[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tom Tom Truck 7000 of 7100?


Barry

Recommended Posts

  • Forumlid

Wie heeft er ervaring met de Tom Tom 7000 of 7100 Trucknavigatie?

Ik ben van plan om één van de 2 te kopen, maar het lukt me niet echt om deze 2 te vergelijken.

Het enige verschil dat ik kan ontdekken is het prijsverschil van ongeveer 100 euro. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 98
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

Kort antwoord. Op de 7000 kun je zelf kaarten en dergelijke toevoegen. De 7100 is niet benaderbaar dus daar zijn zelf geen kaarten op te zetten. Maar de hardware van die laatste is vele malen beter en sneller. Ik krijg binnenkort een 7150 truck om te testen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid
Dat vind ik ook jammer, maar dat komt nog.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kijk... Dat wist ik dan weer niet! :D

Lijkt me wel grappig om door de zwoele stem van Kim Holland rond gestuurd te worden?! LOL

Ik vond die reclame van Pioneer Navigatie altijd zo leuk!

Je mag me wel aanraken hoor?!... ding...ding...ding... ding... Auw gekkie, je doet me pijn!

Whahaha!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb sinds deze week de tomtom pro 7100 truck, daar moet je geen dikke vingers voor hebben , toetsen zijn klein en dicht op elkaar. beeld en geluid is zeer goed.

flitsers zijn niet overal bekend. vermijd inderdaad kleine straatjes, kun je er met de truck niet komen dan vraagt hij of je wil overschakelen op luxeauto-navigatie. hij weet bij ingeven van het adres of je in een doodlopende straat terecht gaat komen en waarschuwt daarvoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij ons bedrijf zijn er al heel veel retour gestuurd ,als ze warm worden verspringt het menu telkens ,dan is er niet meer mee te werken.

Dat is geloof ik de 7000 waar ik het nu overheb.

Maar voor de rest dat Tom Tom Truck navigatie ,werkt perfect.

Corné 64, ik weet niet of jij in contact staat met Tom Tom,maar kun je niet voorstellen dat je de automatische inzoom functie bij elke Tom Tom kan uitschakelen ,ipv alleen bij de duurdere Tom Tom's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid
ik heb sinds deze week de tomtom pro 7100 truck, daar moet je geen dikke vingers voor hebben , toetsen zijn klein en dicht op elkaar. beeld en geluid is zeer goed.

flitsers zijn niet overal bekend. vermijd inderdaad kleine straatjes, kun je er met de truck niet komen dan vraagt hij of je wil overschakelen op luxeauto-navigatie. hij weet bij ingeven van het adres of je in een doodlopende straat terecht gaat komen en waarschuwt daarvoor.

nu enige weken verder heb ik toch spijt van mijn tomtom 7100pro truck...rare routes, veel onnodig omrijden, in de centrums gaat ie over op luxewagen-navigatie en dunne toetsen......brrr vaak verkeerde letter te pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nu enige weken verder heb ik toch spijt van mijn tomtom 7100pro truck...rare routes, veel onnodig omrijden, in de centrums gaat ie over op luxewagen-navigatie en dunne toetsen......brrr vaak verkeerde letter te pakken.

Dat van die toetsen is een probleem wat ook bij bv een 1000 voorkomt. ik herken het zelf niet omdat de 7150 pro een 5inch scherm heeft en dus grotere toetsen.Veel onnodige kilometers maak ik soms ook mee maar dan pak ik gewoon na bekijken van een kaart of na uitzoomen een andere route. Die word dan meteen herberekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Ik heb er net nog eens op gekeken welke TomTom ik heb. Het is een TomTom 700.

Dacht dat ik die in 2006 had gekocht. Misschien zelfs eind 2005. En hij doet het nog steeds goed.

Maar volgens mij kun je met dat ding geen kaarten uploaden of wel? Heb dat wel eens geprobeert,

maar bijvoorbeeld de snelweg van Venraij naar Nijmegen kunt hij nog steeds niet.

Verder wel een goei apparaatje. Vind het ook fijn dat je niet eerst een land moet selecteren, wat

bij sommige anderen wel moet. Polen en Tsjechie staan er ook op. Slowakije en Hongarije niet.

Maar misschien dit jaar toch eens een nieuwe kopen. Ben alleen nog aan het twijfelen wat voor iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb er net nog eens op gekeken welke TomTom ik heb. Het is een TomTom 700.

Dacht dat ik die in 2006 had gekocht. Misschien zelfs eind 2005. En hij doet het nog steeds goed.

Maar volgens mij kun je met dat ding geen kaarten uploaden of wel? Heb dat wel eens geprobeert,

maar bijvoorbeeld de snelweg van Venraij naar Nijmegen kunt hij nog steeds niet.

Verder wel een goei apparaatje. Vind het ook fijn dat je niet eerst een land moet selecteren, wat

bij sommige anderen wel moet. Polen en Tsjechie staan er ook op. Slowakije en Hongarije niet.

Maar misschien dit jaar toch eens een nieuwe kopen. Ben alleen nog aan het twijfelen wat voor iets.

Ook op een 700 kun je je kaart updaten. Via TomTom zelf of op een andere manier die ik hier niet mag vermelden.

https://www.tomtom.com/nl_nl/shop/maps/#deviceSelected=19504&mapSelected=Europa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook op een 700 kun je je kaart updaten. Via TomTom zelf of op een andere manier die ik hier niet mag vermelden.

https://www.tomtom.com/nl_nl/shop/maps/#deviceSelected=19504&mapSelected=Europa

Ja via TomTom heb ik wel eens geprobeerd. Denk 2 jaar geleden. Maar volgens mij doet hij dan niet veel meer.

Die weg van Dresden naar Praag kent hij bijvoorbeeld nog steeds niet (en die ligt er toch al een tijdje).

Bij Birmingham met de M6 toll stuurt hij je dacht ik ook nog verkeerd.

De "nieuwe" snelweg van Rouen naar Le Mans kent hij niet helemaal.

Zoiets zeg maar. En dat zijn toch wegen die er al minstens 5-6 jaar liggen.

OK, als ik 2 jaar geleden heb ge-update, lagen ze er toen 3-4 jaar.

Hoe snel verwerkt TomTom bijvoorbeeld een nieuw stuk weg? Die nieuwe A74 die is nu pas geopend hè, bij Venlo.

Wanneer zal TomTom (of navigatiesystemen in het algemeen) deze nieuwe weg kennen? 2013 neem ik aan?

Of pas in 2014?

Stuurt TomTom geen mail ofzo als er updates bekend zijn? Dat zou wel makkelijk zijn in plaats van dat je zelf

moet gokken om te updaten. (kijk, zou ik nu bij TomTom werken, zou ik dit meteen gaan toepassen: een nuttige tip voor customerservice)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nog een tip voor de medewerkers van TomTom (waar het de laatste jaren toch minder goed mee gaat, want er is te veel concurrentie. Heb ik in 2006 nog 450-500 euro voor m'n TomTom 700 betaald, kosten die dingen nu 150-250 euro nieuw): Als je dan toch met nieuwe modellen komt, doe dan een inruilactie. 50 euro terug voor je oude TomTom bijvoorbeeld. Dat klinkt altijd lekker. Zet er desnoods gewoon 50 euro op de nieuwprijs van een TomTom, dat boeit me niet, maar als ik 50 euro voor m'n oude terugkrijg, ga ik volgende week nog een nieuwe kopen. Nu niet, nu stel ik het uit, want tenslotte doet deze het nog best goed eigenlijk.

Tsja, das dan eigenlijk ook weer klote met zo'n inruilactie. Eigenlijk hou ik deze dan liever als reserve. Die 50 euro doen het hem ook niet. Maar aan de andere kant: ik heb nog zo'n zelfde TomTom 700 thuis liggen, in de kast. Was van m'n vrouw. Dus kan er best eentje inruilen.

Nou, wat doen we ermee? Is het wat die tip of toch niet?

Effe erop verdergaan: de concurrent van TomTom zou juist zo'n actie moeten doen. Als die zo zeker zijn van z'n spullen, moeten ze zeggen: koop nu een navigatie van ons, en ruil uw oude navigatie in voor 50 euro. Als u uw TomTom inruilt geven wij u zelfs 75 euro terug! Zoiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja via TomTom heb ik wel eens geprobeerd. Denk 2 jaar geleden. Maar volgens mij doet hij dan niet veel meer.

Die weg van Dresden naar Praag kent hij bijvoorbeeld nog steeds niet (en die ligt er toch al een tijdje).

Bij Birmingham met de M6 toll stuurt hij je dacht ik ook nog verkeerd.

De "nieuwe" snelweg van Rouen naar Le Mans kent hij niet helemaal.

Zoiets zeg maar. En dat zijn toch wegen die er al minstens 5-6 jaar liggen.

OK, als ik 2 jaar geleden heb ge-update, lagen ze er toen 3-4 jaar.

Hoe snel verwerkt TomTom bijvoorbeeld een nieuw stuk weg? Die nieuwe A74 die is nu pas geopend hè, bij Venlo.

Wanneer zal TomTom (of navigatiesystemen in het algemeen) deze nieuwe weg kennen? 2013 neem ik aan?

Of pas in 2014?

Stuurt TomTom geen mail ofzo als er updates bekend zijn? Dat zou wel makkelijk zijn in plaats van dat je zelf

moet gokken om te updaten. (kijk, zou ik nu bij TomTom werken, zou ik dit meteen gaan toepassen: een nuttige tip voor customerservice)

Je verwart de update met het downloaden van de meest recente kaart.

Niet vreemd overigens want Tomtom zelf gaat slordig met de begrippen om (in elk geval in het Nederlands)

Die inruilacties (uit je opvolgende bericht) bestaan al.

Mocht je besluiten een recente kaart of een andere Tomtom te kopen moet je zeker Corne hier op het forum raadplegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja via TomTom heb ik wel eens geprobeerd. Denk 2 jaar geleden. Maar volgens mij doet hij dan niet veel meer.

Die weg van Dresden naar Praag kent hij bijvoorbeeld nog steeds niet (en die ligt er toch al een tijdje).

Bij Birmingham met de M6 toll stuurt hij je dacht ik ook nog verkeerd.

De "nieuwe" snelweg van Rouen naar Le Mans kent hij niet helemaal.

Zoiets zeg maar. En dat zijn toch wegen die er al minstens 5-6 jaar liggen.

OK, als ik 2 jaar geleden heb ge-update, lagen ze er toen 3-4 jaar.

Hoe snel verwerkt TomTom bijvoorbeeld een nieuw stuk weg? Die nieuwe A74 die is nu pas geopend hè, bij Venlo.

Wanneer zal TomTom (of navigatiesystemen in het algemeen) deze nieuwe weg kennen? 2013 neem ik aan?

Of pas in 2014?

Stuurt TomTom geen mail ofzo als er updates bekend zijn? Dat zou wel makkelijk zijn in plaats van dat je zelf

moet gokken om te updaten. (kijk, zou ik nu bij TomTom werken, zou ik dit meteen gaan toepassen: een nuttige tip voor customerservice)

De A74 staat er al twee kaartversies op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En nog een tip voor de medewerkers van TomTom (waar het de laatste jaren toch minder goed mee gaat, want er is te veel concurrentie. Heb ik in 2006 nog 450-500 euro voor m'n TomTom 700 betaald, kosten die dingen nu 150-250 euro nieuw): Als je dan toch met nieuwe modellen komt, doe dan een inruilactie. 50 euro terug voor je oude TomTom bijvoorbeeld. Dat klinkt altijd lekker. Zet er desnoods gewoon 50 euro op de nieuwprijs van een TomTom, dat boeit me niet, maar als ik 50 euro voor m'n oude terugkrijg, ga ik volgende week nog een nieuwe kopen. Nu niet, nu stel ik het uit, want tenslotte doet deze het nog best goed eigenlijk.

Tsja, das dan eigenlijk ook weer klote met zo'n inruilactie. Eigenlijk hou ik deze dan liever als reserve. Die 50 euro doen het hem ook niet. Maar aan de andere kant: ik heb nog zo'n zelfde TomTom 700 thuis liggen, in de kast. Was van m'n vrouw. Dus kan er best eentje inruilen.

Nou, wat doen we ermee? Is het wat die tip of toch niet?

Effe erop verdergaan: de concurrent van TomTom zou juist zo'n actie moeten doen. Als die zo zeker zijn van z'n spullen, moeten ze zeggen: koop nu een navigatie van ons, en ruil uw oude navigatie in voor 50 euro. Als u uw TomTom inruilt geven wij u zelfs 75 euro terug! Zoiets?

Ook zo,n actie hebben ze al gehad. wat meer op de site van TT kijken zou ik zeggen........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk inderdaad dat hij denkt dat je met Maspshare ook nieuwe wegen op je kaart erbij krijgt. Dat is helaas niet het geval. Zouden ze dat wel doen dan verkochten ze nooit een kaart meer. Voor nieuwe wegen zul je toch echt een nieuwe kaart moeten kopen. Is trouwens bij andere merken net zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden