[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hoe zie jij je eigen toekomst?


EJD

Recommended Posts

Jullie?

Van felheid mijnerzijds is dacht ik geen sprake. Ik constateer - op de woorden van Freddie zelf - dat er blijkbaar iets "te verliezen" is zodra hij weer aan de slag zou (kunnen) gaan. Of misschien beter: dat Freddie in staat is om telkens een rekensommetje te maken met plussen en minnen wanneer de mogelijk zich opdoet om aan de slag te gaan.

Hoewel niet hardop uitgesproken, tot nu toe, kun (ook) u uzelf mogelijk afvragen of de "drang" om daadwerkelijk te zoeken naar een nieuwe baan - op dit moment - wel echt aanwezig is/was.

Dat is het hele simpele rekensommetje wat bijna iedereen bij mij in de straat hanteerd: als ik in de sociale dient zit, beur ik 1.100 euro. Ga ik werken, beur ik 1.300 euro. Waarom zou ik voor 200 euro meer 160 uur gaan werken. En dat rekensommetje, daar denk ik ook wel eens over na. Maar gelukkig heb ik op m'n loonstrookje ietsjes meer dan 1.300 euro. Niet veel, maar wel wat. Voor mij in ieder geval de moeite om er toch voor te gaan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 618
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
Misschien iets verder doorlezen in de tweede post die u van mij aanhaalde ..

Het stukje wat u van mij citeert:

Hier hetzelfde citaat, maar dan ook met de opvolgende zin:

Of zie ik volgens u iets over het hoofd?

:cool:

Nee dat was ik, sorry.

Zoals jullie ook wel weten werk ik en heb ik gewerkt bij een bedrijf waar niet alleen Nederlandse chauffeurs werken.

Dat ik in mijn ogen nou niet op de netste manier het veld heb moeten ruimen bij de vorige heb ik ook wel eens aan gegeven.

Ik kan het verhaal van EJD dus best wel een beetje begrijpen of het nou goed is of niet. Op deze manier blijft er toch nog een deel werk voor de Nederlanders over zoals onderhoud en dergelijke.

Maar toch,........ werken wij niet een beetje mee aan onze eigen ondergang ????

Als ik boodschappen ga doen en bij supermarkt A is het bier €10,- en bij supermarkt B €9,- ga ik toch echt naar B en kijk ik niet of dat door een Nederlander of ........ wordt aangeleverd.

Dus daar ga ik, en ik weet zeker meer dan de helft hier, misschien wel de fout in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor ik tot het besluit kwam om één (1!) Pool in dienst te nemen heb ik mij goed laten informeren. Neem van mij aan dat ik niets onwettigs doe.

Bereken je nog steeds je tarieven naar Nederlandse maatstaven of rijd je voor prijzen waar een 'hollander' niet voor kan rijden?

Je komt je klant tegemoet met een lager tarief en daarvoor kun je alleen een oost-europeaan gebruiken, waardoor je de hollandse chauffeurs hier uit de markt verdringt.

Zoiets?

Jij niet. Jij berekent de hoofdprijs en met die Pool ben jij je zakken aan het vullen.

Hij zal nu ergens bij de klant om de hoek staan om maandagmorgen de eerste te zijn.

Of je stuurt hem naar een tankstation langs de snelweg omdat je hem liever niet in de buurt hebt staan.

Slechte reclame.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bereken je nog steeds je tarieven naar Nederlandse maatstaven of rijd je voor prijzen waar een 'hollander' niet voor kan rijden?

Je komt je klant tegemoet met een lager tarief en daarvoor kun je alleen een oost-europeaan gebruiken, waardoor je de hollandse chauffeurs hier uit de markt verdringt.

Zoiets?

Jij niet. Jij berekent de hoofdprijs en met die Pool ben jij je zakken aan het vullen.

Hij zal nu ergens bij de klant om de hoek staan om maandagmorgen de eerste te zijn.

Of je stuurt hem naar een tankstation langs de snelweg omdat je hem liever niet in de buurt hebt staan.

Slechte reclame.

Op het ogenblik En een oostblok auto van Milaan af naar midden Nederlang ongeveer 400 Euro goed koper uit

Heb je 10 vrachten Dan reken het maar uit.en stukgoed rijden die gasten ook Zelfs ADR Van Italie af over Frankrijk Wanr de kosten zijn het zelfde Alleen 150% uren kennen ze niiet

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ga jij lekker zelf in Polen wonen joh.

Beetje begrip proberen te kweken hier dat je oostblokkers in dienst gaat nemen.

Wie is nu de werkelijke schuldige van de hele malaise in het transport??

Dat zijn de transporteurs allemaal zelf, die moesten elkaar zonodig werk aftroggelen en beconcureren, zelfs zover dat men onder de kostprijs ging rijden.

Dit begon allang voor de oostblokker in beeld was.

En de verladers?

Die zijn de lachende derde, jullie verzuimen het om de markt te bepalen en een blok te vormen......ja NU bepaald de verlader het ja, hebben de transporteurs het zelf naar gemaakt.

Nu de bodem bereikt is, moeten wij NL chauffeurs begrip tonen, en wordt hier gesuggereerd, dat wij onze huid te duur verkopen.....flikker toch op zeg.

Heb mn lichaam naar de klote gewerkt in de distributie, en dan zou je dus vervolgens naar de klote kunnen lopen.

Wat jullie nu doen is de problemen voor je uitschuiven, als straks (ook binnenland) de loonkosten met 40% gereduceerd zijn, dan komt die verlader jullie weer uitspelen dat het 40% goedkoper kan.

Zitten jullie weer op hetzelfde niveau.....applaus, maar ondertussen alles naar de klote geholpen.....bedankt hoor.

Enne Karel, je kan hier wel proberen om iedereen te lopen hersenspoelen, met je pro EU gelul, en dat het allemaal zo begrijpelijk en logisch is....nou mij niet hoor, dr is geen weg meer terug, dat begrijp ik zeker wel.

Maar verwacht van mij niet dat ik er respect voor op kan brengen, integendeel, ik wordt pislink van de Europese uitbuiterij en denigratie, die zich helaas ook in het binnenland doorzet.

Bij ons op Agriport is het een komen en gaan van Poolse en Duitse kentekens van een bepaalde Nederlandse vervoerder....en dan denken ze dat het niet wild is in de handel:stom:

En gelijk heb je,

Maare is het gedonder jaren geleden al niet begonnen toen het tonnage werd afgeschaft??

Een vroegere werkgever zij jaren geleden al dat dat fout was.

Toendertijd vertelde hij dat een transportbedrijf voor per wagen rond de 20 duizend gulden kwijt was aan het tonnage ( Vergund laadvermogen)

Ineens kon iedereen zoveel vergunningen krijgen als hij wilde,

Daarna kwamen de simpele mogelijkheden om een buitenlands vakdiploma te halen (heb ik ook, maar nooit iets mee gedaan, ligt nog ergens in een kissie)

Dit was goed voor de concurentie werd van hogerhand gezegd.

En inderdaad sinsdien kan iedere jan @$# de behanger eigenrijder of transportbaas worden.

Ene de concurentie, amehoela, morgen lig je weer op straat want er is weer een goedkoper slachtoffer gevonden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En gelijk heb je,

Maare is het gedonder jaren geleden al niet begonnen toen het tonnage werd afgeschaft??

Een vroegere werkgever zij jaren geleden al dat dat fout was.

Toendertijd vertelde hij dat een transportbedrijf voor per wagen rond de 20 duizend gulden kwijt was aan het tonnage ( Vergund laadvermogen)

Ineens kon iedereen zoveel vergunningen krijgen als hij wilde,

Daarna kwamen de simpele mogelijkheden om een buitenlands vakdiploma te halen (heb ik ook, maar nooit iets mee gedaan, ligt nog ergens in een kissie)

Dit was goed voor de concurentie werd van hogerhand gezegd.

En inderdaad sinsdien kan iedere jan @$# de behanger eigenrijder of transportbaas worden.

Ene de concurentie, amehoela, morgen lig je weer op straat want er is weer een goedkoper slachtoffer gevonden

En gelijk heb je.Daarom is het vervoer ook vrij geworden.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb ik net mijn avatar gewijzigd, word ik vervolgens naar een filmpje van de SP gedirigeerd..... ;)

Kijk ik morgen, ok? Wil graag rustig slapen.

Denk dat je rood-wit vlagie een beetje werkt als een rooie doek op een stier (bij chauffeurs dan:D:D)

Rood wit en blauw:ok::ok: zou tenminste nog aangeven dat je eenbeetje vaderlands gezind bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@Freddie: die Polen hier snappen het, ze komen naar het werk toe. Ze kunnen ook driehoog achter in Krakow in hun flatje blijven zitten maar dat brengt niets. En zo werkt het in het leven, je moet zelf het initiatief nemen want er komt niets aangewaaid.

En voor wat betreft die reiskosten, er zijn legio chauffeurs die dat op de koop toenemen omdat ze A: weer aan het arbeidsproces deelnemen en B: ze ondanks wat benzinegeld nu een stuk meer te besteden hebben dan in de ww of bijstand. In Emmen achter je PCtje blijven klagen zal je zéker niets brengen.

Blablabla.

Word tijd dat ik eens een andere webside ga bekijken.

Word een beetje kotsmisselijk van dat poolse vlagie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Denk dat je rood-wit vlagie een beetje werkt als een rooie doek op een stier (bij chauffeurs dan:D:D)

Rood wit en blauw:ok::ok: zou tenminste nog aangeven dat je eenbeetje vaderlands gezind bent.

Mijn trekkers zijn wit met rood, al 16 jaar. Nog nooit iemand gehoord die daar aanstoot aan neemt.

Persoonlijk vind ik dat ik mijn handelswijze wel voldoende heb toegelicht. Dat dat bij sommgen vervolgens in het verkeerde keelgat schiet en hun fantasie met hun gedachten op de loop gaat, jammer. Get a life in plaats van je op te winden over de stappen die iemand in z'n eigen tent neemt en die niet van invloed zijn op jouw eigen situatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mijn trekkers zijn wit met rood, al 16 jaar. Nog nooit iemand gehoord die daar aanstoot aan neemt.

Persoonlijk vind ik dat ik mijn handelswijze wel voldoende heb toegelicht. Dat dat bij sommgen vervolgens in het verkeerde keelgat schiet en hun fantasie met hun gedachten op de loop gaat, jammer. Get a life in plaats van je op te winden over de stappen die iemand in z'n eigen tent neemt en die niet van invloed zijn op jouw eigen situatie.

Get a life?? Maak je maar geen zorgen:D:D:D

Meneer De Transportondernemer die hier de hele sorens van zijn tent gaat lopen verkondigen.

:bey::bey:

Lijkt er meer op dat de weinig Transporteert, Jaaaaa een hele berg woorden op een forum.

De meeste Transportondernemers hebbe wel wat anders an het hoofd:angel::angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Correctie: Als die Pool niet via een uitzendconstructie wordt ingeleend, schrijft de Nederlandse wet voor dat die Pool niet minder mag verdienen dan het wettelijk minimumloon.

Dan mag jij mij dit wets-artikel eens laten zien!

Maar goed, veronderstel dat dit op de 1 of andere mannier mogelijk is...ons basisloon is amper hoger dan het minimumloon.

Ook over het minumumloon moet 130, 150 en 200% toeslagen aan extra uren betaald worden.

Wat is dan aan het eind van de maand eigenlijk de winst? Een paar 100 euro? Als je van die paar honderd euro in de maand de zaak moet redden, geeft het mij wel te denken.

Komt nog bij dat ook die Pool o.k.v. betaald moet krijgen, net als wij....sorry hoor, waar zit dan de winst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
en die niet van invloed zijn op jouw eigen situatie.

Nog niet.....straks kan jij ook van de verladers de Poolse tarieven gaan rekenen.

Kan mijn werkgever weer een klant uitzwaaien omdat jij op een flauwe manier wilt concureren.

Het valt mij wel op dat jij alleen jouw vizie wilt inzien, en de rest af doet als flauwekul.

Maar ben jij nou trots als jij je tent moet redden met Polen?

Dat antwoord heb jij mij nog niet gegeven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan mag jij mij dit wets-artikel eens laten zien!

Dat zijn van die lastige vragen, om iets te laten zien wat niet bestaat.

Ik kan u hooguit wijzen op de Wet Minimumloon en de bedragen die daar bijhoren ( << klik !! < ).

Maar goed, veronderstel dat dit op de 1 of andere mannier mogelijk is...ons basisloon is amper hoger dan het minimumloon.

Wettelijk minimumloon per 01-07-2011; € 1.219,90 per maand (bij 22 jaar) ( << klik !! < )

Wettelijk minimumloon per 01-07-2011; € 1.435,20 per maand (vanaf 23 jaar en ouder) (<< klik !! < )

B5 CAO-loon (TLN) per 01-07-2011; € 2.030,65

C5 CAO-loon (TLN) per 01-07-2011; € 2.118,78

D5 CAO-loon (TLN) per 01-07-2011; € 2.255,79

E6 CAO-loon (TLN) per 01-07-2011; € 2.460,62

Ik denk dat het wel "iets" verschil maakt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mischien begin ik ook wel een klein transportbedrijfje.

Niet met Polen, met Moldaviers of zo.

Stuk of 5. Als ik die flink uitbuit heb ik wel een leuke toekomst. Hun niet.

Maar wie boeit dat?

Je bent zeker bij de groene Rynaart in de leer geweest.

Die kon zo iets ook Zelfs zonder vergunning,

Hij had overal vrij spel

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mischien begin ik ook wel een klein transportbedrijfje.

Niet met Polen, met Moldaviers of zo.

Stuk of 5. Als ik die flink uitbuit heb ik wel een leuke toekomst. Hun niet.

Maar wie boeit dat?

Mij, bijvoorbeeld.

Hou ons astublieft op de hoogte van de ontwikkelingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ja maar die situatie word ergens door veroorzaakt.

en zoals ik het lees wat ejd schrijft, betrap ik me op enig leedvermaak, jammer genoeg wel.

want eerst was het probleem dat de chauffeur eruit gewerkt word voor een goedkope oostblokker.

de werkgevers hadden LOL, lekker goedkoop meer winst maken, en die lastige dure nederlandse chauffeur zijn we kwijt, werkgevers kondenhun LOL niet op.

maar nu is de situatie zelfs zo geworden dat de werkgever ondanks zijn goedkope werknemers, nog amper droog brood verdiend.

sterker nog als het nog iets verder gaat dan word ook de werkgever met zijn bedrijf eruit geknikkerd door het systeem.

domweg omdat hij te duur is geworden, er komen steeds meer bedrijven uit andere landen die stukken goedkoper werken.

en diegenen die zo triomfantelijk waren over de vrije markteconomie krabben zich nu achter de oren.

en feitelijk krijgen ze met dezelfde problemen te maken die de chauffeur al een paar jaar heeft, namelijk dat hij te duur is.

in feite strijden zowel de werknemers als de werkgevers dezelfde strijd, alleen men ziet het nog niet.

en als we niet gezamelijk die strijd aangaan, dan verliezen we samen alles waar we zo hard voor hebben gewerkt.

Freddie, ik begin steeds meer het idee te krijgen dat het bij jou niet zozeer leedvermaak is maar meer frustratie. En dat is toch wel triest, los van de vraag hoe het zover gekomen is.

In jouw woonomgeving is het moeilijk om aan de bak te komen, misschien zou je eens aan verhuizen naar het Westen moeten gaan denken, daar zijn meer vacatures te vergeven. Woon/werkverkeer wil je niet tenzij dat per km betaald wordt dus als het werk niet naar Freddie komt moet Freddie misschien naar het werk toe?

Maar toch,........ werken wij niet een beetje mee aan onze eigen ondergang ????

Als ik boodschappen ga doen en bij supermarkt A is het bier €10,- en bij supermarkt B €9,- ga ik toch echt naar B en kijk ik niet of dat door een Nederlander of ........ wordt aangeleverd.

Dus daar ga ik, en ik weet zeker meer dan de helft hier, misschien wel de fout in.

:confused: Leuk dat je het zó stelt EJD, maar jij weet nét zo goed als wij dat; A Woonruimte moeilijk te vinden is en vrij duur,vooral in de Randstad....:kill:

B Wie zegt dat Freddie in staat is om te verhuizen,om vervolgens uitzendwerk of tot maar liefst 3x toe een contract voor bepaalde tijd te krijgen:ja::rolleyes:

C Hij ook niet op kamers kan ivm zijn leeftijd en er tegenwoordig nagenoeg géén werkgever meer is die woonruimte kan/wil regelen voor personeel van NL bodem.

Hoe moet 'hij' of een ander dit doen dan volgens jouw?

Ikzelf ben 29 jr. had voor 3 jr terug ook goede werkgever gevonden in de buurt van m'n ex-vriendin, maar ik woonde te ver weg voor hem. Moest persé in die regio wonen (076). Ook heb ik voordat ik bij HKP kwam gesolliciteerd bij diverse bedrijven,sommige op maar 30 tot 50 km.afstand...maar je woont té ver weg!:eek::mad:

Meeste hebben het liefst dat je tegenover het bedrijf gaat wonen,C5 accepteert en dan als je nog jeugdloon krijgt zit je hélemaal geramd:ja::rolleyes:.

Post van Bert; :ja: deels hebben we hier zelf schuld aan,maar de héle 'marktwerking' en winstbejag slaat ook door bij zeer veel Nederlandse producenten,waardoor ze zichzelf een beetje 'uit de markt' prijzen....waardoor goedkope merken,nat of int. de markt gaan bepalen:eek::ja::(

:confused:Hoop dat dit enigzins wat duideljkheid verschaft, net zoals het filmpje;):D

Beetje duidelijk zo??;)

Grs Wijnand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee dat was ik, sorry.

Zoals jullie ook wel weten werk ik en heb ik gewerkt bij een bedrijf waar niet alleen Nederlandse chauffeurs werken.

Dat ik in mijn ogen nou niet op de netste manier het veld heb moeten ruimen bij de vorige heb ik ook wel eens aan gegeven.

Ik kan het verhaal van EJD dus best wel een beetje begrijpen of het nou goed is of niet. Op deze manier blijft er toch nog een deel werk voor de Nederlanders over zoals onderhoud en dergelijke.

Maar toch,........ werken wij niet een beetje mee aan onze eigen ondergang ????

Als ik boodschappen ga doen en bij supermarkt A is het bier €10,- en bij supermarkt B €9,- ga ik toch echt naar B en kijk ik niet of dat door een Nederlander of ........ wordt aangeleverd.

Dus daar ga ik, en ik weet zeker meer dan de helft hier, misschien wel de fout in.

Juist Bert, jij snapt het!!!! We gooien onze eigen glazen in omdat we altijd maar naar die eurotekens kijken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja hoor, er is werk zat.

Alleen moet de Nederlandse chauffeur erop bedacht zijn hoe "duur" hij z'n huid wil verkopen en aan wie.

Het zal vooral een risico-inschatting betreffen.

En de Nederlandse chauffeur zou ook de situatie van een andere kant kunnen bekijken. Namelijk voor de uren dat hij productief is kan hij gerust z'n huid duur verkopen, dan zou hij gerust misschien nog wel wat "duurder" mogen zijn. De bottleneck zit 'm nou precies in de tijd dat hij NIET productief is, maar volgens allerlei (CAO-)regeltjes en ingeslopen gewoonten TOCH doorbetaald moet/wil worden.

Ook die werkgever vindt het niet (altijd) leuk om met die contracten te (moeten) werken. Maar hij toch (zoveel mogelijk) met Nederlandse chauffeurs wil blijven werken, moet hij toch zijn risico's als in eerste gaan inperken. Eén van die (super grote) risico's is als een chauffeur bijvoorbeeld langdurig ziek wordt. Ik weet wel, daar kiest die chauffeur natuurlijk niet voor, maar zijn werkgever die blijkbaar dan toch met "dure" Nederlandse chauffeurs wil blijven werken, kiest daar zeker NIET voor.

Bij ziekte moet een chauffeur 2 jaar worden doorbetaald, als het tegen zit 3 jaar. Neem dan voor het gemak even 50.000 per jaar wat die zieke werknemer kost, terwijl er geen productiviteit tegenover staat. Tel uit je "winst". Probeer daar maar eens een berekeningetje op los te laten (met de huidige rendementen) hoeveel chauffeurs er dan een stapje harder moeten lopen en NIET ziek moeten worden in zo'n club om dat te compenseren. Ziekte heeft niemand in de hand (laten we daar even van uit gaan), maar OOK die werkgever niet. Dus voor hetzelfde geld zit iemand net in een vast contract en dan wordt diegene ziek ........ Daar gaat 50.000 euro voor het eerste jaar. Voor het tweede jaar nog eens 50.000 erachteraan dan zit je op 100.000 euro. Een kapitaalje wat op de schouders van de resterende "gezonde" chauffeurs in het clubje komt te rusten om er extra bij terug te moeten gaan verdienen. Terwijl ze al schreeuwend zo duur waren t.o.v. een Pool of andere Oost- of Midden-Europeaan.

Betreft het een werknemer met een (jaar-) contract, dan is dat risico al nooit groter dan MAXIMAAL (!!) een jaar, dus maximaal 50.000 euro. Zo simpel werkt een risico-analyse op dit gebied.

Je kunt dus wel met Nederlandse chauffeurs (blijven) werken, maar dan moet er gezocht worden beperking van risico's. Ofwel steeds minder (door-)betalen op momenten dat iemand NIET productief is.

Tuurlijk werk zat, je moet er alleen voor verhuizen...

En als het aan jou ligt gaan we allemaal in A0 aan het werk geloof ik.

Menselijkheid, zegt dat woord je wat? Of neem jij elke beslissing aan de hand van cijfertjes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden