakantiegangers..........)

Matthieu en z'n collega's willen geen buitenland meer rijden, dus moeten de Litouwers het maar doen. Dat er af en toe spullen uit auto's verdwijnen nemen we maar op de koop toe! ANWB moet toch wat voor z'n leden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als ze nou auto transporters verbieden.....:D

heel goed idee , doe mij 2500 in de maand , en druk er maar een verbod op .

word vast gezellig bij de importeurs en fabrieken met al die touringcars uit LT,en PL (nee geen NL touringcars natuurlijk , veel te duur ) vol mensen die hun auto komen halen

:D:D

@ zwarte schaap , eindelijk ... praat je nu weer tegen me als ik naast je sta te laden :D:D:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
gewoon de luifel verbieden , per direct .

groot hok er op , klaar ....kan dat 2e bed ook standaard worden dan ? :D

Heb ik ook altijd raar gevonden. Het komt omdat er geen regels zijn voor een minimale leefruimte voor de chauffeur. Maf eigenlijk.

Zijn ze daar op EU niveau niet mee bezig momenteel?

Voor het vervoer van dieren is er - terecht - wel regelgeving. Nu nog de bestuurder.

De arbo bemoeit zich normaliter overal tegenaan, maar dit zijn ze structureel vergeten.

Het is voor mij altijd reden geweest niet eens na te denken over autotransport - alhoewel het me werkinhoudelijk best leuk lijkt.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je hebt je niet goed ingelezen vrees ik Karel. Op de foto die Matthieu nog steeds heeft is geen luifel te bekennen en inmiddels heeft hij een auto met luifel.

Oké. Ik heb me inderdaad op een dwaalspoor laten brengen door de foto. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zo beter Karel?

Schaam jij je eigen weleens Matthieutje????:rolleyes: Dat is toch geen truck......:D:D, Parkeer je dat ding in de fietsen stalling, of hang je het aan een haakje in het trap portaal?

Die auto bovenop is twee keer zo groot................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Schaam jij je eigen weleens Matthieutje????:rolleyes: Dat is toch geen truck......:D:D, Parkeer je dat ding in de fietsen stalling, of hang je het aan een haakje in het trap portaal?

Die auto bovenop is twee keer zo groot................

Ja, hier kan ik me niet tegen verdedigen Ibo:confused: Maar hier in Nederland zeggen we: Het gaat niet om de grootte van je apparaat, t is maar net hoe je er mee omgaat:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
Heb ik ook altijd raar gevonden. Het komt omdat er geen regels zijn voor een minimale leefruimte voor de chauffeur. Maf eigenlijk.

Zijn ze daar op EU niveau niet mee bezig momenteel?

Voor het vervoer van dieren is er - terecht - wel regelgeving. Nu nog de bestuurder.

De arbo bemoeit zich normaliter overal tegenaan, maar dit zijn ze structureel vergeten.

Het is voor mij altijd reden geweest niet eens na te denken over autotransport - alhoewel het me werkinhoudelijk best leuk lijkt.

-

ik wil hier ff op inhaken.

ik heb de afgelopen week eens heel veel om me heen gekeken en vroeg me af ...wie heeft het nou beter chauffeurs of zigeuners.

zigeuners die zie je heel vaak op een kluitje in een weiland en dan eens hier en dan eens daar.

maar daar komen meteen verzorgende op af die die zigeuners van stroom voorzien zodat hun airco's of kachels weer werken.

er worden toiletten geplaatst en er wordt gezorgd voor vers water.

en dan staan er 400 meter verderop op een parking 60 vrachtwagens in de brandende zon hun verplichte pauze te maken bij vieze toiletten en geen extra voorzieningen die het een beetje aangenaam maken.

was zomaar een gedachte..........

en on topic......zelfs ik vindt de nieuwe wagen een uitdaging en ik heb sind's mijn daf periode ook ff een paar keer actros gereden en die viel me al niet tegen.

die nieuwe ziet er wel netjes uit en ik kijk alleen maar belangstellend naar de ruimte binnen.

daar heb je wat aan.

en zeker als je de hele familie vaak bij je hebt.

wat die autotransporters betreft...petje af dat jullie onder zo een luifel willen werken en dan nog niet claustrofobisch worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat die autotransporters betreft...petje af dat jullie onder zo een luifel willen werken en dan nog niet claustrofobisch worden.

dank namens de feest commissie :D

ach ik weet niet beter , nooit z'n hoge pet gehad

hoogste was een Eurotrotter :D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk dat het voordeel vooral bij de fabrikant ligt.

Het heeft dus vooral een verkoop-technische reden. Voor een bredere (of hogere) uitvoering dient altijd een onevenredige meerprijs te worden betaald. Of het nu gaat om een paar centimeter extra plaatstaal, plastic, binnenbekleding en enkele centimeters extra kabelboom, de meerprijs staat in geen enkele verhouding tot de gebruikte extra materialen t.o.v. de lagere of smallere varianten. De hogere of bredere uitvoeringen zijn daarmee ook de winstpakkers voor fabrikant/importeur.

Gewoon slimme verkoop-strategie.

Mensen allemaal niet waar! De smalle cabine komt niet tussen Axor en Actros. Axor is vervallen, en als alternatief op de MAN TGS, DAF CF, Renault Premium, Volvo FM13 en Scania P-cab komt er de mogelijkheid dat je voor binnenlands en grensoverschrijdend distributieverkeer een smallere cabine kunt kiezen.

Qua prijs zal het meevallen, daar er tussen de huidige Actros L cabine (normale slaapcabine) en de megaspace ook maar ca. 1.750,00 euro verschil zit. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toen ik de eerste foto's zag, heb ik me serieus afgevraagd, wanneer ze de fabriek in Wörth sluiten...

Het zal wel weer een kwestie van wennen zijn. Net als met de overgang van de SK naar de Actros.

Het interieur lijkt op de foto's wel in orde. Maar ik wil het eerste wel eens in de praktijk zien. Bovendien ben ik erg benieuwd of ze nu wel een fatsoenlijk onderbed leveren en niet weer die te groot uitgevallen plank om je spullen op te leggen, waar ze om een of andere reden een laag schuim opgeplakt hebben en een lap stof eromheen; 60cm.... 30 jaar geleden waren er al auto's met een breder bed!

Over de cabinebreedte kun je discussiëren.Bij ons zijn de actrossen breder, maar wel lager dan de TGS. Moet ik wel zeggen, dat ik bij de Preium minder moeite had met die smalle cabine, dan nu met de TGS.

Mensen, wij hebben als verkoper anderhalve week geleden in Duitsland gereden met zowel de huidige truck als de nieuwe truck. Neem van mij aan dat de huidige nog steeds "de" standaard is in truck wereld en dat de nieuwe de concurrent gewoon 5 jaar op achterstand zet. Materiaal keuze is te vergelijken met de MB personenauto's uit de E en S klasse. Logica voor de chauffeur, alles zit er op de plek waar je het verwacht. Ik denk dat onze werkplaats geen chauffeurs meer aan de telefoon krijgen (wat al bijna niet voor kwam) maar straks bellen boze chauffeursvrouwen dat hun man niet meer thuis komt.:rolleyes:

http://www.mercedes-benz.nl/content/netherlands/mpc/mpc_netherlands_website/nl/home_mpc/trucks_/home/long_distance/new_actros/brochure.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mensen, wij hebben als verkoper anderhalve week geleden in Duitsland gereden met zowel de huidige truck als de nieuwe truck. Neem van mij aan dat de huidige nog steeds "de" standaard is in truck wereld en dat de nieuwe de concurrent gewoon 5 jaar op achterstand zet. Materiaal keuze is te vergelijken met de MB personenauto's uit de E en S klasse. Logica voor de chauffeur, alles zit er op de plek waar je het verwacht. Ik denk dat onze werkplaats geen chauffeurs meer aan de telefoon krijgen (wat al bijna niet voor kwam) maar straks bellen boze chauffeursvrouwen dat hun man niet meer thuis komt.:rolleyes:

http://www.mercedes-benz.nl/content/netherlands/mpc/mpc_netherlands_website/nl/home_mpc/trucks_/home/long_distance/new_actros/brochure.html

Ow, verkoper:D:D:D:D:D:D:D:D:D. Komt er dan ook een nieuwe Atego,zag afgelopen vrijdag bij Boblingen een gecamoufleerde bakwagen in de file staan, zaten verdacht veel trekjes van de nieuwe Actros in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mensen, wij hebben als verkoper anderhalve week geleden in Duitsland gereden met zowel de huidige truck als de nieuwe truck. Neem van mij aan dat de huidige nog steeds "de" standaard is in truck wereld en dat de nieuwe de concurrent gewoon 5 jaar op achterstand zet. Materiaal keuze is te vergelijken met de MB personenauto's uit de E en S klasse. Logica voor de chauffeur, alles zit er op de plek waar je het verwacht. Ik denk dat onze werkplaats geen chauffeurs meer aan de telefoon krijgen (wat al bijna niet voor kwam) maar straks bellen boze chauffeursvrouwen dat hun man niet meer thuis komt.:rolleyes:

http://www.mercedes-benz.nl/content/netherlands/mpc/mpc_netherlands_website/nl/home_mpc/trucks_/home/long_distance/new_actros/brochure.html

Denk dat op dit moment toch de R-serie van Scania de standaard is op truck gebied. En ik ben geen fan van het merk by the way. Vond de 'oude' Actros best goed, maar nooit leading.

Dat heeft bijvoorbeeld - voor mij persoonlijk hè - te maken met de zit achter het stuur. Daar is Scania echt onverslaanbaar. Met name door de verstelling van het stuurwiel. Super gewoon.

Zie dat de nwe Actros dat ook niet heeft. De oude was daarin naar mijn idee al helemaal te beperkt.(zit te hoog, verstelling in hoek en hoogte te klein)

Reden voor mij om indertijd af te zien van een MB. Alhoewel ik écht niet denk dat het een verkeerde auto is.

Nee, ik wacht nog even af hoe volgend jaar de nwe FH er uit gaat zien - daar verwacht ik toch het nodige van. En het jaar daarna komt de nwe XF (waarschijnlijk een zeer grondig gefacelifte).

Maar voor alle auto's geldt: ik wil ze eerst in het echhie zien en erin rijden -voelen!! Pas dan kan ik echt m'n mening vormen.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Mensen allemaal niet waar! De smalle cabine komt niet tussen Axor en Actros. Axor is vervallen...

Zoiets heb ik inderdaad ook in Truckstar zien staan, goede keus:ja: Vorige week bij Trier een gecamoufleerde trekker met smalle cabine zien rijden: kreeg wel een Axor-visioen...

Qua prijs zal het meevallen, daar er tussen de huidige Actros L cabine (normale slaapcabine) en de megaspace ook maar ca. 1.750,00 euro verschil zit. :ja:

Om iets meer dan de helft van dat bedrag rijd ik nu een Mp3 (5 jaar lease) zonder standkachel:zegtniets:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mensen, wij hebben als verkoper anderhalve week geleden in Duitsland gereden met zowel de huidige truck als de nieuwe truck. Neem van mij aan dat de huidige nog steeds "de" standaard is in truck wereld en dat de nieuwe de concurrent gewoon 5 jaar op achterstand zet. Materiaal keuze is te vergelijken met de MB personenauto's uit de E en S klasse. Logica voor de chauffeur, alles zit er op de plek waar je het verwacht. Ik denk dat onze werkplaats geen chauffeurs meer aan de telefoon krijgen (wat al bijna niet voor kwam) maar straks bellen boze chauffeursvrouwen dat hun man niet meer thuis komt.:rolleyes:

Leuk, zo'n komisch bedoelde post:D

Ik rijd zelf nog wel graag met een Actros omdat ies simpelweg wat groter is dan een Daf CF. Maar in de Daf is alles net wat praktischer en degelijker. Geen storingen meer met de Actros? Een collega had een storing aan de bediening van de automaat met een auto van goed een jaar oud. Sterker: een andere collega heeft op dinsdag een nieuwe Actros gekregen, en die had vrijdag al de eerste storing. Waarom zou dat bij het nieuwe model zo anders zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Neem van mij aan dat de huidige nog steeds "de" standaard is in truck wereld en dat de nieuwe de concurrent gewoon 5 jaar op achterstand zet.

Daar zijn de meningen toch over verdeeld...

Ik heb meer het idee, dat mercedes de kopgroep in zicht heeft, maar er nog altijd niet bij zit. Wellicht dat ze er nu bij kunnen komen.

Logica in een benz...

Schakelaars zitten pas sinds de mp2 bij elkaar. Voorheen werden ze ergens verspreid over het dashboard weggezet. Bij de mp2 en mp3 zitten ze dan wel bij elkaar, maar nog steeds niet bij elke auto in dezelfde volgorde. Dus je bent nog steeds aan het zoeken.

Stuurverstelling; als ik het stuur prettig zet voor mij, dan kan ik nauwelijks nog wat aflezen op het dashboard. Snelheidsmeter en toerenteller vallen voor ruim de helft weg achter het stuur.

Over het ONDERbed wil ik niet meer hebben. Daarvan heb ik al geschreven, dat er 30 jaar geleden al auto's reden, met een breder bed dan de actros.

Versnellingsbak; de powershift is inderdaad beter dan de telligent. Maar ik dit is prul... bij het 1e stoplicht in z'n 5 wegtrekken, om 300m verder bij het volgende stoplicht hortend en stotend in z'n 2 weg te trekken. Bij de telligent moest je volgens de dealer een bekertje water over de computer gooien om 'm af te koelen, als ie 's vast liep.

Fenders omklappen; iedereen klapt 'm naar buiten. mercedes niet, die klapt 'm naar binnen, zodat je met name 's winters rechts helemaal smerig bent van het langs de fender lopen.

Motoren; trekken voor geen meter. Als ik bv bij Limburg-Lahn met een TGS360 gewoon een 600m uitloop op een actros mp2 360 in die klim...

Of met een Premium 300 in de 'sprint' van 0 naar 85 een mp2 360 compleet voor joker zet. Terwijl hij de powerknop heeft ingedrukt en ik niet boven de 1600tpm uitkom...

Twee jaar terug heb ik met een bijna nieuwe mp2 360 gereden en daar heb ik in 1 jaar meer ellende mee gehad, dan in de 7,5 jaar met m'n ouwe trouwe Renaultje.

DUS ALS ALLE ANDERE MERKEN ZICH MOETEN AANPASSEN AAN MERCEDES, DAN STOP IK ER VANDAAG NOG MEE...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast mebo 07
Ik denk dat onze werkplaats geen chauffeurs meer aan de telefoon krijgen (wat al bijna niet voor kwam)

Nee, dat heeft ook totaal geen zin,.............ze hebben nog geen ventieldop op voorraad!!:D

Ik vind de service bij MB bedroevend slecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat niet trekken zou zo maar eens over kunnen zijn met de nieuwe motoren. Misschien ook het hoge koffiemolen gehalte van het motorgeluid.

afgelopen week in Woerth geweest om te lossen en toen het geluk gehad om even een blik te mogen werpen in een nieuwe actros. Ik vind het echt een super gave wagen wat uiterlijk en interieur betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar zijn de meningen toch over verdeeld...

Ik heb meer het idee, dat mercedes de kopgroep in zicht heeft, maar er nog altijd niet bij zit. Wellicht dat ze er nu bij kunnen komen.

Logica in een benz...

Schakelaars zitten pas sinds de mp2 bij elkaar. Voorheen werden ze ergens verspreid over het dashboard weggezet. Bij de mp2 en mp3 zitten ze dan wel bij elkaar, maar nog steeds niet bij elke auto in dezelfde volgorde. Dus je bent nog steeds aan het zoeken.

Stuurverstelling; als ik het stuur prettig zet voor mij, dan kan ik nauwelijks nog wat aflezen op het dashboard. Snelheidsmeter en toerenteller vallen voor ruim de helft weg achter het stuur.

Over het ONDERbed wil ik niet meer hebben. Daarvan heb ik al geschreven, dat er 30 jaar geleden al auto's reden, met een breder bed dan de actros.

Versnellingsbak; de powershift is inderdaad beter dan de telligent. Maar ik dit is prul... bij het 1e stoplicht in z'n 5 wegtrekken, om 300m verder bij het volgende stoplicht hortend en stotend in z'n 2 weg te trekken. Bij de telligent moest je volgens de dealer een bekertje water over de computer gooien om 'm af te koelen, als ie 's vast liep.

Fenders omklappen; iedereen klapt 'm naar buiten. mercedes niet, die klapt 'm naar binnen, zodat je met name 's winters rechts helemaal smerig bent van het langs de fender lopen.

Motoren; trekken voor geen meter. Als ik bv bij Limburg-Lahn met een TGS360 gewoon een 600m uitloop op een actros mp2 360 in die klim...

Of met een Premium 300 in de 'sprint' van 0 naar 85 een mp2 360 compleet voor joker zet. Terwijl hij de powerknop heeft ingedrukt en ik niet boven de 1600tpm uitkom...

Twee jaar terug heb ik met een bijna nieuwe mp2 360 gereden en daar heb ik in 1 jaar meer ellende mee gehad, dan in de 7,5 jaar met m'n ouwe trouwe Renaultje.

DUS ALS ALLE ANDERE MERKEN ZICH MOETEN AANPASSEN AAN MERCEDES, DAN STOP IK ER VANDAAG NOG MEE...

sorry ben het met Paul eens . :D dingen zijn alleen goed in het remmen

ik heb bijvoorbeeld mijn onder bed laten verbreden , bijrijder stoel staat door deze actie 10 cm naar voor

waar door je niet meer normaal op de bijrijders kant kan zitten , tja een keuze ...

handrem ....zit op de plek waar ik de knie graag wil hebben

mercedes koploper .... nou nee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden