[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Werken in Noorwegen !!


Knutsel

Recommended Posts

  • Forumlid
Hier een interessante site voor (bijna) alles dat met Noorwegen te maken heeft. Alle vragen m.b.t. emigratie, werken etc worden wel behandeld en ze hebben een handig forum.

http://noorwegen.placement.nl/

Mocht er nog een baan vrij zijn....... ;)

Succes in het Noorden

tijdens het nemen van die foto ben je ook in noorwegen gok ik ? :)

weer een handige link :) dankjewel johnno

en iedereen bedankt voor de succeswensen!! jullie hebben allemaal foto's en verslagen verdiend ! die volgen zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus Huub op naar Cuba, heeft Cuba eigelijk een verdrag? hebben ze daar internet nee toch;)

Daar betaal je ook belasting En internet is er ook En er zijn Nederlandse bedrijven En er is een beetje meer zon als hier.En stres zo als hier kennen ze daar niet.Wat wil je nog meer

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@knutsel. je heb een noors paspoort, dus ik weet niet of het dan ook voor jou geld, maar anders zal je eerst 3jaar in noorwegen moeten werken, voor dat je recht het op enige zorg/uitkeringen.

als je binnen 3jaar stopt met werken in noorwegen vervalt daarmee je penioen. om recht tehebben om een deel van je pension, zal je in je leven minimaal 3jaar in noorwegen moeten hebben gewerkt.

ik neem aan dat je bij hakull zelf gaat rijden?

dat lijkt mij een bedrijf waar het wel ok is.

in noorwegen is het jammer genoeg zo, dat ze wel zeggen tebetalen, maar dat 70% van de noorse bedrijven, niet, of slecht betalen.

in noorwegen word standaart 36% belasting ingehouden. aangezien jij niet in noorwegen werkt, zal je een aanzienelijk bedrag terug krijgen.

je zal ongeveer uitkomen op 14%

als ze netjes betalen, dan zal je netto salaris ver boven de 5000euro netto per maand uitkomen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Leg dat eens uit Willem?

TS werkt m.i in Noorwegen en word daar toch aangeslagen? Of werkt dat net zo als bij de Duitsers, op het moment dat ze de grens over gaan krijgen ze meer Späzen.

offtopic: Grote Bende daar in Noorwegen, sick bastard!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

omdat je geen gebruik maakt van de noorse sociale voorzieningen.

dingen zoals kinderopvang, doktersbezoek etc.

ik weet dat, omdat een deel van me collega's op papier bij de noorse afdeling van ons werken.

werken dus in noorwegen, maar wonen in finland of zweden.

voor de TS gaat dat dus ook op.

(alleen weet ik niet in hoevere dat gaat met een noors paspoort.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
tijdens het nemen van die foto ben je ook in noorwegen gok ik ? :)

weer een handige link :) dankjewel johnno

en iedereen bedankt voor de succeswensen!! jullie hebben allemaal foto's en verslagen verdiend ! die volgen zeker.

Yes! Ondanks de laatste gebeurtenissen nog steeds mijn favoriete land!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar moet ik heen bellen voor 5.000 netto :D ?

als je in NL een bedrijf vind die netjes CAO betaald. dus ook alle uren.

dan kan je in NL ook een goed salaris verdienen.

maar anders noorwegen en denemarken.

en daarvoor geld hetzelfde als in NL. vind een baasje die alles wil betalen op de juiste manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat was het dan .......en rij dan als halve nederlander, met een noorse auto...

is er iemand die dit ook op een soort gelijke manier doet ? zo ja....nog tips ?

Ja...

Alleen rijd ik als hele Nederlander op een Noorse auto..:cool:..Wij(Emy en Martin) hebben eerst de Noorse taal geleerd en heb toen ook een anatal bedrijven gemaild, en heb er zelf achteraangebeld,en kon ook aan de slag bij m'n huidige werkgever( dat is al weer 6 jaar geleden).

Ik heb het idee dat het nu minder makkelijk aan een baan komen is dan 6 jaar terug, maar de aanhouder wint..

Het salaris in Noorwegen is een verhaal apart...Ze werken hier met vaste rittenloon,bv bij Tollpost-Bring-de noorse post enz,lijn dienst rijden.Ook zijn er een aantal die wel een afspraak hebben met een van de 2 of 3 vakbonden...En je kan ook vast loon met een km vergoeding....en ik weet dat er regelingen zijn waar je bv 20 to 25% van ladingprijs krijgt.

En wat je moet met de belasting en de zorg zit, dat weet ik niet, maar ik zou het even goed in de gaten houden,omdat je in Noorwgen werkt heb je ook een heleboel rechten zoals kinderbijslag enz.maaaar ook heb je plichten !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al verdien je H9 en er word niet gestreept, kom je nog niet in de buurt van die 5 netto :ok:

marvin. gaan we even uit van 5 netto op je rekening gestort? dus alles bij elkaar. gewoon wat er maandelijks/per 4 weken gestort word.

vroegerrrr, en dat was nog in de tijd van de guldens, werkte ik in NL, en kwam omgerekent toch een heel eind. (nee zeker geen 5000euro)

2 vrienden van mij werken/wonen in NL, bij werkgevers die nog echt alles betalen, en die komen toch gevaarlijk dicht bij die 5000euro netto.

zowel in NL, maar ook in noorwegen, gaat dat niet met 50 uurtjes per week. er moet natuurlijk wel gewerkt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en zo'n rommel zoals het in NL is met de belaling/beloning, die is in noorwegen niet veel anders.

zoals martin al schreef, het ligt er maar net aan hoe ze willen betalen.

in me eerdere posting had ik het over en netjes betaalde noorse werkgever. en daar kan je voor nederlandse begrippen bakken met geld verdienen.

maar het probleem is net zoals in NL, juist dat soort werkgevers zoeken geen chauffeurs.

daar moet je achteraan, bellen, langs gaan etc etc. net zoals ibo aan de overkant heb gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd.

maar het idee leeft zo, dat er geen goede werkgevers meer bestaan.

er zijn er echter zat. alleen zoeken die niet.

die nemen wel iemand aan via iemand die iemand kent.

en elke morgen beginnen ze met e-mails ongelezen wissen van solicitanten die soliciteren via e-mail.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

@knutsel: vlgns mij ben je automatisch lid van de ziektekosten verzekering INDIEN je ingeschreven staat bij het folkeregister. Aangezien jij zegt dat je in NL blijft wonen, ga jij niet automatisch lid zijn van deze club... Vraag dit voor de zekerheid eens na bij het likningskontor in Stavanger.

Als je een skatekort wilt krijgen zul je ook een D/F nummer moeten hebben. Heb jij deze bij jouw geboorte gekregen en behouden?

Als geboren noor en Eøs burger zul je wel geen problemen hebben met de arbeidsvergunning.

Verder wens ik je veel succes en vele veilige km.

Overigens HÃ¥kull heeft al een flinke hoeveelheid duitstaligen in dienst (of het zijn charters die in zijn kleuren rijden, maar ze hadden allemaal Stavanger kentekens).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden