[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vtl


Chauf

Vraag

  • Forumlid

Ik wil altijd al mijn vrachtwagenrijbewijs halen :ja: :cool:maar zag er tegenop om dit te doen om de reden dat

als je hem eenmaal hebt, er weinig bedrijven zijn die je een kans geven om ervaring op te doen.

Nu heb ik een transportbedrijf die bereid is om via VTL bij hun te gaan werken. Ik ga dan 1 dag in de week naar

school en 4 dagen werken bij het bedrijf (en dus mijn rijbewijzen halen).

Nu wilde ik vragen wat de ervaringen zijn met VTL en wat jullie vinden van de constructie om via VTL bij dat

bedrijf te gaan werken?

Als ik het goed begrijp, ben je verplicht om je rijbewijs bij VTL te halen of mag je zelf een rijschool kiezen?

Nog een aantal vragen:

Zijn er hier mensen die zelf ook hun rijbewijzen bij VTL gehaald hebben?

Zijn er veel bedrijven die mensen zonder ervaring de kans geven om via VTL hun rijbewijzen te halen?

Wat zijn de nadelen en voordelen van deze constructie via VTL?

Ik ben benieuwd welke reacties er komen, dus kom maar op met jullie meningen en ervaringen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Dat mag je, ik ben 25 jaar oud.

Ik heb een aantal jaren op kantoor gezeten, en kan daar misschien wel meer verdienen.

Maar heb eigenlijk altijd al geroepen dat ik geen kantoorbaan wil. Nu ben ik dat dus min of meer echt zat. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als je je rijbewijs zelf kan financieren zou ik niet voor die vtl constructie gaan, want dat is gewoon een wurgcontract die je krijgt voor een paar jaar.

Wat maakt dat de vtl constructie een wurgcontract is volgens jou?

Zijn er hier verder nog ervaringen met VTL en de wijze waarop je bent behandeld door het leerbedrijf? Ik hoor het graag;)

Is het puur vanwege de subsidie dat het bedrijf het via de VTL constructie wil doen?

De chauffeursopleiding duurt 2 jaar bij VTL, ik zou ook een andere opleiding kunnen doen die 1 jaar duurt en dan in mijn eigen tijd mijn

rijbewijzen halen. Dan ben ik door die opleiding in ieder geval min of meer binnen bij dat bedrijf in die functie en je hoopt dan dat je na die 1-jarige

opleiding in dienst kan komen. Je weet dan natuurlijk niet als je eenmaal zelf je rijbewijzen hebt gehaald, of je daadwerkelijk de kans wordt geboden, ipv

de functie waar je de opleiding voor gevolgd hebt, om chauffeur te worden bij dat bedrijf.

Ik vind 2 jaar voor de chauffeursopleiding bij VTL wat lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
ik heb ook mijn c en e en adr basis en tank gehaald via vtl kreeg een 2jarig contract.

nooit geen gezeik gehad moet je je gewoon eens laten infomeren op de bijeenkomst die worden door het hele land gedaan

Dus ALTIJD gezeik gehad?:zegtniets::stom:

Dennis:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nou ik heb in ieder geval al een bedrijf wat me wel wil aannemen, alleen moet er nog een intakegesprek plaatsvinden. Maar ik kon me

nog gewoon opgeven en dan hoorde ik vanzelf meer.

Maar ik ben nog steeds benieuwd naar in ieder geval de volgende vragen, dus als er mensen hun ervaringen/meningen/tips willen delen :ja::kiss::p

1. Wat zijn de ervaringen zijn met VTL en wat jullie vinden van de constructie om via VTL bij dat

bedrijf te gaan werken?

2. Zijn er hier mensen die zelf ook hun rijbewijzen bij VTL gehaald hebben?

3. Zijn er veel bedrijven die mensen zonder ervaring de kans geven om via VTL hun rijbewijzen te halen?

4. Wat zijn de nadelen en voordelen van deze constructie via VTL?

5. Moet je bang zijn dat een bedrijf in die tijd via de VTL misbruik van je maakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Nou ik heb in ieder geval al een bedrijf wat me wel wil aannemen, alleen moet er nog een intakegesprek plaatsvinden. Maar ik kon me

nog gewoon opgeven en dan hoorde ik vanzelf meer.

Maar ik ben nog steeds benieuwd naar in ieder geval de volgende vragen, dus als er mensen hun ervaringen/meningen/tips willen delen :ja::kiss::p

1. Wat zijn de ervaringen zijn met VTL en wat jullie vinden van de constructie om via VTL bij dat

bedrijf te gaan werken?

2. Zijn er hier mensen die zelf ook hun rijbewijzen bij VTL gehaald hebben?

3. Zijn er veel bedrijven die mensen zonder ervaring de kans geven om via VTL hun rijbewijzen te halen?

4. Wat zijn de nadelen en voordelen van deze constructie via VTL?

5. Moet je bang zijn dat een bedrijf in die tijd via de VTL misbruik van je maakt?

Wij werken veel met stagelopers. We hebben altijd één wagen beschikbaar voor dit soort overeenkomsten.

Alleen zijn dit meestal mensen die hun rijbewijs al hebben gehaald, het zij, op eigen kosten, het zij op kosten van het UWV o.i.d.

Mensen kunnen op deze wijze 3 maanden bij ons ervaring opdoen (onder de nodige begeleiding) met behoud van uitkering en daarna bij ons blijven werken of elders aan het werk omdat ze dan dus 3 maanden ervaring opgedaan hebben.

Het is natuurlijk heel tegenstrijdig dat de meeste bedrijven geen onervaren personeel aannemen, maar die zelfde chauffeurs krijgen ook nergens de kans om ervaring op te doen!?

Wij doen dit veelal in samenwerking met UWV, gemeente, bureau Werk (in sommige gevallen) en een plaatselijke rijschool.

VTL op zich heb ik nog geen ervaring mee.

Groeten, Dennis

www.dgtomassentransport.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wij werken veel met stagelopers. We hebben altijd één wagen beschikbaar voor dit soort overeenkomsten.

Alleen zijn dit meestal mensen die hun rijbewijs al hebben gehaald, het zij, op eigen kosten, het zij op kosten van het UWV o.i.d.

Mensen kunnen op deze wijze 3 maanden bij ons ervaring opdoen (onder de nodige begeleiding) met behoud van uitkering en daarna bij ons blijven werken of elders aan het werk omdat ze dan dus 3 maanden ervaring opgedaan hebben.

Het is natuurlijk heel tegenstrijdig dat de meeste bedrijven geen onervaren personeel aannemen, maar die zelfde chauffeurs krijgen ook nergens de kans om ervaring op te doen!?

Wij doen dit veelal in samenwerking met UWV, gemeente, bureau Werk (in sommige gevallen) en een plaatselijke rijschool.

VTL op zich heb ik nog geen ervaring mee.

Groeten, Dennis

www.dgtomassentransport.nl

Kijk dat zijn nog eens bedrijven waar onervaren personeel echt wat aan hebben. Zijn volgens mij weinig bedrijven die dit doen. Mijn complimenten :ja::cool:

Zijn er verder wel mensen die ervaring hebben met het werken en volgen van een opleiding bij VTL??? Want ik wil dit graag meenemen in de beslissing die ik neem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In het begin wilde ik ook gelijk de chauffeurs opleiding gaan doen in Nijmegen, daar kreeg ik een aanbod van Aldiver(http://www.aldiver.com/), zij boden in mijn ogen meer en betere dingen dan VTL, wel is dit een ,tot nu toe, nog vrijwel onbekend bedrijf.

Ga inmiddels naar het ROC in Veenendaal en daar de opleiding ´Logistiek Teamleider´volgen, alleen ben ik van plan daar nog in te gaan veranderen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

]Ik wil altijd al mijn vrachtwagenrijbewijs halen :ja: :cool:maar zag er tegenop om dit te doen om de reden dat

als je hem eenmaal hebt, er weinig bedrijven zijn die je een kans geven om ervaring op te doen.

Nu heb ik een transportbedrijf die bereid is om via VTL bij hun te gaan werken. Ik ga dan 1 dag in de week naar

school en 4 dagen werken bij het bedrijf (en dus mijn rijbewijzen halen).

Nu wilde ik vragen wat de ervaringen zijn met VTL en wat jullie vinden van de constructie om via VTL bij dat

bedrijf te gaan werken?

Als ik het goed begrijp, ben je verplicht om je rijbewijs bij VTL te halen of mag je zelf een rijschool kiezen?

VTL zoekt zelf naar een rijschool die zij in hun lijstje hebben en wel dicht bij jou in de buurt is.

Nog een aantal vragen:

Zijn er hier mensen die zelf ook hun rijbewijzen bij VTL gehaald hebben?

Ja, ik heb mijn rijbewijs via VTL gehaald.

Zijn er veel bedrijven die mensen zonder ervaring de kans geven om via VTL hun rijbewijzen te halen?

Je moet wel onderscheid houden tussen bedrijven en VTL.

VTL is dan je werkgever. En betaalt ook je salaris.

De bedrijf heet dan een leerbedrijf.

Je kan niet bij elke bedrijf terecht. Dat betekent dat je moet zoeken naar een ERKEND LEERBEDRIJF.

En natuurlijk geven ze je een kans. Je moet toch ergens beginnen.

Wat zijn de nadelen en voordelen van deze constructie via VTL?

Er is maar 1 voordeel bij VTL je haalt je rijbewijs best goedkoop maar daar tegenover zit je weer aan een contrakt van 2 jaar vast waar

je weinig verdient.

En mijn ervaring met VTL was niet goed, ze geven eerder de leerbedrijf gelijk dan dat ze jou helpen.

En als je niet op tijd betaald of op tijd de nodige documenten opstuurt naar VTL kan je de subsidie op je buik schrijven.

Als ik het opnieuw kon doen had ik een bedrijf gezocht waar ik stage kan lopen zonder VTL. En zelf de rekeningen betaald.

Of de tweede optie een bedrijf zoeken die voor jou de rekening betaalt en daar een contract voor maximaal 3 jaar tekenen.

En de laatste optie is VTL als werkgever kiezen en een paar jaar geduld hebben tot je alles binnen hebt.

veel succes verder.

Ik ben benieuwd welke reacties er komen, dus kom maar op met jullie meningen en ervaringen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

hey

is mij prima bevallen hoor! je doet alvast ervaring op bij leerbedrijf, met beetje geluk mag je af en toe stukkie met de vrachtwagen rijden :rolleyes:

uiteindelijk wil je chauffeur worden, dus die 2 jaar zing je zo uit toch. daarna rijbewijzen halen en proberen daar nog ff wat rij ervaring op doen, en daarna als je t zat bent, misschien rond gaan kijken, heb je in ieder geval al wat rij ervaring :-)

succes

gerco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

vtl is naar mijn ervaring een rot onderneming. ze buiten je uit en je kan onder geen geval onder je contract uit komen ( zonder te betalen ) ik heb mn contract uitgezeten en kon gelukkig meteen ergens anders aan de slag.

het beste kan je gewoon in loondienst gaan emt een bedrijf en met hun een samenwerking aangaan voor je rijbewijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden