[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

FNV Bondgenoten: Butter Transport buit Poolse vrachtwagenchauffeurs uit


Gemusejager

Recommended Posts

  • Forumlid
wij er zijn nu een paar polen bij ons op de zaak die moeten er om lachen al die verhalen? er is er geen een die voor dat bedrag rijd .

in polen is het uurloon veel hoger en is er in de loop van de jaren veel meer werk gekomen ook van nederlandse bedrijven .

in polen is het net als hier het viezen werk word door andere gedaan .maar ze verdienen iets minder als hier maar niet zoveel minder.

maar een pool wil zo veel mogelijk geld mee naar huis nemen je kan daar nu nog als je een paar jaarhard werkt voor een beetje een huis bouwen.

dus geef ze eens ongelijk/ de nederlandse chauffeurs deden dat toen ook ? door de jaren heen is er zoveel veranderd wij reden toen ook op ritten geld of km geld.

om zo veel mogelijk te verdienen en dat deden wij ook trapen kan nu niet meer wij reden toen 16 uur op een dag werkboekjes nooit invullen krijg toen een boeten van 25 gulden niet ingevuld een je kreeg meer boeten als je hem verkeert invulde .de bond moest toen alles veranderen cao dit cao dat ? er is nu zoveel anders .

maar in het transport is het altijd al zo geweest onder betaald alleen door over uren fn zo kan je nog wat verdienen.

Jij hebt hier wel een punt,

Ene heren Vos en Ex Vos chauffeurs stonden we een jaar of 12 geleden ook niet met een Hollands kenteken in Zuid Frankrijk te laden voor Noord Frankrijk en als je pech of geluk had (tis maar net hoe je het bekijkt) Kreeg je in noord weer een vrachtje ri zuid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 539
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
Karel denk ik wel, die verdiend zijn geld niet achter het stuur of op de werkvloer, die wordt volgens mij rijker van de gewone arbeider, en wel eentje die zo goedkoop mogelijk is ;)

Dat idee had ik een maand geleden al, toen was het gewoon interesse in een beroepsgroep. In sommige postings is te lezen dat Karel gereden heeft...

Ik heb al veel collega's ontmoet, geen enkele die iedereen met U aanspreekt trouwens.

Of ik heb altijd de verkeerde getroffen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat is wel realistisch dan?

miljoenen mensen werkloos net zoals in de afgelopen eeuw?

goh hoe is die revolutie ook alweer ontstaan, waarom begon men de oorlog?

een hoop ontevreden werklozen en een bijna failliet land, wil je dat terug hebben?

toen riep men joden, nu roept er eentje moslims.

en die kans is groot dat het die kant op gaat, als je in je eigen land niet meer kunt werken of werk kunt vinden, omdat mensen uit het buitenland goedkoper werken.

je kunt de mensen maar tot zover de duimschroeven aandraaien, en dan houd het op.

dan slaan de mensen terug, is dat wat je wilt?

Als alle niet-Nederlanders (in- of exclusief hier geborene met buitenlandse (groot)ouders) morgen zouden vertrekken ligt het hele land plat. Dat is meer in de realiteit..!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je bij sommige vacature's leest wat een bedrijf/uitzendbureau allemaal

eist van een chauffeur Nederlands - Frans - Duits - Engels, een vrachtwagenchauffeur

heeft veel verantwoording, ik vindt dat een chauffeur wel wat meer mag gaan

verdienen als nu.

De werkgevers hebben liever mensen uit de Oosbloklanden zodat ze meer winst

opstrijken en denken totaal niet hier aan de Nederlandse chauffeur die thuis op de bank

zit omdat er geen werk is.

Boodschappen worden duurder en duurder, niet alleen de boodschappen maar alles, wordt

het loon ook zoveel meer ?

Nee !

Ken aardig wat Polen die hier in Nederland werken (niet in de transportsector) maar die verdienen

in hun ogen hier goud geld, zo'n 1100 euro in de maand.

Dat minstes het 3 dubbele als wat ze daar zouden verdienen, kan de Polen begrijpen dat ze

het doen.

Maar het rijk is ervoor om daar een stokje voor te steken, hoor je oa het FNV over dat er veel

Nederlanders thuis zitten op de bank omdat ze geen werk kunnen vinden, NEE daar hoor

je ze niet over. :hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik zal eens een sytelling deponeren.

bedrijven die oostblokkers hier laten werken voor een oostbloksalaris, zijn profiteurs en uitbuiters, ze maken de nederlandse maatschapij kapot!

en nu kom maar op met je tegenbeweringen!!!

Volledig mee eens, het zijn de bedrijven die het doen en dat is niet alleen

in de transportsector zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je hebt in veel dingen gelijk Vergeet niet we gaan met open grensen werken.En de regering kan ook niks Want dan komt Brussel in opstand.Kijk maar is wat Nellie smit Kroes gezegd heeft of geschreven heeft

Dat Nederland blij mag zijn dat de grensen open zijn en nog verder open moeten Ze heeft de regering er op aan gesproken,Want de regering houdt te veel tegen.

Huub

De grenzen mogen van mij uit weer heel snel dicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De grenzen mogen van mij uit weer heel snel dicht.

Denemarken is inmiddels begonnen met grenscontroles! :ok:

De EU commisie is er zeer verbolgen over, want in het Schengenverdrag staat dat dat verboden is! In het verdrag van Maastricht staat dat financiele hulp aan andere lidstaten verboden is, een selectieve verbolgenheid dus............ :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jij hebt hier wel een punt,

Ene heren Vos en Ex Vos chauffeurs stonden we een jaar of 12 geleden ook niet met een Hollands kenteken in Zuid Frankrijk te laden voor Noord Frankrijk en als je pech of geluk had (tis maar net hoe je het bekijkt) Kreeg je in noord weer een vrachtje ri zuid[/QUOT

Dat klopt En niet een keer Of Spanje naar Italie en weer terug.Ben zo wel eens drie weken weg geweest En niet een keer.Ik ga er van uit dat is over het zelfde Het probleem is vaak de Nederlandse chauffeur wil vaak niet zo lang van huis af.Moet er bij zeggen heb het nog met een auto gedaan met pools kenteken plaat er op.Had die auto nieuw gekregen na een half jaar gingen de hollandse plaat er af en pllse plaat er op

Heb in Frankrijk zelfs nog na vraag gedaan of ik zo mocht rijden Kreeg te horen geen enkel probleem Want jij bent in dienst bij die werkgever.

En dat ben ik niet alleen geweest.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goed beschouwd kun je bijna geen grensovergang over zonder dat er regelmatig controlle staat van politie/douane

Klopt, maar dat mag dan weer niet specifiek op een bepaalde doelgroep gericht zijn. Zo gaan ze hier te werk, in het buitenland denken ze er anders over, maar dat is dan weer een andere EU!

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De grenzen mogen van mij uit weer heel snel dicht.

En wat zijn dan de gevolgen Ik denk nog veel erger.Wat is Nederland in Europa Het is maar een klein land

En met veel handels mensen Niet die vrachtauto Die zijn ze vaak liever gaan dan komen.

Maar de handel daar zit de wist En dat het nu een Europa is Is de handel verplaatst.

En het transpot is een bij zaak En iedereen kan het.Je hebt er geen school of iets voor nodig.

Wat zegd die 35 uur in 5 jaar nu Het is toch om te lachen.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En wat zijn dan de gevolgen Ik denk nog veel erger.Wat is Nederland in Europa Het is maar een klein land

En met veel handels mensen Niet die vrachtauto Die zijn ze vaak liever gaan dan komen.

Maar de handel daar zit de wist En dat het nu een Europa is Is de handel verplaatst.

En het transpot is een bij zaak En iedereen kan het.Je hebt er geen school of iets voor nodig.

Wat zegd die 35 uur in 5 jaar nu Het is toch om te lachen.

Huub

Dus een vrachtwagenchauffeur stelt niets voor !?

De gevolgens zie je nu in Nederland van de Turken die toendertijd naar Nederland zijn

gehaald, zitten hele goede tussen maar ook heel wat kwaden, de nakomelingen daarvan.

Wordt dit weer een herhaling maar nu met de Oostblokkers ?

De buitenlanders hebben snel hun mond vol met het woord : DISCRIMINATIE.

De mensen die nu gediscrimineerd worden zijn de Nederlanders die willen werken die

niet aan een baan kunnen komen omdat werkgevers liever een buitenlander in dienst

hebben dan een Nederlander want die kost teveel.

Zie je daar ergens de FNV wat voor doen ?

Sorry ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Denken we niet te veel aan ons zelf.Er gaat overal werk weg.Waarom hoor je in Duitsland er niks over

We kunnen blij zijn dat het daar goed gaat.Want daar door hebben wij ook werk.

Huub

Omdat in Duitsland flink aan het aantrekken is, mensen weer meer geld

uitgeven, meer mensen een job hebben etc.

Mensen hebben daar ook niet zo'n hoge vaste lasten zoals wij hier in

Nederland hebben, kijk oa alleen eens naar de wegenbelasting wat wij hier

moeten betalen en wat hen daar betalen.

Wat ik hier per kwartaal betaal dat betalen hen nog niet op jaarbasis als

ik daar zou wonen en deze auto zou rijden.

En hoe l*llig het ook klinkt, ja we moeten aan ons zelf denken, een ander doet

het niet voor ons, het rijk al helemaal niet.

De regering geeft bakken met geld uit voor het buitenland en hier moeten

weet ik hoeveel mensen van de voedselbank leven, mensen in verzorgingshuis

hebben het echt niet zo super hier hoor, als ze geluk hebben mogen ze 2x per

week douchen want meer geld heeft de regering niet over voor onze oudjes,

waar we niet van moeten vergeten dat die ons Nederland weer hebben opgebouwd.

bewerkt door vrouw van truckerboy
typfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Denken we niet te veel aan ons zelf.Er gaat overal werk weg.Waarom hoor je in Duitsland er niks over

Huub

Omdat je de helft niet hoort Huub, de media verteld niet alles namelijk. Dus we moeten maar blij zijn dat die Bulgaar of wie dan ook ons werk gaat doen en wij de bijstand in mogen?? En vooral blij zijn?

Man, er is iets mis in je bovenkamer, ik zou er niet mee wachten tot na het weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
die huub toch LOLLOLLOLLOL

de avebe en zijn aardappelmeelfabrieken zitten hier nog steeds, en hebben helemaal geen plannen om naar india te gaan.

en we blijven hier niet met de aardappels zitten, dat is allemaal contractteelt, dus gaat de fabriek dicht, dan worden er geen aardappels verbouwd.

en als dat wel zo zou zijn dan maken we er patat van, dat word overal vekocht ;):D

Freddie je kan wel hard lachen, maar dat vergaat je nog wel:

Buurman hier 250 hectare grond ongeveer 80 hectare aardappelen, is zich dusdanig aan het beraden wat te doen volgend jaar, Want ......... Ik weet het niet maar er speelt wel wat. En nee ze gaan niet minder bieten en tarwe verbouwen maar waarschijnlijk ook geen aardappels meer verbouwen.

Gr Ab

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er is maar 1 groep mensen die hier verandering in kunnen brengen, en dat is de consument.

De consument bepaalt de prijs die er voor een produkt betaald wordt, als winkel A goedkoper is dan winkel B dan gaat iedereen naar winkel A, en de consument is een koopjes jager die elke week 1 kilo folders doorspit.

En zolang de consument niet bereid is een eerlijke prijs voor een produkt te betalen, zal iedere tussen persoon naar de goedkoopste oplossing zoeken om het produkt bij de consument te krijgen.

En die consument, dat zij wij zelf.

Kan de consument ook een eerlijke prijs betalen dan met hetgeen zei verdient [krijgt] .???

Gr Ab

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hwm.Klaassen, zou graag antwoordt willen zien op de vraag

die ik u gesteld heb of vrachtwagenchauffeurs niets voorstellen

dan ?[/quote

Dat moet je toch anders zien Iedereen doet zijn best om het werk goed te doen.En ook de chauffeur

De wekgever ziet het wel anders En denkt niet sociaal Want er moet geld binnen komen Om de chauffeur en de lasten te betalen.Dat is in de Fabrieken zo Beter gezegd overal zo.

En de werkgever heeft met veel andere dingen te doen Wat dacht je van de prijzen slag.Er zijn veel vrachten waar een hollandse chauffeur niet kan rijden Maar het buiten land wel.

En een zak cement weg brengen kan iedereen.Daar heb je geen school voor nodig

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hwm.Klaassen, zou graag antwoordt willen zien op de vraag

die ik u gesteld heb of vrachtwagenchauffeurs niets voorstellen

dan ?[/quote

Dat moet je toch anders zien Iedereen doet zijn best om het werk goed te doen.En ook de chauffeur

De wekgever ziet het wel anders En denkt niet sociaal Want er moet geld binnen komen Om de chauffeur en de lasten te betalen.Dat is in de Fabrieken zo Beter gezegd overal zo.

En de werkgever heeft met veel andere dingen te doen Wat dacht je van de prijzen slag.Er zijn veel vrachten waar een hollandse chauffeur niet kan rijden Maar het buiten land wel.

En een zak cement weg brengen kan iedereen.Daar heb je geen school voor nodig

Huub

Dus je praat alles goed Huub?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden