[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nieuwe Mercedes Actros


Karel65

Recommended Posts

  • Forumlid
De nieuwe actros is een mooie truck, ik heb met verschillende auto's gereden en als ik heel eerlijk ben ik, vind de mercedes een van de betere.

Tevens is mercedes goed in het maken van zuinige motoren. Dit is een groot pluspunt aangezien brandstofkosten een belangrijke factor zijn binnen een bedrijf.

Jij bent werkgever zeker :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 403
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

Het zijn bij MB natuurlijk geen prutsers.

Die hebben heus wel geleerd van de Actros mp1. (te vroeg op de markt gebracht) Die fout maken ze echt niet nog een keer.

Qua personenauto's zijn ze daar in Duitsland toch ook top.

Zou het ze met een truck dan niet lukken? Lijkt me sterk. (zou me verbazen als het niet zo is)

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bijna Trucker

Zal met de deur in huis vallen, ik ben ook een Mercedes-Benz Truck verkoper,sinds kort, daarvoor bij DAF en Iveco, kom al een tijdje hier omdat juist jullie, de mensen met de meeste ervaring van waar het om gaat een onafhankelijke en vooral eerlijke mening geven over wat belangrijk is.

Sinds ik bij MB werk is het mij wel opgevallen dat ze van hun fouten willen leren en het daarom deze keer anders hebben aangepakt, heb net 8 pagina's gelezen over de ervaringen en meningen over MB en als ik het goed begrepen heb is het ergste wat er aan de nieuwe Actros te melden is, is dat de handrem voor lange mensen in de weg zou kunnen zitten en onduidenlijkheid is over de stuurverstelling zoals bij Scania en de onderbedden voor autotransporteurs.

Kan vertellen met mooie verhalen en praatjes dat het opgelost is maar dat zijn maar praatjes en de enige manier om het te geloven is door het te ervaren als de nieuwe Actros er echt is, zien is geloven!!

Vind het echt leuk om jullie reactie's en meningen te lezen en alles is altijd te verbeteren, daarom zijn de meningen die ik hier lees zo belangrijk, bedankt daarvoor en ben geen een of ander marketing figuur voor een grote organisatie maar werk gewoon bij een local dealer die graag luisterd.

Elk merk heeft zijn voordelen en nadelen ben ik me heel goed bewust van, en er staat ons nog wat te wachten met de euro6/VI .

En ja mijn naam Bijna Trucker is omdat ik aan het lessen ben, was een eis van MB, dan ik weet waar het over gaat, was eerder niet nodig maar ik werk er hard aan

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kijk .., dat is een iets andere manier van binnenkomen .... ;)

ik ben (..) een Mercedes-Benz Truck verkoper,sinds kort, daarvoor bij DAF en Iveco,

U kunt dus alle ervaring in huis hebben om heel belangrijk te worden voor de Mercedes-organisatie. Ervaring bij Iveco met een paar dealers die zeer klantgericht zijn (onderdelen op voorraad) en daarnaast hebt u daar leren "vechten" (niet snel opgeven) en "toebijten" op het juiste moment. Bij DAF hebt u kunnen leren en misschien wel aan den lijve ondervonden hoe belangrijk het is dat er toch wel een bepaalde "lijn" in de dealerorganisatie (dealers onderling :zegtniets: ) moet zitten. Dat moet goed komen zou men bijna zeggen!

En ja mijn naam Bijna Trucker is omdat ik aan het lessen ben, was een eis van MB, dan ik weet waar het over gaat, was eerder niet nodig maar ik werk er hard aan

:D

Ook heel verstandig om dat rijbewijs te halen. Dan kunt u die chique "auto van de zaak" inleveren en omruilen voor zo'n mooie nieuwe vrachtwagen en daarmee langs de deur bij potententiële klanten (scheelt een gigantisch stuk in uw bijtelling :D ). Lekker op vrijdagavond of zaterdag de "bazen"", planners en chauffeurs bij thuiskomst, op de werkvloer, opwachten en warm maken voor de nieuwe Mercedes.

Dat kon nog wel eens een leuke discussie gaan worden hier ... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Welkom bij de club. Wat Karel al schrijft, dit is een andere manier van binnenkomen. Niet dat arrogante gedoe.

Kan vertellen met mooie verhalen en praatjes dat het opgelost is

Ik hoop het van harte en dat meen ik serieus.

de enige manier om het te geloven is door het te ervaren als de nieuwe Actros er echt is, zien is geloven!!

Ondervinding is de beste leermeester, maar je moet wel bereid zijn het 'schoolgeld' te betalen.

@Harrie Nak: Ben jij familie van Alberto ofzo?:p Die Renault is voor mij de beste auto, die ik tot nog toe heb gehad (en behalve Volvo, heb ik alles al in m'n handen gehad)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Welkom Bijna Trucker.

Ik ga de nwe MB zeker objectief en eerlijk benaderen. Ben ook erg benieuwd. Zoals gezegd: met de aanschaf van mn huidige auto indertijd óók bij MB gekeken.

Dus wie weet voor de toekomst.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Leuk, zo'n komisch bedoelde post:D

Ik rijd zelf nog wel graag met een Actros omdat ies simpelweg wat groter is dan een Daf CF. Maar in de Daf is alles net wat praktischer en degelijker. Geen storingen meer met de Actros? Een collega had een storing aan de bediening van de automaat met een auto van goed een jaar oud. Sterker: een andere collega heeft op dinsdag een nieuwe Actros gekregen, en die had vrijdag al de eerste storing. Waarom zou dat bij het nieuwe model zo anders zijn?

Dachtje dat dat alleen bij mercedes voorkomt? Ik reed voorheen met zo,n 3-letterauto uit eindhoven, de cabine ruimte en indeling mis ik wel heel erg, maar de hele techniek er omheen kan me gestolen worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat een mercedes echt niet wil trekken merk ik steeds. Ik zit altijd vol aan 't gewicht en vlieg die benzen altijd voorbij. Die houden de snelheid met klimmen totaal niet vast. Zakt als een pudding in elkaar

Raar, in Noorwegen is de verkoop van Mercedes explosief gestegen de laatste 4 jaar, en stijgt nog steeds! Zeker vanwege het vlakke landschap daar:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Noren zijn een tikkie naief:D

Maar serieus, waar heb je die cijfers gelezen?

nix cijfers, ik kom al heel wat jaren in noorwegen en in de begin jaren dat ik daar kwam zag je op een enkele uitzondering na alleen Volvo en scania rijden. nu zie je allerlei merken daar, Volvo en Scania het meest, maar de 3e plaats is zeker te weten voor Mercedes:ja: En als je nog niet overtuigt bent zou ik zeggen plak de sleurhut achter je auto en ga eens een dag aan een drukke weg zitten daar! (en dan bedoel ik niet t stukje E6 van svinesund naar oslo):D;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Doe eens niet zo misselijk, Alberto. Kijk, dat ventje van de neckermann weet niet tegen wie ie het heeft, jij wel....;)

.

is ook met een hele dikke vette Knip oog Paul :D gewoon belachelijk om iemand PaulTJE te noemen terwijl je hem niet eens kent

in mijn ogen ben je dan als toilet manger mooi op de plek waar je hoord ,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sinds ik bij MB werk is het mij wel opgevallen dat ze van hun fouten willen leren en het daarom deze keer anders hebben aangepakt, heb net 8 pagina's gelezen over de ervaringen en meningen over MB en als ik het goed begrepen heb is het ergste wat er aan de nieuwe Actros te melden is, is dat de handrem voor lange mensen in de weg zou kunnen zitten en onduidenlijkheid is over de stuurverstelling zoals bij Scania en de onderbedden voor autotransporteurs.

Kan vertellen met mooie verhalen en praatjes dat het opgelost is maar dat zijn maar praatjes en de enige manier om het te geloven is door het te ervaren als de nieuwe Actros er echt is, zien is geloven!!

:D

tja hij zit echt in de weg , ben 1,92 en zit met de stoel in het bed gedrukt en nog zit ik met mijn knie tegen het domme uitbouwsel aan waar de hand rem op zit

en wat ik me ook af vraag , nu we het toch over het dashbord hebben , waarom moet z'n ding zo ver de cabine in , kan dat niet

meer richting het voorraam ?

wat heb ik aan z'n enorme venster bank voor me

en jij zegt dat het onderbed probleem opgelost is ? hoopelijk niet door een een of ander opklap systeem .

net als dat onmogelijke systeem wat nu in de actros zit om het bed omhoog te zetten ...

:hamer:

en voor een auto transporter zal de 6 cil lijn motor ook weer niet in het voor deel werken voor de binnenruimte ben ik bang

hoe zien ze dat bij de MB ?

en dan nog een warm welkom hier natuurlijk :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
tja hij zit echt in de weg , ben 1,92 en zit met de stoel in het bed gedrukt en nog zit ik met mijn knie tegen het domme uitbouwsel aan waar de hand rem op zit

en wat ik me ook af vraag , nu we het toch over het dashbord hebben , waarom moet z'n ding zo ver de cabine in , kan dat niet

meer richting het voorraam ?

wat heb ik aan z'n enorme venster bank voor me

en jij zegt dat het onderbed probleem opgelost is ? hoopelijk niet door een een of ander opklap systeem .

net als dat onmogelijke systeem wat nu in de actros zit om het bed omhoog te zetten ...

:hamer:

en voor een auto transporter zal de 6 cil lijn motor ook weer niet in het voor deel werken voor de binnenruimte ben ik bang

hoe zien ze dat bij de MB ?

en dan nog een warm welkom hier natuurlijk :ok:

Ik denk dat het dashboard niet heel anders kan dan zo. Bij mijn weten heeft DAF het smalste dash, maar het is allemaal centimeterwerk qua verschil. Met Scania als uitzondering.

Bij Scania hebben ze ervoor gekozen om het dash, stuur en stoel ver naar achteren te zetten. Wat die veel geprezen 'zit' achter het stuur oplevert. Het gevolg is dat je beneden eigenlijk geen ruim bed hebt. Nu hebben ze dan voor 1800 euro extra dat uitschuifbed van 90 cm. Alhoewel ik mijn bedenkingen heb bij de duurzaamheid van dat systeem, zullen niet veel chauffeurs dat bed van hun werkgever krijgen. Dan wordt het achter de stoelen een bed van max. 60 cm breed. (Iemand hier trouwens ervaringen ermee?)

Ooit had Scania een oplossing daarvoor: bed boven het voorruit. Ik kan me nog goed herinneren dat daar véél kritiek op was in het begin. Nu hoor je jongens zeggen: was het nog maar zo.

Eigenlijk is het raar dat die oplossing niet meer navolging heeft gekregen, want het was best goed. Op z'n minst had Scania dat bed als optie kunnen blijven aanbieden.

Terug naar MB.

Bij de huidige auto is het bovenbed bedoeld als 'hoofdbed'. Bij de nwe lijkt het erop dat ze weer naar beneden zijn gegaan. Let op: ik lees dat het bed75 cm breed is. Dat is bijna net zoveel als het bed in de veelgeprezen XF (achter de stoelen).

Is trouwens niet de hoofdontwerper een Nederlander die altijd bij DAF heeft gewerkt? Volgens mij wel. Nou, die weet dus hoe het moet.

Maar: mannen ff, geduld tot die auto op straat staat en echte chauffeurs ermee aan het werk gaan. Dan zullen we het wel horen.

Wat anders: het ligt mss aan mij, maar ik vind al die verschillende uitvoeringen uit elkaar houden nogal ingewikkeld. Aan de buitenzijde (foto's) zie ik ook maar moeilijk de verschillen. Die namenbrij maakt het ook niet eenvoudiger.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden