[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Aldi-vrachtwagen twee meter te lang

Marnix

Recommended Posts

• Forumlid

bron: http://www.distrifood.nl/web/Nieuws/Formules/Formules-artikel-pagina/140449/Aldivrachtwagen-twee-meter-te-lang.htm

ENKHUIZEN - De gemeente Enkhuizen vindt de Aldi-vrachtwagens twee meter te lang.

De gemeente heeft in de binnenstad de maximale lengte van vrachtwagens gesteld op 14,5 meter. Het filiaal in de Torenstraat krijgt echter nog steeds beleverd met vrachtwagens van 16,5 meter.

Bezwaar

Aldi heeft nu bezwaar aangetekend. Het bezwaar van Aldi werd woensdagavond voorgelegd aan de onafhankelijke bezwaarschriftencommissie van de gemeente Enkhuizen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
prachtig mooi dit, je denkt toch niet dat aldi speciaal voor dat ene filiaal een aparte kortere trailer aanschaft.

nee die verplaatsen dat filiaal zo naar een plek waar ze wel mogen komen.

Die city-oplegger kan ook gehuurd worden bij Tip of THT. Maar als je er met een grote oplegger kunt komen dan is het natuurlijk knullig dat je extra kosten moet maken voor een kleine trailer. Zou Enkhuizen wel beseffen dat bij kleine trailers er meer auto's per dag komen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
prachtig mooi dit, je denkt toch niet dat aldi speciaal voor dat ene filiaal een aparte kortere trailer aanschaft.

nee die verplaatsen dat filiaal zo naar een plek waar ze wel mogen komen.

En gelijk heb je

Hier in Venray is het 9,5 meter En van 6 uur tot 12 uur dan gaan de palen omhoog

Die er op andere tijden er door wil moet een verguning aan vragen Zelfs mensen die een auto hebben moeten

een verguning aan vragen En dan krijgen ze een kastje waar ze de paal mee naar beneden kunnen doen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Marnix en Freddie jullie hebben alle bij een punt.

1/Zou Enkhuizen wel beseffen dat bij kleine trailers er meer auto's per dag komen, Nee denk niet dat ze daar over na gedacht hebben.

2/Ze hebben een bloedhekel aan onnodig geld uitgeven, Welke nu niet de lage prijzen moeten toch hier of daar weg komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
ja natuurlijk kan die gehuurd worden, maar het worden dan wel een paar ritten extra elke week.

en je kunt van aldi zeggen wat je wilt, ze hebben een bloedhekel aan onnodig geld uitgeven!

7412_299.jpg

Lossen ze het toch zo op. Geweldig wat een oplegger.

@Freddie: Mooi toch? Ik hoop dat dit schijt bedrijf nu eens een keer NIET z'n zin krijgt, en machteloos moet toe zien, hoe men over een ander beslist!

Kunnen zij ook eens financieel opdraaien in opdracht van een derde partij!

...Iets met 'boontje komt om z'n loontje'!

:D

@Duco: Wat is het voordeel van dit materiaal ten opzichte van een bakwagen? Misschien koppelwerk, maar meer kan ik mij niet voorstellen!:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

@Duco: Wat is het voordeel van dit materiaal ten opzichte van een bakwagen? Misschien koppelwerk, maar meer kan ik mij niet voorstellen!:confused:

Het voordeel (ik weet niet als het ook nog een stuuras is of niet) dat hij wendbaarder is dan een bakwagen met het zelfde volume het is een verkorte verzie van een city.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Wil er toch nog iets over zeggen Want hier in Venray hebben de transport bedrijven er zelf een zooi van gemaakt

Want er zijn stukken bij daar kan nog niet eens 16,5 meter komen En nu komen er auto,s van 9,5 meter lang alleen in de voor middag Want van af 12 uur gaan de palen weer om hoog en iedereen weet het

Daarbij moet je ook rekening houden met mensen die er wonen De meeste zijn boven de 60 jaar

Alleen al om de winkels.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
ik snap nog steeds niet dat supermarkten niet op industrieterreinen(of in de buurt),mogen bouwen.

met nadruk op mogen,want sommige willen dat heel graag.

als ik in frankrijk langs een supermarche wil,neem ik gewoon het complete span mee..9van de 10keer plek zat,voor de camion.

dan kom ik terug in nederland,zaterdag met de vrouw boodschappen doen.

wat een drama!!!geen plek om te parkeren,en dat met de luxe auto.

ik neem mijn petje af voor de jongens die die winkels mogen bevooraden.

iedereen pleurt zijn auto maar weg,op stoepen,naast parkeervakken enz...

hoe vaak ik het wel niet hoor,dat ze omroepen om iemand auto te verplaatsen,omdat de vracht er niet op kan.

eenmaal op de parking(achteruit,anders gaat niet!!),schiet iedereen er nog langs,met auto,winkelwagen of fiets.

staat de chauffeur eindelijk voor de roldeur,staan de eerste zeikerds al weer klaar,omdat ze er niet uit kunnen..

nee echt,dat werk zou ik niet kunnen doen...zou binnen 10min al ruzie hebben.

nee...wat dat betreft,kunnen ze nog wat leren van de frambozen

Of net zoals in Duitsland, supermarkten buiten de stad met een mega terrein eromheen en altijd een dock aan de zijkant waar de auto's kunnen lossen. Die chauffeurs hebben het een stuk relaxer als de boys van simon loos die in de binnenstad van amsterdam moeten lossen midden op straat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Ach wendbaarder is wel waar, maar met een bakwagen kun je nog een x steken.

Zal vooral zijn om waar nodig ook een grote oplegger te kunnen trekken. En dat lukt met een bakwagen niet (zonder dolly;)).

Weet uit ervaring dat ik een keer met zo'n ding reed, dat als je met deze niet in 1x de bocht pakt je met de bakwagen dan al een 2 de x moet steken.

En met met wat je schrijft is ook een punt hier mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
7412_299.jpg

Lossen ze het toch zo op. Geweldig wat een oplegger.

Dat trekkertje wat er voor staat is het service wagentje van Groenewegen,de fabrikant van dit opleggertje,:ja::ja: ,dat gebruikten ze om opleggers en aanhangers naar klanten te brengen.

Soms zag je m wel eens rijden met een dikke 3 asser,dat was helemaal geen gezicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Weet uit ervaring dat ik een keer met zo'n ding reed, dat als je met deze niet in 1x de bocht pakt je met de bakwagen dan al een 2 de x moet steken.

Zo'n opleggertje zal vooruit best wel scherp draaien.

Maar het lijkt mij een onnodig dure en bewerkelijke oplossing. De website van Groenewegen spreekt dat men eventueel kan (om-)koppelen ...

Nou, zet dan een 6x2/4 Wissellaadbak-chassis met ondervouwklep in. De laadruimte van de oplegger is maar 7,25 mtr. Dat is een standaardmaat voor Wisselbakken en die zijn voor een prikkie te koop.

En volgens mij stuurt men altijd nog makkelijker iemand met een enkele bakwagen op pad, dan met zo'n opleggertje de binnenstad in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

Hoe krom die regels ook zijn, ook Aldi zal zich er aan moeten houden net als ieder ander (transport)bedrijf!

Maar diezelfde Aldi is toch zo trots op z'n enige combi? Heeft die chauffeur ook een mooi ritje vanuit Drachten. Of die combi stationeren in Zaandam, kan ook nog natuurlijk!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Zo'n opleggertje zal vooruit best wel scherp draaien.

Maar het lijkt mij een onnodig dure en bewerkelijke oplossing. De website van Groenewegen spreekt dat men eventueel kan (om-)koppelen ...

Nou, zet dan een 6x2/4 Wissellaadbak-chassis met ondervouwklep in. De laadruimte van de oplegger is maar 7,25 mtr. Dat is een standaardmaat voor Wisselbakken en die zijn voor een prikkie te koop.

En volgens mij stuurt men altijd nog makkelijker iemand met een enkele bakwagen op pad, dan met zo'n opleggertje de binnenstad in.

Ik vind het persoonlijk ook een dure oplossing maar ja zal wel uit kunnen denk ik al weet ik dat die waar ik mee gereden heb met een enkel as dolly gewoon als aanhanger achter een bakwagen kon.

Ik heb wel onder vonden dat bij verschillende klanten die het niet zagen zitten om met een city de stad in te gaan er toch raar van op keken hoe wendbaar als je met een stuuras city trailer bent.

Ook dat idee van je is een optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
ik snap nog steeds niet dat supermarkten niet op industrieterreinen(of in de buurt),mogen bouwen.

met nadruk op mogen,want sommige willen dat heel graag.

als ik in frankrijk langs een supermarche wil,neem ik gewoon het complete span mee..9van de 10keer plek zat,voor de camion.

dan kom ik terug in nederland,zaterdag met de vrouw boodschappen doen.

wat een drama!!!geen plek om te parkeren,en dat met de luxe auto.

ik neem mijn petje af voor de jongens die die winkels mogen bevooraden.

iedereen pleurt zijn auto maar weg,op stoepen,naast parkeervakken enz...

hoe vaak ik het wel niet hoor,dat ze omroepen om iemand auto te verplaatsen,omdat de vracht er niet op kan.

eenmaal op de parking(achteruit,anders gaat niet!!),schiet iedereen er nog langs,met auto,winkelwagen of fiets.

staat de chauffeur eindelijk voor de roldeur,staan de eerste zeikerds al weer klaar,omdat ze er niet uit kunnen..

nee echt,dat werk zou ik niet kunnen doen...zou binnen 10min al ruzie hebben.

nee...wat dat betreft,kunnen ze nog wat leren van de frambozen

Denk dat de landelijke supermarktketens ook graag winkels zouden openen buiten stads en dorpskernen,

denk eens aan het bevoorraden met een LZV.

Helaas vallen supermarkten onder detailhandel, en deze mogen zich niet vestigen op een industrieterein.

Dit is al sinds jaar en dag wet.

Ik weet toevallig dat Sligro problemen had met de gemeente Den Haag om de vestiging West Vlietweg ( Net voorbij het prins Clauspein A12 Den Haag in rechtsonderin)

te openen om dat de gemeente die aanduide als industrieterein, en dat detailhandel dan niet is toegestaan (wettelijk)

Maar Sligro is dus een levensmiddelengroothandel, en word dus niet als detailhandel gezien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Denk dat de landelijke supermarktketens ook graag winkels zouden openen buiten stads en dorpskernen,

denk eens aan het bevoorraden met een LZV.

Helaas vallen supermarkten onder detailhandel, en deze mogen zich niet vestigen op een industrieterein.

Dit is al sinds jaar en dag wet.

Ik weet toevallig dat Sligro problemen had met de gemeente Den Haag om de vestiging West Vlietweg ( Net voorbij het prins Clauspein A12 Den Haag in rechtsonderin)

te openen om dat de gemeente die aanduide als industrieterein, en dat detailhandel dan niet is toegestaan (wettelijk)

Maar Sligro is dus een levensmiddelengroothandel, en word dus niet als detailhandel gezien

In Alphen a/d Rijn zit de Aldi ook op een industrieterrein ,maar dit schijnt een noodverordening te zijn, en moet eerdaags weer verhuizen. Een soapserie zou er jaloers op zijn.

Nu is het centrum van Enkhuizen ook niet berekent op vrachtwagens Wij zijn met onze 11,60 opleggers ook niet meer welkom.Nu is inmiddels het filiaal verhuist maar schijn je er niet te kunnen komen. Dus wordt het als nog uitbesteed ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Nu is het centrum van Enkhuizen ook niet berekent op vrachtwagens Wij zijn met onze 11,60 opleggers ook niet meer welkom.

Ik snap eigenlijk de hele discussie niet meer.

Heb net eens de moeite genomen om een kijkje te nemen in de Torenstraat / splitsing Meidenmarkt ... Met dat "poppetje" kun je dan in die straat kijken .......

Ik snap niet dat ze daar niet gewoon met een LZV proberen te bevoorraden ............ :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

De ambtenaren van de gemeente Enkhuizen, zijn een stelletje kevers van de eerste orde, dit weet ik uit eigen ervaring.

Ik heb ooit een jaar op de planning gezeten, meen in 1998, en toen leverden wij bij Super de Boer in de Westerstraat in Enkhuizen.

Twee keer per maand ging er een betonnen paalte tegen de vlakte en kregen wij netjes de rekening.

Een rekening die doet vermoeden dat de paaltjes in Enkhuizen van goud zijn.

Eens overlegd met de gemeente Enkhuizen, of het misschien een optie was om dat paaltje gewoon weg te laten???

Maar nee hoor, dan moet u maar gewoon met kleinere auto's komen in Enkhuizen:stom:

Dus volgens deze ambtenaar moesten we maar 4 keer met een kleine auto komen ipv 2 keer met een grote, en dat vanuit Drachten toendertijd.

Stelletje milieu criminelen:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Helaas zijn het niet altijd alleen de gemeentes die moeilijk doen over plek van winkels.

Hier in den helder hele strijd geweest over nieuwe filiaal van de Action, hele winkeliers vereniging die in opstand kwam omdat ze niet wilde dat die uit het centrum verdween.

Moet eerlijk roepen Aldi ook niet mijn bedrijf, maar ook wel bewondering voor hun standpunten en het vol houden om met 16.5 meter Enkhuizen binnen te rijden.

de slogan is toch zonder transport staat alles stil? of wil Enkhuizen juist meer transport

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Enkhuizen is inderdaad een beetje:stom: wij kwamen er ook 2 keer per week, moesten we achteruit dijkje af langs een schoolplein. Klaagde ze altijd dat we in de weg stonden voor de ouders die hun kinderen kwamen brengen/ halen. Er werden paaltjes neergezet die geloof ik van 8 uur tot 8.45 omhoog gingen, van 11.45 tot 13.15 en van 15.00 tot 15.30. Stond ik er te lossen zetten ze zonder iets te zeggen die paaltjes omhoog, kon ik 45 minuten wachten en in de weg staan:bey:. Allemaal boze gezichten, scheldende ouders die nog 50 cm ruimte hadden tussen de muur en mijn auto. Groot succes:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

In Wolvega zit de Aldi tijdelijk op het industrieterrein blijkt de omzet hier behoorlijk om hoog gegaan is, zal mij benieuwen als ze straks weer op het oude maar vernieuwde plek terug zijn.

Ook in Wolvega word het de chauffeurs moeilijk gemaakt om door alle wegwerkzaamheden en aanpassingen om de winkels te bevoorraden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites