[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nieuwe Mercedes Actros


Karel65

Recommended Posts

  • Forumlid
Ja, en telkens keurig opgelost door het dealerapparaat door geheel Europa. Ze wisten van die problemen en stonden dag en nacht voor de chauffeur klaar.

Ze hadden in ieder geval de benodigde onderdelen op voorraad.

Absolute onzin!

Ik kan me ook niet bedenken waar u dat vandaan haalt.

Zet er een handgeschakelde bak achter met wat minder electronica die de kracht terugregelt en we praten verder ..... :p

Karel, ik denk je niet weet waar je over praat. Maar ik nodig je ten alle tijde uit om een Mercedes te bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 403
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

Overigens wordt ik zeer achterdochtig als "verkopers" de mensen die (mogelijk) in de toekomst met hun produkt op pad worden gestuurd kleinerend gaan aanspreken (Paultje).

De achterdocht neemt toe als het dan ook nog nodig blijkt om negatieve zaken van collega-merken te gebruiken om het eigen merk proberen te slijten.

Wel leuk om in discussie te gaan ... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Overigens wordt ik zeer achterdochtig als "verkopers" de mensen die (mogelijk) in de toekomst met hun produkt op pad worden gestuurd kleinerend gaan aanspreken (Paultje).

De achterdocht neemt toe als het dan ook nog nodig blijkt om negatieve zaken van collega-merken te gebruiken om het eigen merk proberen te slijten.

Wel leuk om in discussie te gaan ...

:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Paul Scania had met de introductie van de 4 serie een schijtbak op de markt gezet, DAF heeft nog steeds geen goede automaat voor wat betreft rangeren.

Mercedes is in 1996 duidelijk met een auto op de markt gekomen die niet voldeed. Veel storingen had. Maar er is niemand ooit die 1 miljard ontwikkelingskosten heeft gestoken in een nieuwe truck. Niemand heeft ooit in het voortraject 20 miljoen kilometers gereden met 150 auto's gedurende 4 jaar. Dan mag jij Paultje rustig in een DAF gaan rijden met zijn polyester dak. DAF met zijn hard plastic dasboard is een cabine die al sinds 1985 bestaat. Hoe makkelijk. Dat Amerikaanse Paccard vind Europa blijkbaar niet belangrijk. Maar Paul je kan altijd eens verdiepen in een Mercedes. Mocht je baas jou dan als kwaliteitschauffeur zien dan kan je altijd nog eens een keertje een Mercedes poetsen.

Freightliner... zegd je dat iets?

Dat is het minste van t minste hier, goedkope rotzooi. Dash valt uit elkaar voordat t de fabriek verlaat.

Detroit motoren zijn in 1 ding betrouwbaar, ze gaan nooit lang mee....

Allemaal mercedes zooi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mensen, wij hebben als verkoper anderhalve week geleden in Duitsland gereden met zowel de huidige truck als de nieuwe truck. Neem van mij aan dat de huidige nog steeds "de" standaard is in truck wereld en dat de nieuwe de concurrent gewoon 5 jaar op achterstand zet. Materiaal keuze is te vergelijken met de MB personenauto's uit de E en S klasse. Logica voor de chauffeur, alles zit er op de plek waar je het verwacht. Ik denk dat onze werkplaats geen chauffeurs meer aan de telefoon krijgen (wat al bijna niet voor kwam) maar straks bellen boze chauffeursvrouwen dat hun man niet meer thuis komt.:rolleyes:

http://www.mercedes-benz.nl/content/netherlands/mpc/mpc_netherlands_website/nl/home_mpc/trucks_/home/long_distance/new_actros/brochure.html

Dat mag ik dan hopen voor je als mercedes dealer dat de nieuwe actros de andere merken ver voor uit is maar dat lijkt mij iets te voorbarig. Als er 1 auto is die er naar mijn idee z'n tijd ver vooruit was, is het de xf 105. Met nieuwe testen komt deze er toch nog steeds als eerste uit. En ik durf het wel aan dat mercedes met deze auto niet op 1 staat. Niet dat ik mercedes niet mag, maar meer vanwege het feit dat mensen liever daf volvo of scania kiezen lijtk het mij sterk dat ze met deze auto opeens naar 1 gaan. En mocht het wel lukken dan komt de concurentie over 2 met een auto die weer verder is dan de mercedes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heb met alle grote merken gereden en ze doen bijna niet voor elkaar onder.

wat je overhoud zijn details, bij de ene is dit weer beter en bij de andere dat weer beter.

Ik heb dan niet met alle merken gereden, maar ik ben het wel met u eens.

Voor chauffeurs zal het vooral het gevoel zijn wat ze bij een bepaalde auto of een bepaald merk hebben. Ik denk dat voor het overige de verschillende merken weinig voor elkaar onder doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En waarom dan??

En hoelang is vroeger.

Dat was de actros 1 ......het is geen auto.en nee niet zeggen .....:D

als ik de motor hoor lopen van die Daimler is genoeg

het blijft een Duits fahrzeug.

Nog steeds geen antwoord.

Waarom? kom eens met feiten.

waar slaat die opmerking op, het blijft een duits fahrzeug, wat is er mis met duitse degelijkheid.

zal mij benieuwen wat je personenauto is, toevallig ook een duitse auto?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Actros-fan. Blijkbaar heb je problemen met lezen. Om te beginnen heb ik op geen enkele manier gerefereerd aan DAF, danwel de merknaam gebruikt.

Daarbij moet zowel jij, als je maatjes en al die schamia-fan's eens leren, dat smaken verschillen. Je hebt zelfs mensen zonder smaak...

Ik som de problemen op, waar ik tegenaan loop bij mercedes. Daarmee suggereer ik op geen enkele wijze, dat andere merken geen tekortkomingen hebben. Behalve Volvo heb ik alle merken al gehad.

Twee jaar terug bij depotrans /cargo heb ik het er ook met de wagenparkbeheerder over gehad. Ik hoef geen Scania V8, of een FH Globetrotter XL met 700pk, of een SuperspaceCab met een hoop lampen en toeters. Ik hoef niet eens een verhoogd dak, laat staan een nieuwe auto. Ik wil een auto, waar ik met plezier instap en dat is bij de actros niet het geval.

Ik schrijf over mijn ervaringen tot nog toe met mercedes (NG, SK, actros mp1, mp2 en mp3). Op basis daarvan zeg ik dat er nog een hoop te verbeteren valt. Mijn vader heeft ook 40 jaar gereden en ook met mercedes vanaf een LP tot aan de actros mp2. Zijn verhaal: De LP was goed, met de NG /SK gingen ze volledig de mist in. Met de actros gaat het wel weer de goeie kant op, maar ze zijn er nog lang niet.

Ik weet dat de lijnmotoren uit de axor beter aan het gas hangen dan de V6. Dus wellicht dat dit bij de nieuwe actros ook is, dat houdt dus ook in, dat ie beter moet reageren op het gaspedaal.

Bij ons hebben ze bv een actros mp1 1835 gehad. Auto trok niet, dus op de rollenbank. Motor levert 300pk, waarvan er 240 overblijven op de achterwielen. Of een mp2 1832, waarvan de motor 315pk levert en er 260 overblijven achter...:zegtniets:

Over het terugschakelen: ik rijd nu ook automaat (ZF AStronic) en ik heb 'm vanaf dag 1 laten klimmen zonder in te grijpen. De 1e keer zit je inderdaad te kijken naar de toerenteller van "schakel nou!" en dat doet ie pas bij 1200tpm. Maar hij pakt wel goed op, dus dat laten loeien hoeft niet.:ok:

Dus in plaats van telkens andere merken af te gaan lopen kraken, of roepen, dat mensen niet weten waar ze over praten. Kun je ook de kritiek meenemen en aankaarten in Wörth op de ontwikkelingafdeling. Dat heeft DAF indertijd wel gedaan bij de ontwikkeling van de 95. Dan komt er wellicht nog eens een auto van de band rollen, waar de chauffeur ook blij van wordt.

@Rubberduck: Ik rij zweeds privé:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Denk, wel, weet zeker, dat Actros fan klanten weg jaagt.:ja: Als je de concurentie zwart moet maken terwijl iedereen weet dat die goede wagens bouwt, wat vertelt hij dan eigenlijk? Leugens?:ja:

Hij heeft nog een zeer lange weg te gaan als verkopertje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb vroeger gelest op een Mercedes 1416 en kocht voor eigen gebruik een Daf a 1100 da (of te wel de elleboogbreker zo als ze hem ook wel noemden) deze trucks waren wat tonnage betreft gelijk maar de Mercedes had 40 a 50 pk meer en was 14 jaar jonger maar om mee te rijden nou 100 x liever die oude Daf zeker op de lange afstand.

Rij tegenwoordig met regel maat nieuwe trucks en kan je wel vertellen dat de ster occasion zo als ik hem ook wel noem wat favoriet betreft niet bij de eerst 4 zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zal idd wel marketing zijn. In de praktijk maakt dat verschil geen fluit uit.

Je komt met een CF echt niet verder dan met een XF. Ik bedoel: dat ene dock. Zo van: met een Cf redt je het nét, maar een XF is te breed. Da's onzin.

Concluderend: de lat is door MB weer een beetje hoger gelegd. DAF en Volvo kunnen aan de bak.

-

ben het met je eerste punt niet helemaal eens tuurlijk kun je even ver komen, maar als je nu alle cf-chauffeurs een xf geeft liggen er binnen kort heel wat opstappen op straat en rijden er heel wat met een kromme bumper.

De smaller of lagere cabine geeft dat je meer overzicht hebt, heb alleen nooit begrepen waarom DAF de enige is die een smaller bumper en opstap gebruikt.

Vind het zijaanzicht van de nieuwe MB heel mooi geworden, de voorkant is nog ff wennen maar wel vernieuwend. Interieur is ook mooi geworden. Gelukkig verdwijnt de AXOR van de weg.

De lat voor de concurrenten ligt idd weer een beetje hoger. Maar liever een ster.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Maar liever een ster.......

Die ster zit met één boutje vast:ja: Als dat alles is wat je doen moet is er prima mee te werken!

Maar wat al eerder is gezegd: stap er eens in, doe er een week je eigen werk mee, en dan kun je pas eerlijk een nieuw model beoordelen.

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Actros-fan. Blijkbaar heb je problemen met lezen. Om te beginnen heb ik op geen enkele manier gerefereerd aan DAF, danwel de merknaam gebruikt.

Daarbij moet zowel jij, als je maatjes en al die schamia-fan's eens leren, dat smaken verschillen. Je hebt zelfs mensen zonder smaak...

Ik som de problemen op, waar ik tegenaan loop bij mercedes. Daarmee suggereer ik op geen enkele wijze, dat andere merken geen tekortkomingen hebben. Behalve Volvo heb ik alle merken al gehad.

Twee jaar terug bij depotrans /cargo heb ik het er ook met de wagenparkbeheerder over gehad. Ik hoef geen Scania V8, of een FH Globetrotter XL met 700pk, of een SuperspaceCab met een hoop lampen en toeters. Ik hoef niet eens een verhoogd dak, laat staan een nieuwe auto. Ik wil een auto, waar ik met plezier instap en dat is bij de actros niet het geval.

Ik schrijf over mijn ervaringen tot nog toe met mercedes (NG, SK, actros mp1, mp2 en mp3). Op basis daarvan zeg ik dat er nog een hoop te verbeteren valt. Mijn vader heeft ook 40 jaar gereden en ook met mercedes vanaf een LP tot aan de actros mp2. Zijn verhaal: De LP was goed, met de NG /SK gingen ze volledig de mist in. Met de actros gaat het wel weer de goeie kant op, maar ze zijn er nog lang niet.

Ik weet dat de lijnmotoren uit de axor beter aan het gas hangen dan de V6. Dus wellicht dat dit bij de nieuwe actros ook is, dat houdt dus ook in, dat ie beter moet reageren op het gaspedaal.

Bij ons hebben ze bv een actros mp1 1835 gehad. Auto trok niet, dus op de rollenbank. Motor levert 300pk, waarvan er 240 overblijven op de achterwielen. Of een mp2 1832, waarvan de motor 315pk levert en er 260 overblijven achter...:zegtniets:

Over het terugschakelen: ik rijd nu ook automaat (ZF AStronic) en ik heb 'm vanaf dag 1 laten klimmen zonder in te grijpen. De 1e keer zit je inderdaad te kijken naar de toerenteller van "schakel nou!" en dat doet ie pas bij 1200tpm. Maar hij pakt wel goed op, dus dat laten loeien hoeft niet.:ok:

Dus in plaats van telkens andere merken af te gaan lopen kraken, of roepen, dat mensen niet weten waar ze over praten. Kun je ook de kritiek meenemen en aankaarten in Wörth op de ontwikkelingafdeling. Dat heeft DAF indertijd wel gedaan bij de ontwikkeling van de 95. Dan komt er wellicht nog eens een auto van de band rollen, waar de chauffeur ook blij van wordt.

@Rubberduck: Ik rij zweeds privé:D

tja ben het weer met Paultje eens :D

ik heb ook 660,000 km er op zitten met een apetrots

na 50.000 km moest er al een dubbele koppeling in , en na 400.000 km weer een nieuwe set

er gaan dingen stuk die ik in 3 jaar Renault nog niet heb beleeft met een renault die al 1.000.000 km had gelopen toen ik hem kreeg ;)

ding trekt voor geen meter , ik dach tjippie een 2541 .. deze gaat de klinkers er uit trekken ....

nou nee . een beladen stenen auto trekt mijn mercedes die leeg is compleet zoek

persoonlijk denk ik ook dat meneer actros fan , maar eens de dingen mee moet nemen naar duitsland

en ze daar wakker schudden .. ze staan niet op nummer 1

maar naar mijn idee na DAF , VOLVO , SCANIA, en MAN op nummer ....5 ...werk aan de winkel

lijkt me actros fan ...

Tips :

stuur verstelling van Scania

onderbed van DAF

veiligheid van Volvo

kom je al een heel stuk in de goeie richting

o ja , neem eens wat aan van de mens die er elke dag mee werkt ...de CHAUFFEUR ....en neem dat mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nooit naar het getal op de zijkant van een mercedes kijken. Kijken naar het koppel en dan zul je zien dat bijvoorbeeld een volvo met 400 pk een veel hoger koppel heeft dan een MB met zogenaamd 400 pk. En als ik dan kijk naar deze pagina http://www.mercedes-benz.nl/content/netherlands/mpc/mpc_netherlands_website/nl/home_mpc/trucks_/home/long_distance/new_actros/technical_data/engine.html

dan zie je dat het koppel van de nieuwe motoren een stuk hoger ligt dan bij de oude motoren.

Trouwens op die site zie je ze ook met een zwarte gril afgebeeld. Dat vind ik net even mooier dan met een in kleur gespoten gril.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
tja ben het weer met Paultje eens :D

Tips :

stuur verstelling van Scania

onderbed van DAF

veiligheid van Volvo

Of zoals een collega bij een bedrijf ooit zei:"De ideale auto is een auto met de cabine van Daf, de trekkracht van een Scania en de automaat van Volvo."

Wat Renault betreft heb ik volstrekt andere ervaringen, al was dat bij een Renault Master.

Wat ik wel hoop is dat ze de vergrendeling voor de gordel op een andere plak hebben gezet. In de oude Actros drukte dat ding altijd in mijn been.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nooit naar het getal op de zijkant van een mercedes kijken. Kijken naar het koppel en dan zul je zien dat bijvoorbeeld een volvo met 400 pk een veel hoger koppel heeft dan een MB met zogenaamd 400 pk. En als ik dan kijk naar deze pagina http://www.mercedes-benz.nl/content/netherlands/mpc/mpc_netherlands_website/nl/home_mpc/trucks_/home/long_distance/new_actros/technical_data/engine.html

dan zie je dat het koppel van de nieuwe motoren een stuk hoger ligt dan bij de oude motoren.

Trouwens op die site zie je ze ook met een zwarte gril afgebeeld. Dat vind ik net even mooier dan met een in kleur gespoten gril.

Er komen ook andere motoren in. Geen V6 en V8 meer maar gewoon 6 in lijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volvo heeft nu met de automaat (bijna standaard) bij 500.000 km problemen. Vraag het maar eens aan een wagenpark met Volvo's.

Ja, bij het bedrijf waar me pa werkt is een groot gedeelte VOLVO(FH,FM,FE,FL) de FE en de FL hebben bij het bedrijf dan nog geen automaat, maar de rest wel. De oude FM van me pa(bj 2006), waar hij vorige week een nieuwe FM voor heeft gekregen, had rond de 600.000 gereden , nog nooit problemen met die wagen gehad. Dat is hetzelfde als met de andere wagens (van VOLVO), nog nooit problemen met de automaat gehad...

Eerlijk is eerlijk, er rijdt een MB Actros, dat is wel een van de zuinigere auto´s, heb het er vandaag toevallig nog met de planner over gehad. Verder vind ik nieuwe Actros van binnen een hartstikke mooie wagen waar je denk ik absoluut niet mee gestrafd word, maar die buitenkant, nee, dat vind er niet uitzien, daarin vond ik de vorige mooier...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
tja ben het weer met Paultje eens

Doe eens niet zo misselijk, Alberto. Kijk, dat ventje van de neckermann weet niet tegen wie ie het heeft, jij wel....;)

Maakt niet meer uit. Ibo heeft 'm toch al weggejaagd. 'Wij' hebben 't alleen over het product wat ie probeert te slijten, hij gaat 't op de man spelen.:angel: Of zou ie toch naar Wörth zijn, om ze daar dit topic te laten lezen?

Uitgaand van de foto's die ik tot nu toe gezien heb; zeg ik lelijk van buiten, van binnen ziet het best goed uit. Maar ik wil het eerst met eigen ogen zien, maar vanwege mijn ervaringen blijf ik sceptisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

EErlijk gezegd vind ik het er zeer scherp uit zien, en kraak echt Mercedes niet af. Die zijn niet groot geworden door rotzooi te maken.

Maar hij verdiende het om even op de plaats gezet te worden.

Misschien leest zijn baas hier ook mee en heeft hem maar weer terug gezet naar zijn oorspronkelijke functie, de toiletten schoon maken.

Oh, en daar is ook niks verkeerd mee, respect voor hen die dat doen.. Hij was gewoon een eikel en jullie zetten hem op zijn plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
EErlijk gezegd vind ik het er zeer scherp uit zien, en kraak echt Mercedes niet af. Die zijn niet groot geworden door rotzooi te maken.

Maar hij verdiende het om even op de plaats gezet te worden.

Misschien leest zijn baas hier ook mee en heeft hem maar weer terug gezet naar zijn oorspronkelijke functie, de toiletten schoon maken.

Oh, en daar is ook niks verkeerd mee, respect voor hen die dat doen.. Hij was gewoon een eikel en jullie zetten hem op zijn plaats.

Kwam toch ook wel een beetje door Paul zn avatar, als ik de cabine zie op die foto en dan een inbeelding moet maken wie daar mee rijdt, dan denk ik eerder aan een Paultje dan een Paul!:D;) (geintje!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De nieuwe actros is een mooie truck, ik heb met verschillende auto's gereden en als ik heel eerlijk ben ik, vind de mercedes een van de betere.

Tevens is mercedes goed in het maken van zuinige motoren. Dit is een groot pluspunt aangezien brandstofkosten een belangrijke factor zijn binnen een bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden