Forumlid mdt85 Geplaatst 26 juni 2011 Forumlid Share Geplaatst 26 juni 2011 Ik zou hier graag ervaringen willen lezen van beginnende chauffeurs. Hoe heb jij de eerste 1-6 maanden ervaren , waar moet je nog aan wennen waar kijk je nog tegen op etc.. Ik heb gezocht op het forum maar kon geen ervaringen vinden van beginnende chauffeurs , mochten deze er wel zijn post dan aub de link. Thx! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Heidekneuter Geplaatst 6 juli 2011 Forumlid Share Geplaatst 6 juli 2011 Vertel,:banaan::banaan:, een mens is nooit te oud om te leren.:D:D:DGreetz Peter. Zo kreeg ik op m'n eerste dag al te horen hoe het werkt met een magneet op de bak :D Werd in geur en kleur uitgelegd.. hehe.. die elite-chauffeurs toch :D:D:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Administrators Murphy Geplaatst 6 juli 2011 Administrators Share Geplaatst 6 juli 2011 Zeker Peter.... Jij bent meer dan oud genoeg om de betaalde telefoon te herrinneren...Moet ik verder gaan??????? Was in Italie wel aardig verdienen met die "creditkaarten" voor de telefoon. Was blij dat we van die muntjes af waren. Tankwagen spoelen ergens achterop de fabriek en een bonnetje schrijven voor de baas, duur, heel duur water..... Zwart de heftruck chauffeur betalen en 's avonds alsnog laden/lossen kunnen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid europeaan Geplaatst 7 juli 2011 Forumlid Share Geplaatst 7 juli 2011 Zeker Peter.... Jij bent meer dan oud genoeg om de betaalde telefoon te herrinneren...Moet ik verder gaan??????? Dat was niet de kluit belazeren Ibo,in ieder cafe hing een bord boven de bar:gebruik van de telefoon exclusief voor klanten. ik moest daar dus eerst klant worden,nuttigde daar een paar glazen,en vroeger,toen een gesprek in frankrijk of italie nog aangevraagd moest worden,nuttigde ik ook wel eens een maaltijd tijdens het wachten,en de kosten gingen op de rekening van de telefoon. natuurlijk,want de baas wilde toch dat ik m bel,dan moet hij ook de aanloop kosten voor zijn rekening nemen.:D:D:D wij belden ook wel eens "nummero verde"en toch een bonneke maken,maar dan ging je dat weer biechten bij meneer pastoor en dan was t ook weer geregeld. Was in Italie wel aardig verdienen met die "creditkaarten" voor de telefoon. Was blij dat we van die muntjes af waren.Tankwagen spoelen ergens achterop de fabriek en een bonnetje schrijven voor de baas, duur, heel duur water..... Zwart de heftruck chauffeur betalen en 's avonds alsnog laden/lossen kunnen.... Ja,bij de telefooncellen overal die lege kaartjes oprapen,:D ook met de koeler was er wel eens wat te regelen met spoelbonnen,maar als je een heftruckchauffeur wat toestopt is dat ook voor de baas mooi meegenomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Gast chauffeurtjenuenen Geplaatst 8 juli 2011 Share Geplaatst 8 juli 2011 mij eerste half jaar pffffff. ik moest beginnen op zaterdag bij toen nog salvesen. ik kreeg de middag rit amsterdam. leuk nog geen meter gereden behalve met lessen dan. daar werkte het heel simpel hier heb je de papieren daar staat de auto en sucses ermee. das was ff 3 dagen flink zweten. maar daarnaar wist ik niet beter. in amsterdam leer je idd aso rijden. mijn ervaring met colega chauffeurs is goed. mijn personlijke ervaring is dat distributie een goede leerschool is voor de beginnende chauffeur Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid jemason Geplaatst 8 juli 2011 Forumlid Share Geplaatst 8 juli 2011 mij eerste half jaar pffffff.ik moest beginnen op zaterdag bij toen nog salvesen. ik kreeg de middag rit amsterdam. leuk nog geen meter gereden behalve met lessen dan. daar werkte het heel simpel hier heb je de papieren daar staat de auto en sucses ermee. das was ff 3 dagen flink zweten. maar daarnaar wist ik niet beter. in amsterdam leer je idd aso rijden. mijn ervaring met colega chauffeurs is goed. mijn personlijke ervaring is dat distributie een goede leerschool is voor de beginnende chauffeur 3 dagen voor een middag ritje . kon je blijven :D gr piet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid marsipulami Geplaatst 8 juli 2011 Forumlid Share Geplaatst 8 juli 2011 ik ben begonnen bij xenos/ van mierlo toen de tijd nog te rijden en was als de dood om te laat te komen en of ik overal wel op tijd zou staan. naar mijn gevoel deed ik te lang over de ritten terwijl ik ruim binnen de geplande tijd terug was voor de tweede rit. ps dat amsterdam rijden en asociaal rijden ligt aan jezelf, ik heb er bijna 5 jaar elke dag gereden en heb er wel wat stunts uitgehaald maar om te zeggen asociaal, nee. dat ligt aan je eigen instelling want iedereen denkt maar, OOOOO Amsterdam daar kan en mag alles. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Karel65 Geplaatst 8 juli 2011 Forumlid Share Geplaatst 8 juli 2011 ps dat amsterdam rijden en asociaal rijden ligt aan jezelf, ik heb er bijna 5 jaar elke dag gereden en heb er wel wat stunts uitgehaald maar om te zeggen asociaal, nee. dat ligt aan je eigen instelling want iedereen denkt maar, OOOOO Amsterdam daar kan en mag alles. Vanaf Volendam of "Noord" naar de A2, via de IJtunnel of Schellingwoudebrug ..... Fietsers en trams waren wel altijd een aandachtspunt ... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Kapitein Haak Geplaatst 9 juli 2011 Forumlid Share Geplaatst 9 juli 2011 Die trams was de eerste keer idd wel ff slikken:D:D:D:D Die krengen gaan niet op zij als je ze tegenkomt:zegtniets::zegtniets: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Teddybeer Geplaatst 9 juli 2011 Forumlid Share Geplaatst 9 juli 2011 Die trams was de eerste keer idd wel ff slikken:D:D:D:DDie krengen gaan niet op zij als je ze tegenkomt:zegtniets::zegtniets: Maar ze willen toch wel stoppen als je diagonaal over de rails gaat staan om ergens in een parkje te komen. Blij zijn ze niet, ze beginnen gelijk te tieren en zwaaien. Vooral als je dan doet zo als mijn collega. Zette de wagen op de handrem en liep naar de tram toe, om die coureur te vragen wat er loos was. Die reactie was onbetaalbaar. :D:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Gast Scania_Sabina Geplaatst 9 juli 2011 Share Geplaatst 9 juli 2011 Ga in September beginnen met de Chauffeurs opleiding, veel zin aan ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Holland Geplaatst 9 juli 2011 Forumlid Share Geplaatst 9 juli 2011 Ik zelf wil als het allemaal even meezit over een tijdje mijn C-rijbewijs gaan halen, om naast mijn studie op de zaterdagen en vakanties te gaan rijden en zo mijn jongensdroom om als chauffeur te werken ook waar te maken:ja: Is er eigenlijk veel werk voor mensen met een C-rijbewijs op de zaterdag? Ik ken wel een paar bedrijven die met kippers op zaterdag rijden en een paar diervoederfabrieken. Ook zit er in Doetinchem een bakkerij en een horeca groothandel, maar of die op zaterdag rijden durf ik niet te zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Kapitein Haak Geplaatst 9 juli 2011 Forumlid Share Geplaatst 9 juli 2011 Joh, ik heb toevallig vorige week zaterdag ook gewerkt en het viel me op dat er bijzonder veel vrachtwagens rijden op zaterdag, dus er moet vast wel iets voor je te vinden zijn;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Teddybeer Geplaatst 9 juli 2011 Forumlid Share Geplaatst 9 juli 2011 Als je op zaterdag of gewoon het hele weekend op een kipper wilt rijden moet je eens opletten wie er met asfalt rijden. Dat zijn vaak weekend klussen. Dus ga eens rond kijken bij een asfaltmolen in de buurt en let op welke bedrijven er met een bakwagen komen laden/lossen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Holland Geplaatst 9 juli 2011 Forumlid Share Geplaatst 9 juli 2011 Ja, en verder zijn hier ook een paar kipper bedrijven die volgens mij ook met ander spul dan asfalt rijden op zaterdag. En volgens mij wordt er door een paar ook wel met beton gereden. Maar wat zijn verder nog sectoren waarin je kans zou maken? Horeca, bakkerijen? Hier in de Achterhoek is het natuurlijk wat minder allemaal dan in de randstad bijvoorbeeld, maar volgens mij is er binnen een straal van 25 km nog wel behoorlijk wat bedrijvigheid op zaterdag. Het hele weekend zal niet gaan Jan, zit na de zomervakantie op kamers dus moet dan zondag s'middags alweer vertrekken uit de Achterhoek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Gast Peggel Geplaatst 9 juli 2011 Share Geplaatst 9 juli 2011 horeca, tja... iemand moet het doen, maar het is overal stervens druk, + vaten bier in een krappe kelder zien te krijgen? ik heb met de bakwagen in de distributie er een tik aan overgehouden, mij zie je niet eens meer zomaar door een drukke stad met de personen wagen maar, wat ik al zei... die mensen zijn onmisbaar;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Gast schrootmalloot Geplaatst 9 juli 2011 Share Geplaatst 9 juli 2011 Ja 140 in zn eerste versnelling dat werkt niet in de stad... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Gast Peggel Geplaatst 9 juli 2011 Share Geplaatst 9 juli 2011 Ja 140 in zn eerste versnelling dat werkt niet in de stad... :hamer::hamer: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Kapitein Haak Geplaatst 9 juli 2011 Forumlid Share Geplaatst 9 juli 2011 horeca, tja... iemand moet het doen, maar het is overal stervens druk, + vaten bier in een krappe kelder zien te krijgen?ik heb met de bakwagen in de distributie er een tik aan overgehouden, mij zie je niet eens meer zomaar door een drukke stad met de personen wagen maar, wat ik al zei... die mensen zijn onmisbaar;) Hoe doe je dat dan op de terminal...., kan soms ook een drukke bedoening zijn met stackers, carriërs e.d. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Gast Peggel Geplaatst 9 juli 2011 Share Geplaatst 9 juli 2011 daar heb ik weinig met automobilisten te maken, als ik naar Rotterdam ga om een keer te winkelen ofzo ga ik met openbaar vervoer, ook goedkoper dan parkeren daar haha. nee, ik rij er wel doorheen hoor, het is niet een soort van straatvrees, maar de keuze om containers te gaan rijden was mede zodat je niet zo gauw de binnenstad in kom;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Herman Geplaatst 9 juli 2011 Forumlid Share Geplaatst 9 juli 2011 Ja,bij de telefooncellen overal die lege kaartjes oprapen. Je moest alleen de geldigheidsdatum controleren van die kaartjes, tenminste als je een wakkere boekhouder had.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Gerco Geplaatst 2 augustus 2011 Forumlid Share Geplaatst 2 augustus 2011 Hoe doe je dat dan op de terminal...., kan soms ook een drukke bedoening zijn met stackers, carriërs e.d. gewoon rustig aan, achteraan de rij aansluiten. je krijgt betaalt toch tja en haal je het niet meer naar je laad of los adres qua tijd, geef je het gewoon ff door aan je planner... een ding is zeker: hoe vroeg je ook vertrekt, de container terminals zijn altijd een verrassing hoe het verloopt.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vraag
mdt85
Ik zou hier graag ervaringen willen lezen van beginnende chauffeurs.
Hoe heb jij de eerste 1-6 maanden ervaren , waar moet je nog aan wennen waar kijk je nog tegen op etc..
Ik heb gezocht op het forum maar kon geen ervaringen vinden van beginnende chauffeurs , mochten deze er wel zijn post dan aub de link.
Thx!
Link naar opmerking
Deel via andere websites
46 antwoorden op deze vraag
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.