[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nieuwe Mercedes Actros


Karel65

Recommended Posts

  • Reacties 403
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
Mensen die Volvo rijden moeten het al jaren met een bed van 70 cm doen en daar hoor je niemand over........

Dat bed is toch prima?

Heb er zelf geen enkel probleem mee.

Meer is mss fijner. Verwacht dat de nwe FH dat trouwens wel zal hebben - breder bed.

Alle kritiek die er nu is, zal bij die auto wel opgelost worden. Kan me niet voorstellen dat ze bij Volvo wat dat betreft zitten te suffen.

Maar ondanks dat: mijn FH gaat nog lang niet weg.:ok:

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter

Ik heb er vroeger wel mee gereden, 10 dagen lang..........................genoeg om nog af en toe gillend wakker te worden

liever een platte fm dan zoiets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mensen die Volvo rijden moeten het al jaren met een bed van 70 cm doen en daar hoor je niemand over........
Dat bed is toch prima?

Heb er zelf geen enkel probleem mee.

Meer is mss fijner. Verwacht dat de nwe FH dat trouwens wel zal hebben - breder bed.

Alle kritiek die er nu is, zal bij die auto wel opgelost worden. Kan me niet voorstellen dat ze bij Volvo wat dat betreft zitten te suffen.

Maar ondanks dat: mijn FH gaat nog lang niet weg.:ok:

-

Daarom wil ik ook geen Volvo rijden. Dat bed is al 15 jaar waardeloos en er is nog geen verbetering aangebracht.

Dan toch maar die witte sokken dragen :p:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter

En waarom dan??

En hoelang is vroeger.

Dat was de actros 1 ......het is geen auto.en nee niet zeggen .....:D

als ik de motor hoor lopen van die Daimler is genoeg

het blijft een Duits fahrzeug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
Daarom wil ik ook geen Volvo rijden. Dat bed is al 15 jaar waardeloos en er is nog geen verbetering aangebracht.

Dan toch maar die witte sokken dragen :p:D

Je rijdt er toch mee.of lig je op bed te sturen.?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ow, verkoper:D:D:D:D:D:D:D:D:D. Komt er dan ook een nieuwe Atego,zag afgelopen vrijdag bij Boblingen een gecamoufleerde bakwagen in de file staan, zaten verdacht veel trekjes van de nieuwe Actros in

Dat klopt inderdaad, volgend jaar komen de 10 liter motoren op de markt. En die zijn dan voor o.a. de opvolger van de Atego bedoelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Denk dat op dit moment toch de R-serie van Scania de standaard is op truck gebied. En ik ben geen fan van het merk by the way. Vond de 'oude' Actros best goed, maar nooit leading.

Dat heeft bijvoorbeeld - voor mij persoonlijk hè - te maken met de zit achter het stuur. Daar is Scania echt onverslaanbaar. Met name door de verstelling van het stuurwiel. Super gewoon.

Zie dat de nwe Actros dat ook niet heeft. De oude was daarin naar mijn idee al helemaal te beperkt.(zit te hoog, verstelling in hoek en hoogte te klein)

Reden voor mij om indertijd af te zien van een MB. Alhoewel ik écht niet denk dat het een verkeerde auto is.

Nee, ik wacht nog even af hoe volgend jaar de nwe FH er uit gaat zien - daar verwacht ik toch het nodige van. En het jaar daarna komt de nwe XF (waarschijnlijk een zeer grondig gefacelifte).

Maar voor alle auto's geldt: ik wil ze eerst in het echhie zien en erin rijden -voelen!! Pas dan kan ik echt m'n mening vormen.

-

Altijd verstandig om je mening te vormen achter het stuur. Het stuur is nu inderdaad enorm ver vertselbaar in vergelijking met de huidige Actros. JWZ ik zou je rustig willen uitnodigen om na de auto te hebben gevoelt je eerlijke mening te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar zijn de meningen toch over verdeeld...

Ik heb meer het idee, dat mercedes de kopgroep in zicht heeft, maar er nog altijd niet bij zit. Wellicht dat ze er nu bij kunnen komen.

Logica in een benz...

Schakelaars zitten pas sinds de mp2 bij elkaar. Voorheen werden ze ergens verspreid over het dashboard weggezet. Bij de mp2 en mp3 zitten ze dan wel bij elkaar, maar nog steeds niet bij elke auto in dezelfde volgorde. Dus je bent nog steeds aan het zoeken.

Stuurverstelling; als ik het stuur prettig zet voor mij, dan kan ik nauwelijks nog wat aflezen op het dashboard. Snelheidsmeter en toerenteller vallen voor ruim de helft weg achter het stuur.

Over het ONDERbed wil ik niet meer hebben. Daarvan heb ik al geschreven, dat er 30 jaar geleden al auto's reden, met een breder bed dan de actros.

Versnellingsbak; de powershift is inderdaad beter dan de telligent. Maar ik dit is prul... bij het 1e stoplicht in z'n 5 wegtrekken, om 300m verder bij het volgende stoplicht hortend en stotend in z'n 2 weg te trekken. Bij de telligent moest je volgens de dealer een bekertje water over de computer gooien om 'm af te koelen, als ie 's vast liep.

Fenders omklappen; iedereen klapt 'm naar buiten. mercedes niet, die klapt 'm naar binnen, zodat je met name 's winters rechts helemaal smerig bent van het langs de fender lopen.

Motoren; trekken voor geen meter. Als ik bv bij Limburg-Lahn met een TGS360 gewoon een 600m uitloop op een actros mp2 360 in die klim...

Of met een Premium 300 in de 'sprint' van 0 naar 85 een mp2 360 compleet voor joker zet. Terwijl hij de powerknop heeft ingedrukt en ik niet boven de 1600tpm uitkom...

Twee jaar terug heb ik met een bijna nieuwe mp2 360 gereden en daar heb ik in 1 jaar meer ellende mee gehad, dan in de 7,5 jaar met m'n ouwe trouwe Renaultje.

DUS ALS ALLE ANDERE MERKEN ZICH MOETEN AANPASSEN AAN MERCEDES, DAN STOP IK ER VANDAAG NOG MEE...

Paul Scania had met de introductie van de 4 serie een schijtbak op de markt gezet, DAF heeft nog steeds geen goede automaat voor wat betreft rangeren.

Mercedes is in 1996 duidelijk met een auto op de markt gekomen die niet voldeed. Veel storingen had. Maar er is niemand ooit die 1 miljard ontwikkelingskosten heeft gestoken in een nieuwe truck. Niemand heeft ooit in het voortraject 20 miljoen kilometers gereden met 150 auto's gedurende 4 jaar. Dan mag jij Paultje rustig in een DAF gaan rijden met zijn polyester dak. DAF met zijn hard plastic dasboard is een cabine die al sinds 1985 bestaat. Hoe makkelijk. Dat Amerikaanse Paccard vind Europa blijkbaar niet belangrijk. Maar Paul je kan altijd eens verdiepen in een Mercedes. Mocht je baas jou dan als kwaliteitschauffeur zien dan kan je altijd nog eens een keertje een Mercedes poetsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar er is niemand ooit die 1 miljard ontwikkelingskosten heeft gestoken in een nieuwe truck. Niemand heeft ooit in het voortraject 20 miljoen kilometers gereden met 150 auto's gedurende 4 jaar.

Inderdaad, Mercedes moest van zeer, zeer ver komen om weer een beetje aansluiting te vinden bij de markt. Ik vraag me af of dat miljard wel genoeg is.

Dat daar een voortraject van 4 jaar en 20 miljoen kilometers nodig is, dat zegt eigenlijk al meer dan genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Inderdaad, Mercedes moest van zeer, zeer ver komen om weer een beetje aansluiting te vinden bij de markt. Ik vraag me af of dat miljard wel genoeg is.

Dat daar een voortraject van 4 jaar en 20 miljoen kilometers nodig is, dat zegt eigenlijk al meer dan genoeg.

Karel, Mercedes heeft tenminste geleerd van haar fouten en zal deze blunder niet meer maken.

Maar kan jij je nog herinneren dat de Scania in de 4 serie vanaf 1996 zoveel problemen had met ingebouwde koppelbekrachtiger, ventielen die bij -/- 5 graden bevroren?

Volvo heeft nu met de automaat (bijna standaard) bij 500.000 km problemen. Vraag het maar eens aan een wagenpark met Volvo's.

Even terugkomen op de trekkracht van de Actros. De nieuwe heeft meer koppel dan zijn concurrent en daarop ook nog eens 200 Nm meer in de 12e versnelling.

Wie doet dat na? Een klant van mij zei eens dat een Volvo voor homo's is i.v.m. de compactheid van zijn cabine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar kan jij je nog herinneren dat de Scania in de 4 serie vanaf 1996 zoveel problemen had met ingebouwde koppelbekrachtiger, ventielen die bij -/- 5 graden bevroren?

Ja, en telkens keurig opgelost door het dealerapparaat door geheel Europa. Ze wisten van die problemen en stonden dag en nacht voor de chauffeur klaar.

Ze hadden in ieder geval de benodigde onderdelen op voorraad.

Volvo heeft nu met de automaat (bijna standaard) bij 500.000 km problemen. Vraag het maar eens aan een wagenpark met Volvo's.

Absolute onzin!

Ik kan me ook niet bedenken waar u dat vandaan haalt.

Even terugkomen op de trekkracht van de Actros. De nieuwe heeft meer koppel dan zijn concurrent en daarop ook nog eens 200 Nm meer in de 12e versnelling.

Wie doet dat na?

Zet er een handgeschakelde bak achter met wat minder electronica die de kracht terugregelt en we praten verder ..... :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden