[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nieuwe Mercedes Actros


Karel65

Recommended Posts

  • Reacties 403
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

heb m inmiddels in 4 kleuren gespot.

de lichtblauwige die in de truckstar stond-> wat een gedrocht!

een donkerblauwe duitser -> een nog groter gedrocht.

een licht grijze en een donker grijze -> vooral de donker grijze was qua kleur erg geslaagd!

maar toch blijf ik m lelijk vinden:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet

Ik heb vorige week in de nieuwe big space gezeten. De zit en stuurversnelling zijn prima in orde. Vooral stoel ben ik kritisch op ivm hernia. Opvallend de grote spiegelbehuizing en inderdaad, de hoge plaatsing van de toegang tot de buitenvakken. Veel te hoog. Als je iets zoekt zou je het van binnenuit moeten doen. Dat kan bij beide vakken. Ook was er in de kasten geen ruimte voor een pling pling. Gewoonweg te laag. Netjes de koelkast en lade. Net als in de Daf 105. Ook heb je meer leefruimte dan in de Daf. Ik zou in eerste instantie geen nee zeggen tegen deze auto. Het was een demo van Ruttchen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vond hem in het begin ontiegelijk lelijk, maar heb m gister zien rijden MET zonnenklep, maar dan ziet ie er een stuk beter uit. Misschien als de wagen in bedrijfskleuren is dat hij er helemaal beter uitziet,maar het is denk ik een kwestie van wennen omdat het anders is dan de andere wagens...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hij staat daar nu helemaal in de kleuren.

En er zijn daar een paar fotoshop's tezien.

hmm dat veranderd de zaken toch wel aanzienlijk zeg.

die van breewel ziet er ERRG ERG strak uit zeg!

een aantal van de photoshops ook ja.

mooi spul zo!

ben trouwens nu wel benieuwd naar de auto van simon loos die volgens dat forum al rijd.

de laatste topliners/megaspaces zien er al zeer netjes uit dus heeft iemand daar toevallig al een foto van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
viel mij ook al op ja.

dan euh heb je maar aan 1 kant een tank. en een kleine want er moet ook nog ergens een tankje adblue

Moeten ook nog ergens een paar accu's neergepoot worden en eventueel een hydroliektank als je met een kipper gaat rijden. Blijft wel weinig ruimte over dan voor wat diesel:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Moeten ook nog ergens een paar accu's neergepoot worden en eventueel een hydroliektank als je met een kipper gaat rijden. Blijft wel weinig ruimte over dan voor wat diesel:ja:

haha die accu's kunnen achter tussen t chassis.. of links(of rechts) onder de cabine.

en die hydro tank zie je ook steeds vaker tegen de achterzijde van de cabine.

maar je ziet het inderdaad bij de loos bulker... die heeft de rechterkant vol met zijn compressor.

en links wss met een 80L adbleu tank en euhmz ja.. iets van diesel:D zou er een 800liter tank bijpassen?

is erg weinig voor int. rijdende auto;s...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
om te kijken of die starre as ook werkt ipv meesturende as.

Dat werkt best, ze rijden in Engeland immers al jaren met dergelijke goedkopere oplossingen (het scheelt zo een paar 1000 euro per auto).

Wel goed opletten bij nat wegdek en glibberig weer, vooral op rotondes etc. Bij kopse belading met veel druk op de schotel heeft zo'n trekker echt de neiging om "rechtdoor" te willen. Ik weet niet wat u gewend bent, maar als u op een normale gestuurde voorloper rijdt, zal dat verschil echt wel opvallen op sommige momenten. Dat is eigenlijk het enige.

zie je ook meteen dat er maar een klein diesel tankje onderzit en dat er dus elke dag getankt moet gaan worden ipv 1x in de week.....

Dat wordt gewoon steeds meer een probleem.

En nu ik de cabines steeds hoge geplaatst zie worden, vraag ik me af hoe lang het duurt dat we daar toch wat anders mee omgaan. Bijvoorbeeld om de ruimte achter het voorwiel en onder de cabinevloer (aan beide zijden van het chassis) op een iets andere manier te gaan benutten dan we nu gewend zijn. Door daar toch ruimte te gaan gebruiken (vrij te maken) voor appendages als accu's, (diesel-)tanks, etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
iepieleaks.nl

hier staat de 3 asser die vanuit engeland is gekomen om bij ons een dagje te draaien om te kijken of die starre as ook werkt ipv meesturende as.

zie je ook meteen dat er maar een klein diesel tankje onderzit en dat er dus elke dag getankt moet gaan worden ipv 1x in de week.....

je bedoelde de voorloper? is die niet meer gestuurd? dat vreet toch banden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En nu ik de cabines steeds hoge geplaatst zie worden, vraag ik me af hoe lang het duurt dat we daar toch wat anders mee omgaan. Bijvoorbeeld om de ruimte achter het voorwiel en onder de cabinevloer (aan beide zijden van het chassis) op een iets andere manier te gaan benutten dan we nu gewend zijn. Door daar toch ruimte te gaan gebruiken (vrij te maken) voor appendages als accu's, (diesel-)tanks, etc.

Heel simpel.

Dat bed kan wel een stuk kleiner. Die auto is bedoeld om mee te rijden, en niet om stil te staan. :D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik weet niet wat u gewend bent' date=' maar als [b']u[/b] op een normale gestuurde voorloper rijdt, zal dat verschil echt wel opvallen op sommige momenten. Dat is eigenlijk het enige.

Zeg maar gewoon je, jij en jou anders voel ik met me 27 jaar zo oud....:angel:

je bedoelde de voorloper? is die niet meer gestuurd? dat vreet toch banden?

Een normale starre as vreet idd banden maar bij deze versie wordt het gewicht van de voorloper meer naar de aandrijf-as gebracht om zo die slijtage tegen te gaan.....

raar maar waar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heel simpel.

Dat bed kan wel een stuk kleiner. Die auto is bedoeld om mee te rijden, en niet om stil te staan. :D:D:D

Haha .., om te beginnen net als "vroeger" de accu's weer in de cabine.

Onder de stoel bijvoorbeeld, blijven ze ook beter op temperatuur en geven meer "power". Een stuk of 5 jerrycans met diesel onder het bed. Niet zeuren ..., rijden !! :D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden