[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hoe zie jij je eigen toekomst?


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid
Uhhhhhh ??? :confused::confused::confused::confused::confused:

Misschien iets verder doorlezen in de tweede post die u van mij aanhaalde ..

Het stukje wat u van mij citeert:

Ook hier geldt dat ik geen enkele politieke discussie uit de weg ga.

Hier hetzelfde citaat, maar dan ook met de opvolgende zin:

Ook hier geldt dat ik geen enkele politieke discussie uit de weg ga. Maar ik kies er niet voor om een dergelijke discussie hier te voeren.

Of zie ik volgens u iets over het hoofd?

:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 618
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

Ik heb eigenlijk nog wel een vraag aan Jan Putter. Jij schreef dit

De makkelijkste weg zoeken bedoel ik

Als hier straks 50% van de beroepsbevolking thuis zit hoeven we ook niet meer zo veel te vervoeren

En dan niet zeggen de Nederlanders willen niet meer,we worden op een schandelijke manier aan de kant gezet

en dat schreef je naar aanleiding van mijn uiteenzetting eerder vandaag in dit topic.

Hoe zou jij in mijn situatie de zaak proberen rendabeler te maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
Ik heb eigenlijk nog wel een vraag aan Jan Putter. Jij schreef dit

en dat schreef je naar aanleiding van mijn uiteenzetting eerder vandaag in dit topic.

Hoe zou jij in mijn situatie de zaak proberen rendabeler te maken?

Ik zou eens met open verhaal naar je opdrachtgevers gaan.hoe kun je nu in Nederland voor oost europese ta

rieven gaan rijden :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is toch heel eenvoudig? Ga in Polen wonen en ik weet zeker dat jouw werkgever erg verheugd zal zijn dat jij voortaan een stuk minder kost. Iedereen blij.

Ga jij lekker zelf in Polen wonen joh.

Beetje begrip proberen te kweken hier dat je oostblokkers in dienst gaat nemen.

Wie is nu de werkelijke schuldige van de hele malaise in het transport??

Dat zijn de transporteurs allemaal zelf, die moesten elkaar zonodig werk aftroggelen en beconcureren, zelfs zover dat men onder de kostprijs ging rijden.

Dit begon allang voor de oostblokker in beeld was.

En de verladers?

Die zijn de lachende derde, jullie verzuimen het om de markt te bepalen en een blok te vormen......ja NU bepaald de verlader het ja, hebben de transporteurs het zelf naar gemaakt.

Nu de bodem bereikt is, moeten wij NL chauffeurs begrip tonen, en wordt hier gesuggereerd, dat wij onze huid te duur verkopen.....flikker toch op zeg.

Heb mn lichaam naar de klote gewerkt in de distributie, en dan zou je dus vervolgens naar de klote kunnen lopen.

Wat jullie nu doen is de problemen voor je uitschuiven, als straks (ook binnenland) de loonkosten met 40% gereduceerd zijn, dan komt die verlader jullie weer uitspelen dat het 40% goedkoper kan.

Zitten jullie weer op hetzelfde niveau.....applaus, maar ondertussen alles naar de klote geholpen.....bedankt hoor.

Enne Karel, je kan hier wel proberen om iedereen te lopen hersenspoelen, met je pro EU gelul, en dat het allemaal zo begrijpelijk en logisch is....nou mij niet hoor, dr is geen weg meer terug, dat begrijp ik zeker wel.

Maar verwacht van mij niet dat ik er respect voor op kan brengen, integendeel, ik wordt pislink van de Europese uitbuiterij en denigratie, die zich helaas ook in het binnenland doorzet.

Bij ons op Agriport is het een komen en gaan van Poolse en Duitse kentekens van een bepaalde Nederlandse vervoerder....en dan denken ze dat het niet wild is in de handel:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
Ga jij lekker zelf in Polen wonen joh.

Beetje begrip proberen te kweken hier dat je oostblokkers in dienst gaat nemen.

Wie is nu de werkelijke schuldige van de hele malaise in het transport??

Dat zijn de transporteurs allemaal zelf, die moesten elkaar zonodig werk aftroggelen en beconcureren, zelfs zover dat men onder de kostprijs ging rijden.

Dit begon allang voor de oostblokker in beeld was.

En de verladers?

Die zijn de lachende derde, jullie verzuimen het om de markt te bepalen en een blok te vormen......ja NU bepaald de verlader het ja, hebben de transporteurs het zelf naar gemaakt.

Nu de bodem bereikt is, moeten wij NL chauffeurs begrip tonen, en wordt hier gesuggereerd, dat wij onze huid te duur verkopen.....flikker toch op zeg.

Heb mn lichaam naar de klote gewerkt in de distributie, en dan zou je dus vervolgens naar de klote kunnen lopen.

Wat jullie nu doen is de problemen voor je uitschuiven, als straks (ook binnenland) de loonkosten met 40% gereduceerd zijn, dan komt die verlader jullie weer uitspelen dat het 40% goedkoper kan.

Zitten jullie weer op hetzelfde niveau.....applaus, maar ondertussen alles naar de klote geholpen.....bedankt hoor.

Enne Karel, je kan hier wel proberen om iedereen te lopen hersenspoelen, met je pro EU gelul, en dat het allemaal zo begrijpelijk en logisch is....nou mij niet hoor, dr is geen weg meer terug, dat begrijp ik zeker wel.

Maar verwacht van mij niet dat ik er respect voor op kan brengen, integendeel, ik wordt pislink van de Europese uitbuiterij en denigratie, die zich helaas ook in het binnenland doorzet.

Bij ons op Agriport is het een komen en gaan van Poolse en Duitse kentekens van een bepaalde Nederlandse vervoerder....en dan denken ze dat het niet wild is in de handel:stom:

:ok::ok::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Enne Karel, je kan hier wel proberen om iedereen te lopen hersenspoelen, met je pro EU gelul, en dat het allemaal zo begrijpelijk en logisch is....nou mij niet hoor, dr is geen weg meer terug, dat begrijp ik zeker wel.

Met een beetje geluk haalt de Euro de kerst niet. Het gaat dan nog druk worden in Den Haag....

Even dinsdag afwachten wat Amerika gaat doen, als dat mis gaat gaat het sterke en welvarende Europa er zo achteraan. De hele Westerse werels is zo ongeveer failliet door onkunde en fout idealisme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met een beetje geluk haalt de Euro de kerst niet. Het gaat dan nog druk worden in Den Haag....

Even dinsdag afwachten wat Amerika gaat doen, als dat mis gaat gaat het sterke en welvarende Europa er zo achteraan. De hele Westerse werels is zo ongeveer failliet door onkunde en fout idealisme.

En ok DAN zou de wereld niet opeens ophouden en iedereen op hetzelfde moment z'n laatste adem uitblazen. Maar zullen we ook weer beslissingen moeten nemen. Waarvan de een zal vinden dat het de juiste is en een ander daar daar een volstrekt andere mening over kan (en mag) hebben.

Maar dat valt allemaal nog wel mee hoor.

De Euro afschaffen zou het omgekeerde effect van de invoering ervan teweeg brengen en zou desastreuze gevolgen hebben. Met name voor de gewone man in de straat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zou eens met open verhaal naar je opdrachtgevers gaan.hoe kun je nu in Nederland voor oost europese tarieven gaan rijden :confused:

Oost Europese tarieven liggen nog een stukje lager.

Een struikelblok is dat iedere verlader voor het vervoer van z'n producten een prijs calculeert en dat meeneemt in de totale verkoopprijs van zijn product. De meeste verladers is het helemaal worst wie zijn spullen vervoerd en kijkt sowieso naar het kostenplaatje. Als de dieselprijs stijgt kun je dat als vervoerder vaak wel (deels) doorberekenen maar ergens houdt het op en wat moet je dan? Stoppen met rijden, gewoon de boel stilzetten? En dan? Of moet je kijken of je door het inhuren van een paar goedkopere werknemers de werkgelegenheid voor alle werknemers kunt behouden?

Zeg jij het maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
Oost Europese tarieven liggen nog een stukje lager.

Een struikelblok is dat iedere verlader voor het vervoer van z'n producten een prijs calculeert en dat meeneemt in de totale verkoopprijs van zijn product. De meeste verladers is het helemaal worst wie zijn spullen vervoerd en kijkt sowieso naar het kostenplaatje. Als de dieselprijs stijgt kun je dat als vervoerder vaak wel (deels) doorberekenen maar ergens houdt het op en wat moet je dan? Stoppen met rijden, gewoon de boel stilzetten? En dan? Of moet je kijken of je door het inhuren van een paar goedkopere werknemers de werkgelegenheid voor alle werknemers kunt behouden?

Zeg jij het maar.

Ja ik zeg stoppen ermee,dit heeft toch geen zin op deze manier. dat werkgelegenheid houden heb ik eeerder gehoord gelul in de ruimte om de zakken te vullen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De Euro afschaffen zou het omgekeerde effect van de invoering ervan teweeg brengen en zou desastreuze gevolgen hebben. Met name voor de gewone man in de straat.

Dat is pure angstzaaierij Karel, als Griekenland failliet zou zijn gegaan had het Nederland hoogstens 3 miljard gekost. De banken en pensioenfondsen hadden die waardeloze papieren allang verkocht.

Nu zijn we een paar cent meer kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Begrip kweken, ik? Op een forum? Bij allemaal onbekenden? Dat meen je toch zeker niet?

Heb mijn verhaal gepost omdat ik A: het wel zo netjes vond omdat ik ook aan jullie vroeg hoe je je eigen toekomst ziet en B: om proberen een discussie op te zetten. En dat laatste is zeker gelukt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en wordt hier gesuggereerd, dat wij onze huid te duur verkopen.....

Door deze woorden denk ik dat u naar een bijdrage van mijn hand verwijst.

Misschien moet u die bijdrage nog eens goed lezen. Want zo heb ik het zeker niet geschreven.

Enne Karel, je kan hier wel proberen om iedereen te lopen hersenspoelen, met je pro EU gelul, en dat het allemaal zo begrijpelijk en logisch is....nou mij niet hoor, dr is geen weg meer terug, dat begrijp ik zeker wel.

Naar mijn stelligste overtuiging probeer ik niemand te hersenspoelen.

Waar mogelijk probeer ik (onderbouwd) het één en ander aan te dragen, of een richting te geven aan hoe iets soms ergens geregeld is. In ieder geval probeer ik soms misschien wat meer uit te leggen als ik denk dat zoiets verhelderend kan zijn.

In de praktijk van alle dag heb ik, net als u, te doen met de zaken zoals ze liggen. Niet omdat ik dat altijd leuk vind, maar omdat het zo is. Daar is weinig pro- of contra-EU aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat een onzin!!

Concurentie en marktwerking is al zo oud als de weg naar Rome, sterker nog, is het eerste wat ze uitgevonden hebben toen geld als ruilmiddel werdt ingevoerd.

En ga jij lekker in Noord Vietnam woonen, dat is zo ongeveer het enige overgebleven land waar concurentie en marktwerking niet voorkomt.

Veel plezier daar.

Concurentie geschied tussen bedrijven, nu wordt het over de rug van de arbeiders gespeeld, er is dus concurentie tussen de europese arbeiders, althans wordt die nu ingezet om elkaar te beconcureren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja ik zeg stoppen ermee,dit heeft toch geen zin op deze manier. dat werkgelegenheid houden heb ik eeerder gehoord gelul in de ruimte om de zakken te vullen

Dat zie je toch verkeerd Jan, in ieder geval in mijn geval. Mijn transport BV verdient nog steeds geld maar ik zie het wel minder worden en heb geen zin om het schip langzaam aan op termijn te zien zinken.

Je doet het naar de buitenwereld ook nooit goed. Als ik hier geschreven had dat ik voor al mijn eigen chauffeurs ontslag had aangevraagd én gekregen, alleen nog maar met goedkope charters zou gaan werken ipv Nederlandse dan was het hek ook van de dam geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In de praktijk van alle dag heb ik, net als u, te doen met de zaken zoals ze liggen. Niet omdat ik dat altijd leuk vind, maar omdat het zo is. Daar is weinig pro- of contra-EU aan.

Dat bedoelde ik dus, er wordt voor ons beslist. De inspraak is verdwenen in het "democratische" Europa. Er worden zeer selectief beslissingen genomen in Brussel.

Als het bv over transport gaat en een zooi van die parlementariers die ooit door een vrachtwagen in de wielen zijn gereden komen in aktie en stemmen tegen vrachtwagens op de weg. Of ze ter zake kundig zijn maakt niet uit.

Het einde is zoek, en de realiteit ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Soms moet je de dingen gewoon bij naam noemen, dan is het het duidelijkst, ben geen diplomaat maar chauffeur, en volgens mij is dit een chauffeursforum;)

Dit is niet een chauffeursforum, dit is het chauffeursforum;)

De manier waarop je de schuld zo nadrukkelijk neerlegt bij Karel en EJD vind ik niet terecht. De grote Nederlandse vervoerders die pionier zijn op gebied van Oostblok-chauffeurs, dat zijn de schuldigen! Die hebben de markt vergiftigd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Door deze woorden denk ik dat u naar een bijdrage van mijn hand verwijst.

Misschien moet u die bijdrage nog eens goed lezen. Want zo heb ik het zeker niet geschreven.

Naar mijn stelligste overtuiging probeer ik niemand te hersenspoelen.

Waar mogelijk probeer ik (onderbouwd) het één en ander aan te dragen, of een richting te geven aan hoe iets soms ergens geregeld is. In ieder geval probeer ik soms misschien wat meer uit te leggen als ik denk dat zoiets verhelderend kan zijn.

In de praktijk van alle dag heb ik, net als u, te doen met de zaken zoals ze liggen. Niet omdat ik dat altijd leuk vind, maar omdat het zo is. Daar is weinig pro- of contra-EU aan.

De hele manier van jou uitleg en schrijven, in de vorm van een vraagstelling, want daar verschuil je je nu achter, suggereerd dat wij bij ons zelf ten rade moeten gaan.

Moeten we het niet goedkoper gaan doen? Moeten we sommige sociale zekerheden niet opgeven?

Kom nou toch zeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat zie je toch verkeerd Jan, in ieder geval in mijn geval. Mijn transport BV verdient nog steeds geld maar ik zie het wel minder worden en heb geen zin om het schip langzaam aan op termijn te zien zinken.

Dat zei ik dus vanavond, jij probeert je vege lijf (BV) te redden, is het dan vreemd dat wij dat ook doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De hele manier van jou uitleg en schrijven, in de vorm van een vraagstelling, want daar verschuil je je nu achter, suggereerd dat wij bij ons zelf ten rade moeten gaan.

Moeten we het niet goedkoper gaan doen? Moeten we sommige sociale zekerheden niet opgeven?

Kom nou toch zeg

We gaan voor half geld werken, kunnen we de hypotheek niet betalen vragen we gewoon er nog 1 aan om de rente van de eerste mee te kunnen betalen. Is heel modern momenteel. :ja:

Wedden dat we steun vanuit de EU krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is pure angstzaaierij Karel,

waarom is het angstzaaierij?

U komt aan met de invoering van de Euro en dat u daar al niet blij van bent geworden. Ik kan dan volgens hetzelfde principe toch voorspiegelen wat voor desastreuze gevolgen dat zal hebben.

Invoering >> heel veel overbodig geld in een korte periode beschikbaar >> inflatie. (geld wordt minder waard, vooral de SCHULDEN nemen dan relatief fors af en lonen stijgen, goederen/huizen/auto's/etc. worden DUURDER, prijzen stijgen, dus mensen zijn geneigd om sneller dingen te kopen omdat ze "morgen" wellicht duurder nóg zijn).

U bent aardig op de hoogte van veel dingen. Dan mag u voor de "gewone man in de straat, met een normaal salaris" invullen wat het omgekeerde effect is. Meteen kunt ook de de bedrijven waar deze "gewone mensen werken en hun salaris verdienen erbij betrekken. (Maar zo slim bent u ook wel om dat mee te nemen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat zei ik dus vanavond, jij probeert je vege lijf (BV) te redden, is het dan vreemd dat wij dat ook doen?

Geloof me, ik hoef niets te redden. Ontslag aanvragen én krijgen is niet zo moeilijk. Van de 8 trekkers zijn er 5 in eigendom dus die zijn zo verkocht. Van de overige drie koop je de restantlease af en vervolgens verkoop ik die dingen ook. Personeel en leveranciers netjes afrekenen, en dat kan ook want er wordt tot op heden in die BV nog geen verlies geleden, en dan is het klaar. BV op de plank leggen en het boek kan dicht. Is de makkelijkste weg en misschien moet ik dat gewoon maar doen ook.

Wat is jouw plan om je lijf te redden, dat ben ik hier nog niet tegengekomen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit is niet een chauffeursforum, dit is het chauffeursforum;)

De manier waarop je de schuld zo nadrukkelijk neerlegt bij Karel en EJD vind ik niet terecht. De grote Nederlandse vervoerders die pionier zijn op gebied van Oostblok-chauffeurs, dat zijn de schuldigen! Die hebben de markt vergiftigd.

Ik leg niet bij EJD de schuld, maar bij de vervoerders in het algemeen, en de toon werd hard omdat EJD vond dat iemand dan maar in Polen moest gaan wonen, daar was de toon al gezet.

En wat Karel aangaat, die kan waarschijnlijk zo weer wat anders gaan doen als het chauffeuren niks meer opbrengt, iets wat voor de meesten van ons niet opgaat.

Overigens heb ik sterke twijfels over zijn objectiviteit.

En ja, ik maak me zorgen over mn toekomst ja, de ontwikkelingen gaan mij veels te snel....daarnaast nog Artrose, dus wordt ook niet zomaar ergens anders/of in een ander vak, aangenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden