[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

frustratie voor het rookverbod.


jemason

Vraag

  • Forumlid

hoe ervaren jullie het volgende .

mijn werkgever had 5 nieuwe auto s gekocht .

werden geleverd in augustus ,en had de ouwe trekkers voor in jullie ingeleverd .

dus ivb met dit gebeuren werd ik en andere collega springer .

nu kwam dit voor het bedrijf ivb met vakantie goed uit (volgens mij gepland)

nu moet ik weg met een auto waarvan de chauffeur niet rookt .

hij komt bij mij en zeg ''in mijn auto wordt niet gerookt ''

ik ken er niet tegen ,die rooklucht in mijn auto als ik terug kom .

ik zeg tegen hem ,'dan is het beste dat je maar niet op vakantie ga .

kijk ik zal dus er altijd rekening mee houden ,ga echt niet 10 min voor pauze maken een shaggie oproken .

maar ik bedoel te zeggen ,de naam van de firma staat op de deur , niet zijn naam .

een hoop trammelant tot op het kantoor van de directeur toe.

ik zeg tegen de directeur , als hij met mijn auto weg moet .

zeg ik toch ook niet ''je moet wel roken hoor, ik kan er niet tegen als ik de rooklucht niet ruik .

iedereen probeert rekening te houden met een ander zijn gewoonte ,neem ik aan .

maar als ze gelijk op hun achterste poten staan van .''in mijn auto .''.

moet er wel bij zeggen ,we lagen mekaar niet ,maar dat doet aan mijn standpunt niks uit .

er staat volgens mij nog een naam van de firma op en dat is de eigenaar nog altijd .

was lang voor het rookverbod ,ben benieuwd hoe dat nu gaat .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Kan er dit op zeggen Want ik kan ook niet tegen roken.

En heb er wel eens de auto laten staan dat ik zo weer naar huis ging.

Op de eerrste plaats de auto is niet van jou Jij mag er alleen maar in werken

En onder het werken mag jij niet roken Dat is op een fabriek ook zo

Daarbij komt nog Jou werkgever moet een brood in de auto hebben

Verboden te roken Want als jij dan toch in de auto rookt Kan hij de schade bij jou verhalen

En wat bij mij aan gaat Had binnen twee dagen een auto die rook vrij was

En heb alles gewoon door betaald gekregen.

En bij een eigen rijder ligt het weer anders Want die heeft geen mensen in dienst

Alleen als er een ander mee weg moet Dan ligt het aanhem Of die er mee weg gaat

Hij kan Nee zeggen.

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Heel simpel: een vrachtwagencabine is een werkplek, en daar mag wettelijk niet gerookt worden tegenwoordig!

Praktisch: blijft altijd een probleem... Zelf rook ik ook in mijn 'eigen' auto, moet ik eens met een ander weg van een niet-roker respecteer ik dat zoveel mogelijk. Inderdaad niet de laatste vijf minuten voor het wegzetten dat hok nog even blauw stoken, en onderweg buiten de auto roken.

Tijdens een lange rit qua afstand met veel file's wordt het lastiger :(, als ik me dan echt niet kan beheersen gewoon raam open en peuk ook buiten houden.

Zo'n dag is dan weer een gelegenheid om eens aan stoppen te denken:angel:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik rook niet en als je wilt roken in mijn auto maakt me niet uit. Raampje open en de asbak leeg, want dat vind ik het goorste.... een volle asbak.

Als ik van vakantie kom was ik mijn gordijnen en sop mijn auto sowieso uit.

Dan ruik je er niks meer van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik rook niet en als je wilt roken in mijn auto maakt me niet uit. Raampje open en de asbak leeg, want dat vind ik het goorste.... een volle asbak.

Als ik van vakantie kom was ik mijn gordijnen en sop mijn auto sowieso uit.

Dan ruik je er niks meer van.

Mijn idee,ik rook ook niet meer,en als ik met vakantie ging was mijn auto altijd netjes,zodat de collega met een nette auto weg kan.

Wat hij daar in uitspookt is mijn probleem niet,de auto is van het bedrijf.

Als ik terugkwam verwacht ik dat de auto in de zelfde staat is,met lege asbakken,zoniet,dan breekt de pl**ris uit.

En schoonmaken doe ik i.d.d ook als ik terugkom van vakantie,ooit een keer de auto spic en span weggezet toen ik met vakantie ging en toen ik terugkwam was t een grote zooi(collega had vrouw en zoontje meegehad en had"geen tijd"meer gehad om m schoon te maken.

De baas kwam erbij en toen kon hij kiezen:of hij kwam terug(in zn vakantie)of de auto ging naar t poetsbedrijf,daar leer je dus een les mee,zowel de "collega"als ikke.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Mijn idee,ik rook ook niet meer,en als ik met vakantie ging was mijn auto altijd netjes,zodat de collega met een nette auto weg kan.

Wat hij daar in uitspookt is mijn probleem niet,de auto is van het bedrijf.

Als ik terugkwam verwacht ik dat de auto in de zelfde staat is,met lege asbakken,zoniet,dan breekt de pl**ris uit.

En schoonmaken doe ik i.d.d ook als ik terugkom van vakantie,ooit een keer de auto spic en span weggezet toen ik met vakantie ging en toen ik terugkwam was t een grote zooi(collega had vrouw en zoontje meegehad en had"geen tijd"meer gehad om m schoon te maken.

De baas kwam erbij en toen kon hij kiezen:of hij kwam terug(in zn vakantie)of de auto ging naar t poetsbedrijf,daar leer je dus een les mee,zowel de "collega"als ikke.

Groeten Peter.

Zo doe ik het dus ook!

En heb het ook een keer gehad dat een collega z'n golden retriever een paar dagen mee had....Daar word je pas echt vrolijk van:mad::mad: Die hoefde trouwens niet meer te komen ook want er miste ook wat her en der aan de auto:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
hoe ervaren jullie het volgende .

mijn werkgever had 5 nieuwe auto s gekocht .

werden geleverd in augustus ,en had de ouwe trekkers voor in jullie ingeleverd .

dus ivb met dit gebeuren werd ik en andere collega springer .

nu kwam dit voor het bedrijf ivb met vakantie goed uit (volgens mij gepland)

nu moet ik weg met een auto waarvan de chauffeur niet rookt .

hij komt bij mij en zeg ''in mijn auto wordt niet gerookt ''

ik ken er niet tegen ,die rooklucht in mijn auto als ik terug kom .

ik zeg tegen hem ,'dan is het beste dat je maar niet op vakantie ga .

kijk ik zal dus er altijd rekening mee houden ,ga echt niet 10 min voor pauze maken een shaggie oproken .

maar ik bedoel te zeggen ,de naam van de firma staat op de deur , niet zijn naam .

een hoop trammelant tot op het kantoor van de directeur toe.

ik zeg tegen de directeur , als hij met mijn auto weg moet .

zeg ik toch ook niet ''je moet wel roken hoor, ik kan er niet tegen als ik de rooklucht niet ruik .

iedereen probeert rekening te houden met een ander zijn gewoonte ,neem ik aan .

maar als ze gelijk op hun achterste poten staan van .''in mijn auto .''.

moet er wel bij zeggen ,we lagen mekaar niet ,maar dat doet aan mijn standpunt niks uit .

er staat volgens mij nog een naam van de firma op en dat is de eigenaar nog altijd .

was lang voor het rookverbod ,ben benieuwd hoe dat nu gaat .

gr piet

Piet je gaat gewoon naar de Action, koop daar zoeen rond plastic potje met een gaatje bovenin

Dit noemen ze een asbak, zet je raampje open als je rookt en maak je plastic potje het eind van de dag leeg en een doekje door de cabine, dan kraait er geen haan meer naar.

Problemen los je toch zelf op zonder veel Tamtam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

lekker respectloos Piet, wat is het nu voor een moeite om te wachten tot je buiten die wagen ben?

in de tijd dat ik hier zat zat met gebroken pootje, hebben ze heel mijn wagen leeggehaald incl. de gordijnen, gelukkig maar, anders had ik die ook eerst moeten wassen omdat er zo'n eikel zich niet kon beheersen om toch een peuk op te steken.

figuren als jij hebben daar gewoon schijt aan, en dan hoef mijn naam niet eens op de wagen te staan, maar als het daar aan zou liggen, koop ik binnenkort een paar stickers zodat mijn naam er wel op staat.

ken zelfs een verhaal van een chauffeur die bij (destijds Vepex) op vakantie was, had er 1 onder zijn nest zitten schijten.

ja wat dan? och... zijn naam stond niet op die wagen:stom::stom:

hou lekker op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Eigen asbak meenemen, en regelmatig leeggooien. Roken met de ramen open en een flesje Febreze of Aust doet ook wonderen. ;)

Voordat je gaat slapen of als je stilstaat lekker de deuren of ramen wagenwijd open en lekker door laten luchten.

Maar dat is het probleem vaak gebeurd dat niet.

En het is vaak niet alleen de sigarettenrook wat stinkt. Je komt wel eens chauffeurs tegen dat je denkt... Hoe lang is het geleden dat jij een douche gehad hebt?

Zou ook niet graag in die cabine willen zitten dan :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
lekker respectloos Piet, wat is het nu voor een moeite om te wachten tot je buiten die wagen ben?

Waarom mag een niet roker een roker wel opdringen dat die niet mag roken?

Rokers zeggen toch ook niet dat je moet roken tegen een niet roker?

Je kan ook tot elkaar komen. Iemand die rookt, lekker de ramen dichtlaat en de troep niet opruimt, ja, dat is aso. En als niet roker mag je dan klagen of proberen te eisen, dat diegene de volgende x niet op je auto mag rijden.

Maar als iemand netjes alles opruimt, een eigen asbak, rookt met de ramen open en een luchtje spuit wat is dan het probleem?

Of gaan jullie ook niet op visite bij mensen die roken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Als ik met een auto van een collega weg moet die niet rookt dan rook ik niet in die auto .

Dat zou wel een zwaar dagje worden , maar hou er wel rekening mee:ja:

dat bedoel ik nu, het kan wel:ok::ok::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/mag-ik-roken-op-mijn-werk.html

Dit is de definitie die door de overheid opgesteld is. In een vrachtwagen mag dus niet gerookt worden.

Als je dus een keer met een andere wagen wegmoet en de vaste chauffeur wil niet dat er gerookt wordt dan heb je dit te respecteren.

Getuigt ook van een stukje collegialiteit.

Zelf rook ik ook en bij ons mag er niet gerookt worden in de wagens en heb er dan ook geen moeite mee om dan buiten de wagen te roken.

Bron website: Rijksoverheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Piet je gaat gewoon naar de Action, koop daar zoeen rond plastic potje met een gaatje bovenin

Dit noemen ze een asbak, zet je raampje open als je rookt en maak je plastic potje het eind van de dag leeg en een doekje door de cabine, dan kraait er geen haan meer naar.

Problemen los je toch zelf op zonder veel Tamtam

dat bedoel ik nu, het kan wel:ok::ok::ok:
:ok: zo zou het moeten zijn, een keertje vaker stoppen is ook een oplossing :ja:

Ligt er ook aan wat voor werk je doet,als je regelmatig stops maakt of als je even een kort ritje met de auto van een collega maakt is dit goed te doen,maar als je lange trajecten rijdt,4,5 uur rijden b.v,word het een ander verhaal.

Je kunt dan wel wat meer stoppen maar er moet ook nog een karwei gedaan worden.

En je kunt er zelf veel aan doen natuurlijk,asbakje,schoonmaken,even de peuk uitstellen,als je de auto parkeert,doe dan de raampjes een stukje open enz.

het is m.i een kwestie van;leven en laten leven.

En het is niet overal zo goed geregeld dat je baas je een rookvrije auto aanbieden kan(of wil)

Ik,als ex roker,vind dat het mogelijk moet zijn dat er onder bepaalde omstandigheden gerookt word in de auto van het bedrijf,dit gaat er niet om wat er in de wet staat maar het gaat erom hoe je met elkaar omgaat.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zelf rij ik intern , maar als de auto bijv de garage in moet en ik moet met een andere auto weg is het meestal maar voor een dag.

Moet je met een andere auto de hele week weg , mmm dan word het nog zwaarder , maar probeer zo weinig in de auto te roken:ja:

Dan met raam open en een bekertje met water voor de peuken in tedoen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
hoe ervaren jullie het volgende .

mijn werkgever had 5 nieuwe auto s gekocht .

werden geleverd in augustus ,en had de ouwe trekkers voor in jullie ingeleverd .

dus ivb met dit gebeuren werd ik en andere collega springer .

nu kwam dit voor het bedrijf ivb met vakantie goed uit (volgens mij gepland)

nu moet ik weg met een auto waarvan de chauffeur niet rookt .

hij komt bij mij en zeg ''in mijn auto wordt niet gerookt ''

ik ken er niet tegen ,die rooklucht in mijn auto als ik terug kom .

ik zeg tegen hem ,'dan is het beste dat je maar niet op vakantie ga .

kijk ik zal dus er altijd rekening mee houden ,ga echt niet 10 min voor pauze maken een shaggie oproken .

maar ik bedoel te zeggen ,de naam van de firma staat op de deur , niet zijn naam .

een hoop trammelant tot op het kantoor van de directeur toe.

ik zeg tegen de directeur , als hij met mijn auto weg moet .

zeg ik toch ook niet ''je moet wel roken hoor, ik kan er niet tegen als ik de rooklucht niet ruik .

iedereen probeert rekening te houden met een ander zijn gewoonte ,neem ik aan .

maar als ze gelijk op hun achterste poten staan van .''in mijn auto .''.

moet er wel bij zeggen ,we lagen mekaar niet ,maar dat doet aan mijn standpunt niks uit .

er staat volgens mij nog een naam van de firma op en dat is de eigenaar nog altijd .

was lang voor het rookverbod ,ben benieuwd hoe dat nu gaat .

gr piet

Ik had hem teruggepakt ... kan er niet tegen als iemand zo hoog op zijn poten gaat staan ... (ben zelf niet roker)

Maar dan had ik WIERROOK gestookt!!!

Vlak na mijn laatste dienst ... lekker vol wierrook en dan de deuren potdicht!!!

Als iemand het op een NORMALE manier vraagt dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

Gewoon vriendelijk vragen .. en niet direct hoog van de toren gaan afblazen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Even ter verduidelijking van Huub zijn stukje, ja het klopt.

[ATTACH=CONFIG]27946[/ATTACH]

WAUW ... ze houden er dus rekening mee?

MAAR ik snap niet dat NIET-rokers er zo vreselijk veel problemen mee hebben ... met een rokerswagen weg te moeten.

Zelf heb ik NOOIT gerookt (oke, één keer geprobeerd en dat ging niet best) ... en oke de geur in sommige wagens is bepaald niet lekker.

Jammer dan ....

Als je bijrijder rookt terwijl je er naast zit dan vind ik dat anders ... dan alleen maar de geur van sigaretten.

Mijn collega rookt ook ... maar met het raam open.

Van Rook of geur in de cabine is dus nauwelijks sprake. Mij valt het niet op .. en irriteert het ook niet.

Misschien wel omdat ik nooit gerookt heb.

Diegene die EX-rokers zijn hebben er over het algemeen (vreemd genoeg) meer problemen mee ... hoe zit dat???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Even ter verduidelijking van Huub zijn stukje, ja het klopt.

[ATTACH=CONFIG]27946[/ATTACH]

Ger, die vrije dag krijg je aangeboden van Vos of gaat ie van je eigen saldo of? Een zogenaamde sigaar uit eigen doos. Ik vrees t laatste en dat klopt natuurlijk niet:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ben zelf ex-roker en springer En wist al snel in welke auto je het beter kon laten om een peuk op te steken. Sowieso mocht er niet in de auto gerookt worden al lang voor het algemene rookverbod. Nu ik sinds een jaar of 2 niet meer rook weet ik dat er een verschil zit tussen roken in de auto en stomen in de auto. In sommige auto s ruik je amper tot niets en in andere ruik je het al ,als je de deur open trekt en dat is niet prettig ,zeker als je overnachtingen moet maken. Voor de rest heb ik er geen problemen mee Zit zelf altijd nog in de rook kantine en bij mij thuis mag er ook gerookt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ger, die vrije dag krijg je aangeboden van Vos of gaat ie van je eigen saldo of? Een zogenaamde sigaar uit eigen doos. Ik vrees t laatste en dat klopt natuurlijk niet:(

Moet er bij zeggen ik heb er jaren gewerkt.En van de laatste 5 jaar heb ik altijd een auto gehad waar niet in gerookt was.En was er in gerookt dan ging ik weer naar huis.En dat is een keer gebeurt. Want ik kan er niet meer tegen.Zelfs als ik naar de kroeg ga en er wordt gerookt Dan ben ik weg.En hoe iedereen er over denkt Dat moeten ze zelf weten.Ik ga nog niet eens een gespreek aan.Want een roker denkt altijd dat die gelijk heeft Dat dat die in het ziekenhuis ligt en te horen krijgt Stop met roken Anders leef je niet lang meer

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

toch wil ik nog even reageren .

ik denk dat abs en nog wat anderen er het dichste bij zitten .

het gaat er niet om dat ik een puinzooi in die wagen maak.

ik gebruikte altijd een glazen asbak bij mij in de auto .

die had ik ook in zijn auto gebruikt .en zijn auto .netjes schoongemaakt .

geen enkel probleem luchtverfrisser er, in en dan weggezet .

dat is het punt ook niet .ZO ALS IK HEM KRIJG,ZO KRIJGEN ZE HEM TERUG.schoon

en als iemand zo als ger gewoon uitlegt wat het probleem is ,op een normale manier .

dan rook ik niet in die auto .of iemand vraagt op een gewone manier of ik er rekening mee wil houden .

dat had ik normaal ook gedaan .maar meneer komt gelijk naar mij toe toen die hoorde dat ik in de auto moest rijden .en zonder gedag gelijk .IN MIJN AUTO WORDT NIET GEROOKT .

dus dan vraag ik aan jullie ,WIE BEPAALT DAT als je een of twee weken met die auto van huis bent .

je probeert toch altijd rekening met iemand te houden .maar wie zijn naam staat er op .

het gaat op de manier waarop het gezegd word .

het kwam bij over als dat hij mij kon verplichten niet te roken .

ik verplicht ook niemand om wel te roken toch .

toen dit gebeurde hadden ze nog nooit van een rookverbod gehoord .

mischien iets duidelijker zo wat ik bedoel.

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zijn inderdaad vaak de ex rokers die liggen te 'mauwen' daarover, komt doordat ze er nog niet helemaal

vanaf zijn.

Ken een ex roker die 3 jaar is gestopt en telkens als hij op een feestje komt heeft hij het er nog moeilijk mee om

geen sigaret op te steken.

Ken een ex rookster die wil zelfs hebben als zij bij je op bezoek komt dat er niet bij jou in huis gerookt wordt want

ze kan er niet tegen, tegen die rook.....

Dan blijft ze maar weg.

Als iemand er ziek van wordt ofzo alle begrip, maar niet voor mensen die zelf gerookt hebben en daarna liggen te zeuren.

Dat in hun huis niet gerookt mag worden, alle begrip voor, maar ik bepaal nog steeds zelf wat ik in mijn huis doe.

ik heb kinderen ze roken geen een van allen .

ook de partners niet ,en hebben gewoon gevraagd ,pa wil je niet roken bij ons in huis .

heb ik geen enkel probleem mee .ga ik buiten staan als ik wil roken .

zo ga ik ook niet roken waar mijn kleinkinderen bij zijn .

het is niet zo dat ik geen rekening wil houden met anderen ,

maar op de manier waar op het gezegd word als het hun eigendom niet is .

is het zelfde als ik bij u kom ,en tegen de buurman van u zeg die ook effe binnen komt .

je mag hier wel komen ,maar hier word niet gerookt .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als een chauffeur aangeeft dat er niet in zijn vaste auto mag worden gerookt, moet je dat respecteren. ten tweede is de vrachtautocabine een werkplek dus arbotechnisch mag er niet gerookt worden en mag een chauffeur een auto weigeren waarin gerookt is. Persoonlijk vind ik roken in de auto vies, op den duur gaat de hele cabine er naar stinken en als je er ook nog in moet slapen is het echt niet fris. Ik vind dat je maar buiten de auto moet roken, daar heb je tijd genoeg voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als een chauffeur aangeeft dat er niet in zijn vaste auto mag worden gerookt, moet je dat respecteren. ten tweede is de vrachtautocabine een werkplek dus arbotechnisch mag er niet gerookt worden en mag een chauffeur een auto weigeren waarin gerookt is. Persoonlijk vind ik roken in de auto vies, op den duur gaat de hele cabine er naar stinken en als je er ook nog in moet slapen is het echt niet fris. Ik vind dat je maar buiten de auto moet roken, daar heb je tijd genoeg voor.

ok kevin dan resperteer ik dat toch dan ik de auto van een chauffeur niet mag roken .

hij rookt tenslotte niet heb je gelijk in hoor .

maar .nu moet die chauffeur met mijn auto weg ,en ik wil dat er in die auto wel gerookt word .

geef mij dan even de oplossing .want daar moet die dan ook respect voor hebben .

want tijd genoeg om buiten de auto te roken heb je niet in alle soorten transport hoor.

dit word volgens mij een discussie van het ei en de kip.

dan heb jij geluk dat er niet een van de vier chauffeurs rookt misschien .

grpiet

ps nogmaals toen was van arbo of rookverbod nog geen sprake .

bewerkt door jemason
regel vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ok kevin dan resperteer ik dat toch dan ik de auto van een chauffeur niet mag roken .

hij rookt tenslotte niet heb je gelijk in hoor .

maar .nu moet die chauffeur met mijn auto weg ,en ik wil dat er in die auto wel gerookt word .

geef mij dan even de oplossing .want daar moet die dan ook respect voor hebben .

want tijd genoeg om buiten de auto te roken heb je niet in alle soorten transport hoor.

dit word volgens mij een discussie van het ei en de kip.

dan heb jij geluk dat er niet een van de vier chauffeurs rookt misschien .

grpiet

ps nogmaals toen was van arbo of rookverbod nog geen sprake .

Ik vind gewoon als je met een auto op stap moet en er is niet in gerookt En je rookt toch

Op de eerste plaats zegd het al iets over je zelf En heb een beetje gevoel voor je mede mens

Als ik werkgever was Dan werd er iedere dag een uur in Omdat ze minder doen als een niet roker

Een roker zal het er wel niet mee eens zijn Dat is ijn probleem

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden