[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hoe zie jij je eigen toekomst?


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid
Goedemorgen Cor,

Ik baseer mijn mening op de vroegere dictatuur die heerste in die landen.

Daar was en is corruptie een onderdeel van hun cultuur.

Ik onderken dat probleem en sluit hier mijn ogen niet voor.

Bedrijven die dus verhuizen naar dat soort landen, onder het mom, we brengen U welvaart, weten dit ook, dat mensen die bereid zijn om tegen betaling Europese erkende papieren te verkrijgen bij een of ander loket, aan personeel kunnen komen die, ten eerste goedkoop zijn, de beschikking hebben over rechtmatige papieren en graag onder andere omstandigheden werken dan wat wij gewend zijn.

Ik neem als klein voorbeeld toen die discussie speelde over ADR en de Poolse collega.

En hier zit hem dus de knoop in het gehele gebeuren.

Waar wij worden onderworpen aan strenge regelgeving, word in die landen er een andere uitleg aan gegeven.

En hier ligt dus een taak voor Europa om dat op 1 lijn te krijgen, maar dit nooit voor elkaar zal krijgen, omdat elk land toch zijn eigen status wil behouden.

Neem nu dus ons pensioen, er komen al voorzichtig aan de eerste berichten dat we niet hoeven te rekenen op 67 jaar, maar al op 69 jaar dat we voldaan mogen terugkijken op ons arbeidsverleden.

Neem nu Frankrijk, waar pensioen heilig is bij de werknemer en morrelt men daaraan, dan weten wij als chauffeur het vaak als eerste, doordat we geen meter meer vooruit kunnen rijden dan.

De Franssen gaan hun pensioen opbouwen in 2035 over 43 jaar.

Dat houd in als men dus met een leeftijd van 20 jaar de arbeidsmarkt opstapt, men mag stoppen als men 63 jaar is.

Daar komt dus ook nog bij dat het pensioen wat men daar opbouwt, voortvloeit uit de begroting.

Gewoon dit als voorbeeld te gebruiken zal eenwording een zeepbel blijven en er zal echt een dag komen dat deze zeepbel uit elkaar spat.

Wat daarvan de gevolgen van zullen zijn, ik weet het niet, er zullen wel politieke partijen zijn die dit ook zien aankomen en hierdoor aan enorme populariteit zullen winnen, maar of we dan daar zo gelukkig mee moeten zijn ?

Maar voor nu, ik heb mijn natje en mijn droogje, vind het triest dat bonden zich hard maakt voor enkele buitenlanders die mensonterend behandeld worden, terwijl er in Nederland voedselbanken zijn, waar steeds meer gezinnen gebruik van moeten maken in de kou blijven staan, ik elk jaar mijn kerstpakket doneer aan de voedselbank om mijn geweten te sussen, geniet ik van het leven, neem de dingen die ze zijn en sluit mijn ogen er niet voor.

ja Cor, mijn opa die zei ook, toen hij nog leefde, vroeger hadden we het moeilijk en zwaar, maar waren we wel gelukkig..

Vraagje toen vroeger de bulgaarse chauffeurs hier in de europoort(in de winter) weken stonden te wachten op hun trailer cq lading werden ze geholpen door het rode kruis en andere organisaties.

Dat vond men oke (help je medemens)

en nu komt er commentaar omdat de bond zich er ook mee bemoeid?? mijns inziens proberen die de problematiek achter dit geval op te lossen.

Maar ja maakt niet uit wat de bond probeert of doet in jouw ogen kunnen ze weinig tot niets goed doen.

Gr andre

Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 618
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Andre, ik respecteer je mening, maar als ik deze kennis al in huis had en ze vervolgens bevestigd zie worden op het forum in een andere topic, dat de vakbond zich drukker maakt dat buitenlandse werknemers aan eerlijke uitbuiting worden onderworpen, dan zich druk te maken over de Nederlandse werknemer, verliest aan mij elk persoonlijk moment van enig begrip.

Als men de bond vraagt waarop en op welke cijfers gebaseerd is dat de Nederlandse transportsector 3000 chauffeurs zoekt, terwijl er heel graag chauffeurs de bok op willen, maar niet eens in aanmerking komen voor een baan, dan komen er geen duidelijke antwoorden, maar ondertussen die mannen wel gewoon thuis zitten.

Hier dus een citaat uit een andere topic, vanuit de bond.

Tja, misschien handiger om een topic apart te maken puur en alleen over de bonden, of die nog wel nut hebben..

Vakbonden geen ballen hebben als in andere landen ??

Wie is er al meer dan 5 jaar bezig met vd Bosch Erp/ NicoMooy Milsbeek/ Butter ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zijn al 5 jaar bezig met die bedrijven. Waar ik nu benieuwd naar ben is of dat Nederlandse arbeidsplaatsen heeft opgeleverd. De bond finacierd deze werkzaamheden met contributie die door Nederlandse leden betaald word....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft in ieder geval opgeleverd dat vd Bosch (volgens site) binnenland chauffeurs zoekt voor standplaatsen Rotterdam en Bergen op Zoom.

En die vacature werd voorheen anders ingevuld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan moet ik daar een kritische noot bij plaatsen, vooral in oogst seizoen zoekt van den Bosch chauffeurs voor het rijden naar de suikeropslag plaatsen, dat is 2 ploegen dienst, een week op, een week af, van den Bosch weigert ploegentoeslag uit te betalen, men mag beginnen, mits men dit accepteert dat men dus afziet van ploegentoeslag..

Dus mijn eerste kanttekening is dus wat chauffeurs ervoor moeten inleveren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er is een proces op gang van grote economische en maatschappelijke ongelijkheid binnen Europa naar meer gelijkheid. En dat is een prima ontwikkeling. Ik ben niet iemand die graag een ander in armoede ziet leven. En neem zelfs nog maar aan dat dit voor de meeste forumleden niet anders is.

Alleen jammer dat bepaalde West-Europese ondernemers deze ontwikkeling misbruiken als kans om geld te verdienen over de ruggen van mensen in relatieve armoede.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk idd dat het tijd wordt voor een eigen topic of dat het verhaal naar een topic wordt verplaatst waar hier al over wordt gesproken.

Vakbond: In mijn ogen ene stel mensen dat vooral de eigen woorden wil laten horen die in veel gevallen niets te maken hebben met de leden. Wanneer er iets wordt bereikt is het volgens hen een mijlpaal, als je goed leest voor de leden alleen maar slechter want ergens anders waar de leden het graag beter hadden gewild wordt er wat ingeleverd.

Chauffeurs tekort: Die hebben we in NL niet want er werken genoeg mensen van buiten Nederland in de logistiek. Waren deze er niet zou je een chauffeurs tekort ook nooit kunnen aanvullen met Nederlanders omdat de gemiddelde Nederlander niet meer wil werken in de Logistiek. Op scholen wordt geleerd dat je beter kan werken in de Dienstensector of IT maar dat je beter kan weg blijven uit de bouw en Logistiek.

Iedereen die roept dat de chauffeurs al de buitenlandse chauffeurs worden uitgebuit zou eens moeten kijken naar hun status in eigen land. De meeste Roemenen die hier rijden kunnen thuis een huis en leven betalen waar wij hier in Nederland van dromen.

De mensen die uit principe tegen het werken van buitenlanders in Nederland zijn..... doe je ogen eens open. Er is geen volk in de wereld waarvan zoveel mensen in het buitenland werken dan Nederlanders. Volgens mijn Paspoort ben ik in 142 landen geweest, en overal ben ik Nederlanders tegengekomen die daar werkten.

Als de chauffeurs hier in Nederland eens zouden kijken naar het salaris dat men heeft en dat vergelijkt met een fabriekswerker dan heeft men niet te klagen. Maar we willen gewoon steeds meer.... groter huis ( ook al niet nodig ), grotere luxe auto ( ik moet toch laten zien dat ik werk ), Nike schoenen ( want wie loopt er nou zonder merk schoenen ) enz. Ja ik weet er zijn ook nog chauffeurs die dit niet allemaal willen maar er zijn er meer die het wel hebben.

Een tweede dat mij stoort aan de Nederlandse chauffeur is wat je veel te vaak in de haven al hoort: "Je denkt toch niet dat ik nu nog ga rijden. Ik ga slapen, die twee uurtjes die ik nog mag rijden helpen de wereld niet" men vergeet dat je daarmee de volgende dag de file's kan voor zijn. Of: "Ik ga niet in het weekeinde rijden, ik ben vrijdagavond om 18:00 thuis, of het werk nu af is of niet". Maw de werkmentaliteit van de gemiddelde chauffeur in de haven is ver te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vraagje toen vroeger de bulgaarse chauffeurs hier in de europoort(in de winter) weken stonden te wachten op hun trailer cq lading werden ze geholpen door het rode kruis en andere organisaties.

Niets mis mee en dat is ook precies wat er van die organisaties wordt verwacht.

Die organisaties hebben door de donaties en collectes ook de middelen daarvoor, een vakbond echter draait op geld van leden. En als lid mag je verwachten dat van jouw contributiegeld jouw belangen worden behartigd, en niet de belangen van een stel gestrande Bulgaren.

Als die vakbondsmensen echt zo begaan zijn met hun medemens staat hun niets in de weg om met geld uit eigen zak iets voor die mensen te doen. Maar ja, daar scoor je niet mee in de media. En je voelt het in je eigen portemonnee in plaats van die van een ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook EJD wil blijkbaar maar niet begrijpen dat dit alles is voortgekomen omdat men in opdracht van de Bulgaarse vakbond handelde, en dat alles omdat men gezamelijk met diverse vakbonden in Europa uitbuiting tegen wilt gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook EJD wil blijkbaar maar niet begrijpen dat dit alles is voortgekomen omdat men in opdracht van de Bulgaarse vakbond handelde, en dat omdat men gezamelijk met diverse vakbonden in Europa uitbuiting tegen wilt gaan.

Routier, de chauffeurs in kwestie vonden niet dat zij uitgebuit werden. Dat hebben de vakbonden er van gemaakt, weet je nog, dat tv programma.... ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Om weer terug ontopic te komen: de toekomst is dus Edwin Atema die vanuit de kofferbak van z'n auto her en der eieren en ham op parkeerplaatsen dropt. Gratis. Als je dat 10 jaar geleden had gezegd hadden ze je in een gesloten inrichting opgenomen.

Het enige dat ik zelf ooit in Bulgarije gratis kreeg waren platjes. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goed onder woorden gebracht.....

Maar 142 landen. Ik word niet snel jaloers maar hoe heb je dat voor elkaar gekregen ?

Ik ben niet altijd werkzaam geweest in het transport en wegbeveiliging.

Ooit was ik Opper bij gods eigen onderdeel en mocht ik diplomatieke post rondbrengen :-)

Daarbij aangevuld met elk jaar tweemaal vakantie.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden