[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hoe zie jij je eigen toekomst?


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid
Als ik het goed begrijp (denk het wel) dan is Karel een bedrijfsanalist die met cijfertjes naar een transportbedrijf gaat en verteld dat dit bedrijf alleen kan overleven als ze al hun personeel er uit schoppen, en dan terug aannemen op 3 contrakten of buitenlanders aannemen. Een en ander doet mijnheer Karel met een lach af omdat hij de gezichten van de gezinnen die hij in het ongeluk stort toch niet ziet.

Dank u wel mijnheer Karel dat u zo hard meewerkt de Nederlandse chauffeur om zeep te helpen, ik heb de vraag al ooit gesteld, uw naam is niet toevalig Karel Vos?

Sorry Mijnheer Karel, u heeft veel goede postings maar ik vindt u steeds minder sympatiek over komen.

Wat moet ik hier op zeggen?

Ik kan hooguit vragen of u mijn post nog eens rustig door wilt lezen en proberen te begrijpen wat ik daar schrijf ...........................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 618
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gast jan putter
Geloof me, ik hoef niets te redden. Ontslag aanvragen én krijgen is niet zo moeilijk. Van de 8 trekkers zijn er 5 in eigendom dus die zijn zo verkocht. Van de overige drie koop je de restantlease af en vervolgens verkoop ik die dingen ook. Personeel en leveranciers netjes afrekenen, en dat kan ook want er wordt tot op heden in die BV nog geen verlies geleden, en dan is het klaar. BV op de plank leggen en het boek kan dicht. Is de makkelijkste weg en misschien moet ik dat gewoon maar doen ook.

Ja ik zou daar voor kiezen als ik u was

Nee wacht nog even daar mee ga eens eerst kijken hoe de oost rakkers het doen

En dan hier ook eerlijk schrijven hoe het gaat,hebben wij ook nog wat te gniffelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat zou EJD dan moeten doen??

Zijn bedrijf langzaam naar de klote zien gaan(zoals Dhr Putten zegt) alleen maar om die Nederlandse chauffeurs aan het werk te houden, hij heeft er voor gekozen daar niet op te wachten en een paar goedkopere chauffeurs in te zetten ook voor het behoud van zijn overige Nederlandse chauffeurs.

Voor die chauffeurs die er uit moeten is het klote maar voor hen is er ook een sociaal vangnet, voor EJD niet.

Hij heeft als ondernemer nergens recht op, hem rest alleen de sociale dienst.

Ik geloof niet dat hij daar op zit te wachten.

Voor de rest verwijs ik terug naar EJD uiteenzetting, daar staat ook waarom er op chauffeurs kosten geconcureerd wordt.

Mensen die tegen de vijftig lopen, en iets mankeren komen nooit meer aan de bak....vind jij dit een sociaal vangnet?

Velen van ons zullen failliet gaan na een langdurige WW periode, dat gebeurd nu al op grote schaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor die chauffeurs die er uit moeten is het klote

Hoho, bij mij gaat er niemand gedwongen uit! Per 1 juli is er één met pensioen gegaan en per 1 september begint een ander bij zijn eigen familie in het eigen vervoer. Had ik ook in desbetreffende posting vermeld. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
waarom is het angstzaaierij?

U komt aan met de invoering van de Euro en dat u daar al niet blij van bent geworden. Ik kan dan volgens hetzelfde principe toch voorspiegelen wat voor desastreuze gevolgen dat zal hebben.

Invoering >> heel veel overbodig geld in een korte periode beschikbaar >> inflatie. (geld wordt minder waard, vooral de SCHULDEN nemen dan relatief fors af en lonen stijgen, goederen/huizen/auto's/etc. worden DUURDER, prijzen stijgen, dus mensen zijn geneigd om sneller dingen te kopen omdat ze "morgen" wellicht duurder nóg zijn).

U bent aardig op de hoogte van veel dingen. Dan mag u voor de "gewone man in de straat, met een normaal salaris" invullen wat het omgekeerde effect is. Meteen kunt ook de de bedrijven waar deze "gewone mensen werken en hun salaris verdienen erbij betrekken. (Maar zo slim bent u ook wel om dat mee te nemen).

Waarom het angstzaaierij is? Om dat veel mensen afgaan op wat RTL en NOS ons voorspiegelen en dat als waarheid aannemen. En denken dat dat waarheid is en het enige verhaal. Mannen in maatpak en wijs kijken en denken dat het deskundigen zijn.

En nee, ik zit niet in de cijfers de hele dag, ik moet af en toe ook nog een vrachtwagen besturen, en dat gaat prima als je wakker bent. Ik kan af en toe helder denken en doorzie bepaalde dingen vrij vlot.

Vroeger geloofde ik alles, toen ik naar de lagere school ging begon dat te veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee wacht nog even daar mee ga eens eerst kijken hoe de oost rakkers het doen

En dan hier ook eerlijk schrijven hoe het gaat,hebben wij ook nog wat te gniffelen

Ik ben daar zelf ook wel benieuwd naar.

En als jij of iemand anders daar zeg over een maand of drie naar vraagt dan krijg je daar ook een eerlijk antwoord op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De hele manier van jou uitleg en schrijven, in de vorm van een vraagstelling, want daar verschuil je je nu achter, suggereerd dat wij bij ons zelf ten rade moeten gaan.

Moeten we het niet goedkoper gaan doen? Moeten we sommige sociale zekerheden niet opgeven?

Kom nou toch zeg

Ik kan toch voor u geen beslissingen nemen.

Daar moet u zelf over nadenken.

EJD constateert - net als zoveel vervoerders - dat het niet uit kan met een chauffeur die betaald wordt volgens de Nederlandse CAO en normen. Oké .., dan hakt hij knopen en neemt een bepaalde beslissing naar de toekomst.

EJD is toch niet bij u aan de deur geweest om u te ontvoeren en met een pistool op uw hoofd te dwingen dat u bij hem voor "half geld" achter het stuur moet kruipen .. ??

NOU .., ik snap werkelijk niet wat EJD dan verkeerd doet. Hij kiest een andere oplossing. Een oplossing waarin hij een Nederlandse chauffeur NIET nodig heeft.

Niemand zou hier blijkbaar voor hem willen werken (als ik alles hier zo al een poosje lees), maar als hij niemand nodig heeft en op een andere manier wat organiseert is het niet goed ..

Valt het erg zwaar voor de Nederlandse chauffeur dat-ie misschien wel veel minder "nodig" is als hij voor zichzelf altijd had gedacht? Is dat het soms? Want EJD komt hier niemand aan zijn brood ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter

Ik wens je veel succes. heb bij 3 werkgevers met oost europese chauffeurs gewerkt. en ook was dat de reden dat IK vertrok

wil er niks mee te maken hebben.en niet op die manier mn geld verdienen, er is zo veel kapot gemaakt onderweg door die mensen dat ik er onderhand sterk aan ga twijfelen of ik nog in de bedrijfstak moet blijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik wens je veel succes. heb bij 3 werkgevers met oost europese chauffeurs gewerkt. en ook was dat de reden dat IK vertrok

wil er niks mee te maken hebben.en niet op die manier mn geld verdienen, er is zo veel kapot gemaakt onderweg door die mensen dat ik er onderhand sterk aan ga twijfelen of ik nog in de bedrijfstak moet blijven

Wat lost jouw vertrek uit deze bedrijfstak op dan?

Behalve dat het misschien beter zou zijn voor jouw "gemoedstoestand"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoho, bij mij gaat er niemand gedwongen uit! Per 1 juli is er één met pensioen gegaan en per 1 september begint een ander bij zijn eigen familie in het eigen vervoer. Had ik ook in desbetreffende posting vermeld. ;)

Dat is heel mooi dat er niemand gedwongen uithoeft, en begrijp me niet verkeerd, ook het oosten van europa gun ik hun welvaart, alleen niet ten koste van mijn welvaart.

Mijn baas is ook een hele sociale man, ik ben alleen bang dat ook hij op een bepaald moment, in de toekomst,ook gedwongen wordt om die stap te maken....logisch dat ik me daar zorgen om maak toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat er toch bepaalde misverstanden gerezen zijn terwijl het eigenlijk heel eenvoudig is: ik heb 8 eigen trekkers waar nu 2 Polen achter het stuur gaan kruipen. En daar blijft het bij zoals ik eerder geschreven heb.

Blijft over: 6 Nederlandse chauffeurs, 14 Nederlandse charters en 1 Roemeense charter die een tijdje geleden aan is komen waaien.

Al die insinuaties hier, bah. :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Helder en duidelijk verhaal EJD, en vooral eerlijk. Men kan het er mee eens zijn of niet: de omstandigheden zijn daar en je moet verder met je bedrijf. Ik zou denk ik ook niet blij zijn wanneer vertrekkende collega's vervangen worden door goedkopere arbeiders, maar heel egoïstisch wél blij dat ik als werknemer daardoor aan het werk kan blijven...

Iedereen lost het op z'n eigen manier op. Een ondernemer hier uit de regio heeft een paar jaar terug z'n bedrijf over gedaan aan een collega, incl. auto's en chauffeurs. Die zijn inmiddels weer in een faillisement beland helaas, maar dat terzijde. Die ondernemer heeft zelf wel zijn vrij nieuwe pand aangehouden, en probeert dat nu vol te krijgen met opslag en orderpicking. Staat nog steeds leeg; maar eigen wielen komen er absoluut niet meer!

Vanavond uit betrouwbare bron gehoord dat een grote supermarktrijder ruim 40 auto's bij de één weghaalt, omdat hij bij een andere keten beter betaald krijgt. Zo kan het ook lopen:ja:

Wat ik bedoel aan te geven: er worden keuzes gemaakt, naar ik aanneem met de beste bedoelingen, om een bedrijf te behouden. Dus werkgelegenheid. En daar heb ik meer respect voor dan de andere veel gebruikte manieren van bezuinigen in het transport: te laag inschalen en domweg gewerkte uren wegstrepen!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik kan toch voor u geen beslissingen nemen.

Daar moet u zelf over nadenken.

EJD constateert - net als zoveel vervoerders - dat het niet uit kan met een chauffeur die betaald wordt volgens de Nederlandse CAO en normen. Oké .., dan hakt hij knopen en neemt een bepaalde beslissing naar de toekomst.

EJD is toch niet bij u aan de deur geweest om u te ontvoeren en met een pistool op uw hoofd te dwingen dat u bij hem voor "half geld" achter het stuur moet kruipen .. ??

NOU .., ik snap werkelijk niet wat EJD dan verkeerd doet. Hij kiest een andere oplossing. Een oplossing waarin hij een Nederlandse chauffeur NIET nodig heeft.

Niemand zou hier blijkbaar voor hem willen werken (als ik alles hier zo al een poosje lees), maar als hij niemand nodig heeft en op een andere manier wat organiseert is het niet goed ..

Valt het erg zwaar voor de Nederlandse chauffeur dat-ie misschien wel veel minder "nodig" is als hij voor zichzelf altijd had gedacht? Is dat het soms? Want EJD komt hier niemand aan zijn brood ....

Wat mij zwaar valt Karel, is de suggestie dat wij duur zijn....zijn wij duur dan (naar NL maatstaven) met 12 euro en een beetje per uur, wij zijn duur omdat we zoveel uren draaien en dat daar 130% voor betaald moet worden (net als in elke andere bedrijfstak).

Maar wij werken ons ook de pleuris voor het geld onder die eindstreep.

Waar ik werk, werken ruim 700 mensen, allemaal onder het CAO, en dat gaat nog steeds goed (nog wel).

Als het bij ons niet meer goed zou gaan, zal dat waarschijnlijk niet aan de CAO liggen, maar door tarief verlagingen door toedoen van bedrijven die het weer goedkoper kunnen door oostblokkers in dienst te nemen.

Het is een beetje de wereld op zn kop om ons CAO hier verantwoordelijk voor te stellen, daarnaast worden alle opgebouwde sociale voorzieningen en rechten door toedoen van de EU met rasse schreden afgebroken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zowel de werkgevers als de werknemers zijn de dupe van de huidige en de toekomstige situatie.

beide groepen worden genaaid door machtn die daar nog boven staan.

die hele europeese politiek naait idereen een oor aan, maar enkelen blijven buiten schot.

wie dat zijn?

volgens mij de politici zelf die hun ziel en zaligheid verkocht hebben aan het grootkapitaal.

en met grootkapitaal bedoel ik de multimiljonairs die bij multinationals aan de touwtjes trekken.

en wie hebben het nakijken?

de kleine ondernemer zoals ejd en zijn personeel, ongeacht waar dat vandaan komt.

maar daar kun je ook je eigen baas voor invullen.

het zijn de multinationals die de prizen bepalen, gesteund door de politiek ongeacht of ze rechts of links op het pluche zitten.

en het intereseert ze geen ene donder dat de gewone man en zijn gewone kleine werkgever naar de kloten gaan.

nee winst en meer geld voor hun zelf is alles wat telt.

net als na de aardbeving op haiti, daar zag je het ook al gebeuren.

de gewone man ligt te kreperen op straat, zonder huisvesting en voedsel.

en de rijke stinkerds daar zaten aan dezelfde straat op een terrasje,e n vraten zich vol.

want voor hun was er nog genoeg voedsel te koop in de winkels.

en op de vraag of ze dat niet verschrikkelijk vonden al die ellende was het antwoord, wat kan mij dat verdommen, dat volk zoekt het maar uit.

en zo zie ik de toekomst, ook de kleine werkgever die zich nu nog rijk rekent met goedkoop personeel komt aan de beurt.

het is een kwestie van tijd, dan is die ook alles kwijt, en dan pas denkt ook hij heel anders over de zaak.

Maar dit is al jaren zo 5 Cent wordt nooit 25 Cent.Dus een arbeider blijft een arbeider En moet vaak vechten voor zijn rechten

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom het angstzaaierij is? Om dat veel mensen afgaan op wat RTL en NOS ons voorspiegelen en dat als waarheid aannemen. En denken dat dat waarheid is en het enige verhaal. Mannen in maatpak en wijs kijken en denken dat het deskundigen zijn.

U bent ook internationaal chauffeur. Toch?

En als ik het goed heb begrepen doet u dat al een poosje. Toch?

Nou er schiet me opeens een voorbeeld te binnen wat U (en meer hier) goed zal kunnen begrijpen aangaande de invoering van de Euro(-munt). En waarom er opeens zoveel (overtollig) geld vrij in omloop kwam (met alle effecten van dien, zoals u en ik die aan den lijve heb ondervonden). En waardoor u wellicht ook zult kunnen begrijpen dat zoiets vrijwel NIET te controleren is, omdat het gedrag van mensen nu eenmaal niet altijd voorspelbaar is.

Vóór de Euro had iedere buitenlandchauffeur vaak verschillende portemonneetjes met vreemde valuta van de landen waar hij vaak naartoe ging. Geld wat hij wel bij zich had, maar nooit allemaal (tegelijk) gebruikte. Er was dus heel veel geld wat continue onderweg was met die bepaalde persoon. Zonder dat het gebruikt werd. Alle chauffeurs bij mekaar, al die portemonneetjes dat was bij mekaar een heleboel geld.

Nadat er 1 munt kwam (de Euro) was dat niet meer nodig. Chauffeurs konden met veel minder geld van huis. Er was gewoon veel minder geld nodig van de één op de andere dag. Want men hoefde niet meer 300 Franse Francs, 100 D-mark, Italiaanse Lires, Peseta's ..etc .. bij zich (beschikbaar) te hebben.

Opeens was dat geld dus "over". Of mensen maakte het portemonneetje "leeg" door er wat van te kopen. En nu neem ik alleen maar chauffeurs, maar doe al die reserves nu eens bij elkaar. Dan gaat het om een ontzaggelijke bak met geld in allerlei valuta.

Zo kwam er heel veel geld en inflatie. Een fenomeen wat amper (aan) te sturen is. Maar wel met alle gevolgen van dien, die iedereen gemerkt heeft.

Misschien dat voor u enigszins denkbaar is wat het gevolg is als we dat proces gaan omkeren. Op welke schaal dan ook, hoe groter die schaal hoe groter de impact. En we hebben inmiddels veel meer Eurolanden dan toen we begonnen 10 jaar geleden. Geld (met name in het land wat zich afzonderd van de Euro) zal opeens verschrikkelijk schaars gaan worden.

Het omgekeerde effect van de invoering dus.

Dus niet in NOS of RTL taal, maar grofweg geschetst in gewoon "chauffeurstaal" .. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zowel de werkgevers als de werknemers zijn de dupe van de huidige en de toekomstige situatie.

beide groepen worden genaaid door machtn die daar nog boven staan.

die hele europeese politiek naait idereen een oor aan, maar enkelen blijven buiten schot.

wie dat zijn?

volgens mij de politici zelf die hun ziel en zaligheid verkocht hebben aan het grootkapitaal.

en met grootkapitaal bedoel ik de multimiljonairs die bij multinationals aan de touwtjes trekken.

en wie hebben het nakijken?

de kleine ondernemer zoals ejd en zijn personeel, ongeacht waar dat vandaan komt.

maar daar kun je ook je eigen baas voor invullen.

het zijn de multinationals die de prizen bepalen, gesteund door de politiek ongeacht of ze rechts of links op het pluche zitten.

en het intereseert ze geen ene donder dat de gewone man en zijn gewone kleine werkgever naar de kloten gaan.

nee winst en meer geld voor hun zelf is alles wat telt.

net als na de aardbeving op haiti, daar zag je het ook al gebeuren.

de gewone man ligt te kreperen op straat, zonder huisvesting en voedsel.

en de rijke stinkerds daar zaten aan dezelfde straat op een terrasje,e n vraten zich vol.

want voor hun was er nog genoeg voedsel te koop in de winkels.

en op de vraag of ze dat niet verschrikkelijk vonden al die ellende was het antwoord, wat kan mij dat verdommen, dat volk zoekt het maar uit.

en zo zie ik de toekomst, ook de kleine werkgever die zich nu nog rijk rekent met goedkoop personeel komt aan de beurt.

het is een kwestie van tijd, dan is die ook alles kwijt, en dan pas denkt ook hij heel anders over de zaak.

Strak verhaal Freddie, kijk eens waar Wouter Bos gebleven is, of Camiel Eurlings. Zeker, hij deed goede dingen voor het vervoer, maar met welke pet op? KLM was er blij mee, en nog steeds! Om er maar 2 te noemen.

Politici gaan voor hun eigen nadagen, lukt dat niet kunnen ze altijd nog in Brussel terecht. Als ze niet al te negatief reageren op de voorstellen vanuit.........

Trouwens, op Haiti is wel 3% van de hulp aangekomen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook voor de Euro hadden we al pinpasjes hoor, dus dat zal allemaal wel meevallen

U snapt het niet, of u wilt het niet snappen.

Waar pint u op dit moment uw Japanse Yens? Gewoon hier op iedere straathoek zeker?

Volgens mij moet u die op voorraad hebben of een afspraak bij de bank maken om ze op te komen halen.

En ja .., dit is wederom slechts een simpel voorbeeldje. Waar genoeg op af te dingen valt. Maar dat is altijd wanneer men iets "simpel" probeert te verduidelijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Zo heh heh, ben ik nu aan de beurt?:D

Allereerst wil ik mijn respect tonen voor EJD, die als ondernemer duidelijk zijn standpunt heeft neergezet!

Per slot van rekening geven maar weinig werkgevers openheid van zaken!

Eenerzijds snap ik het punt van EJD. Hij zit in een benauwde situatie, en een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Aan de andere kant kan ik geen respect opbrengen voor de oplossing.

Zoals al beschreven zijn wij het kind van de rekening van het gevecht tussen ondernemers en verladers.

Probleem is dat de werkgevers geen streep willen trekken, en samen een eenheid te willen vormen met andere ondernemers, om niet alleen de arbeidsmarkt voor de chauffeurs, maar zeker voor hunzelf te beschermen.

Alsmaar meer beknibbelen om aan het eind van de rit nog geen ruk over te houden.

Als ik naar mijn werkgever kijk zie ik een heel ander verhaal.

Ik durf te beweren dat ik bij een van de duurste vervoeders werk.

Als een klant niet genoeg opbrengt is het eenvoudig: Of gewoon de gezonde prijs van mijn werkgever betalen, of een andere vervoerder zoeken.

En ja, dat kost wel eens een klant. Daar in tegen zijn er ook klanten die wel willen betalen, en daar ook een goed produkt voor willen zien, wat volkomen terrecht is.

Nou werk ik bij een bedrijf met bijna 2000 medewerkers in heel Europa.

Dan heeft de werkgever al wat meer in de pap te brokkelen dan een boertje, maar hij kan ook een klant missen, en elders weer een betere zoeken.

Voor een bedrijf als die van EJD, wat tot de kleinere gerekend moet worden is dat zonder meer lastiger.

Nu wilt hij op oostblokkers overstappen. Dat kan best goed gaan.

Maar garantie krijgt hij natuurlijk niet.

Wij hebben ook 20 Tsjechen gehad, via een verstiging in Praag, die alleen voor een NL bedrijf voor ons zouden rijden.

Waarom? Om de markt naar Oost-Europa in te komen met bulk vervoer.

Dat is helaas mislukt. Wat men er wel voor had?

Mensen die voor de deur van de klant hun leuter er uit hingen, terwijl binnen een redelijke sanitaire voorziening was.

Dresscode was in de winter met badslippers en met korte broek lopen, of in volledig rambo-kostuum bij de klant over de vloer komen.

Enfin, dit werk kwam niet van de grond, en men kwam bij onze afdeling rijden.

Groupage en thermo-transport.

Gevolg? Niet snappen hoe een koeler werkt, met half geladen trailers naar Zuid-Duitsland vertrekken, omdat men niet begreep dat 'cross-docking' betekend dat er nog meer bijkomt, wellicht later op de dag.

Dan nog eens te laat op vrijdagmiddag aankomen in Wesseling...met een gezellig weekendje overstaan er achteraan, terwijl de spullen 's avonds bij ons op de dam moesten staan.

In de Hamburgse freihafen vast staan, en niet begrijpend waarom, eenvoudig weg vanwege de taalbarriere etc. etc.

Aan het eind van de rekening koste het meer dan het opleverde.

Nu weet ik niet in welk segment hij zich bevindt, wellicht full-loads van A naar B.

En dan zou best goed kunnen gaan. Maar als hij werk heeft zoals hierboven omschreven, wens ik hem veel succes.

Wat mij nu bevreemd is dat EJD het spelletje van de verladers mee wilt spelen.

Wees een vent, en maak je hard.

Zo niet, sluit de tent, ook al kost het werkgelegenheid voor die paar overgebleven chauffeurs.

Hoe kan je trots zijn op een bedrijf, dat mensen uit verweggistan moet halen om te overleven?

En dat verhaal van oost-europeesche concurente vind ik ook altijd raar.

Hoeveel oost-europeese vervoerders hebben hier grip op de markt?

Mijns inziens bar weing. Maar de Nederlandse vervoerders hebben elkaar uitgespeeld, tot het resultaat van nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoeveel oost-europeese vervoerders hebben hier grip op de markt?

Mijns inziens bar weing..

Vlak bedrijven als Pekaes, Waberer en Willy Betz niet uit. Betz is inderdaad Duits maar is explosief gegroeid nadat ze in '91 of '92 Somat, het Bulgaarse staatsbedrijf hadden overgenomen. Nu noem ik er drie die bij elkaar over meer dan 12.000 wagens beschikken maar wat denk jij dat zij aan charters hebben rijden? Eens zo veel gok ik. Of een bedrijf als LKW Walther? Bestaat al heel lang, hebben geen wiel van zichzelf maar dagelijks meer dan 1.000 wagens onderweg. En die bedrijven staan veel in NL te laden.

De verhalen over niet uitziende buiten plassende en zich niet vertaanbaar kunnen makende oostblokkers ken ik. En dat wil ik niet op mijn wagens hebben en al helemaal niet bij mijn opdrachtgevers voor de deur. Als ik daar mee moet gaan werken stop ik er meteen mee. Maar we weten allemaal dat er ook nogal wat NL chauffeurs zijn die er letterlijk schijt aan hebben hoe ze erbij lopen en ook rustig buiten tegen het hek staan te plassen. En bij velen vraag ik mij af hoe zij zich in een land als bijv. Polen, de Tjech of dichter bij huis Frankrijk verstaanbaar gaan maken.

De tarieven ja, op een gegeven moment is de koek op. En over hoe dat nu komt kunnen we oeverloos praten maar dat zal weinig helpen. Beter je blik op de toekomst richten en die zal voor een ieder anders zijn. Zeker voor Jan Putter want die stapt uit het vak las ik ergens. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

:confused: Helaas krijg ik het filmpje er niet op zoals ik het graag zou willen:mad:

;) Maar hij is wel kristalhelder en duidelijk voor iedereen!:ja::ok:

Binnenkort zullen jullie in een apart topic lezen wat ik na de zomer,en hopelijk de rest van m'n leven ga doen:cool:

GRS Wijnand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Vlak bedrijven als Pekaes, Waberer en Willy Betz niet uit. Betz is inderdaad Duits maar is explosief gegroeid nadat ze in '91 of '92 Somat, het Bulgaarse staatsbedrijf hadden overgenomen. Nu noem ik er drie die bij elkaar over meer dan 12.000 wagens beschikken maar wat denk jij dat zij aan charters hebben rijden? Eens zo veel gok ik. Of een bedrijf als LKW Walther? Bestaat al heel lang, hebben geen wiel van zichzelf maar dagelijks meer dan 1.000 wagens onderweg. En die bedrijven staan veel in NL te laden.

De verhalen over niet uitziende buiten plassende en zich niet vertaanbaar kunnen makende oostblokkers ken ik. En dat wil ik niet op mijn wagens hebben en al helemaal niet bij mijn opdrachtgevers voor de deur. Als ik daar mee moet gaan werken stop ik er meteen mee. Maar we weten allemaal dat er ook nogal wat NL chauffeurs zijn die er letterlijk schijt aan hebben hoe ze erbij lopen en ook rustig buiten tegen het hek staan te plassen. En bij velen vraag ik mij af hoe zij zich in een land als bijv. Polen, de Tjech of dichter bij huis Frankrijk verstaanbaar gaan maken.

De tarieven ja, op een gegeven moment is de koek op. En over hoe dat nu komt kunnen we oeverloos praten maar dat zal weinig helpen. Beter je blik op de toekomst richten en die zal voor een ieder anders zijn. Zeker voor Jan Putter want die stapt uit het vak las ik ergens. ;)

Maar dan nog eens wat....jij wilt (of moet) ook overstappen op oosteuropeanen. Om vervolgens een paar NL-ers te behouden.

Prima, maar wat als deze mensen er ook mee stoppen?

De jongere die je dan misschien wilt hebben is er niet meer.

Die ziet inmiddels ook dat er mede door deze praktijken geen toekoemst in het transport is.

Terwijl je er nog wel een paar nodig hebt, zij het in de toekomst.

Mede door het uitvlaggen creeër je dan een imago dat totaal niet aanlokkelijk is.

Enig idee waarom maar 1% van de jongere van tegenwoordig een toekomst in de tranport-branche ambieërt?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Routier: ik stap inderdaad over op twee Polen om zes NL'ers te behouden. Had eerst het idee om de twee vrijgekomen trekkers te verkopen en het bij de 6 overgebleven NL'ers te houden, buiten de charters dan. Heb er ook aan gedacht om tegen alle 6, toen nog 7 te zeggen dat ze wat anders moesten gaan zoeken omdat ik stop met eigen wagens. Stoppen kan altijd, eerst dit maar eens proberen. En instroom van jongeren? Daar hou ik mij niet mee bezig. En als er geen jongeren meer instromen is het hele probleem ook meteen opgelost: allemaal buitenlanders erop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
@ En instroom van jongeren? Daar hou ik mij niet mee bezig.

Hoogst eigenaardig als je een topic opent, waarbij wij naar de toekomst kijken.

De toekomst is morgen, maar ook over 10 jaar, als de Pool net zoveel kost als wij!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Routier: leg jij mij dan eens uit hoe ik de instroom zou kunnen bevorderen. Je kiest voor dit vak of niet, geen tussenweg. En, zoals ik al schreef, er zal altijd een werkkring blijven voor de Nederlandse chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden